Hirdetés
-
PROHARDVER!
Audacity - hangszerkesztés
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tylerddd #776 üzenetére
Gilisoft Free Audio Converter (ez a legegyszerűbb, könnyen kezelhető)
Winxvideo AI Giveaway (promóciós verzió, ingyenesen pár napig még, sokkal többet tud, mint amire Neked kellene, de ki tudja szedni a hangsávot számos videó formátumból, könnyen kezelhető)
XMedia Recode (ez összetett progi, körülményesebb kezelni (elsőre), mint a fenti 2 progit (portable változata is van(ezért is kedvelem)), a kiszedett hangsávval számos művelet végezhető, Én akkor szoktam bevetni, ha pl. csoportosan kell hangsávot kiszedni és azokat azonos hangerőre kell hozni (normalizálás)) -
tylerddd
veterán
válasz
Fire/SOUL/CD #775 üzenetére
"Ha csak simán egy videóból a hangsáv kell (szerkesztés nélkül), arra vannak célirányos szoftverek."
Erre van valami tipped? Sajnos amit eddig használtam, kezd behalni, állandóan gond van vele, pedig egy fizetős pakk része. -
válasz
tylerddd #774 üzenetére
Audacity-t csak akkor érdemes ilyen feladathoz használni, ha az MP4/MKV fájl kiszedett hangsávon még valami összetettebb szerkesztést szeretnél eszközölni. Ha csak simán egy videóból a hangsáv kell (szerkesztés nélkül), arra vannak célirányos szoftverek.
Ha mégis Audacity-vel operálnál, akkor ezt kell először feltelepítened (Audacity legyen bezárva) FFmpeg Installer for Audacity 3.2 and later (Lap alján az x86 vagy x64 verziót töltsd le és telepítsd fel)
Ezután az Audacity-ben megnyitható lesz az MP4/MKV videó, amiből bemásolja a hangsávot, aztán CTRL+SHIFT+E kombóval (vagy Fájl menü/hang exportálása) lehet exportálni pl. MP3-ba, a kívánt beállításokkal. -
tylerddd
veterán
Üdv! Van-e arra lehetőség, hogy Audacity-ben előzetes konvertálás nélkül pl. mp4 vagy mkv formátumú fájlokat nyissak meg és az Audát használjam konveretrként? Köszi!
-
hetvenesúr
újonc
A névből ítélve "tudatlan"
Segítsetek, kérlek!
Karaokézni akarok az audával. Eddig, ha importáltam az mp3 fájlt és megnyitottam egy mono sávot, a felvételre kattintva elindult a felvétel. Most, ha ugyan ezt csinálom, a sztereo hangsávok eltűnnek balra, és a hangot ezek mögé rögzíti. Olvastam valahol, hogy a kurzor aktuális helyétől vesz fel, de képtelen vagyok érteni, hogy melyik kurzor, melyik sávban, miért tűnik el a hangsáv balra? -
Jabby
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD #771 üzenetére
Köszi szépen
!
Úgy látom tökéletes számomra, mindent meg tudok oldani vele. -
Jabby
őstag
Sziasztok!
A cél:
Podcast vágása. Van négy hangsáv, tehát a 4 hangsávot egyesével be kell olvasni, időben (össze)szinkronizálni, sávonként szerkeszteni pl. némítani, összes sávból pl. szüneteket kivágni.
Az Audacity erre alkalmas?
Köszi előre is a válaszokat. -
-
G.F.
aktív tag
válasz
Donki Hóte #767 üzenetére
-
Segítsen már valaki, legyen szíves.
Ez a drága Audacity program miért nem a Win alapértelmezett hangcsatornáján szólal meg ?
A Win hangkimenete a HDMI csatornára van állítva, minden program ott szólal meg.
Illetve nem mindegyik, mert akkor nem kérdeznék itt, ugyanis ez a drága Audacity a fejhallgatóban szól.
Hogyan lehet rávenni az Audacity programot, hogy a Win alapértelmezett hangkimenetére küldje a hangot?
-
Petyás
tag
Igen, kompresszálni kell a felvételt.
Erre van beépített effekt az audacity-ben: [link]
Én nem szeretem, mert ha nagyon rövid idejűek a csúcsok, akkor nem nagyon tud vele mit kezdeni, mert az attack time minimuma 0,1 mp.
Telepíts fel egy egyszerű VST kompresszort: [Safe compressor] -
Igen, valószínűleg az a gond, hogy van néhány (lehet sok) csúcs a fileban, amihez beállítja a 0dB-t, és a file többi része ennek megfelelően az átlagosnál halkabb lesz. Analóg keverőpulttal, sok csatornáról, analóg effekteket is használva készült a felvétel, ott élőben nem hallatszanak igazán torzulások, mert a forráson kívül minden analóg volt.
Lehet ezekkel a csúcsokkal vmit kezdeni utólag, normalizálni, módosítani?
-
Van egy felvételem, ami waw-ban lett rögzítve keverőpultról, és elég alacsony lett a kivezérlése, legalábbis egy normál, "gyári" zene filehoz képest. Hogy tudom Audacityben megoldani, hogy "hangosabb" legyen? A hangerő módosításánál az eredeti kivezérlést tekinti 0dB-nek, ha jól láttam, afölé nem tudom elvileg állítani.
-
Petyás
tag
-
válasz
Fire/SOUL/CD #760 üzenetére
Igen, aktuális az adatlapi konfig, ránézek a javaslatra, köszi szépen!
-
Ha az adatlapodon szereplő konfigról van szó, azon konkrétan nincs mit fejleszteni ez ügyben szvsz... Talán próbálj ki másik hangszerkesztő(ke)t, hátha az(ok) jobban végzi(k) a dolgot. Pl: Wavosaur Free
-
Mit lehetne fejleszteni a konfigomon, hogy az Audacity valamivel jobban fusson? Most egy másfél, két órás wav kezelése során (pl. normalizálás, újramintavételezés) az egész gép használhatatlanná lassul (leáll a Tidal, nem válaszol a böngésző, stb.), pedig az erőforráskezelőben nem látszik semmi különösebb terhelés.
Esetleg valami beállítás segíthet ebben? Most pl. egy 48 GB-os wav-val dolgozom, akár egy az egyben be is tölthetné a memóriába. -
-
aldebaran
addikt
Remélem, jó helyre írok.
Van ugyanaz a videó, amiből különböző online weboldalak kiexportáltak mp3-akat, különböző méretben és elvileg különböző minőségben. Van két 128kb/s -os, egy 320kb/s -os.Ezekt betéve az Audacity-be mivel lehet megnézni, hogy mégis, melyik a jobb minőség? Vagy hagyatkozzam a fájlméretre?
Az alsó és a fölső 128-as két különböző weboldalról.
-
BonFire
veterán
A médialejátszóban lehet toligálni feliatot.
Nincs "portble" váztozat,vagy megbárarátkozol ezzel, vagy tudmásol veszed, hogy lejátszód ennyit dud. Esetleg előfizetsz Audacity-re, ami tud mindent is. -
SunMount3r
nagyúr
Az FFmpeg-et nem lehet installálás nélkül "portable" módban használni az Audacity-vel valahogy?
(Amúgy az oka: a média lejátszó Box-om valamiért az AAC hangsávokat egy pár ms-es késéssel játssza le, így elcsúszik egy picit a hang a képtől. Ez nem tudom miért van, de nem lehet rajta a lejátszón igazítani.)
Köszi!
-
BonFire
veterán
válasz
SunMount3r #752 üzenetére
A válasz meglepő lesz: Audacity-t! Természetesen, mivel ezt nem tudja az alap telepítés, fel kell raknod az FFmpeg Encodert nevű nyílt forráskódú licencet.
[link]
(Azt már meg sem kérdezem, miért jobb a kevésbé támogatott kodek használata, mint az elterjedtebbé, mivel nem erre vonatkozott a kérdés. -
SunMount3r
nagyúr
Hello!
AAC hangsávot kellene AC-3-ba konvertálni a lehető legjobb minőségben. Milyen megoldást/programot ajánlanátok hozzá?
Köszi!
-
heyerdhal
friss újonc
Sziasztok!
Arra szeretnék választkapni, hogy a már mp3-ba exportált hangfájlt, mért nem játssza le a jbl hangszóró? Csak nagyon halk és sűrű zajt lehet hallani, meg egy kicsit a dallamot. Próbálkoztam át- és visszakonvertálással, de semmi. Egy másik típusú (auna)bluetooth hangszóró lejátssza, de az is hallkan és nagyon zajos az egész. Gondolom valamit rosszul állítok be, de nem értek hozzá. Jól jönne egy kis segítség.
Köszönöm! -
draco31
veterán
Tárgytalan már közben.
-
draco31
veterán
Hello!
Volna 5db hangfelvételem templomi kórus, telefonnal felvett videók voltak eredetileg, de aztán tömörítve lettek, stb.
Format Factory nevű programmal átalakítottam őket 320-as MP3-ra, aztán a felesleges részeket levágtam.
Sajnos itt meg is áll a tudományom hangszerkesztés terén.
Volna itt valaki, akinek el tudnám küldeni őket, hogy valamennyit javítson rajta? Vannak benne néha köhögések, meg egyéb zajok. Temetésen szeretnék lejátszani, de szerintem vállalhatatlan a minőségük sajnos. -
BonFire
veterán
válasz
mefistofeles #746 üzenetére
A hangerősség relatív. Digitális hang esetében a maximum mindig 0 dB lehet, viszont a hangosságérzet lehet ettől függetlenül teljesen szubjektív. Ezt kompresszor bevetésével szokták növelni (expanderrel csökkenteni), viszont egy már meglévő, hivatalosan kiadott masterbe belenyúlni kompresszorral teljesen elrontja a meglévő zenét, tehát inkább az a jó megközelítési mód, hogy kiválasztod azt a fájlt, ami szerinted a leghangosabb, és a többi hangerejét csökkented Gainnel csak úgy fülre.
Kézi munka, egyesével.
-
Petyás
tag
válasz
mefistofeles #746 üzenetére
Mármint mihez?
A beimportáláshoz nyugodtan. Szépen egymás utánra rakod és utána egyesével erősítgeted (halkítod) hogy azonos legyen a hangerő. -
-
Petyás
tag
válasz
mefistofeles #744 üzenetére
Szia!
Igen.
Effektek menü -> erősítés.
Persze attól, hogy mindegyiknek a csúcs hangereje 0dB lesz, az még nem azt jelenti, hogy tényleg olyan lesz, mint amire gondolok, hogy gondolsz. Ha nem tudsz valamit tovább hangosítani, akkor érdemes inkább a hangosat halkítani. -
Sziasztok> csak ismerkedek az audacityvel és lenne egy kérdésem. Több különálló hangfájlt össze lehet "fésülni" hogy azonos legyen a hangerősség?
előre is köszi...
-
sisi22
aktív tag
Tudna valaki segiteni nekem a program kezelesenek, illetve a hangszerkesztes megtanulasahoz? A sugoja gyenge, a wiki-jen nem igazodok el.
Esetleg egy jo oktato videot ajanlana valaki? -
lanszelot
addikt
Hello,
Van egy hangoskönyvem /mp3/ amiben minden fejezet rész között majom makogások van betéve. Szünet előtte és utána tehát jól elkülöníthető.
Borzasztó idegesítő , ezért szeretném az összeset kitörölni.
Hogyan tudom ezt megtenni a legegyszerűbben, mert nagyon sok van benne.
Lépésről lépésre le tudná valaki írni nekem? -
BonFire
veterán
válasz
tylerddd #735 üzenetére
Az alapvető baj ezzel, hogy a zaj mellett ott a teremakusztika (ami önmagában még nem lenne baj), viszont raktak rá egy kompresszort is, amellyek a zajt és a zengést rettentően felhangosították.
Na most ennek az ellenkezőjét kéne végrehajtani rajta, ehhez egy Expander kell (a kompresszor csökkenti a dinamikai különbségeket, az expander növeli), és akkor nem lenne ennyire sóhajtozós a zaj. Nem biztos, hogy Audacity-ben van efféle grafikusan szabályozható Compander, de még ezzel sem garantált a jó eredmény, hiszen nem tudjuk az eredeti kompresszorbeállításokat, tehát fül után kéne nagyon menni, és sokat tekergetni, hogy vissza lehessen fordítani.A monoton zajt spektrális szűrővel lehet jól kiszedni (kimaszkolni), spektrális nézetre kapcsolsz, és úgy jelölöd ki benne a frekvenciasávot, ahol látható a zaj...
-
tylerddd
veterán
Üdv! Ennek a felvételnek a hangján kellene varázsolni, zajokat leszedni, mondjuk úgy minél kulturáltabb formába hozni. Mit próbáljak? Erősítéssel levettem mínuszba, grafikus eq-t is próbáltam, ill. a zajcsökkentést, de nem igazán tetszik az eredmény. Köszi!
-
Audacity program egyik napról a másikra megmakacsolta magát és nem hajlandó .ogg formátumú hangfájlokat beolvasni.
Azt tanácsolja, hogy telepítsem az FFmpeg programot.
Dehát telepítve van
Létezik a Programfájlok (x86)/FFmpeg for Audacity könyvtár.
Megpróbáltam újratelepíteni, de akkor sem akarja az .ogg fájlokat beolvasni
Hogyan tudom rávenni, hogy olvassa ezt a formátumot
-
viator001
csendes tag
[PROBLEM SOLVED]
Hihetetlen blama! Az iZotope RX a front L megnyitásánál megnyitja a front R-t is, és fordítva. Pedig erre senki nem kérte! A hosszú fájlnevek miatt nem vettem észre a rövid fejlécen.
Köszönöm a türelmet!
-
viator001
csendes tag
Sziasztok!
Segítsen valaki! Blu-ray lemezről származó 5.1 DTS-HD Master Audio hangsávot szedtem szét 6 db monó Wav sávra szerkesztés céljából. A Center sávval már elkészültem. De most a Front jobb és bal oldalnál elakadtam, ugyanis a center, az LFE és a két hátsó hangsávokkal ellentétben (amik ugye egycsatornás nonók) a két front nem egycsatornás monó, hanem kétcsatornás monó! Nem vicc! a mediainfo egycsatornás monónak mutatja. Hasonlóan több különböző szerkesztő szintén. pl Audacity, Adobe Audition, stb. Viszont ha a iZotope RX-szel nyitom meg, akkor két külön L - R sáv van benne, mintha sztereó lenne, pedig nem az hanem monó. Én még életemben nem találkoztam ilyennel. Mi ez? Gondolom okkal csinálják ilyenre, mert más Blu-ray filmek DTS-HD MA hangsávjaiban ugyanezt tapasztaltam. Szóval mi ez? Ez miért ilyen? Ezt hogyan nevezik? És ami a legfontosabb. Hogyan lehet ilyet készíteni? Mert semmivel nem sikerült eddig. Ezt a dupla vagy dual monó sávot RX-szel (mivel csak az látja kétsávoknak) szét tudom bontani és menteni két külön egysávos monóra, de egyben ilyen kétsávos monó Exportálására vagy mentésére nincs lehetőség, sem iZotope RX-ben, sem másban. Pedig már rengeteg progival próbálkoztam.
A segítséget előre is köszönöm!
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #729 üzenetére
Végülis sikerült a felvételeket szinkronizálnom, és megkaptam a terv szerinti jellegzetes mintát a kábelek különbségéről.
Íme:
A fentiekből úgy gondolom, hogy a kézi szinkronizálást még bőven gyakorolhatom, de a végén még is csak sikerült.Az elméletet sikerült gyakorlatba átültetni, és méréssel kimutatni azt hogy kábel és kábel között létezik különbség, mert hogy csak ennyi lett volna a cél.
Kérem, hogy akinek a projekttel kapcsolatban akár pozitív, akár negatív véleménye van, ne tartsa magába. Köszi
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #728 üzenetére
Nem tudom, hogy azt láttad-e, hogy
3,837 ezred másodpercnél esett ki a szinkronból az együttfutás, pedig a minta 5 másodperces.Akármennyire nonszensznek tűnik is, ezt a jelenséget csak azzal tudom magyarázni, hogy az egyik kábelben lassabban halad a jel mint a másikban, de ha tudsz rá jobb magyarázatot szívesen elfogadom.
-
alphamooncam
őstag
"Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás."
A hármas lépésnél láttad, hogy a lejátszást az 5 másodperces kiválasztott részletet folyamatos ismétlésre állítottam?
Ez azt jelenti, hogy ha egyszer elindítom, aztán addig ismételgeti azt az 5 mp-et, amíg le nem állítom, így a minták között tökéletesen azonos hosszúságú szünetnek kellene lennie, ha beillesztettem volna a minta elejére vagy a végére szünetet.
Ez azt garantálja, hogy tökéletesen azonos minták kerülnek egymást után ahányszor csak akarom, amíg a lejátszást le nem állítom, illetve azt hogy megismételhető egy másik alkalommal.
Igazából akkor lennék nyugodt, annak ellenére, hogy szerintem sikeresen szinkronba hoztam a két felvételt az elején, ha nem nekem kellene a felvételt elindítanom, hanem az Audacity ezt megtenné helyettem, így kimaradna egy lépcső, az utómunka, a szinkronizálás, ami alkalmat ad kritikákra, és amit érthető okok miatt nem igazán szeretnék.
Bármikor meg tudnám ismételni a felvételt, ha tudnám, hogy hogyan indul automatikusan a felvétel az Audacityben.
Ez utóbbiban is tudsz segíteni?
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #725 üzenetére
Az még lemaradt hogy, nincs analóg bementem, amit digitalizálni tudnék, nincs interfészem, minden képpen be kell iktatnom a levegő-mikrofon párost a digitalizáláshoz.
-
Petyás
tag
válasz
alphamooncam #725 üzenetére
A 7-es lépéstől elveszek, akárhányszor olvasom vissza.
Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás.Úgy látom, hogy belekerültem egy HiFista és nem hifista vitába.
Ha látszik a különbség a két kábel között, az jó? Milyen irányú különbségnek "kell" lennie?
Szerintem az a kábel a jó, aminek az átviteli görbéje 20Hz és 20kHz között konstans csillapítással rendelkezik. Aztán, hogy ezt kellemes-e hallgatni, hogy a rendszer is tudja ezt, az egy más kérdés. -
alphamooncam
őstag
"Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre."
Ezzel a fajta méréssel az a bajom, hogy így nem a kábel valódi teljesítményét halljuk, mert a kábelt követő teljes rendszer kimarad, annak a hatását így nem lehet megmérni mit művel a kábel, milyen hatást gyakorol az őt követő rendszerre. ( Nem életszerű )"(én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)"
Ezzel meg szintén problémám van. Specialitás elvét alkalmazva, kimutathatóság ( elfedés akármi ) szempontjából szerintem célszerűbb olyan mérőjelet alkalmazni amiről tudható, hogy problémás, egy általánossal ( zajjal ) szemben, azért hogy a különbség kiemelkedjen, jobban észlelhető legyen.A kérdés azon részére válaszoltál, hogy hogyan lehet egyszerűbben kábelt mérni - köszönöm.
Azt szeretném még megkérdezni, hogy a felvázolt mérési módszerben találtál logikai, vagy más olyan hibát, amit én esetleg nem vettem észre.
-
Petyás
tag
válasz
alphamooncam #723 üzenetére
Hú, te aztán belecsaptál rendesen.
Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre. Elindítod a felvételt és utána a hangot, zajt, bármit. (én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)
Egyszerre mérheted a két kábelt, (nyílván csak az egyik csatornát mindegyikből) Vagy ha van 4 be és 4 kimeneted egyszerre, akkor akár úgy.
Illetve a fenti módszerrel az egy kábelben levő 2 csatornát is össze tudod hasonlítani. -
alphamooncam
őstag
Ja bocsi, felületes voltam.
Szóval a projekt arról szólna, hogy szeretnék két RCA kábelnek a különbségét kimutatni ezért készítettem egy tervet:
Kábel-kábel különbség mérési metodikájának a terve.
Eszközök:
PC. TMP ANT DAC és Erősítő, JBL Control One hangsugárzó, Superlux E205U USB-s supercardiodid kondenzátor mikrofon.
(*megjegyzés: A mikrofon azért lehet megfelelő annak ellenére, hogy nem kalibált, mert nem hangnyomás szintet, hanem hangnyomás különbséget fogok mérni, másrészt viszont az érzékenység lényeges szempont.)
Kábel-kábel, amit meg szeretnénk mérni:
Noname RCA versus DIY Mundorf arany-ezust hangfal kábel RCA dugókkal, amik a a DAC-ot és az erősítőt kötik össze.
Szoftverek: Audacity és Foobar2000.
Menete:
1./ Zenei minta kiválasztása.
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra
3./ Mérés előkészítése, és mérés.
4./ Utómunka
5./ Elemzés előkészítése:
6./ Elemzés
7./ Ellenőrzés
8./ Értékelés
9./ Dokumentálás
1./ Zenei minta kiválasztása:
Trombita játéknál tapasztaltam korábban a legfeltűnőbben a különbséget kábel és kábel között, ezért kiválasztottam Marantz High-End Audiophile Test Demo 15 th Edition CD-jéről az I can’t give you anything but love című számot. Előadó: Chet Baker and Band fomrátum Flac ( lossles ) 16bit/44,1kHz
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra:
Audacityvel beolvastatom a számot, kiválasztok egy 5másodperces részt, amivel később dolgozni fogok.
Mivel elegendő mono jellel dolgoznom, kiválasztom az egyik csatornát, a másikat eldobom.
Kivágom az 5mp-es részt, a többit eldobom.
Eltávolítom a DC-t és normalizálom -0,3dB-re (peak)
Elmentem a fájlt.
3./ Mérés előkészítése, és mérés:
Foobart megnyitom, beillesztem az elmentett 5mp-es előkészített fájlt.
Beállítom folyamatos ismétlésre.
Visszalépek az Audacitybe, beállítom, hogy a felvétel, amikor hangot érzékel automatikusan elinduljon.
Beállítom a felvételi szintet. (*megjegyzés: Mivel nem a szobát, és annak zaját akarom mérni, ezért közel kb.10cm-re helyezem a hangsugárzótól a mikrofont )
Foobart elindítom, és hagyom hogy négyszer egymás után lejátsza a mintát (20mp), amit annak elinduláskor az Audacity rögzít, a negyedik végén leállítom a lejátszást és a felvételt.
Elmentem a felvételt, ill. megjelölöm melyik kábelt mértem.
Kicserélem a kábeleket, és megismétlem a mérést, anélkül, hogy ezen kívül bármit változtatnék, majd a kapott fájlt megjelölöm és elmentem.
4./ Utómunka:
Az így kapott két fájlt (Audacityben) megnyitom.
A gyengébbiknek gondolt Noname mérési eredményét invertálom, majd a Mundorf kábel mérési eredményéből kivonom.
Az így kapott fájlt elmentem, ez lesz a két kábel különbsége, amit új, Különbség néven elmentek.
5./ Elemzés előkészítése:
A Különbség nevű fájl normalizálom olyan szintre, hogy azt ugyanazon a szinten ahogy a mérés történt jól hallható legyen. Kb. -12dB elegendő lesz.
6./ Elemzés:
Visszahallgatom.
Amennyiben az egész fájlt tekinve négy jól elhatárolható ismétlődés hallható, illetve a spektrumban látható, úgy kimondható hogy a mérés eredményes volt.
7./ Ellenőrzés
A gyengébb és a minőségibb felvételeket megkettőzöm.
A gyengébb megkettőzött felvételt egyikét invertálom, majd egyiket a másikból kivonom.
Aminőségibb felvétellel megismételem a fent írt műveletet.
8./ Értékelés
Amennyiben a megkettőzött és saját magukból kivont felvételeknél nem mutatható ki a 4 ismétlődő minta, csak némi véletlenszerű zaj, és a minőségibb felvételből kivont gyengébb felvételnél meg igen, abban az esetben bizonyított a kábelek közti különbség.
9./ Dokumentálás:A terv 1-3 pontját elvégeztem, de nem azt kaptam eredményül amit vártam.
Az alapgondolatot, hogy a sáv megkettőzésével, majd egyikük invertálásával, majd kivonással 0 jelszintet kapok sikeres volt, azonban amint a másik felvételi sávval - azzal, amit össze akartam hasonlítani - már nem 5 közel azonos felismerhető mintát kaptam, hanem ezt.
A problémát abban látom, hogy hiába voltak azonosak a felvételi körülmények ( csak kábelcsere történt ) a felvételt nem tudtam ugyanabban az időpontban elindítani, ezért utómunkát igényelt szinkronba hozni a két korábban felvett sávot.Fenti három kép azt dokumentálja, hogy hogyan hoztam szinkronba a két sávot.
Ahogy én látom, hiába lett szinkronba hozva a két sáv, mert csak az első mintából lehetett kivonni a másikat, a többi minta már időben (?) elcsúszott egymáshoz képest, ezért nem látható a tervben leírtak szerint várható minta.
Kérdés, hogy találtok-e hibát a fentiekben, illetve van-e lehetőség egyszerűsíteni, egyszerűbben kimutatni két kábel különbségét.
-
Petyás
tag
válasz
alphamooncam #720 üzenetére
Szia!
Lehet nem értek valamit, de ránagyítasz és látod az értékeket minden egyes mintához, és akkor egy-egy csúcsnál össze tudod igazítani a két sávot egymáshoz képest.
Nem tudom mit veszel fel, de a filmeknél a csapó arra is szolgál, hogy a képet a hanggal szinkronba hozzák, ha esetleg elcsúszna.
Pl.: tapsolsz egyet és ha a hang forrása a két mikrofonhoz képest egyforma távolságban van, akkor egyszerre kell megjelenjen a két sávon. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #720 üzenetére
Esetleg az is megoldás lehet, hogy az Audacity figyelje a felvétel indulásokat, és Ő indítsa el, mert meg tudom ismételni a felvételeket, de mindkét megoldás érdekel.
-
alphamooncam
őstag
Szia !
A segítségedet szeretném kérni.
Van két mono sávom, amik elvileg egyformák, azonban egymáshoz képest időben el vannak csúszva. ( Így sikerült felvenni )
Szeretném a két sávot bitpontosan egymáshoz igazítani, hogy utána az egyiket invertálva ki tudjam vonni a másikból.
A cél az lenne, hogy a két sáv különbségét lássam, ami nyilván csak akkor megy, ha nagyon pontosan sikerül őket illeszteni.
Nem tudom mennyire voltam érthető.
Természetesen keresgéltem hogyan kell, és persze semmi olyat nem találtam amit használni tudnék.
Előre is köszönöm a segítséged.
-
BonFire
veterán
válasz
Rozamund #718 üzenetére
Talán ez a videó segít. Angolul van, de magyar az előadó. Létezik ilyen voice szintézis hangminta alapján, ai alapon, mindez összefüggésben áll a DeepFake rendszerrel.
Ezek a technológiák meg eléggé kiforratlanok, tehát elég sokat kell vele szüttyögni, viszont szerencsére open source programok, tehát bárki kísérletezhet vele.
-
BonFire
veterán
válasz
Rozamund #716 üzenetére
Nincs olyan program tudomásom szerint, ami más ember hangján szólalna meg. A hangszínt ugyan tudod változtatni mondjuk Melodyne-nal vagy hasonló elven működő programokkal, viszont más hangjának az utánzása, még ha lehetne is hangminta alapján, nem lehetséges.
A hangszín tulajdonképpen majdnem mellékes. A beszédmódot is kellene utánozni, ahogy a parodisták teszik. Nem elég egyszerűen elpiccselni a hangmagasságot, hiszen az csak egy aprócska összetevője az emberenkénti egyéni hangnak.
Ha ezt meg lehetne úgy csinálni, mint az arccserét DeepFake-kel, akkor nem lenne gondban a szinkronstúdió, ha valami halott színészt kellene újraéleszteni, és mondjuk Sinkovits Imre hangján szinkronizálni. Ha lenne ilyen, ha drága is lenne, mindenképpen forradalmi áttörés lenne, és bármilyen bonyolult is (kell mindenképpen egy voice actor), aki utánozni tudja az eredeti beszélő beszédmódját és stílusát.A másik fő probkéma, hogy ha egyetlenegy szó hiányzik, azt többet nem fogod tudni pótolni semmilyen technikával. Ezért szokták az énekfelvételeket is többször újravenni, mert még egy zeneszámban is kilóg, ha egy-egy mondatba bele van vágva. Nem lenne egybefüggő, nem lenne hihető. Van amikor egyetlen elrontott szó miatt nem csak azt az egy sort, hanem az egész verzét újraénekeltetik.
A hangmagasság meg napközben is változik. Amikor felkelek, nekem is sokkal mélyebb a hangom a normálisnál. Az se mindegy, milyen érzelmi töltet befolyásolja a kimondott szavainkat, tehát ez lehetetlen.
-
Rozamund
újonc
abban kérnék segítséget, hogy egy riportot szerkesztek és egy szó lemaradt a felvételből, és szeretném azzal a hangszínnel pótolni, amilyen a riportalanynak volt (sajnos ő már nem él). Tudok-e hangszínt másolni v. milyen lehetőség áll a rendelkezésemre?
A segítséget előre is köszönöm (iMac-en dolgozom: macOS Catalina 10.15.7 verzió, az Audacity 3.0.5 verzió) -
BonFire
veterán
Nyilván azért írtam, mert utólag nincs az az isten, hogy te kiszűrd a zajt, még a nagyon ráspecializált fizetős programokban sem.
A zajos felvételt kompromisszumokkal lehet használni. Ha nincs más forrás, és dokumentálni kell egy eseményt, akkor nem számít, mennyire zajos, ahogy az se számít a harctéren, hogy fut az operatőr a kamerával, és ugrál a kép.
Viszont más egyéb irányú további feldolgozásra (mondjuk egy zenei produkció készítésére) alkalmatlan.
Említettem az RX8-at. Nagyon jó és nagyon drága audio restoring program, de az sem fog szép eredményt adni. Én speciel arra használom, hogy a basszusgitárt lefüleljem a felvételből. Rondán szól, de arra, hogy a baseline-t megtanuljam belőle, arra tök ideális. -
BonFire
veterán
Utálok zajszűrőzni. Mind tele lesz artifacttal. Főleg az MP3. Még az RX8 sem végez tökéletes munkát. Úgy vagyok vele, hogy végül mindig jobb a zajt bennehagyni, mint azt a kritikán aluli szörcsögést hallgatni, ami át lett eresztve egy zajszűrőn.
Inkább törekszem a lehető legkevesebb zajjal megcsinálni a felvételt. -
Zin
őstag
Üdv.Wav file-t kéne háttér hangokat kiszedni.Valaki eltudja magyarázni esetleg telefonba ha felhívom hogy hogyan csináljam?
Nincs kedvem privizgetni igy egyszerubb lenne nekem is elmondom mit látok,s ugy kapom az utasitasokat.Fontos! -
Legutóbbi Win10 update óta nem indul el a szoftver. Próbáltam újratelepíteni, illetve feltettem a legfrissebb verziót, de el sem indul, egyből bezáródik. Tapasztalt vki hasonlót?
-
Hangszerk
újonc
A Leggyorsabb (legkisebb tömöritési arány) ebben az esetben azt jelenti, hogy a legmagasabb bitrátát használja,vagyis az elérhető legjobb hangminőséget biztositja.A legjobb kifejezés (a szintválasztóban) megtévesztő,mert nem a legjobb minőséget,hanem a legnagyobb tömöritési arányt jelöli,ami a legkisebb bitrátát jelenti,tehát igy érhető el a legkisebb fájlméret.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Eredeti játékok OFF topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- Politika
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone topik
- További aktív témák...
- ESET termékek hivatalos forgalmazója / NOD32 / Internet Security / Android / Server / Mail / stb.
- World of Warcraft (WoW) Díszdobozok
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Expressz kézbesítés 5 percen belül e-mailben!
- World of Warcraft Burning Crusade Collector's edition bontatlan
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 P165G FHD IPS notebook - i5 1335U 16GB RAM 256GB SSD Intel UHD WIN11
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Lenovo Legion Pro 7 16IRX9H INTEL I9-14900HX RTX 4080 bolti ára 1.350 mill ft
- AKCIÓ! Asus B150M i5 7400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RX 570 4GB Zalman S2 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest