Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pampika

    őstag

    Sziasztok!

    Sajnos nekem is aktuális ez a topic :O
    Vettem egy éve egy gericom hummer gépet(14,1'',2,4 P IV,512 ddr,64 intel extreme graphics shared video,samsung combo,40 GB).Azért abban az üzletben,mert akkor ők adtak elfogadható ár/értek arányú gépet részletre.És kálváriám azóta tart...
    Először februárban járt szervízben,mivel sokszor nem volt hajlandó akksiról elindulni (220-ról bebikázva már futott akksiról),valamint a amint bemelegszik a kijelző kb. 15-20 perc elteltével elkezd kialakulni egy keret a kijelzőn:fekete háttérnél,a 4 sarokból indulva szinte pixelenként egy sötétebb szürke,de feltűnő keret alakul ki körbe(lesarkított téglalap alakban) és egyre csak hízik,kb. 1-1,5 használat után már elérheti a 8-10 centi szélességet is.Leadtam,majd vissza is kaptam 1 hét után ''megszerelve''.Már másnap nem indult...de mivel a szervíz pesten van,én szolnoki vagyok,és debrecenben tanulok,így nem tudtam vele folyton visszarohangászni.
    Legközelebb májusban vittem,de akkor közölték,hogy nincs szervizes,így nem is veszik át a gépet,de majd szólnak...hát azóta is...1,5 hónap elteltével,július elején tudták csak bevenni a szervízbe :( A hibajelenségek ugyan azok voltak,de ekkorra már gyűlt mellé még egy pár (tapi pad használatával a kurzor összevissza ugrált,a scroll nem ment folyamatosan a sima nyíl billenytűvel,a filmnézés néha kivágta a a procit 100%-ra(2,4 Northwood,512 cache,512 ddr-rel :Y ).Több,mint egy hónap után kaptam vissza a gépem.Alaplap csere.(Ausztriába küldték ki)Így az akksis gond úgy tűnik,hogy megoldódott.Viszont a kijelző nem!A hibát ők is elismerték,de a szervízes közölte,hogy ez nem olya hiba,amit csavarhúzóval meg lehet oldani,ezt cserélni kell.
    Rájuk telefonáltam,hogy a kijelző továbbra se jó.Erre közölték,hogy vigyem be,az új szervizesük (5 hónap alatt az volt a 3. szervizes...) hátha tud vele vmit kezdeni.Mondom,köszi...
    Gondoltam,fel kéne keresni a fogyvédőket,hogy hátha lenne vmi megoldás a gondomra.Segítettek is,mondták,hogy kérni kell a cégtől,hogy küldje el a gépem fogyasztóvédelmi bevizsgálásra,aminek a vége ugye egy szakvélemény,és ha az megállapítja a gép hibáját,akkor lehet kérni a cserét,vagy a pénzt vissza ( :C ).Okés,el is mentem (jó kis nyári szórakozás volt pestre rohangálni) és elmondtam a gondolatomat a boltban.A szőke csajszi kihívta a szervizest,hogy az majd leszerel.Hát nem sikerült neki.Akkor nagy kínszenvedve előkereste a jegyzőkönyvet,amivel le lehet adni a fogy.védőkhöz,azt ki is töltöttük,de mindez 2 (!) órán keresztül tartott,a végén a csaj (eladó a pultban) üvöltözött velem,hogy mit gondolok én magamról,hogy majd a cég csak úgy visszaadja a sz@r gépem árát ?!?!?!
    Aztán 3 nap múlva felhívtam őket,hogy mi a nagy helyzet?Erre közölték,hogy kijött egy fogy.védelmi módosítás,miszerint nem ad ki ezentúl szakvéleményt a fogy.védelem számtech. cuccokra.Vagyis ez az út nem járható.Újabb telefon a fogy.védőkhöz,hogy akkor most mi van ? Áh,semmi gond,mivel ekkor azt kell csinálni,hogy be kell írni a vásárlók könyvébe az egész litániát és az legyen a vége,hogy a jól megindokolt problémám miatt szeretnék elállni a vásárlói szerződéstől,hogy én visszaadom a gépet,ők meg nekem a pénzt.Anyukám járt pesten,hát ő ment el a boltba beírni a panaszt (megjegyezném,ez volt az első bejegyzés,innen is látszik,milyen jól leszerelik a lamer,egyszeri j(l)úzert az arrogáns és dilettánd eladók :((( ).A 25 éves pultos szőke úgy nekiesett a 44 éves anyámnak,hogy csak lesett...vele is üvöltözött egy sort,hogy mit gondolunk itt magunkról...amikor mondta nekik,hogy akkor a gépet hazahozná,akkor kérdezték,hogy miért? ->hát talán azért,mert amíg kivizsgálják a bejegyzésemet és válaszolnak rá,addig úgy se foglalkoz(hat)nak a gépemmel,addig meg használom én.Erre nagy puffogva előhozta a szervizes a gépem és ráírta a munkalapra,hogy ''javítás előtt az ügyfél kivette a szervízből a gépet''.Én NEM adtam le javításra a gépem!Én azért hagytam ott,hogy elküldjék a fogy.védőkhöz,vagyis nekik semmi joguk nem volt arra,hogy hozzányúljanak!
    A választ megkaptuk a beírásra,természetesen várható volt: nem látja indokoltnak a gép cseréjét,sem pedig a pénz visszaadást.Vár a szervízben,ha gondolom...hogyne gondolnám...kértem egy találkát a cégvezetővel.Elmondtam neki a bajom.Kinézetre egy tipikus merdzsós roma ember,aki mentegetőzött összevissza és azt ígérte,hogy ha az újabb szervíz után se lesz jó,akkor megbeszéljük,hogy pénz vissza,vagy új gép.
    Leadtam megint.Megint ment ki Ausztriába.Ígértek rá 1,5 hetet,lett belőle 2,5.Hétfőn mentem érte.Direkt helyben bekapcsoltam,hogy lássuk,mi a pálya.És a pálya ismerős volt sajnos.Ott figyelt a keret a kijelzőn.No,kezdtem örülni,hogy lesz új gépem :))
    Mondtam is a pultos csajnak(aki azóta érdekes módon visszafogta magát),hogy akkor szeretnék beszélni a főnökkel.->Micsodíí :Y Hát,mondom,azt mondta a boltvezető,hogy ha megint nem jó,akkor beszéljünk.Ok.:F
    Bementem hozzá,elmondtam a bajom.(zárójelben csak annyit,hogy a főnök egy lengyelpiaci melegítőben feszített az irodájában..nesze neked igényesség egy olyan boltban,ahol azért nem 2 fillérért adják a dolgokat..mondjuk a pultos szőke meg a bejárattal szemben lévő gépnél ül, a klaviatúrán szokott levest enni,az asztala tiszta kenyérmorzsa...igényesség rulez ;] )
    Szóval vázoltam gondom,mire ő közölte,hogy ez tényleg sajnálatos dolog,dfe majd most!Most egy magyar gericom szervízbe fogják küldeni,ha már egyszer az osztrákok nem tudják orvosolni a bajom.
    -mondom:nem erről volt szó,hanem arról,hogy ha most sem lesz jó,akkor új gép/cash.
    -nézzes uram,én nem akarok felelőtlenül ígérgetni semmit,de azbiztos,hogy új gépet és pénzt adni nem fogok!
    -és akkor most mit csináljak???
    -hozza vissza szervízre és megpróbáljuk megcsináltatni!
    -de ez lesz a 4. szervize 1 év alatt és nem történt semmi a probléma megoldásának érdekében!
    -higgye el uram,ez a gép már nekünk is sok pénzben van,mert 10% a juatlékunk,ez már rég ráment,de mi szeretnénk,ha az ügyfél elégedett lenne,ezért vállaljuk a költséget,hogy a magyar szervízbe elküldjük.
    -és nem lehet ezt behajtani az osztrákokon?vagy mittomén,de nekem ez így nagyon nem felel meg!
    -én elkezdhetek pereskedni velük,de úgyse adnak igazat és a gatyám is rámegy!
    -mondom,nekem is,hogy folyton pestre járok,telefonálok (augusztusi számla 7 rugó,amúgy 4 szokott lenni :(( ),meg én sokszor Debrecenből utazok ide.
    -Debrecen?vannak ott ismerőseim!! (most ezzel fenyeget??) Nézze,ez olyan,hogy ha vesz egy trabantot,akkor tudja,hogy az 40k,és azt folyton tákolni kell.
    -Igen,de én nem trabantot vettem használtan,20 évesen,hanem egy zsírúj gépet 322e ft-ért!!
    -Nézze,én vettem egy 12 milliós autót,ami eddig 2szer hagyott ott az autópályán és 3szor kellett benne légszűrőt cserélni 240k-ért/alkalom,szóval ez a laptop ár ez piti ahhoz képest!
    -Mondom az lehet,de ha egyszer én kifizettem a gépet,akkor az működjön is rendesen!
    -Hát igen,ezt várná el az ember,..de amikor a céghez jöttem,láttam,hogy ez a hummer egy konstrukciós hibás széria,így le is állítottam a forgalmazását.
    -De én megvettem ,én szívok vele.Az egy éva alatt 2,5-3 hónapot volt szervízben,csere gépem sose volt,mivel a kérdés hallatán már elhajtottak,hogy hova gondolok???Hát,mondom teelfonban rögtön jár a csere,ami mondjuk egy noti árának 6-oda...
    -Jó,azt tudom ajánlani,hogy elküldjük magyar szervízbe,aztán meglátjuk mi lesz!
    -És ha akkor sem lesz jó?????
    -Akkor elküldkük mégegyszer!

    No,ezen a ponton állt fel faterom,hogy akkor kész,hagyjuk ott a gépet,aztán majd meglátjuk,mi lesz vele.


    Tehát most jön a bónusz kérdés: Mi a csudát tudok most csinálni ?
    Mint látom,a fogyasztó védelem mindent csinál,csak engem,mint fogyasztót nem véd!Már nincs olyan törvény,hogy a 30 napon túli szervíz esetén új gépet KELL adni.Az sincs,hogy 15 nap után köteles csere gépet adni,csak annyi van,hogy ''Ajánlott 15 napon belül megjavítani a készüléket''.Az ajánlást meg ugye kitehetem az ablakba,mert a bolt is tesz rá nagyívből :(((
    Ez a fószer megmondta kerek-perec,hogy pénzt nem ad.Akkor most én szívjak vele,azért,mert ő adott el s*** gépet???Egyfolytában rohangáljak vele pestre az ország másik végéből?És akkor még ő tesz nekem kedvességet,hogy hajlandó szervízbe vinni a gépem!2 év rá a gari,szal szó nélkül kéne neki vinnie,nem?Itt látszik,hogy nagyon messze van még az EU az emberek fejében!Ha mindez kint történik,már 5ször kinyalták volna a s****-em,és sűrű bocsánat kérések között kaptam volna egy másik gépet max. a 2. szervíz után.És nem az,hogy leáll velem üvöltözni az eladó!Amikor én hagyom ott azt a pénzt,amiből ő a (gondolom,nem kicsi) fizetését kapja.Pedig azok az eladók is olyanok,hogy sztem a power gombot nem találja meg magától! :F

    Szóval szeretném,ha valakinek van vmi konsturktív ötlete,akkor szólna.Bármilyen értelmes lépés érdekel,mert ebből a gépből és a cégből is nagyon elegem van.Azonban nem tudom,hogy van-e olyan szervezet,aki köteletzheti őket a gépcserére,vagy pénz visszaadásra (inkább ez lenne jó,hogy többé semmi közöm se legyen ehhez a ''céghez'')?Mivel a fogy.védőknek már nicsn olyan jogköre,mert ha nekem is van igazam,csak szervízre küldik vissza! :O

    köszi a segítséget :DD

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák