- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házi hangfal építés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nyaralás előtti hardverszemle
- Kompakt vízhűtés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
caddie
csendes tag
Azt hiszem, hogy a problemak egy reszet mar leirtak, en meg javasolnek 1-2 dologt:
- nagyon nem illik a headerekbe a using namespace std;-t beleirni
- a standard konyvtar definial egy vector template osztalyt, majdnem azonos neven
- a kiiro operator definialasakor te igazabol egy free (''globalis'') fuggvenyt definialsz, amely egyik parametere template osztaly. ebbol kifolyolag az altalad definialt kiiro operatornak is templatenek kell lennie (alatta ki is van kommentezve)
- konstruktoroknal erdemes hasznalni az inicializalasi listat (ezzel kikerulheto a telejsen felesleges default konstrualas es az ezuatni ertekadas)
- unsigned int-ek helyett, erdemes hasznalni az STL-hoz hasonloan a size_t tipust
- ertekado operatorok tipikusan T& ternek vissza a lancbafuzes tamogatasa miatt, de persze lehet, neked pont az volt a celod, hogy ilyen dolgokat ne engedj meg
- mivel letezik a vektor meretenek lekerdezesere kialakitott interface (size()), ezert velemenyem szerint felesleges a kiiro template operatort friendkent deklaralni
- a NULL nem szabvanyos! nullat hasznalj helyette
- a copy konstruktort biztos igy akartad csinalni?
{
Vector<int> a;
// a-t feltoltod elemekkel
Vector<int>b(a);
}
// megsemmisul a, felszabadul a.pData;
// felszabadul(na) b.pData;
// de mivel a.pData == b.pData ami mar megsemmisult,
// ehelyett katasztrofa lesz
// alternativ eset
a.clear(); // felszabadul a.pData (b.pData is oda mutat)
b[5];
// szerencses esetben elcrachel a programod
// peches esetben pedig fut tovabb csak hulyeseg irodik ki
// megpechesebb esetben jo irodik ki
// klasszikus undefined behaviour
- copy konstruktor egyertelmuen hibas
- assert.h helyett majd inkabb cassert-et hasznald
- erase eseten, ha egy elemed volt akkor -1-re alitod az elemenNum-t
- postfix increment / decrementalas helyett erdemes a prefixet hasznalni (ahol persze azonos a ketto funkcionalitasa)
- erase eseteben a torlendo elem kihagyasa nem tul elengas, sott gyanus, hogy a for ciklusnal a ciklusfeltetel tulindexelest fog eredmenyezni
- insert-nel erdemes lenne const T& -et atadni
- ennek nem latom sok ertelmet:
if(elementNum==UINT_MAX)
{
return false;
}
de ha mar ilyenekre figyelsz, akkor erdemes lenne inkabb a C++ std altal biztositott dolgokat hasznalni, tovabba inkabb a new sikeres memoriafoglalasat ''leellenorizni''* (bar egy beadando eseteben egyiknek sincs tul sok jelentosege)
* erdemes eszrevenni, hogy alap esetben std::bad_alloc exceptiont dob, de nothrow-os valtozat hasznalataval ra lehet venni arra is, hogy nullpointert adjon vissza sikertelen foglalas eseten
- insertnel megint az kell, hogy modnjam, hogy ez nem tul elegans modja az elem beszuarasanak
- insertnel ha pos > mint az aktualis vektor merete, akkor ne egyenkent toltsd fel nullaval, hanem default konstruald nullaval inkabb
- insertnel nem latom pontosan, hogy miert pos + 1 meretu tombot foglalsz
- [] operator eseteben az az altalanos STLes megkozelites, hogy [] nem ellenoriz indexhatarokat, csak at teszi azt, igy az at fuggvenyt a [] segitsegevel valositjak meg.
- eddig sem lattam sok ertelmet az asserteknek, az amlitett dolgok nem olyan hibak amiert le kene shutdownolni az egesz programot, de ertekado operator eseteben egyenesen a jozan esz ellen megy. Abban az esetben inkabb egy return *this; kellene, amennyiben onertekadasrol lenne szo
Igy elso atfutasra en ezeket a furcsasagokat vettem eszre, nehany kozulok talan csak sznobizmus, de azert akadt kozottuk par tervezesi hiba es eletveszelyes undefined behaviour is.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Apple iPhone 14 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest