- Megemeli a GPU-k árát az NVIDIA?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Meghallgattuk az egymillió dolláros, magyar fejlesztésű high-end audiorendszert
- Apple MacBook
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
nexwo
őstag
Remélem sikerül feldobnom majd ezt a topikot!
Windows vs Linux [link]
Saját tapasztalat: igen a linux gyorsabb akár 2x, de csak azoknak ajánlom akik hajlandóak kicsit a rendszerhez is érteni nem csak a Blenderhez mert, Radeon Pro driver telepítése közben gondokba ütköztem amire lett megoldás [link]. Egyéb nem Blenderes okok miatt végül de nem véglegesen Windows Pro-t használok (3ds Max, stb.)Tutoriál:
Mázli, hogy van internet és bátorkodok ajánlani egy egyszerű példát [link]
(Igyekszem majd magam is gyártani példákat!)Gépigény:
Én speciel ezt néztem: [link] de ne vegyünk elhamarkodottan új gépet, hivatalos: [link] -
tvamos
nagyúr
Szeretnem megtanulni a Blendert egy kicsit, hogy nyomtatashoz 3D modeleket keszitsek. (Mert ingyen van.) Eddig Catiat, meg FreeCADet hasznaltam, de most nem dobozt, meg fogaskereket kell csinalni, hanem a gyerek akar figurakat...
Tudnatok nekem ajanlani "hogyan kezdjem" videokat? A gyermek 15 eves, azt szeretnem, ha o is megszeretne a dolgot, amennyire / amennyiben lehetseges.ui. Azt hallottam / olvastam, hogy a Blender aranylag jol megbirkozik stl-ek importalasaval is, az sokat segitene, ha valamit modositani akarunk letoltott dolgokon. (A FreeCAD ezt nem csinalja tul jol.)
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok!
Elkezdtem foglalkozni ezzel a programmal. Tudom elég banális kérdés, de hova menti a renderelt videókat? Nem találom sehol.
Szerk.: Megvan, csak a szemem bökte ki.
-
nexwo
őstag
Valamiért ritka itt a bejegyzés, gondolom mindenki a millás 3D Max-ot tolja, Valaki próbálta az Ubuntu Stúdiót?
Ez a konfigom:
GigaByte GP-P550B 550W tápegység
GIGABYTE B550M DS3H alaplap
AMD Ryzen 9 3900X
Kingston 2x8GB 3200MHz DDR4 HyperX Fury
És a poén: Sapphire RX 550 Pulse 2GB GDDR5Állítólag gyorsabb a linux mint a Windows ezért ha megjön a konfig akkor azt raknék fel, de kérdés melyiket...
Illetve puzzle milyen videokártya illik a képbe? (ha normalizálódnak az árak...)Megéri a 2.90 vagy még egyenlőre 2.83?
-
gyulank
addikt
Miért nem passzol a hang? Ha a prodzsektben megnéztem mindent, hogy hol van, kiírja időben is, csinálok egy olyan hosszú hangot, berakom, és rövidebb.
-
gyulank
addikt
válasz
RubbishBin #288 üzenetére
Én se, de attól függ. Ha neked kell kockánként körberajzolni, akkor az élesebbet könnyebb, a 30 meg kevesebb. Ha magától követi, akkor is jobb a nagyobb felbontás, gondolom könnyebb kijelölnie. Aztán a követés az úgyis csak egy adathalmaz, ami képkockaszámtól függetlenül mozog, de viszont, ha a videón látszódnia is kell valaminek, nem csak azért van, hogy lekövesse valami, akkor a nagyobb képsebesség jobb. Gondolom én.
-
RubbishBin
senior tag
Sziasztok!
Motion Trackingnél mi az ajánlatosabb? 1080p/60, vagy 4k/30? Mármint a nyersanyagra gondolok. Kitaláltam magamnak egy projectet, holnap rögzíteném hozzá az anyagot, de nem igazán vagyok benne az MT-ben. -
Tidzsimon
őstag
Alapnak jó ez a sorozat, de angol nélkül nem fogsz messzire jutni.
https://www.youtube.com/watch?v=G8zrru587Yc&list=PLQxmIlxezo1bQ-lMImfxW1dNb_EjPLZ6b -
Ragnar_
addikt
Akkor szerintem az alapoktól valamelyik ingyenes Youtube tutorial széria automatikus magyarra fordítással. Érdemes a modelezéssel kezdeni, aztán a többi. Ja és legalább 2.8-al érdemes kezdeni, mert elég sokat változott a 2.7x verzióhoz képest, de célszerű az aktuális legújabbal szerintem.
-
Ragnar_
addikt
Ha nem akarsz animálni, textúrázni, UV-zni, meg renderelni, csak méretarányosan műszaki rajzolni, szerintem a Google sketchup is elég lehet, az egyszerűbben kezelhető. Ha nem próbáltad még érdemes lehet tenni vele egy próbát. Rémlik, hogy láttam már magyar nyelvű Béender tutorialokat, de én többnyire angol nyelvűekből tájékozódok, és Youtube lefordítja automatikus fordítással. Én pl. nagyjából értettem a koreai tutorialt angolra fordítva, szóval van rá esély, hogy automatikus fordítás magyarra is működhet.
-
gyulank
addikt
Én nem átállni akarok, a régit sem tudom használni. Már évek óta új van. Magyar összefoglalót akarok, az alapokkal kezdve, amivel mondjuk tudok méretarányosan építeni mondjuk szögvasból lugas tartót, vagy valamit. Tudom illeszteni a dolgokat, változtatni a kamerát, esetleg mozgatni videóban valami körül. Aki tudja annak ezek semmik. De biztosabb lenne az infószerzés, egy összefoglalóból, mint több napos nem magyar videóból, amiben vagy megmondják egyszer amire kíváncsi vagyok, ami épp kéne, vagy nem, meg vagy megértem, vagy nem.
-
Ragnar_
addikt
Külföldi tutorialokból nekem kellett jónéhány nap mire átálltam a 2.8-ra, de ha megvannak a fő funkciók utána már látod, hogy célszerűbb lett minden. Én mondjuk csak a Modelezés/Sculpt/ UV részt használom. (És érdemes többféle tutorialt is megnézni, mert minél többféle workflowt látsz annál jobban össze tudod állítani a sajátodat. Szerintem.)
-
gyulank
addikt
Van, vagy lesz magyar ismeretterjesztő a Blenderről? Már nem mondom úgy, hogy az új Blenderről, mert már az új se annyira új. De a régit meg nem tudom ki és miért használná, szóval az ahhoz tartozó ismeretekkel nem lehet használni az újat, mert nagyon sok dolog máshogy van.
-
Los Angeles
csendes tag
Sziasztok!
Eladó egy 3D rendelésre felkészített gép, jó áron!
-
Ragnar_
addikt
A Legegyszerűbb ilyen rádiuszos lekerekítést ha kilelölöd az élet és Bevel (Ctrl+B) majd egérgörgővel kigörgeted, hogy hány szegmensre kerekítse, illetve a lekerekítés méretét is tudod változtatni
(De a kerekítést ugye csak smoth shadingnél fogod ívnek látni flat shadingnél mindig csak egy sokszög lesz , nem ív.)Esetleg nézz meg egy Bevel tutorialt akkor szerintem egyértelmű lesz, hogy miről van szó.
-
kusztax
tag
Helló!
Egy tök amatőr kezdő vagyok, és megakadtam, segítségre szorulok. Kihez fordulnék, ha nem hozzátok?Végignéztem már kb. 5 órányi anyagot a neten, de sehol nem találtam azt, amit szeretnék.
Elkészítettem egy 3D-s alakzatot egy "Plane"-ből kiindulva.Viszont a széleit le szeretném kerekíteni / meg szeretném hajlítani anélkül hogy a mostani sarokpontok elmozdulnának. Egy tervrajz szélei szerint megyek.
Tehát egy videó sem mutatta, hogy egy meglévő "Face"-t hogyan tudok elhajítani kifelé. Próbáltam felszeletelni a Face-t, de kifelé nem tudtam kerekíteni.
Amiket próbáltam:
Smoot
BlendMutatom képeken is:
1. kép: A tervrajz képe látható a háttérben. Pirossal jelzem a 3D modell front view vonalát, amit hozzá szeretnék görbíteni a sárga nyillal jelzett tervrajzon található vonalhoz.2. kép:
Itt a modell oldaláról mutatom. Sárga vonallal jelzem azt az egyenes vonalat, amit meg szeretnék görbíteni, piros vonallal, hogy most hogyan néz ki és kék vonallal, hogy mit szeretnék.Természetesen úgy szeretném meggörbíteni, hogy a teljes Face görbüljön, így a másik vége is pontosan ugyanolyan legyen. Továbbá a másik oldalon is van egy pontosan ugyanilyen Face is, amit szintén ugyanígy szeretném görbíteni, akár a kettőt együtt (elég, ha kijelölöm mind a két felét?).
Előre is köszönöm a segítséget! (De egyszerűen tényleg nem találok sehol semmit erről.)
-
gyulank
addikt
Vettem egy RX580-as videókártyát, de a Blender azt írja a Blender Preferences>General-ban a Cycles Compute Devices menüben, hogy No compatible GPUs found. Pedig OpenCL-es kártya. Miért van ez?
-
DrojDtroll
veterán
-
gyulank
addikt
Reális domborzati térkép modellt le lehet szedni valami térképből valahogy? Mondjuk az É-i középhegységről?
-
gyulank
addikt
válasz
DrojDtroll #270 üzenetére
-
gyulank
addikt
A rendszerhasználatát ismeri valaki? Az új Blenderről azt írják minimum OpenGL 3.3, a Blenderkuckón egy tíz éve lefordított szövegben azt írják, hogy a renderelés csak a processzortól függ, a videókártyát nem tudja kihasználni az akkori jelenlegi. Azóta ez változott?
-
kuyarashi
őstag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Blenderrel készítettem két alkatrészt, amit 3D nyomtatóval szeretnék majd kinyomtattatni.
● Az egyik egy tartó konzol, aminek az alapját Illustratorban rajzoltam meg, SVG-be exportáltam, majd importáltam Blenderbe, ott pedig adott magasságúra (40 mm) extrudáltam.A problémám csak az, hogy nem tudom lekerekíteni azokat az éleket, melyek az SVG-ől származnak (pirossal jelöltem). Biztosan van rá megoldás, azon kívül, hogy rajzoljam meg Blenderben az alapot. (Blenderben kezdő vagyok és fontos a pontos méretezés.)
● A másik egy porvédő kupak, amit elejétől a végéig Blenderben terveztem meg.
Ezt csak lekerekíteni szeretném, hogy szabályos, kör formája legyen, mivel egy esztergált csőbe menne a nyomtatott darab. Ezt sikerült is megtennem (a Subdivision > View és Render értékét 2-re állítottam, majd rányomtam a Shading > Smooth opcióra), de mivel az alsó és a felső rész külön darabból áll, így külön is kerekíti őket a program és találkozásuknál anyaghiány alakul ki, amit szeretnék elkerülni. Összeolvasztásuk nem igen megy, mert eltérő technikával készítettem őket.
Van ötletetek?
-
savior
őstag
Csak az alpha 2 érkezett, nem pedig a béta.
-
savior
őstag
válasz
DrojDtroll #265 üzenetére
Bekerül az Eevee grafikus megjelenítő, így szerkesztés közben és rendernél is szépségre és gyorsaságra lehet számítani.
Feljavított animáció késztítés.
Felturbózott 2d rajzolási lehetőségek.
Jobb layer kezelés.
Átalakított kezelőfelület.Ezek a főbb pontok.
-
savior
őstag
Állítólag 12-én jön a 2.8 béta.
-
R̲e̲m̲
senior tag
válasz
DrojDtroll #262 üzenetére
-
R̲e̲m̲
senior tag
megoldódott, kevés volt az iteráció.. ez a kép ~100 után jött ki, de render quality 2-vel ca.1000 kör után már szinte egyáltalán nincs.
-
R̲e̲m̲
senior tag
Halihó
Nem egészen blender, de lehet tudtok segíteni
Iray rendernél hogyan lehet megszüntetni a "kiégett" pixeleket? csak sötét témánál jön elő, normális fénybeállításnál tiszta
mellékeltem egy tesztképet, azon látszik rendesen...Bici!
hálózati rendert én csak iray-el használtam, annál a szerveren maradminden, a kész képet/videót meg az irayserver webes felületétől tudod leszedni -
Sziasztok!
Erdeklodnek, hogy karakter csontozashoz, illetve animaciohoz mennyi RAM-ra ven szuksegem.
Jelenleg 8GB van, amibol lejon 1GB az IGP-nek, es a kerdes, hogy feltetlenul kell-e bovitenem?
High poly modelleken fogok dolgozni leginkabb.Kossz!
-
savior
őstag
Helló.
Olyan problémám lenne, hogy csináltam egy zöld üveget benne borral, és a bor(meg ha mást rakok bele, akkor az is) fekete színű.
[link]
Mit kell állítani, hogy a pirosas szín átüssön? -
Sziasztok!
Mostanában kezdek 3dsMax-ról Blenderre áttérni a hobbi projectjeimmel.
Az a kérdésem, hogy a hálózati render műxik bármilyen render motorral?
Illetve ilyenkor a kiszámolt frame-eket a távoli renderelő gép tárolja, vagy mindig visszaküldi arra a gépre, ahonnan inditom a rendert?
Még nem volt alkalmam kipróbálni, mivel a távoli gép még nincs meg, ezért kérdezősködöm. Ettől is függ, hogy rakok-e bele értelmes méretű winyót.Kössz előre is!
-
gyulank
addikt
Sziasztok! Szeretnék tervezni egy tartót méretarányosan, legalább téglatesteket szeretnék csinálni, meg lemezeket hajtogatni! De nem tudom, hogy adjam meg a dobozméreteket mm-ben. Ha ez meg lenne, akkor már csak a lemez csinálás, és egyes részeinek hajtogatása konkrét szögben lenne a kérdésem, szerintem több nem kell hozzá, esetleg még, hogy valamiket csoportosítsak, hogy egyszerre mozogjanak.
-
Sonja
nagyúr
-
height
aktív tag
válasz
DrojDtroll #252 üzenetére
Köszönöm!!! Sikerült!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Vírusirtó, Antivirus, VPN kulcsok
- 3 hónap Aimlabs Plus Premium - Valorant
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest