- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Majdnem 20 évvel később befejezték a rajongók a PC-s Grand Theft Auto IV-et
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED monitor topic
- Házimozi haladó szinten
- Apple MacBook
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
Új hozzászólás Aktív témák
-
jattila48
aktív tag
válasz
jattila48 #2851 üzenetére
A némileg optimalizált változat:
#ifndef _MATRIX_
#define _MATRIX_
#include <assert.h>
#include <iostream>
static struct dummy_type{}dummy;
template<typename T,int n,int m> class my_matrix{
public:
typedef T scalar_type;
my_matrix(const dummy_type &){}
my_matrix(const my_matrix& mm){
std::cout << "copy ctor" << std::endl;
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
matrix[i][j]=mm.matrix[i][j];
}
}
}
explicit my_matrix(T x=T()){
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
matrix[i][j]=x;
}
}
}
my_matrix & operator=(const my_matrix &mm){
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
matrix[i][j]=mm.matrix[i][j];
}
}
return *this;
}
my_matrix & operator+=(const my_matrix &mm){
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
matrix[i][j]+=mm.matrix[i][j];
}
}
return *this;
}
my_matrix & operator*=(T c){
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
matrix[i][j]*=c;
}
}
return *this;
}
my_matrix operator+(const my_matrix &mm) const{
//return my_matrix(*this)+=mm;
my_matrix t(dummy);
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
t.matrix[i][j]=matrix[i][j]+mm.matrix[i][j];
}
}
return t;
}
my_matrix operator*(T c) const{
my_matrix t(dummy);
int i,j;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
t.matrix[i][j]=c*matrix[i][j];
}
}
return t;
}
const T & operator()(int i,int j) const{
assert(i<n && j<m && i>=0 && j>=0);
return matrix[i][j];
}
T & operator()(int i,int j){
return const_cast<T &>(static_cast<const my_matrix *>(this)->operator()(i,j));
}
private:
T matrix[n][m];
};
/*
template<typename T> T operator+(T a, T b){
return T(a)+=b;
}
*/
template<typename T,int n,int m,int k> my_matrix<T,n,m> operator*(const my_matrix<T,n,k> &a,const my_matrix<T,k,m> &b){
my_matrix<T,n,m> c(dummy);
int i,j,l;
for(i=0;i<n;++i){
for(j=0;j<m;++j){
T s=T();
for(l=0;l<k;++l){
s+=a(i,l)*b(l,j);
}
c(i,j)=s;
}
}
return c;
}
template<typename T> T operator*(typename T::scalar_type c,T &A){
return A*c;
}
#endifEbben már nincs fölösleges copy ctor hívás. Csak a my_matrix-ot érték szerint visszaadó fv.-ek hívják a copy ctort, legalábbis debug verzióban vagy nem C++11 kompatibilis fordítóval fordítva, de az újabb fordítók az RVO miatt ezt is ki optimalizálják (copy elision. mindig!). A dummy_type típusú dummy változó csak a megfelelő ctor overload kiválasztása miatt lett bevezetve. A my_matrix(const dummy_type &) ctor semmit nem csinál, ez csak a megfelelő méretű inicializálatlan elemű üres mátrix létrehozására kell. Az előző verzióban erre a copy vagy default ctort kellett használni, azonban amikor az így létrehozott mátrix elemei (pl. összeadással) amúgy is felül lesznek írva, fölösleges az elemek inicializálása. Ez a ctor persze nem használható "rendes" objektum létrehozására, mert az így létrehozott objektum önmagában használhatatlan. Célszerű lenne ezért private-ba tenni, de akkor az ezt hívó free fv-eknek friend-nek kéne lenni (TODO). A default ctort is lehetett volna így használni, azonban akkor ezzel nem lehetne objektumot létrehozni. A mátrix szorzáson is lehetne gyorsítani pl. úgy, hogy a * operatort az összes különböző méretű, azonos skalár típusú my_matrix friend-jévé tesszük, és nem az elemkiválasztó operator()(int,int)-t hívjuk, hanem közvetlenül a matrix[j]-ket, de ekkor el kéne tárolni a my_matrix osztályban az n,m méret template argumentumokat. Valamivel gyorsabb lenne, azonban lényegesen rondább is.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Így néz ki a Vivo X300 Pro, és két vele rögzített 4K 120fps videó
- Majdnem 20 évvel később befejezték a rajongók a PC-s Grand Theft Auto IV-et
- iPhone topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fel kell készülnünk a 2G kivezetésére
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3060Ti / 32GB DDR4 / 512GB Nvme SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3496, 90% Akkumulátor
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB ZALMAN M4 FSP 700W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest