Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
barnam_ #14127 üzenetére
sőt, emlékeim szerint anno a 3850-es esetében elég sokat győzködték a gyártók az AMD-t, hogy engedélyezze az AGP-s megoldásokat. ettől még nem tartom korrektnek a részükről, hogy nincs natív driver támogatás hozzá, de sajna ez van.
mondjuk lassan annyival drágábban lesznek ezek a változatok, hogy alaplap +PCIE kártya kijönne belőlük... -
válasz
mulika2 #14121 üzenetére
szerintem sem jó a konklúzió, a 9500GT árán egy 3850-et vagy egy 4670-et kapsz, ezek vagy 60-80%-kal gyorsabbak, és ugyanúgy semmi gondod nem lenne velük, hacsak nem valami gagyi gyártmányt fogsz ki - de az nVidia oldalon is előfordulhat...
de a lényeg az, hogy megszabadultál az AGP-től
-
válasz
VaniliásRönk #14100 üzenetére
figyelemfelkeltésnek teljesen hatékony
-
válasz
Louloudaki #13720 üzenetére
hát, nekem eddig az automatikus tuningolásra tett kísérleteim 100%-os valószínűséggel fagyással értek véget, akár VGA, akár CPU volt a tárgy...
-
-
válasz
empir3 #13696 üzenetére
a Physix egy standard fizikai csomag, a játék fizikai számításait végzi el (hogy erre a CPU-t, egy nVidia VGA-t vagy egy Physix kártyát használ, az függ attól, hogy mikori a játék, és persze, hogy mi van a gépben). menni fog ATI VGA-val, ilyenkor a CPU számolja a fizikát.
-
válasz
LilProphet #13619 üzenetére
a tünetek arra utalnak, hogy nem bírja a kártya az órajeleket, amiken fut. nézd meg, milyen órajelekkel megy (pl. Rivatuner), mert ha a CCC-ben engedélyezve van az overdrive, akkor ő ott magától elkezd órajeleket emelni.
ha alapórajelen megy (800/700), akkor jó eséllyel garancia.és ne türelmetlenkedj - ez nem egy grade A SLA-val ellátott hotline vonal
-
válasz
VaniliásRönk #13543 üzenetére
akkor Neked erre van szükséged
-
válasz
VaniliásRönk #13538 üzenetére
hogy miért is van szükségem nagyobb teljesítményű VGA-ra.
há' me' nagyobb lesz tőle az e-péniszed, hö?
-
válasz
VaniliásRönk #13491 üzenetére
95%, hogy ez meg fogja oldani
-
válasz
VaniliásRönk #12887 üzenetére
várok még egy olyan 10 évet, és akkor megveszem és pénzért mutogatom (magam, hogy mekkora marha vagyok
)
-
válasz
CPT.Pirk #12823 üzenetére
persze, hogy nem véletlenül, hanem azért, mert "nagyon otthon van a srác a HW-ek működésében"
tzsolesz:
de "sajnos" gbors-nak van teljes munkaidős állása
Diablo 3-ban egyébként nekem az a legnagyobb magic, hogy süt róla, hogy a Blizzard egy klasszissal felette áll minden más nagy játékgyárnak - sokkal jobban tudnak a játékos fejével gondolkodni, a trailerek / bemutatók összeállítása pedig zseniális, bennem mindegyik "húdejátszanékvele" feelinget generál, pedig sem a Diablonak, sem a Starcraftnak nem vagyok nagy rajongója.
-
válasz
CPT.Pirk #12821 üzenetére
hihetetlen ez az Abu-vallás, komolyan mondom - nagyon otthon van a srác a HW-ek működésében, de azt ő sem tudja megjósolni, melyik játék mennyire lesz érzékeny a GPU-k egyes korlátjaira. eddig az összes shader-intenzívnek kikiáltott játék közül egyedül a R6:Vegasban van számottevő előnye a 3850-nek a 9600GT-vel szemben.
ettől még lehet, hogy a Diablo 3-ban 1.5-szer olyan gyors lesz, de:
- akkor is arra számítok, hogy 60fps VS 90fps-ről beszélünk
- hiszem, ha látomja, és a magas ALU:TEX aránytól nem hal meg a GF8/9, csak arányosan lassul - a "meghaláshoz" iszonyú magas érték kell...
tzsolesz: dehogy. jelenleg minden szegmensben egyértelműen jobb az ATI, ezt az egyet kivéve - de amit kritériumként fentebb leírtál, annak egyik kártyájuk sem felel meg. a 9500GT pedig tényleg vicc (elég rossz vicc).
-
-
válasz
tzsolesz #12811 üzenetére
nem néztem el, azt írtam, hogy a CoD4-nél rendbehozták a dolgokat, de a többi játéknál gyakori a szemmel is jól látható különbség
Aggregátor: 10x7 noAA-ra szerintem elég a 2600XT. Bioshock pl. gyönyörűen ment úgy - ami nagyjából azt jelenti, hogy minden eddigi UE3 alapú játékhoz elég.
-
válasz
tzsolesz #12801 üzenetére
hát, én néztem ezt a tesztet, azt látom, hogy a legdurvább dolgok (pl. CoD4) már sokat javultak a driver miatt, de sok helyen 15-20% a különbség 12x10 4xAA mellett a 96GT javára - és ez 30-40 fps között pont nem mindegy. csak ismételni tudom: várd meg a FC2-t (addigra lesz 4830 is
).
Cpt.Pirk: ez a Diablo 3 nekem egyelőre az urban legend kategória. a DX10.1 támogatással én pl. semmire sem mennék (no Vista plz!), ráadásul a Blizzard játékai klasszikusan nem az iszonyú erőforrásigényükről ismertek - engem meglepne, ha pont emiatt kellene VGA-t cserélnem.
-
válasz
tzsolesz #12795 üzenetére
Nekem most 1280x1024-es felbontásra kellene VGA úgy hogy minden minden játékban betudjam kapcsolni a max AA, AF, és részletességeket, fícsőrőket.
Rájöttem arra is hogy 20K-nál lehet nem éri meg többet kiadni egy VGA-ért.Ennek a kritériumrendszernek jelenleg egyetlen kártya felel meg, a 9600GT (ha 161FT extra még belefér
) - akár technológiai visszalépés, akár nem. A Radeonoknál van pár játék, ami 12x10 4xAA mellett már kissé lassú (értsd 30fps alatt).
De ha a FC2-t várod, akkor az első benchmarkolható demo előtt semmiképpen ne vegyél VGA-t...Wendelke: ez minden engine-nél más. Általában 30fps alatt már gázos a dolog, de ha nagyon ugrál a framerate, akkor ennél jóval több a minimális elvárható érték.
-
-
válasz
fagy53 #12739 üzenetére
háááááát, 960M tranzisztorból indulunk, és az, hogy a 10 clusterből 6 lesz, az még meglátjuk, mennyit jelent - a 16 ROP pl. marad, meg az egyéb fix elemek (setup, fő dispatch, perifériák, etc.). ráadásul a perifériák miatt ugyanannyi lesz a pad limitációja, mint a 4850-nek, ezért chip nem biztos, hogy tud kisebb lenni. hmmmm. lehet, hogy ezek a kicsit hibás RV770-ek lesznek?
-
válasz
tzsolesz #12692 üzenetére
feltétlen rakd ki a logoutra, szerintem!
Aggregátor: 1et értek, akinek jelen pillanatban egyik játék sem fáj iszonyúan az aktuális VGA-jával, annak érdemesebb megvárni a november környékét. a GTA4-re én is kíváncsi leszek - különösen annak tükrében, hogy a konzolok hogy szenvednek vele...
-
válasz
sagesz93 #12634 üzenetére
Amennyiben a CPU-d 10x200MHz-en, a memória pedig 4x200MHz-en megy, akkor a BIOS-ban:
1. FSB átállítása 200-ról 266MHz-re
2. Memória szorzó átállítása 4-ről 3-raElvileg a lap ilyenkor mentés után 1-2 másodpercre lekapcsolja és újraindítja a gépet, de ha nem kapcsol le, akkor kapcsold le Te, mert az FSB átállításánál ez az egészséges.
-
válasz
CPT.Pirk #12530 üzenetére
szerintem reálisak a topicban linkelt tesztek, próbáltam, mit tud az én kártyám fele sávszéllel,
AA nélkül 10-30%-ot, AA-val akár 50%-ot is lassult. a 4670 magasabb core órajele ebből valamennyit le fog faragni, de szerintem konzisztensen lassabb lesz a 3850-nél, AA-val meg kb. annyira lesz stabil, mint egy 256M-s 8800GT -
Akkor kiegészíve a listát:
HD2600Pro: cca. 40-50W
HD2600XT: cca. 50-55W
9600GT: cca. 60-65W
8800GT: cca. 80-90WVaniliásRönk, a G94-ben csak 500M tranzisztor van, ezzel szemben a G92 750M, az RV630 meg 400M. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a 9600GT felépítéséből adódóan aligha használja minden tranzisztorát "egyszerre", akkor szerintem teljesen reális a különbség. Btw. én is csináltam mérésemet, és pl. Crysis alatt 12W-tal evett többet a gép a 96GT mellett (a tápom meg ugye nem 80+-os
).
Piero, ezek tipikus fogyasztások, ennél biztos többet is ki lehet csikarni a kártyákból. meg ott van az alkatrészek szórása is, úgyhogy 60W feletti csúcsfogyasztáshoz már indokolt a +1 tápcsatlakozó.
Blood Mage, az a gép nem fogyaszt sokat, a tápon múlik minden - egy gagyi darab ettől is simán elhasalhat.
tzsolesz: hát, ha 3-4K-ért kap, akkor esetleg érdemes...
-
válasz
Blood Mage #12468 üzenetére
valószínűleg nem, bár nem tudom, mid van - egy 350-es FSP kényelmesen elbír a konfigoddal.
a fogyasztások tipikus játék alatti fogyasztások VGA-intenzív esetben - a szőrös fánkkal és a rokonaival biztos ki lehet kicsit többet is csikarni. -
-
válasz
Blood Mage #12430 üzenetére
HD2600Pro: cca. 40-50W
8800GT: cca. 80-90W -
válasz
tzsolesz #12321 üzenetére
most nem azért, de az EUR középárfolyam 235 HUF körül van, a USD meg valamivel 160 alatt.
a 32e HUF-os 4850-et pont a szokatlanul erős forintnak köszönhettük, szerintem nem fair a nemzeti valutánkat hibáztatni azért, mert egy túlzott erősödés után visszabillen az egyensúly irányába... -
válasz
barnam_ #12287 üzenetére
egyéni filter nagyon kevés játékban van, az egyik a Call of Juarez DX10. A Stalkerben is van valami kavarás az AA-val, dynamic lighting mellett, de az lehet, hogy nem ez.
amúgy a 2600XT-n minden játék shaderes élsimítással megy, egyszerűen a standard box MSAA filter benne van a Catalyst-ben shader kód formájában, és amikor a játék MSAA-t kér, akkor ez lesz aktiválva. -
válasz
tzsolesz #12274 üzenetére
nehéz eldönteni, hogy hátrány-e. a 4850-ről több hozzáértő azt mondja, hogy igazából nincs benne hardware MSAA támogatás, "mindössze" javították a 3850 ROP-jainak a gyengéit (a z-fillrate és az AA melletti pixel fillrate duplájára emelkedett). ill. a 2600XT jól áll shaderben, ezért vszleg még kevésbé fáj a shaderes AA, mint a nagyobb testvéreknek.
piero: a ROP-ok nem textúráznak, hanem a képek utánfeldolgozásával kapcsolatos feladatokért felelnek (post processing). ezen eljárások egyike az élsimítás. a ROP egyik jellemző tulajdonsága, hogy órajelenként hány AA mintát képes feldolgozásra előkészíteni - több ROP = több minta.
-
válasz
tzsolesz #11901 üzenetére
az 59 fok határeset, lehet, hogy megy 3D-ben, csak vmi más fogja meg, és akkor a VGA sokat pihen. ahogy fagy is mondta, meg kellene nézni a GPU utilizációt. ill. meg lehet nézni, hogy egy 2D-s grafika-intenzív alkalmazásban milyen hőmérsékletű a kártya.
a renderer beállítást meg a játékban kellene megkeresni (vagy az ini file-okban). amúgy a demo nálad fut, csak a full verzióval van ilyen gond?
-
dehogy áldozott, 10x7-ben élsimítás nélkül szinte minden megy rajta maximális beállításokkal. 1-2 éve hol kaptál ilyen kártyát 10e pénzért?
tzsolesz: nekem gyanús, hogy a játék esetleg a MS reference renderert használja (a szoftvereset), nem a gyorsítottat. ennek nézz utána sztem - pl. monitorozd a VGA hőmérsékletét, ha nem megy fel, akkor ez a gond.
-
válasz
barnam_ #11728 üzenetére
DX10.1-es játékokban AA mellett valóban gyorsabb lesz - az Assassin's Creednél látottak alapján olyan 20-30%-kal - azonos órajel mellett. sajna ezzel sokkal nem lesz előrébb - a 4 ROP és az alacsony memória-sávszélesség miatt mindenképpen siralmas lesz az AA teljesítmény, a 10 helyett 12-13 fps meg senkit nem fog boldoggá tenni...
-
sajna pont ott van egy lyuk, a következő realisztikus kártya a 3850.
van még a 8800GTS 320, ami valamivel a 3850 alatt van (nem tudom, milyen áron), ill. az x1950Pro (ha lehet még bárhol kapni), ami valamivel a 2600XT fölött, legalábbis AA-val. de javasolni egyiket sem tudom
-
válasz
CPT.Pirk #11609 üzenetére
hát, a ProStreetnél lehet más is a háttérben. egyrészt a játék engine-je is bőven hagy maga után kivánnivalót, másrészt a G80 / G92 alapú kártyákon jó sokáig nagyon szarul ment (láttam olyan tesztet, ahol 96GT-n gyorsabb volt, mint 8800GTX-en). szóval ez nekem 50-50, míg a Crysis mondjuk 90-10.
az meg nem vita tárgya, hogy az nVidia köcsög
-
válasz
stevve #11605 üzenetére
urak, urak, már megint az nVidia = Sátán szinten tartunk
legyetek már realisták: ha átnevezitek az .exe file-t, akkor a driver nem alkalmazza az alkalmazás-specifikus profilt, és akkor is lassabb lesz, ha csak teljesen legális optimalizációkat tartalmaz. ezt csak úgy lehet ellenőrizni, ha a képminőségben is mutatkozik különbség - a Crysis-ben a 8800GT megjelenésekor valóban volt ilyen, és én sem hiszek a driver bugos verzióban, de azért az .exe-átnevezés-lassulás esetek többségében nem ez a valóság (ill. az ATI kártyákkal is ugyanez a helyzet - csak próbáljátok ki a BioShock DX10-es változatával).
az meg, hogy az nVidia kártyák számára kihasználható optimalizációk vannak egyes engine-ekben, túlzottan nem meglepő - az nVidiás mérnökök nyilván nem azért ülnek a gyártóknál hónapokat, hogy az ATI kártyákon jobban menjen a játék. ezzel nincs semmi baj addig, amíg az optimalizációk hatására ATI-n nem megy lassabban - ilyen is van, sajnos, de itt sem ez a többség.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Synology NAS
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- EAFC 25
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ASUS routerek
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- További aktív témák...
- ASUS RTX 3070 8GB GDDR6 ROG STRIX Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- PNY RTX 5080 16GB GDDR7 Overclocked Triple Fan - Új, 3 év garancia - Eladó!
- MSI Gaming X Trio 3060
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest