Hirdetés
Hirdetés
-
Mozgásban a Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp A kalóz jakuzák jövő év februárjában érkeznek meg hozzánk.
-
Játékos TWS headsettel gyarapodott a SteelSeries kínálata
ph Az Arctis szériás újdonság számos platformon működésre bírható, és konzolok szintjén van a Microsoft gépeihez való verziója is a Sony-t favorizáló mellett.
-
Meghökkentő méretű adatközpontot építenek Nagy-Britanniában
it Igazolást nyert, hogy a szigetországi beruházásba 13 milliárd dollárt fektetnek.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ADAM1337
nagyúr
válasz ArthurShelby #66745 üzenetére
Amit én tudok az E39-ről 3 év együtt töltött idő alatt:
Mindegyik rohad, az is amelyik nem.
Hátsó emelési pont + küszöb
Ajtó alja.
Csomagtér ajtó független sedan/kombi
Szervo olajat érdemes meglesni a legtöbb már eszi a szerkezetet belül.
Lengőkarok cserélhetők azokkal max annyi, hogy préselt szilent van bennük, van aki kitudja szedni, de egy lengőkar se vészes árban.
Korából adódoan, a gumik kéderek állapota, valszeg érdemes kicserélni körbe a szélvédőnél elől.
A facelift-esnek kicsivel megbízhatóbb az ablak emelője, én 6x cseréltem ablak emelőt az enyémbe kb.Nekem egy 523 touringom volt még anno, kényelemre helykínálatra szerettem akkoriban.
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #66745 üzenetére
Mint egy FL E39 520i tulaj amit javasolni tudok vásárlás előtt:
A kasztnin ezeket a pontokat nézd végig alaposan nem csak szemmel hanem kézzel és esetleg vigyél rétegvastagság mérőt is:
- ajtók alját, sarkait és peremeit
- két küszöb két végénél
- hátsó kerékjárati ívnél!!: nyúlj be simítsd végig elejétől a végéig (jobbról-balra és balról-jobbra) a kezeddel a bent lévő peremet, mert lehet érezni a kezdeti rozsdásodást ami belülről kezd kifelé rohadni ami elsőre kívülről nem látszik. Ha nincs ott a perem akkor lakatolták és levágták vagy fel sem került, hogy ne üljön meg ugyan úgy a retek... a lényeg, hogy legyen ott az a perem és hibátlanul!
- kerékjárati ívek műanyag burkolatai alá-mögé nézz be
- üzemanyag beöntő nyílás körül nézz szét és a kupakot is tekerd le
- csomagtérajtó rendszámtábla világításokat, mert körülötte tud rohadni
- a csomagtérajtónál tud rozsdásodni ha valami csomagot beemeléskor neki vágnak...
- kasztnit nézd végig van-e rajta _bárhol_ pöttyöződés
- a műanyagok-gumik mennyire kezdenek repedezni-mállani
- a csomagtérben 2 oldalon le lehet nyitni a burkolatot, ott is nézd meg a kasztnit és javítás-rozsda nyomait keresd
- a lámpák márkáját nézd meg: gyárilag Hella van elől-hátul
- tükrök fütőszálasak-e
- a jobb oldali tükör ha rükvercbe teszed akkor lefelé fordul-e (hogy lásd a padkát benne parkoláskor)----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A motor, vigyél hibakódolvasót amit megtekintés előtt az adott tulajnak ne említs meg, de kérdezd meg hogy ráteheted-e:
- megtekintéskor ne legyen meleg-üzem meleg a motor! ("Csak elugrottam a boltba vele..." Nem!)
- indítás előtt rakd rá a hibakódolvasót
- hol-mennyire olajos, ne legyen lemosva a motor!
- ha a Vanos pár fokot kezd elmászni, akkor azt már jegyzi az autó és ki is lehet olvasni mint hibakód, de nem látszik belőle semmi a műszerfalon: nincs check engine
- volt-e felújítva a motor ha igen hol-kinél és mit csinált, van-e dokumentáció
- ha van rá mód akkor menj az autó alá és nézz be hőtartó műanyag alá ott hogyan néz ki a motor alulról, folyásokat és javításnyomokat keress
- hallgasd a hangját alapjáraton, menet közben és terhelve is
- próbakör végén is rakd rá a hibakódolvasót----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A futóműve komplex, de ha odafigyelnek akkor tartós és jó:
- szilentek állapota, lóg-e bárhol vagy kopog-e és a szokásos
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A belsejét szintén nézd végig:
- a műanyagok öregednek pláne ha sok UV-t látott az autó
- nézd meg az A és C oszlop burkolatának a széleit, hogy a ragasztó kezd-e már elengedni és picit hullámos-e már a széle ami akár szabad szemmel vagy erős fénnyel megvilágítod felülről akkor látszik a hullámosodás
- utastér ventilátort minden fordulaton járasd meg 10-15 másodpercig, kapcsold is ki kis idő múlva majd kapcsold is be és megint növeld-csökkentsd a fordulatot, ez tud nyekeregni-ciceregni majd x idővel megszorul beáll és csere
- középen a billenő fedeles hamus-tárolót nyisd ki zárd be, mert ez el szokott tudni törni-repedni vagy le sem csukódik esetleg zárva marad
- nézz be a váltószoknya alá és nézd meg az ottani csavarok-műanyag lefogatók állapotát el van-e törve
- a C oszlopban lévő 1-1 oldali lámpák passzentosan a helyükön vannak-e vagy lötyögnek esetleg ki is esnek?Meg persze minden elemét teszteld le hogy működik-e. Hirtelen ennyi.
Amikor az enyémet először megnéztem és próbavezettem, akkor az eladó családi házuk garázsában állt az autó, mert már meg volt az utódja (automata váltós 535 E60) és akkor legalább 5 napja nem volt beindítva. Elsőre indult majd a fordulat is szépen beállt. Mentünk egy kört, körbenéztem az autót és úgy voltam vele, hogy azért még egy autószerelő ismerősömhöz elvinném vásárlás előtt.
Az eladó maximálisan megértett és alkalmazkodott a kérésemhez megfelelően. Megtekintés utáni rá következő héten ismét hideg motorral indította az autót majd elmentünk a szerelő ismerősömhöz. Ő körbenézte és megvizsgálta az autót és áldását adta a vásárlásra.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #66753 üzenetére
Ki is tudod nyomtatni. Egy autószakértő jó elgondolás és erősen ajánlott!
A hozzászólásod második részével nem bonyolítanám az életemet. Nem megoldhatatlan de találni rá olyan embert aki képben is van és tudja mit hogyan kell csinálni... kérdéses. Az alkatrészekről nem is beszélve és azoknak az árairól. A papíros részével nem vagyok képben.
Esetleg kérdezd meg itt prohardveren a csere-papír témát: Autós topik
Azt tudom még mondani, hogy az autóm előző tulaja azt mondta, hogy ha ez a E39 530i lenne nem adja el. Ha 530i lenne és automata váltós, akkor meg sem fordult volna a fejében, hogy megváljon tőle bármikor is.
Összegben meg az van, hogy az autó ára és alsó hangon a vételár fele legyen kéznél.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #66753 üzenetére
Vagy jó helyről veszel:
https://kaiserkult.com/
Láttam pár autójukat, gyönyörű az állapotuk, tényleg újszerűek...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #66753 üzenetére
Hello.
Mindent meg lehet oldani, csak pénz kérdése mert nem biztos, hogy olcsó lesz és ha nem megfelelően csinálják akkor probléma lesz vele. Jobb ha inkább egy számodra megfelelő autót veszel, én november végétől kerestem március végéig mire találtam az én igényeim szerintit és előtte csak 2 autó volt ami jó lehetett volna de olvastam olyanról is aki egy év után talált magának autót. -
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #66753 üzenetére
A 530i ZF automata, nem kell tole felni, csak 1x kell atmosni es jo olajat belerakni. A GM ami rosszabb, de az is eleg ezek ala. Csak a tulajok lustak olajat csereltetni, de aki megbecsuli, attol erdemes megvenni.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #66757 üzenetére
Türelmesnek kell lenni, nem könnyű de ez van. Állítsd be értesítőt a hahu-n és lépj be e39-es Facebook csoportokba.
-
mgoogyi
senior tag
válasz ArthurShelby #66965 üzenetére
Megnéztem az eladó profilját, helyesírás gyenge, iskolázottság adatlap alapján gyenge, a stílusa nagyon távol áll tőlem, én nem vennék tőle semmit.
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #66965 üzenetére
Közben tovább is görgettem, és látszik az eladó srác története a csoportban [link]
1. 2018. decemberben már van egy szürke dízel e39-e (525tds) [link]
2. 2019 márciusában motort keres hozzá [link]
3. 2019 november még mindig motort keres, előtte már árult viszont adagolót, és egyéb motoralkatrészeket
4. 2019 december, törött bmw-t keres megvételre [link]
5. 2020 február, hengerfejes a kocsi, autómentőn van a képen [link]
6. 2020 április, venne törött bmw-t hirdetés [link](innentől érdekes számomra, mert itt már a számomra érdekes eladandó kocsiról van info)
7. 2022 március (nagy ugrás az időben, másik autó), 4 kipufogósra akarja alakíttatni a kocsit, megemlíti, hogy eladó lesz az 530i. Itt már M-pakettet említ, de itt még nem az, később vesz pár M-es kiegészítőt, de pl hátsó spoiler a csomagtartón később sincs (ami szintén az m csomag része). [link]
8. Alkatrészeket keres: m-es kormány, hengerenkénti leömlő, parkszenzorok, hátsó bőr ülést.
9. Eladó lesz 4db ajtókárpit (gondolom ezek vászonosak, és ő meg bőrre cserélte) [link]
10. Hátsó lámpákat keres, fehér színű indexest (a hirdetésekben mind sárga színűek), illetve gyári navigációt keres
11. 2022 április, kitesz egy képet, amin az egyik oldali helyzetjelző nem jó, és írja, hogy eladó lesz a kocsi (utólagos M-esítéssel). A hozzászólások között egy egyik kommentelő megemlíti, hogy az autó ki volt vonva a forgalomból. A barátja a segítségére siet, azzal magyarázzák, hogy az előző tulaj vonta ki, ők így vették kivonva [link]
12. Keres hátsó fekete bmw emblémát (itt még megvan a vonószem takaró kis műanyag a lökösben) [link]
13. 2022 augusztus, meghirdeti 2,5millióért. Beírja (helyesírási hibával), hogy elkelt
14. 2022 szeptember, meghirdeti 2,6millóért
15. 2022 szeptember, meghirdeti bő 1 héttel később 2,25millióértÉrdekesek még továbbá a barát posztjai is, gyakorlatilag ugyanakkor, ugyanazokat az alkatrészeket keresi, mint a másik. 2022 júniusában megkérdezi, hogy mi lenne a reális ára a kocsinak.
Alapvetően tetszik a kocsi színe , meg lehetne rá alkudni, de azért van pár ijesztő jel, ti mit gondoltok?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #66996 üzenetére
Szélhámos. Ennyi. Ilyet nem is kell nézni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
joshua7
veterán
-
98bja
senior tag
válasz ArthurShelby #67008 üzenetére
Igen a Tesco melletti elágazó.
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67130 üzenetére
Azért rémlik az, hogy RJ45 csati lehet RS232 és lehet CAT kötésben is
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
ittakary
nagyúr
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
nem vagyok egy nagy jampi, de szerintem ráköltesz majd egy valag pénzt a manuálosításra, amennyit, ha még MOST erre a 2,5M-hoz hozzáadod, 3-3,5M között találsz olyan E39et hogy megszólal és még manual is
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Mennyi van a kocsira?
Itt van neked manual tip-top [link]V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Ilyen váltócserén nem törném a fejemet.
Keress egy olyan példányt amiben alapból minden benne van amit keresel.
Az én E39-esem előző tulaja az 520i+ötös kézi váltós autóját azért adta el és vett egy olyan E60-at ami 535D lett + automata váltóval, mert nem akart belefogni egy ilyen jellegű cserélgetős projektbe, hogy 530i+automata legyen az addigi 520i+kéziből (erről én is letettem).
Plusz a költségekről nem is beszélve, főleg most mikor mindennek _is_ megy fel az ára. Erre _kompetens_ embert-műhelyt találni sem egyszerű.
Amit linkeltél autó kívülről és belülről így képek alapján szépnek tűnik.
A csomagtartóban lévő motorolaj azt sugallja hogy lehet foglalkozni kell majd a motorjával.
A csomagtartóban nincs meg a 2 gumi lefogató. A szerszámok közül pedig nincs meg a 2db villáskulcs és a csillag-lapos fejű csavarhúzó.
Kulcsokból is csak 2 jár hozzá. Úgy tudom, hogy alapból több kulccsal adták el mikor új volt az autó. A többit ami nincs meg azokat meg le kell tiltani.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Papirozni szerintem csak az 5-os manuallal nem lenne nagy dolog mivel az letozo opcio volt illetve gyari alkatreszrol beszelunk. Uj muszaki es forgalmi amiben atirjak. De a 6-os mar mas tema mivel a sor6 verziokat nem gyartottak ezzel a valtoval. Itt mar meredekebb a dolog na meg ismerve a magyar helyzetet az ilyen atalakitasos temakban en nem sok jora szamitanek. Az is gond, h 6-os manualt nem akasztol le csak ugy a polcrol mert ritka es egy vagyon. De kell uj lendkerek, kuplung, 3om pedalositani, munkahengerek, illetve muszeregyseg csere es stb. Nem kis munka es nem keves penz. Inkabb ki varnek egy manualt ha az kell.
Az auto meg jonak tunik igy keprol illetve ha alanyulva is igazak a leirtak. Nem is fapad. Ranezesre ez Oxford Green lehet. Szep ez a szin.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67741 üzenetére
Legalább nem kényes szín.
Sötét szürke is jó, de zöld az már kényes. Minden trágya meglátszik rajta.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Közben felhívtam őket.
A cooper car hybrid centrum hirdeti, de nem az övék az autó (ki is esik a profiljukból a bmw). A tulajnak a kis kedvence/féltve őrzött kincse volt, de most minden pénzt bele akar tolni a kozmetikai cégébe. Azért itt hirdeti, mert régi barát/ismerős valaki a kereskedésből, vagy maga a kereskedés (azt nem tudom, van e toyotája/lexusa).
A kasztnira törésgaranciát vállalnak (mármint a kereskedés), és km garanciát a kocsira (elvileg már ők körbemérték, mindenhol gyári az érték, a lökhárítót nem, mivel az nem fém, ott nem tudtak mérni).Minden szépen és jól hangzik (kivéve az automata váltó), de azért félek, hogy ez valahol mese (tulaj féltve őrzött kincse, de most minden pénzt belenyom a kozmetikai cégébe...) Elvileg egy órán belül elküldi nekem a tulaj számát, hogy beszélhessek vele.
Szerintem holnap megnézem a kocsit (nem vételi szándékkal, csak azért, hogy lássam élőben is, hülyébb nem leszek tőle, okosabb hátha )A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #67742 üzenetére
A vicc, hogy E39-et kb. 20 fele szinben gyartottak + az individual gyari szinek, szoval vagy 30. Ennek ellenre baromira ritka mikor latok vmi erdekeset. Ehun-e: [link]
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67744 üzenetére
Hát úgy is kell. Felhívni és megnézni élőben. Aztán döntesz.
Automata váltótól nem kell félni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #67747 üzenetére
nincs olyan, hogy fl2. ez egy exclusive edition kivitel. illetve kettostomeg van ezekben mind.
az ara nem sok az teny. nekem mondjuk manual van, m csomag, bbs felni... en nem adnam oda ennyiert az enyem ha elado lenne.''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67747 üzenetére
Szerintem jó ár/minőség. Bátran veheted.
negro: Neked ilyen kell [link] V8, 6-os manuál.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #67747 üzenetére
Hogyne lenne kettőstömegű?! Az egy dolog, hogy a kisebb nyomaték miatt jobban bírja, mint a td-nél. Az olajat biztos, hogy fogyasztja, csak vagy nem foglalkozik vele, vagy annál sem mond igazat...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #67747 üzenetére
Azért van motorolaj a csomagtartóban mert nem fogyasztja... Persze...
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Az automatas kinlodas olyan, hogy 1x kell megcsinalni, ha baja van. A ZF jobb, a gm kevesbe. Rohadni fog, de ha jol kikasztnizzak, plusz uregvedo, baja nem lesz. Egy szep es jo e39 3m kornyeke, ami patika.
Az e39 6hp valtoval lenne az igazi, de olyan nem megy ra konnyen, de van aki e46 6os valtot tesz a 5os hazaba es azt teszi ala. Egyevkent egyjo valto + atalakitas kb 400-500e ft. Annyi 1 jo automata ala
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67747 üzenetére
Többiek is azt mondják automata. Mi a fenének akarnál te botozni ott?
Nekem rohadt fárasztó, még ha keveset váltok is. (sajnos )
Kibírom az új autó érkezéséig.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67781 üzenetére
Ha átrakod P-ből D-be? Mindegyik ránt 1 kicsit.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
https://www.youtube.com/shorts/h2uellFUvTo
Ilyen, amikor recseg a váltó?Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy nem volt 3 kulcs, csak 2, és abból is csak a szervizkulccsal indult...
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Még jó, hogy elmentél megnézni.
Ilyen régi kocsit csak az vegyen akinek van fölös pénze rálocsolni. Itt sok mindent kéne cserélni. Inkább nézz egy fiatalabb, de jobb állapotú kocsit. Ez még 1.5M sem ér meg.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Belső:
Egy fullos takaításért 80 ezret fizettem.
"Ez a csavar sem tudom mennyire gyári ott"
Gyári.
Motortér:
Ablakmosó csöve kő kemény, az törni si fog, de nem nehéz a csere. Nálam szét volt esve több ponton, 2 új fúvóka megoldotta. Viszont ebben van xenon mosó is. Kicsit beletoldasz és jó, a teljes javítás/csere sem egy érvágás.
Olajsár: Ennek kéne jobban utána nézni.
Tárcsák: Ez a legkevésbé probléma, amúgy is instant cserélném.
Élmény:
"akkor recsegne, mikor elfordítom."
Toronycsapágy? A szervót akkor tudod tesztelni, ha álló helyben tekered, és ha van kicsi ellenállása, de mozog, akkor jó. Jártam már úgy merciben, hogy menet közben állt el a szervó, eldurrant a csöve.
"A futómű talán jó, de nem nagyon tudtam kipróbálni."
Felhúzza az ember a gumikat a csillapítón, ha olajos, akkor csere mind. Nálam elöl kiment a gumi, első 2 cserés volt, a hátsó 2 csillapítóm 22 évesen a gyári sachs. Valszeg semmit sem tart, de röhögve átment a műszakin. Szerelő szintén azt mondta, hogy nem cseréli, mert még jók (2 új van egyébként nálam tartlékban)
A e39 futóműnél a gyenge pontok a lengőkarok, amik hamar tönkremennek, plusz az állító csavarok, meg szeret rohadni a stabrúd és kikopni a pálca. 250e ft volt nekem MINDEN cseréje, ami ide tartozik, és nem lemförder. Akkor valszeg 2x ennyi lenne. Van, aki csak azt cseréli, ami rossz, van aki párban, van aki tojik rá. Ha nagy sebességről fékezik az ember és ráz, akkor a tárcsa félrekopása is lehet, plusz az első alsó lengőkarok hibája is. Ilyenkor érdemes inkább mind a kettőt cserélni.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67804 üzenetére
Van ezek kívül még jó pár motor, aminek a konstrukciója katasztrófa. Kínlódni lehet velük.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67804 üzenetére
"Csomóan ezzel a szöveggel jönnek, akik el akarják adni a kocsit, hogy ennek lesz értéke pár év múlva,"
Nem sok prémiumról mondható el ugyan ez. Audikról pl biztos, hogy nem, E39, E38ról igen, a merciknél meg a w210-et csak a motorja miatt szeretik, w220 meg le van élve, abból is naaaagyon ritka az, ami jó is. Abszolúte nem vagyok elfogult, sőt, személy szerint jobb szeretem a mercedeseket, ha tehetném, azzal szaladgálnék, de ebben az ezrefordulóban a BMW volt a jobb.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68017 üzenetére
Mennyiért adja?
Menj el nézd neg alulról, nem e rohad valahol.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68019 üzenetére
Ezek alapján okés is, ha tényleg törődött vele.
2.7M kicsit sok, de mivel kevés ilyen jól karbantartott kocsi van ezért magasabb árat is kérhet érte.
Automata legjobb. Nem kell kuplungozni meg botkormányozni.
Várd meg milyen élőben aztán dönts.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #68022 üzenetére
Lenne műhely-szerelő aki megvétel után karban fogja tartani az autót?
Mert ha van, akkor vele elmehetnél megnézni. Vagy hozzá el lehetne gurulni közösen.Én is úgy vettem az enyémet 2020. január első felében, hogy az eladóval először találkoztam. Mivel már megvolt neki az utódja az E60 535D így az E39 520i meg előző év októbere óta állt a családi ház garázsában. 2-3 hetente az eladó öccse mozgatta hétvégente az autót, de hogy ne legyen baja-törje össze így keveset ment vele a környéken.
Volt a motortérben egy hivatalos Merci szerviz lapocska amin rajta volt az utolsó olajcsere időpontja és az olaj viszkozitása. Mert az öccs meg hivatalos Merci szervizben dolgozott.
Ilyen eltett állapotában hallottam az első beindítást hideg motorral majd ahogy beállt alapfordulatra. Minden szép és jó volt füstmentesen.
Majd elmentünk egy próbakörre, hogy bemelegedjen a motor és meg tudja taposni egy kicsit. Visszafele vezethettem az autót.
Utána az autóban álló helyzetében véginyomkodtam-tekergettem mindent és megnéztem amit én laikusként (autót használó emberként) meg tudtam nézni. Olajszínt meg olajszínét és ilyen alap dolgokat.
Első megtekintéskor megbeszéltem az eladóval, hogy jónak tűnik az autó, de még egy szerelőhöz elvinném, hogy ott is nézzék át és emeljék meg. Ebbe beleegyezett, majd pár nappal később megint találkoztunk elmentünk az autóval a műhelybe és ott is megnézték belül-kívül-alul mindenhol. A műhelyvezető ismerős azt mondta, hogy neki jónak tűnik, vannak részei amikkel foglalkozni kell majd, de ez egy egyben lévő autó amivel eddig is foglalkoztak.
Ezek után vettem meg az én E39-emet.
Az eladó megbeszélte a műhellyel ahol 99%-ban BMW-t szervizelnek, hogy az autónak új tulaja lesz, de ha akarom akkor én is hordhatom továbbra is oda az autót.
Az eladó mesélte és mint kiderült van több közös ismerősünk csak mi eddig nem találkoztunk (kicsi a világ), hogy 2013-ban mikor a német ismerősétől Németországból megvette ezt az autót és lepapíroztatta meg mindent elintézett akkor abban az évben volt kettő BMW-t szervizelő műhelyben az autóval.
De azokkal nem volt megelégedve.
Ez a mostani (2013-tól kezdve a mai napig) azt mondja, hogy korrekt és ha gond van akkor nem cseréltetik ki a fél autót... hanem tudják mit kell csinálni, hogy jó legyen. Az alkatrészekből-márkákból is tudják mi az amit lehet és nem lehet választani és miből opció a bontott.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #68019 üzenetére
Békebeli 30i
most sajnálom, hogy anno az e46 18d helyett nem valami e39-et vettem…
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
p0lip
tag
válasz ArthurShelby #68028 üzenetére
Szia! Nincs köze a váltóhoz. A rádió, a CD és ha van benne, a telefon vezérlésére szolgál az egész baloldali gombsor.
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #68028 üzenetére
Az általános szerelő nem biztos hogy elég lesz egy E39-hez.
Ebben már van elektronika amit tudni kell olvasáson felül adott esetben írni is. Az én szerelőm mechanikus dolgokat meg tud csinálni, de az elektronikába ő nem nyúl bele. Ő is ki szokott hívni egy általa ismert villanyászt aki nem kókler. Összegyűjt x mennyiségű autót, aminek ilyen jellegű gondja van és az elektromos és szoftveres munkákat vele csináltatja.
A nyilakkal lépteted a rádió esetén az elmentett állomásokat. CD-t még nem raktam az enyémbe, de gondolom annál meg a számokat lépteted.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Gyárilag M a futúmű, vagy csak aláraktak egy ültetétst? Mert pl a mezei e39 alá is megy a Bilstein b12, ami egy b8+rugó, amitől alacsonyabb lesz.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68098 üzenetére
Nemtom az M-es futúmű árát fenntartásra való tekintettel, a simánál tudom, ami nem v8, hogy a bilstein kb 40, a sachs kb 50e ft per darab. Csak ha BP-i úton akarod használni, akkor milyen, mennyire bírja, stb.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Az én e46-om is pesti volt, szintén M futóművel. Igen, kicsit kényelmetlenebb, de a jó úton nagyon jó én nem sajnálom, hogy megvettem. Ha csak ennyi az autóval a problémád akkor miért nem teszel alá puhább felfüggesztést? Az M-est eltennéd és ha eladod az autót adnád mellé.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #68102 üzenetére
" Sok a rossz út bp-en..." - amikor én vettem az autóm akkor a Budapest Motors sok M csomagos autót rendelt be úgy, hogy az M futóművet kihagyta belőle. Szóval van benne valami
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Miért lenne kevesebb az üzemanyag? Csak a hatósági áras nincs, amit a kiskereskedőknek kell zsebből kifizetni...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Puma K
veterán
válasz ArthurShelby #68102 üzenetére
A futómű babrálás helyett lehet egy kisebb colos kerékkel és ballonos gumikkal megoldanád a kényelmet.
Mikor váltom a nyári kerekeket a télire, akkor kb mintha-szinte egy másik autóban ülnék... az autónak ugye alapból az egyik ha nem a legjobb mechanikus futóműve van (igen, olvastam hogy a kinézett autóban M-es futómű van). Ballonos kerekekkel-gumikkal meg szépen kimozogja az úthibákat. Sokkalta komfortosabb és kényelmesebb lesz.
Nálam a nyári kerekek Style 32-es felnit jelentenek 235/45R17-es gumikkal (Hankook Ventus Prime4). A téli Style 83-as felnin 205/65R15-ös gumik vannak (Continental WinterContact TS 860).
Amúgy az hogy alánéztél és nem láttál semmit mert burkolva van az alja az is jó. Mert úgy legalább lehet tudni hogy nem hagyták el vagy felejtették visszatenni a burkolatot... és az is megvan.
Én mivel a sajátomat városban használom és kézi váltóval így néha napján nagyon tudnék örülni egy automatának...
Korábban céges autóként kaptam egy 2017-es akkor pár száz km-es Renault Captur-t amiben automata váltó volt.
Az egyik kollégám említette akinek az S8-as Audija volt, hogy vannak olyan automata váltók amik jobban reagálnak a váltásra, ha nem padlózod le teljesen azaz nyomod le a kick down kapcsolóig. Hanem csak a végállásához nagyon közel nyomod. És akkor jobban veszi a lapot."Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68116 üzenetére
2.6M egy 20 éves kocsiért sok, legyen akárhogyan megcsinálva, meg kicserélve benne ez az amaz.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #68102 üzenetére
Tudom, 2019 óta használok M-es futóművű autót. Alapjában véve valamennyire jó úton használom de egy irányba nagyon rossz az út, ott csak lassan megyek. De egyébként eljárok vele csak a szűk utcákat kerülöm mert nem szeretek vele lemenni a fűre ismeretlen terepen. Autópályán teljesen jó, plusz nem fog annyira leülni ha többen vagy sok csomaggal mentek. Autómata váltóst én biztos nem vennék, de ez saját vélemény.
tasiadam: Nekem cserélni kell majd a lengőkart és sógorom aki autószerelő azt mondta más a aima és az M-es.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Csak ez a matricazas ne lenne. Meg a legterelok. Meg a sotetites. Meg a belsebe takolt mobiltarto.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen