- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Vezeték nélküli fülhallgatók
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Legyen egy kis villany autós téma is.
Lassan 2 hete, hogy forgalomba került az "új" masina, I3 (2017) 94aH 37k km, tisztán elektromos, alapvetően a fő szükséges felszereltség van benne (emészthető hatótávhoz szükséges 94aH, hőszivattyú, gyors töltés, ülésfűtés, hátsó radar és a kevés km
), semmi sallang. Beleszaladt azóta 1000+ km, jócskán volt benne pálya, autóút és természetesen
Bp városi szaladgálás, szóval mindenbe belekóstoltam egy picit.Került rá egy gyári i3s felniszett a szélesebb gumikkal, új kisakku (mert a gyári a végét járta), egy szoftver frissítés (+tuning - ezt még mérni fogjuk a napokban én is kíváncsian várom mit mutat egy dragy) 7,3 a gyári, 6,8 körülre számítok, + gázfeltöltés. Hátra van egy fékolaj csere, gumiharangcsere, illetve egy kis tpms mizéria.
Ami nagyon bejön, az a csend, a zajmentes dinamika városi tempóban, instant leadva. Ez a legeslegjobb. Nagyon mókás, ahogy ezek a virslik (155/175 a hivatalos gyári most 175/195 van rajta 20") megtapadnak és meglódul, 30-50 között is képes kipörgésgátlót villantgatni padlóra, ami jó kis meglepetéseket tartogat forgalomba tétovázóknak.
A használata azért kicsi megszokást igényelt, hogy nincs gurulgatás üresbe, lelépsz a "gáz"ról egyből lassul, cserébe ugye visszatölt, fékezni nagyon ritkán fékezek vele, ezt szokni kellett.
Méretre eddig elegendő, mentünk vele 4 fővel is, hátul is el lehet férni felnőttként, a ki/be szállás picit nehézkesebb (ugye az első ajtót ki kell nyitni, hogy a hátsót is ki tudd), de alapvetően elegendő, a csomagtér is. Néha hajlamos vagyok túlméretés dolgokat vinni, de majd ezt visszafogom/másként oldom meg, ezekre egy kombi se lett volna százas megoldás.Hatótáv és maga a tiszta villanyos közlekedés az azért ad kompromisszumokat (de nem akartam REX motorosat, kifejezetten kiábrándító számomra a koncepciója, kerregées, persze hatásos), csak a városban, nulláson közlekedve, 200+ km-t mentem vele egy töltéssel, pályán azért nagyon észnél kell lenni, 110-es tempónál még emészthető a táv, felette drasztikusan csökken. Amit tud, Győr, Füred pályán lent 15-20 perc gyorstöltéssel (20%-ról 90-ra 2.700,- Ft) (~130-150 km) majd vissza, töltögetés nélkül tartalékkal Velencei tó, Fehérvár, Alcsút, Szentendre oda vissza távra, ezek egy irányba 50-70 km között vannak tőlem.
Balaton táv kb 3500 Ft-nak megfelelő villany oda-vissza, kb a fele egy átlagos benzinesnek, Z4-el, a 3-szorosa (9-10l, 100-as benzin 11000 Ft körül lehet), igaz időben kevesebb sebességben meg sokkal több.Kétszer töltöttem eddig útközben, alapvetően elegendőnek találom arra amire használom.
Töltő elég sok van 40-50km-es távokon belül ha valaki akar, talál gyorstöltőt, bár pont ma akartam egy díjmentes 22kw-os töltőt használni, ami nem ment és még az okos benzines autókkal körbe is állták, hogy ne férjen hozzá senki normálisan, de hát ez olyan hungarikum, tudomásul vettem és mentem tovább a dolgomra.Futómű alapvetően tetszik, de azért magas az autó és nem a kanyarvadászat az erőssége, a hirtelen nyomaték ha elveszted a tapadást nem segít egyenesbe szedni, de valós forgalomba normálisan közlekedve nincs kompromisszum és nem is megy a panaszkodás mellettem, mint a Z-ben, hogy kirázza a belem.
A kipörgésgátló és az elektronika nem igazán kiiktatható, kizárólag titkos menüben, de akkor abs sincs, ez valamennyire negatívum, de erre amúgy is a másik autó való, meg nem így közlekedek napi szinten.
Ami nem tetszik az a fék, nagyon harmatos pedig tárcsa betét bőven van (annak ellenére, hogy ritkán kell), de a fékolaj csere ezen valamennyit fog hozni úgy is, legalább is bízom benne.Összességében eddig nagyon bejön, pont azt adja amit vártam, vélhetően a szerviz igénye is olyan lesz mint amire számítok, a fent említettek megugrása után igazából nem sok várható költség van, váratlant meg nem szeretnék.
Ja igen világítás, halogén ez az egyetlen ami alapvetően kompromisszum volt, adaptív leddel lett volna jó venni, de igazából csak a FL ledről lehet jobbakat hallani az első generációról nem sok jót. Egy tompított izzó csere volt még erőteljesebb led-re, nekem így ez bőven elegendő közlekedésre. Z4 bi-xenon azért jobb.
Szóval rövidebb távon való zömében városi használatra én ajánlom. Persze kell garázs, kell otthoni töltési lehetőség, ezek adják meg a valós takarékosság alapját.
Állófűtést/állóhűtést nem próbáltam, se nem volt annyira hideg, se annyira meleg garázsból indulva garázsba érkezve.
Pár kép, gyorsan telefonnal, porosan máról.
Időm engedi úgy is teszek fel még.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Jövedelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Óvodások homokozója
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Politika
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Asztrofotózás
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest