Aktív témák

  • Grafman

    aktív tag

    Lenne egy észrevételem az Aniso vs Trilinear filtering kapcsán (ha még nem volt ilyen akkor most majd lessz:) ).
    A Conrol.Pa. Application beállításával és Trilinar-al élesseb a képen látható felületek egésze a texturák kevésbé torzítottak, közelröl nézve viszont pixelesebbek, és éppen ezért mivel a pixeleggyüttesek képe a grafikusok álltal eredetileg tervezetthez közelebb marad, így a távolabbról nézett nagyobb összeüggőségű textúrák tisztábbak, jobban kivehetőbbek maradnak.
    Ezt a Max Payne 2-vel is tesztelheti mindenki.
    A Max 8x Aniso viszont jelentősen belekutyúl pl a pixelek közti színátmenetekbe, és van egy falyta ''grain'' vagy ''homokszemcsésedés'' utóhatása is, amivel a szűrő mintájába foglalt maszk alatt valamiféle hiba, vagy optimalizálatlanság miatt néhol (amennyire tudom csak azoknál a texturáknál ahol pl a játék programozói meghagyták a szűrés felülbírálásának lehetőségét, mert ez nem mindíg működhet a kép egészén) alig észrevehetően vagy pl. a Halo Cartographer (asszem ez a neve:U) pályályának talaján is elég zavaróan a pixelek a minta bizonyos pontjain lévő részét a sötét tónus felé tolja el, olyannyira, hogy a végén már csak egy nagy kását látunk a textúrák helyett. És úgy nagy álltalánosságban is némileg fakóbb lessz a kép emiatt, látszólag veszítenének a színek az élességügből.

    Mindez persze az FX-kártyákkal és a PS 2.0-val ill a legujjabb driverekkel történő dolgokra értve, és tapasztalva..
    Upsz, nem akartam ilyen hosszúra... Na mindeggy, szal én ezt vettem észre...

Aktív témák