- Kivenné a részét az új HBM memóriák tokozásából az LG
- Az ASUS legfrissebb analóg billentyűzete az ízületeinket is kímélni szeretné
- A Team Group SSD-je gondoskodik arról, hogy az utolsó bitig letörölhető legyen
- Maximum 320 Hz-et képes magából kipréselni a Philips dual mode-os monitora
- A TSMC gyárthatja a Nova Lake legfontosabb komponensét
- Milyen videókártyát?
- Kompakt vízhűtés
- Az ASUS legfrissebb analóg billentyűzete az ízületeinket is kímélni szeretné
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- E-book olvasók
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
P.H.
senior tag
Valóban megáll LPT portnál, ha nincs rádugva semmi, illetve ha a ''az én cuccom pedig nem válaszol csak végrehajt'' azt jelenti, hogy nem billenti meg az ACK vonalat sem, akkor megoldás az overlapped (magyarul aszinkron) I/O.
Kérdés: azt nem írtad, hogy a jel kiment azért?
Az overlapped I/O-t inkább ide írom, még hasznos lehet. 4 kis rutin, ezek mennek LPT-re és COM-ra is, illetve a COM-ra lesz még egy kis toldalék.
..uses Windows;
..type
....TCOMM = record
........Handle: THANDLE;
........TimeOut: DWORD;
........Overlap: OVERLAPPED;
........State: DCB; end;
..const
....COMM_SUCCESS = 0;
....COMM_OPEN_FAILED = 1;
....EVENT_CREATION_FAILED = 2;
....COMM_STATE_SET_FAILED = 3;
{===================================================================}
..function _OPENCOMM(PortName:PCHAR; var Com:TCOMM): byte;
....begin
......result:=COMM_SUCCESS;
......ZEROMEMORY(@com,sizeof(com));
......com.handle:=CREATEFILE(portname,
..........(GENERIC_READ or GENERIC_WRITE),
..........0,
..........nil,
..........OPEN_EXISTING,
..........(FILE_ATTRIBUTE_NORMAL or FILE_FLAG_OVERLAPPED),
..........0);
......if com.handle = INVALID_HANDLE_VALUE then
........result:=COMM_OPEN_FAILED
......else begin
........com.overlap.hevent:=CREATEEVENT(nil,true,false,nil);
........if com.overlap.hevent = 0 then begin
..........result:=EVENT_CREATION_FAILED;
..........CLOSEHANDLE(com.handle); end; end; end;
{===================================================================}
..procedure _CLOSECOMM(var Com:TCOMM);
....begin
......CLOSEHANDLE(com.overlap.hevent);
......CLOSEHANDLE(com.handle); end;
{===================================================================}
..function _READCOMM(var Com:TCOMM; var Size:DWORD; var Dest): boolean;
....var Moved: DWORD;
....begin
......RESETEVENT(com.overlap.hevent);
......result:=READFILE(com.handle,dest,size,moved,@com.overlap);
......if not result and (GETLASTERROR = ERROR_IO_PENDING) then
........begin
........WAITFORSINGLEOBJECT(com.overlap.hevent,com.timeout);
........result:=GETOVERLAPPEDRESULT(com.handle,com.overlap,moved,false);
........end;
......if result then size:=moved; end;
{===================================================================}
..function _WRITECOMM(var Com:TCOMM; var Size:DWORD; var Src): boolean;
.....var Moved: DWORD;
.....begin
......RESETEVENT(com.overlap.hevent);
......result:=WRITEFILE(com.handle,src,size,moved,@com.overlap);
......if not result and (GETLASTERROR = ERROR_IO_PENDING) then
........begin
........WAITFORSINGLEOBJECT(com.overlap.hevent,com.timeout);
........result:=GETOVERLAPPEDRESULT(com.handle,com.overlap,moved,FALSE);
........end;
......if result then size:=moved; end;
{===================================================================}
Kell egy struktúra, ami tartalmaz minden struktúrát és változót, amit kell: TCOMM
Kell egy eljárás, ami megnyitja a portot (megkapja a nevét string-ként - 'LPT1', 'LPT2', ..., 'COM1',COM2', ...), és a struktúrát és megnyitja: _OPENCOMM. Ha a megnyitás sikertelen, akkor visszaadja, hogy miért (a port foglalt vagy nem létezik, illetve segédváltozó kreálása sikertelen).
Kell egy eljárás, ami bezárja a portot: _CLOSECOMM
Kell egy-egy író és olvasó eljárás: _WRITECOMM és _READCOMM. Ezek megkapják, hogy honnan/hova és hány byte-ot olvassanak be vagy írjanak ki, illetve közvetve a struktúrában a kísérleti időt millisecundum-ban: TimeOut mező (hogy ne kelljen minden egyes alkalommal megadni). Vissza boolean, hogy sikerült-e a teljes transfer, illetve ha nem, akkor a méretváltozóban visszadja, hogy ténylegesen mennyi sikerült a megadott idő alatt.
Ezekkel egy egyszerű rutin:
..procedure TForm1.StartClick(Sender:TObject);
....var
......Data:byte;
......Bytes: DWORD;
......lpt2: TCOMM;
....begin
......data:=1;
......if _OPENCOMM('LPT2',lpt2) = COMM_SUCCESS then begin
........lpt2.timeout:=5000;
........bytes:=sizeof(data);
........_WRITECOMM(lpt2,bytes,data);
........_CLOSECOMM(lpt2); end; end;
A megnyitás után beállítja a timeout-ot (most 5000 ms), majd kiír a portra (jelen esetben, ha minden igaz, tartja a byte-ot a kimeneten, mivel ACK nem érkezik), majd lezárja. Gondolom, sejthető, hogy neked akkor nem is kell timer így, mivel a _WRITECOMM-ot kell egy ciklusba tenni, mivel az 5 másodpercenként fog visszatérni, FALSE-szal ugyan, de az nem érdekes.
A fentiek hasonlóan működnek 'COMx' portnév megadásával is, de ott az _OPENCOMM után lehetőség van a paraméterek beállítására, pl. így (most legyen com1 a struktúra neve):
..GETCOMMSTATE(com1,com1.state);
....with com1.state do begin
......baudrate:=9600;
......bytesize:=8;
......parity:=EVENPARITY;
......stopbits:=ONESTOPBIT; end;
....SETCOMMSTATE(com1,com1.state);
Gondolom, kommentálni nem kell, hogy mit jelent a jelenlegi beállítások lekérése, egyes paraméterek átírása, majd beállítás.
A progamozási stílus remélet átlátható, az API-hívások, a belsőeljárás-nevek és a konstansok nagybetűsek, és igyekeztem a lehető legkevesebb utasítást egy sorban hagyni.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kompakt vízhűtés
- Kuponkunyeráló
- Az ASUS legfrissebb analóg billentyűzete az ízületeinket is kímélni szeretné
- Renault, Dacia topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- E-roller topik
- Reklámblokkolók topikja
- A Teslákba költözik a Grok AI
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 1TB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest