A GeForce RTX 50-es VGA-k megjelenésével, a hardverekhez szerencsésen hozzájutó felhasználók érdekes dologra lettek figyelmesek, nevezetesen a régebbi kedvenc címekben a GPU-s PhysX effektek egyszerűen nem működnek. Ezt kezdetben csak hibának tűnhetett, de az NVIDIA fórumán volt erre vonatkozó bejelentés, és a vállalat szóvivője azzal reagált, hogy ez tervezett működés, mivel a 32 bites CUDA futtatási környezetet az új GPU-generáció már nem támogatja.
Hirdetés
Az alábbi felsorolásban összegyűjtöttük, hogy mely játékok GPU-s PhysX effektjeitől kell búcsúzni a döntés által:
- Alice: Madness Returns
- Armageddon Riders
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Batman: Arkham Asylum
- Batman: Arkham City
- Batman: Arkham Origins
- Borderlands 2
- Crazy Machines 2
- Cryostasis: Sleep of Reason
- Dark Void
- Darkest of Days
- Hot Dance Party
- Hot Dance Party II
- Mafia II
- Metro 2033
- Metro: Last Light
- Mirror's Edge
- Rise of the Triad
- Sacred 2: Fallen Angel
- Sacred 2: Ice & Blood
- Shattered Horizon
- Star Trek DAC
- The Bureau: XCOM Declassified
- Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
- Unreal Tournament 3
- Warmonger: Operation Downtown Destruction
Bár nem valószínű, hogy a 32 bites futtatási környezet támogatásának leállítása direkten a GPU-s PhysX rendszert célozta volna, utóbbinak a kezét az NVIDIA alapvetően elengedte az előző évek során. Magát a technológiát is inkább szimulációs irányba fejlesztik, elsődlegesen a robotika piacának. A játékfejlesztőket utoljára a PhysX 3 célozta, de annak az utolsó kiadása is hét éves, így nem meglepő az NVIDIA döntése a korábbi változatok támogatásának leállításáról.
A fenti címek egyébként a döntéstől függetlenül futni fognak a GeForce RTX 50-es sorozatú VGA-kon, csak a GPU-s PhysX rendszerhez kapcsolódó effektek nem lesznek aktiválhatók benne.