Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz dobragab #4196 üzenetére

    struct Point
    {
    int x;
    int y;
    Point()
    {
    x = 0;
    y = 0;
    }
    Point(int x, int y)
    {
    this->x = x;
    this->y = y;
    }
    };

    Sőt:

    struct Point
    {
    int x;
    int y;
    Point()
    {
    x = 0;
    y = 0;
    }
    Point(int x, int y):
    x(x),
    y(y)
    {}
    };

    Nyilván ízlés kérdése, de egyrészt nem szeretem az explicit this-ezést, mert az vagy felesleges vagy valami problémás dolgot takar, másrészt meg szerintem ez nagyon szép és intuitív (és - nem mellesleg - teljesen jól működik).

    Amúgy meg van olyan kezdőknek szóló könyv, amit úgy meg bírtak írni, hogy a példák vállalhatóak?...

    "az OOP-nek (objektumorientalt programozas) jo lenne, ha nem csak a szintaktikai elemeit tanitanak meg, hanem az elveket, ami menten epiteni es alkalmazni illik. Anelkul semmi ertelme az egesznek."

    Így van, mert aztán az ember produkciós kódban olyat lát, hogy

    pX->m_pY->m_Z = foo;

    (és nem egy ilyen sort, hanem több tízezer sornyi kód van ebben a stílusban írva és persze az osztályok összes tagja public (a Lock() / Unlock() is (amik mondjuk eleve azért vannak, mert a RAII sem ért el hozzájuk))

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák