Hirdetés
- Befutottak a beágyazott rendszerekbe szánt tempós Ryzenek
- Mi történik a szemeddel, ha napi 8 órát monitort nézel? | Orvos válaszol
- A Synology visszatáncolt a saját márkás HDD-k megkövetelésének kapcsán
- 350 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodott a Samsung portfóliója
- Már nem tudni, hogy mikor kerülhetnek piacra a DGX Spark gépek
- A Synology visszatáncolt a saját márkás HDD-k megkövetelésének kapcsán
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gyorsan cáfolta az Xbox hardverek lelövéséről szóló pletykákat a Microsoft
- Apple asztali gépek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Amazon Fire TV stick/box
- Jövőre jósolják a memóriahiányt, ami egy évtizedig is fennmaradhat?
- Steam Deck
Új hozzászólás Aktív témák
-
The DJ
addikt
-
SaNyEe
aktív tag
ilyesmi konkrét dologgal sajnos nem tudok szolgálni, ha kezedben van a vas és szeretnél belőle majd több teljesítményt kicsikarni akkor a mérés lehet a legmegfelelőbb megoldás, mi az a pont ahol még 95el nem kopogott terhelés alatt, aztán megnézni ugyanezt magasabb oktánszámú üzemanyaggal is, hogy azzal hol kezd el kopogni.
-
SaNyEe
aktív tag
Na akkor kis agytágítás
Szóval a léynege a dolgoknak lökettérfogattól és minden mástól elvonatkoztatva, hogy egyszerű legeyn a dolog. Adott mennyiségű üzemanyagból adott teljesítmény lesz, viszont ahhoz a benyamennyiséghez pedig fix mennyiségű levegő is kell, tehát mikor motorok teljesítményéről beszélünk kulcsfontosságú a levegőmennyiség AFR (benya/levegő keverékarány). Szívó motoroknál ez 1:14 körüli érték, turbomotoroknál dúsabb szokott lenni a keverék, hogy ne legyen magas az égéshő ott 1:11 körli arányokkal dolgoznak.
A magasabb oktánszámú üzemanyagból csak akkor lehet hasznot húzni, ha szívó motornál emeltük a kompressziót, turbómotornál pedig növeltük a töltőnyomást. Gondolom így már érthető ez az oktánszám mizéria is. A magasabb oktánszámű üzemanyag nagyobb nyomás hatására lobban be magától(kopogásos égés), ez az amit el akarunk kerülni teljesítménynöveléskor.
Az, hogy mondjuk 95ös benzinnél mekkora töltőnyomást engedhetsz meg magadnak egy sor dologtól függ megintcsak, csak felsorolás jelleggel:
- turbo mérete
- töltőlevegő hőmérséklete
- kompresszió
meg még lehet pár dolog amit kihagytamMásik kérdéshez pedig, Mitsu 3000GT
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 405 GPS óra
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3060Ti / 32GB DDR4 / 512GB Nvme SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3358
- Wacom Cintiq DTK-2260 digitális rajztábla
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 240SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest