Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz paprobert #39 üzenetére

    Ha elmaszatoljuk az "AI-t használnak majd a grafikához" kifejezés jelentését, akkor könnyen eljuthatunk oda, hogy igazából már 15 éve AI-t használunk a HW Tessellation bemutatása óta, csak nem vettük észre. Ne tegyük.

    A "semmi AI" és a "beírod a promptba, hogy akkor most FPS-t akarok játszani, majd elindul egy full egyedi generálású fotorealisztikus játék" közt elég sok szint van. Megkockáztatom te se az utóbbiról beszéltél. Ha már a definíción akarsz kötekedni, kiköthetnéd konkrétan hol húzódik nálad a határ, enélkül felesleges erről vitatkoznunk.

    Ha a pipeline utolsó pár lépése már full AI alapú, az nálam már bőven megfelel az "AI-t használnak majd a grafikához" kitételnek. (Ugye kizárólagosságot senki nem írt!!!)

    A példád nem real time
    3-15fps volt, 2 éve. Itt egy kutatásról beszélünk. Optimalizált kóddal, következő generációs vason nem látnám miért ne tudna 60 FPS-sel futni egy ilyen.

    Megjegyzem igazán minőségi AI alapú upscale/frame generation se volt realtime pár éve még, ma meg...

    csak fresnel pingálás és tonemapping réteg szint.
    Ezt mégis honnan veszed?

    Én is már várom 1-2 éve, hogy a DLSS mikor válik sebességnyerő funkcióból egy extra grafikai szintté (a ray reconstruction már majdnem ez), de még nincs itt, és nem tudjuk mennyire lesz fajsúlyos.

    Full hamis a dilemma amit felvázolsz. A sebességnyerés és a minőség javítás egy és ugyanaz a feladat, csak az érem két oldala. Ha egységnyi hardveren teljesítményt tudsz felszabadítani egy részterület optimalizációjával, akkor több teljesítmény marad egyéb területeken a minőségjavításra. DLSS path tracing jó példa. Ha bekapcsolod, egyazon vason DLSS nélküli variánsnál jelentősen jobb grafikai szintet érhetsz el.

Új hozzászólás Aktív témák