Hirdetés
- Korszakok keverednek a HYTE legfrissebb, lekerekített külsejű házában
- Egy éven belül háromszor csinálta ki saját CPU-ját a Corsair méregdrága PC-je
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- Most állítólag törölték a korábban pletykált GeForce RTX 50 Super sorozatot
- Eleinte nem kíméli majd a pénztárcákat a Panther Lake
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kockázatmentesen a helyesebb testtartásért
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Akciókamerák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Billentyűzet gondom van
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
cadtamas
#4190
üzenetére
Most, hogy mar erted is, hadd szidjam kicsit a feladatot.
A legnagyobb problema a Rectangle-ben, hogy redundans adattagok vannak benne. Alapvetoen ez egy olyan teglalapot tarol, aminek az oldalai parhuzamosak a tengelyekkel, tehat kb. ennyi adattagra lenne szukseg:
Point topLeft;
int width;
int height;vagy
Point topLeft;
Point bottomRight;Hiszen ebbol a kettobol ki lehet szamolni az osszes tobbi adatot, egyetlen osszeadassal / kivonassal. Amugy a getter ertelme pont ez, hogy ha valami nem kozvetlenul all rendelkezesre, akkor is ki tudja szamolni / ossze tudja rakni. Ha ennel tobb adatod van, akkor sziszifuszi harc ezt konzisztensen tartani (ertsd: ne legyenek benne egymasnak ellentmondo adatok), ezert 3-5 soros egy setter. Igy kene mondjuk:
Point getLowerLeft() const
{
return Point(topLeft.getX(), bottomRight.getY());
}A masodik baj, hogy tobb setter, pl. a setTopLeft fuggveny szemantikailag ertelmetlen. Egy teglalap bal felso sarkat hogy allitod? Tolod az egesz teglalapot, hogy a merete maradjon meg, vagy megnyujtod, es 2 pontot mozgatsz vele, hogy a jobb also pont maradjon a helyen? Mivel nem egyertelmu, hogy mit csinal, nem szabadna ilyen nevu fuggvenynek lennie. At lehetne nevezni mondjulk pushTopLeft-re vagy dragTopLeft-re, ugy mar egyertelmu, hogy a teglalapot nyujtja, mint PowerPointban a kep atmeretezese.
Altalaban veve pedig a setter rossz omen, azt sugja (haladobbaknak: code smell, tehat nem feltetlenul rossz, csak nagyon nagy valoszinuseggel), hogy valami nem oke a koddal. (haladobbaknak: Single Responsibility Principle-t sert, konkretan ugy, hogy nincs is responsibility.) Itt pl. az, hogy semmit nem csinal az osztalyod, semmivel sem jobb, mint
struct Point { int x; int y; };A harmadik problema, hogy a Pont-nak kene konstruktor setter helyett.
struct Point
{
int x;
int y;
Point()
{
x = 0;
y = 0;
}
Point(int x, int y)
{
this->x = x;
this->y = y;
}
};Es igy nem kell bele setter sem, mert felul tudod irni az = operatorral, pl.
topLeft = Point(topLeft.x, topLeft.y + 10);
Destruktort megmutatni semmi ertelme, amig nincs eroforraskezeles (tipikusan: dinamikusan foglalt memoria), es a Rectangle osztalyban amugy sem szabad ilyennek lennie (egy teglalap ne kezeljen mar dinamikus adatot, haladobbaknak: ez megint SRP-t sert). De ezt irtak elottem is.
Negyedik: hibas a Point ket settere (ami amugy nem is kene, lasd fent). Igy lenne helyes:
void setX(int x) { itsX = x; }
void setY(int y) { itsY = y; }Igy hirtelen ennyi, ami bokte a csorom. Azert irtam le, mert az OOP-nek (objektumorientalt programozas) jo lenne, ha nem csak a szintaktikai elemeit tanitanak meg, hanem az elveket, ami menten epiteni es alkalmazni illik. Anelkul semmi ertelme az egesznek.
OFF: amugy sajnos nem talaltam olyan konyvet, ahol le vannak ezek irva rendesen, es nem 500+ oldalban. Ha valaki tud ilyet, ne tartsa magaban.
-
mgoogyi
senior tag
válasz
cadtamas
#4190
üzenetére
//Ez elvileg az implementáció, amit nem taglal a könyv, hogy miért kell és később miért nem használjuk semmire.
-> Az implementáció írja le a dolgok működését, a .h-ban meg azt látod, hogy mit tudsz csinálni majd ezen az osztályon//ide kellene gondolom a destruktor, ami azért jó, mert memóriát szabadít fel?
-> vagy egyéb resource-öket enged el, de az osztályodban nincs ilyen. Akkor fogsz látni destruktort, ha az osztályodban lesz olyan, hogy "new"setupperleft:
//módosítja a JobbFelső pont Y értékét, de miért???
-> azért, mert ez egy téglalap, ha a bal felső sarkát feljebb húzod, a jobb felsőnek is követnie kell//a test felső vonalát határozza meg, de nem ez a dolga!!!
-> dehogynem, az itstop értékét, azaz mi a legnagyobb Y értéke a téglalapnak, módosítani kell, amikor valamelyik sarkát arrébb teszedsetTop(int top):
//beállítja a test felső vonalát. Ugyanazt mint a setUpperLeft() függvény. MIÉRT???
-> azért, mert ez a függvény a téglalap felső oldalát teszi arrébb, amivel együtt mozognak a felső sarkai
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A36 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / BONTATLAN NULL Perces
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z170X-Ultra Gaming Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


