- ASUS blog: hódítsuk meg az online tabellákat ROG egerekkel!
- Egy 2,4 milliárd dolláros Alphawave-üzlettel erősített a Qualcomm
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- Az NVIDIA vezére szerint a brit AI mögött nincs megfelelő infrastruktúra
- Ventilátorokkal bővült az ASUS Prime termékcsaládja
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Látom itt nagyon sokan eléggé el vannak tévedve, hogy milyen "chipek" mennek az autókba.
A kismillió MEMS szenzorokban van mozgó alkatrész. Szintén kismillió MCU és rengeteg controller, a motortól, a USB portokig, a CAN hálózat vezérléséig, rengeteg különböző leginkább kis elektronikai egység megy bele. Tényleg akár több ezer chip van egy kocsiban. És az infotainment, amit esetlegesen te nyomogatsz az a lehető leglényegtelenebb része, és kieshet teljesen.
Egy autógyártónak elsősorban elérhetőség kell tehát hogy ugyan az a komponens 10+ évig gyártva legyen és elérhető legyen, hogy a 10+ évig gyártott platformjaikba ugyanazt a komponenst minding be tudják építeni, és a dolgokat 1x kelljen megcsinálni, és utána csak újra és újra felhasználni, így minimalizálni az RnD-t.
Mi az ami automotive grade? Ez. Ez meg az ISO szabvány ugyanerre.
A TSMC N4A azt garantálja, hogy 10+évig elérhető lesz és megmarad az adott node, ez a lényeg. 0 kihatása van arra hogy most mi a helyzet és hogy évek múlva mi lesz. 5éve múlva talán lesz amit gyártanak rajta.
-
vicze
félisten
Te jó ég... Hogyan lehet annyi baromságot összehordani egy cikkbe?
Már az eredeti Reuters cikk is fantáziál kicsit, de annak a summázása még nagyobb hülyeség lett..."Many of the automotive industry's biggest chip suppliers such as NXP Semiconductor (NXPI.O) and STMircoelectronics NV (STM.DE) tap TSMC to make their chips."
Ebből -> "A legtöbb autós beszállító a TSMC-vel gyártatja a lapkáit"ST saját gyárakat használ, NXP szintén saját gyárakkal rendelkezik, de TSMC-vel olyan gyártástechnológiákon gyártanak, mint GaN, vagy 16nm. Nem elsősorban csúcstechnológiák, okkal... Az említett 2 már a legtöbb, jó tudni...
Valóságban az történt, hogy TSMC bejelentett egy N3AE (Auto Early) node-ot, ami N3E-re alapul, ami az autógyártásban érdekelteknek lesz elérhető és 2025-re vagy utánra tervezik a gyártás elkezdését a végleges N3A node-on.
Az eredeti sajtóközleményből: "leading to the fully automotive-qualified N3A process in 2025."
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged