Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arty

    veterán

    válasz Pikari #89 üzenetére

    az RT-re azt mondani, hogy olyan volt, mint a 3d forradalom, szerintem nem állja meg a helyét. nem olyan, mert ez sok tekintetben visszalépést hozott (felskálázott, fréminterpolált grafika, gyengébb frém, gémervideokártyák árazása amik mamár "minden másra készülnek", stb), ez a 3d gyorsításról semennyiben nem volt elmondható, ott a voodoo iszonyat gyomros volt, neked a játékosnak készült, a többi hardverhez képest brutálisan "megérte"

    #90 arn
    "Kb ot ev alatt jutottunk el a voodootol a 9700proig, amin mar eleg meggyozo techdemok voltak." - a legelső voodoo1-el más dimenzióba került a pc-s videojáték grafika, nem kellett ehez öt év, sem pedig 4 generáció :) (mivel voltak a voodoo-t megelőző kísérletek, így azt megadom h a v1 az már a második gen)

    abszolut egyetértek, én is jobbszeretem a pixeles, szüretlen 3d-t mára, mint a korai filterezettet, pláne taszít mindez 4K felbontás mellé. steril undormány mind :D
    NADE ANNO!?!? :) (és nem véletlenül, NAGYON mélyről jöttünk....)

    az RT korszak az ... nincs. egy megoldhatatlan problémát lenyomtak a torkodon. elkezdtük a 2060-al, mondjuk és még a papíron 10x gyorsabb millás 5090 sem hoz megoldást normális RT-ra, mert azonnal letérdel a kártya.... mindezt ÖTSZÁZ wattból. szánalmas. RT-re az 5090 ugyanugy alkalmatlan, ahogy a virge volt 3D-re... zsákutca, amibe mögötted behajtott a kamion(nvidia) és tol a falig....

  • arty

    veterán

    válasz Lord Myn #84 üzenetére

    320x200 helyett a 640x480/800x600 parasztvakítás volt?
    a bilineár filtering, mip mapping, perspektiva korrekció parasztvakítás volt? az átlátszóság? a 10-20 helyetti 30-40fps ?

    ... már megbocsáss, de itt (5090) már a voodoo3/TNT-nél tartunk és még mindig 10fps és AI-s 320x200 van :D

    .... az anno forradalom volt, az RT pedig a 3d grafika "ellenséges" eltérítése, egy cég általi kisajátítása.

    cubemap, screenspace reflection elég jól megoldják a tükröződést, nevetséges gépigénnyel (RT-hez képest), RTGI előtt/óta van számos más GI megoldás, árnyékokról meg végképp kevesen mondják meg kapásból h RT-s. azért nem elég látványos az RT játékokban, mert amikor 20frémed van 5090-en, az nehezen eladható játékot jelent....

    #85 arn
    jahogy a motorhead nem volt meggyőző voodoon anno? az incoming? a turok??? a 9700-ig csak fintorogtunk, hogy hááát, bőőven elég a soft render is 320x200-ban, alig látni a difit és még lasabb is sokkal.... ?
    valszeg én valami alternatív valóságban éltem akkor..... de nem rémlik, hogy BÁRKI is visszasírta volna a 3d gyorsítás ELŐTTI korszakot, mondván "ez egyelőre nem elég jó"

  • arty

    veterán

    válasz Lord Myn #81 üzenetére

    "A sugárkövetés az más tészta, az szerintem marad, kb. olyan, mint anno a 3D gyorsítás volt, csak jelenleg még mindig nagyon erőforrásigényes, nem véletlenül párosítják szinte kötelezően a DLSS+FG-vel..."

    teljesen rossz hasonlat :)

    a 3d gyorsítás brutális sebességelőnyt és korábban elképzelhetetlen grafikai részletességet, effekteket hozott.... (aki anno megvette a voodoo1-et, az tudja)

    az RT pocsolyái picit szebbek, az RTGI már nehezebben észrevehető, az árnyékokon csak röhögni érdemes... midnezekért cserébe a milliós, 500 wattos kártyádon a végén kapsz 25fps-t, amit az AI feltrükköz 73-ra és ha szerencséd van, nem túl sok artifactal. az nv teremtett egy problémát (RT alá most a 4. generációs RTX is hótgyenge, semmire nem elég), amit az AI-val old meg, a kártyák hirtelen a gémereknek eladva valójában VESZTESÉGET jelentenek a cégnek, neked szinte kifizetheteteln, a verseny utolsó reménye is elúszott. win-win. (az nv-nek és a részvényeseknek)

  • arty

    veterán

    válasz hapakj #61 üzenetére

    nem lett elrontva, AI-ra ezek jó kártyák :D

    és játékra is alkalmasak mellette, de elsősorban ezek nem játék-videokártyák (annak elég szarok, hacsak nem nyomod a fejlesztőknek, hogy a pocsojatükrőződést is 5x lasabb módon oldják meg, mint korábban, mert akkor végülis van mire használni az "AI képességet")

    ha a tranzisztorszámot ALU egységekre költik, nyilván van hova előre (lásd korábbi generációban az amd kártyákat), csak azt meg nehéz eladni 5x áron (mert nem számol AI-t) ;)

  • arty

    veterán

    a red faction guerillában komplett házak omlottak össze... egy xbox360on, mindenféle nvidiagpufizika nélkül....

    aztán kiderült, hogy a szebb grafikával és a lootboxos, szezonpaszos játékdrogokkal több pénzt lehet keresni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés