Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Yutani #39504 üzenetére
Vulkán nagyon is jól fut a Turingokon. Ez a játék pedig egyenlőre egy optimalizalatlan , bar persze az AMD hívőknek reális hogy a Vega 64 partiban van a 2080 TI vel és ez tűnik számukra realitasnak...végre igaz?
Valószínűleg néha tovább kellene látni ezen a hivőseg dolgon nem?
Jelenleg rengeteg VGA van a piacon 6 GB vagy az alatti rammal AMD oldalon is és ez vulkánnal eddig soha nem volt gond. Ez meg grafikailag kb 5 évvel ezelőtti színvonal... -
"A memóriára vonatkozó dolgokat viszont gyorsan kezelték a játékban. Bekapcsolták az AMD VMA-t, és ez vezérlő a VRAM-ot a saját kódjuk helyett. Ez így egyébként jobb, mert stabilabb. Cserébe egy picit több VRAM kell a működéséhez, de igazából ahol a 8 GB elég, volt az elég marad, míg ahol a 4 GB kevés volt, az így is kevés lesz. A 6 GB-os VGA-k jártak rosszul, arra a határra volt belőve a motor."
Erről beszélek...
-
Ez mind nagyon jó , de továbbra sem módosít azon amit leírtam. VMA és RSL a piac egy bizonyos szegmensén működik csak jól.Nem egy bekapcsolható ficsőr mint az RT , hanem súlyos programfutási hibákat és akadozásokat produkál ha egy gyártó nem támogatja. Fejlesztőként ha használok egy ilyen segítséget, akkor is úgy optimalizálom, hogy a célpiac nagy részén is hibátlanul fusson a többin pedig hozzá adott értéket képviseljen...itt nem erről van szó.
Persze értem én, hogy majd támogatja NV meg Intel, mert open source... csak ez egy B kategóriás játék...
Itta legnagyobb gond, hogy az alsó határ túl magas, azaz nem jól skálázható jelenleg lefele. -
Ennyi AMD marketinget amit olvasunk, kezd sok lenni.
JÓ hogy lefedik a motorral a piac 10 % át, valószínűleg ez így nagyon jó dolog ,hasznos és eladható egy grafikus API és Motor szempontjából...ja nem...
Mindenre az AMD a megoldás hiába na, többiek csak kullognak utánuk.megcélozzuk a piac 20 %-t kitevő gyártót és azon belül is azt az 5 % részt akinek 4 GB nál nagyobb Vramjuk van.. remek stratégia, értékesítő szakemberként erre nem tudok mást mondani..
-
Bár wccftech cikk, remélem van valóság alapja. .[TSMC Will Manufacture 3D Stacked WoW Chips In 2021 Claims Executive]
-
válasz
Petykemano #39476 üzenetére
Én azt gondolom , hogy ez a legnagyobb gond ebben a dologban, ez a gondolkodás mód, amit te is most leírtál.Kicsit fordítva ülsz a lovon érzésem van
Persze egyértelmű, hogy én Nvidia pártként ,de nem AMD haterként gondolom ezt, meg tudom érteni, ha valaki éppen mást gondol. De én Úgy gondolom az egész piac alárendelte magát a Microsoft akaratának.
Nem azért történik ez, mert most megjött a Turing, hanem azért jött meg a Turing, mert most jött el az ideje ennek, hogy legyen értelme hogy cseréljék a Pascalt és Dx 12/ Vulkan nyújtotta hardveres előnyök fele nyúlni, mert megjelent pár program és játék ami elkezdte kihasználni, így mögé lehet állni driveresen is és hardveresen is.Nvidia úgy működik mint egy óramű, nem tesznek felesleges lépéseket amíg nincs kényszer.
DE egyébként a Turingna is még vannak lemaradásai, de ezek a hardverek mindkét oldalon pár éven belül a chipletes megoldások mellett őskövületek lesznek amúgy is.
Hiába van kint egy hiper szuper hardvered, ha mint írtad is dollár milliók és hosszú idő kell egy egy motor teljesen alapoktól való megírására ez 100 ből 1-2 stúdió. De kérdezem én minek? A játékok döntő része konzolra készül és az eladások legnagyobb százaléka oda összpontosul. Minek tegyen bele egy kiadó ennyi ezer munkaórát és dobjon ki egy valag pénzt, mikor a konzolokon így is hardver korlát van inkább, nem szoftver, a PC-n meg ami igazán nagy bevételt produkáló címek azok egy varrógépen is elfutó multiplayer címek.
Úgy gondolom Ahogy AMD is megveszi magának a címeket most már és próbálja hátráltatni a piacot és Nvidiát( mert valljuk be nektek sincs Vega a gépetekben hiába vagytok AMD pártiak, a HBCC meg RX kártyákon ugyan úgy nem megy és vele a 13 GB Vram) a magas Vram igénnyel ugyan úgy Nvidia is megveszi magának a játékokat és tolja az RT-t. Ebből remélhetőleg az fog kisülni, hogy egyszer csak Nvidiának is lesz a Vram igényre megfelelő lépése és AMD nek is RT támogatása, azaz fejlődünk grafikailag,de ez mind nem a DX 12 nek tudható be mert ezek Vulkanon is ugyan úgy vagy jobban működhetnének... -
válasz
Petykemano #39473 üzenetére
Hát valószínűleg arról szól ez a dolog, hogy aki AMD párti az mantrázza azt hogy Nvidia miatt nincs Dx 12 és ők nem lettek ( megint ) megvezetve egy olyan jövőbeni majd megtátjátok dologgal,aki meg Nvidia párti az azt mondja, hogy Nvidia nem fejleszt hülyeségre, mikor nincsenek még Dx12 grafikus motorok a piacon, csak barkácsolások és nincsenek alapjaitól dx 12 re írt grafikus motorokra pénz a stúdióknál, kivétel pár fejlesztő stúdió, meg amúgy is mit nyerünk vele?
1 kezemen meg tudom számolni azoknak az A kategóriás játékoknak a számát, ahol bárminemű sebességelőnyt hoz a Dx 12 a Dx11 gyel szemben vagy nem szenved akadásoktól, grafikai hibáktól. Persze majd most az RT ÉS a több magos CPU-k miatt nem rossz dolog,de azért ez elég kevés ennyi idő alatt.
Amúgy meg:
Úgy érzed a kiinduló vita most fenti szituációt tükrözte neked amit felvázoltál? hogy most már mi Nvidiások elégedettek lennénk a Dx 12 vívmányaival hogy itt a Turing ? -
válasz
TTomax #39460 üzenetére
na hát erre egy hatalmas +1..
Arról van szó hogy a világ egyik legjobb marketingjével lett eladva a vásárlóknak egy olyan operációs rendszer egy olyan fejlesztés, ami abszolút nem az ő igényeiket szolgálja, hanem a Multi cégekét, lásd Microsoft, hogy minél kevesebb munkával tudják átportolni a konzolokról a játékokat. Az egész Dx12 a pénzt szolgálja és nem a grafikai fejlődést, ezért egyedi az egész. Várhatunk mi csodát, de olyan nem lesz.
Persze azért technikai oldalról van benne ráció ez tény hisz nagyon sok mindenben hasonlít Vulkanra közös alapokra épül,kitágította valóban a határokat és adott lehetőséget a több magos CPu-k színre lépésének és még sok egyéb dolog, de jelenleg a fejlesztőknek nem ez az oldala a fontosabb úgy gondolom,-sajnos,- hogy ezt kiaknázzák.CsonkaImo: Turing sok szempontból jobban/ legalább úgy támogatja a Vulkant mint az AMD hardverek. Nincs már igazán Explicit API hátránya az új gennel , lásd Wolf vagy Doom.Most AMD ezért gyúr a magas Vram igényre, ez lesz az új mantra helyette.
-
válasz
pengwin #39405 üzenetére
Én még a 2010-12 körüli időkre emlékszem akkoriban nem volt éppen a legmenőbb gyártó, bennem még eléggé az a kép él róluk,hogy olcsó és kb ennyi, nem volt jobb mint a konkurencia, általában mindig mögöttük volt vagy szolgáltatások vagy BIOS terén. Itt [link] is volt róla teszt, bennem még ez a kép él amit itt is pont olvastam,például,[link] azért írtam, hogy nekem nincs konkrét tapasztalatom velük, csak arra tudok hagyatkozni amit az ajánlók és tesztek alatti fórumtémákban olvastam róluk. Nem követtem igazából a fejlődésüket,teszteket sem olvastam még itt se igazán, ezért írtam, hogy jó volt pár infót olvasni, hogy mennyit fejlődtek. Hogy őszinte legyek az alaplapok AMD oldalán nem igazán érdekeltek soha, Intelnél is inkább a HEDT, meg ez az utóbbi 270-370-90 dolgot olvasgattam mi, mit támogat,de aztán azt is feladtam....Szóval valószínűleg tévedtem a kijelentésemmel.
-
Asrock egy időben nagyon jó lapokat adott nagyon jó áron ,de az utóbbi időben egyre rosszabb minőséget produkálnak és elég sok gond van velük. Inkább vennék új Asus/ MSi deszkát helyette. persze ez csak a személyes véleményem.
Meg hát ha átgondolod, Intel szerintem még mindig bőven elég processzort ad el. 3 generáció 3 féle alaplap ez biztos kiad annyit , mint amennyit az AMD AM4 lapjai lennének.Nem hinném, hogy kevesebb deszkát adtak el 3 generáció alatt, mint a konkurencia akinél x éve nem kellett venni alaplapot procicseréhez. Egyszerűen szerintem Asrock kisebb cég, kisebb volumenbe gyártott. Ami nekik emelkedő az az MSI nek és a Gigának lejtő már.
-
válasz
Devid_81 #39390 üzenetére
hát jah felhasználói szemszögből nem előnyös dolog, de sajnos szinte az összes alaplapgyártó gyártási nehézségekkel küzd, csökkentik a gyártósorokat, gyártórészlegeket vonnak össze,annyira kevésbé nyereséges üzlet már alaplapot gyártani. Ezért is előnyösebb nekik Intel üzletpolitikája.
-
válasz
Devid_81 #39384 üzenetére
Ehhez annyit hozzátennék, hogy a fenti mérések, például amit én is belinkeltem, benchmark,amik erősen leterhelik az RTX kártyákat is és igaz, hogy csak felületesen karistolják az RT lehetőségeit, de így is azért erősen arra épülnek.EZ előrevetíti éppen, hogy az RTX kártyák is még kevesebbek lesznek, ha maga a raytracing is tovább lép akár egy szintet is és jobban kihasználják.
A jelenleg elérhető játékokban azért egy 1080 -1080TI tulaj el tud érni használható képkocaszámot RT bekapcsolásával mondjuk egy BF ben vagy egy Tomb raiderben de Metroban már talán kevésbé, ha jól láttam 40-50 FPS-t tudtak kihozni egy 1080 TI vel, de nem max grafikán.
Kérdés , hogy van e értelme. Szerintem nincs.
Ha nvidia azt akarta volna hogy ezzel RTX kártyákra terelje a Pascal tulajokat, akkor nem aktiválta volna, mert ezzel mit nyert? Eddig ilyen fel se merült, hogy valaha aktiválni fogják, hisz az első perctől fogva hangoztatták, hogy nem lehet elérni pascal kártyákkal értékelhető eredményt, legalább is a Microsoft megoldásán keresztül,hisz nem csak a compute számítás kevés, hanem a sávszél is.Mindenkinek a saját döntése a további.EZ továbbra sem marketing , mármint maga a raytracing, Az hogy ezzel el akarják adni a kártyacsaládot az talán az,de ebből élnek.Érthető... Nem jobban marketing mint az AMD-től a világ első 7 nm kártyája ami vetekszik egy 12 nm készült ugyan olyan összetett Nvidia kártyával és többet eszik nála jóval.
Most ennek a lépésnek köszönhetően a raytracing bekerült a gaming világba és lehetőségek egész tárházát nyitotta meg arra, hogy végre történjen valami előrelépés a valós fizika és a grafikai fejlődés terén.
Az érkező PS5 már RT képes lesz állítólag és a mostantól érkező kártyák képesek/ illetve kénytelenek lesznek abszolválni a raytracinget, ami az RTX családnak nek köszönhető. Azaz lesz egy minimum szint a középketagórától felfele ami alá nem mehetnek.
AZ meg hogy valaki megvesz e egy kártyát egyéni döntés kérdése, ha mást nem is, de ezt az Nvidia és Microsoft számlájára és előnyére lehet írni, amiből majd 5 év múlva már bőven fog kamatoztatni mindenki aki konzolon , vagy AMD / Intel hardveren is játszik. -
válasz
Devid_81 #39379 üzenetére
mert gondolod hogy amúgy menni fog Dx 12 alapú Microsoft RayTracing minden videokártyán és hülyeségből mondja mindenki aki ért hozzá, hogy a Raytracing brutálisan hardver és sávszél igényes.Pascalon is menne 100 FPs sel, csak nvidia megvezet most mindenkit.
Bizonyára ez hülyeség és az nvidia zöld gyíkjai vannak mögötte, hogy vegyél Turingot.Még jó hogy átlátsz rajtuk. Most ehhez gratuláljak? -
válasz
Dtomka #39373 üzenetére
én 2070 és 2060 ról beszélek nagyjából amik nekem szimpatikusak. Azok nem hullanak, nincs velük gond. Az RTX széria NEM a 2080 TI ből áll.
X2N : MI félkész rajtuk? Nvidia haterségből zsigerből tolni a hülyeséget nem vitatéma.
Radeon 7 szuper lett halk , hűvös, gyors, és legalább olcsó, ja nem.. na mindegy de legalább van rajt RAM ! Igaz Nvidia 4 éve támogatja Irayt AMD meg pár hónapja. nehezen hiszem el neked hogy egy radeon 7 gyorsabb lenne 3DS ben mint egy RTx 2080 -
válasz
m0h0senator #39364 üzenetére
nekem 6 körül rohangált
-
válasz
Petykemano #39360 üzenetére
nem mén a link
-
igen ez jó leírás az elméletről,de a fenti amit belinkeltem konkrétum, működőképes szerkezet. egy röpke hírecskét talán megérne, ha már minden neves oldal megemlítette
persze arról híreztek amiről akartok, például világítós gamer billentyűkről és újabb vizes hűtésekről , amik nagyon fontosak a számítástechnika és az IT világ jövője szempontjából egy szakmai oldalon. -
válasz
huskydog17 #39351 üzenetére
Majd egy ilyesmi, kisebb kiadásban
[link]
Kár, hogy ilyenről nem születnek cikkek a PH-n. -
válasz
szmörlock007 #39335 üzenetére
NV nél folyamatos az emelkedés itt az egy havi chart.[link] valószínűleg az van mögötte amit írtál is, a Mellanox és a GTx Turing széria +megint szerződést kötöttek az Audival és a BMW vel is.
-
válasz
szmörlock007 #39327 üzenetére
700$ @68 TFLOPS /32 GB / 8 TB/s.. khmmm
Április 1.
-
Igen, ezek tudni lehetett rá 1-2 hónapra már csak a nevek körül voltak bizonytalanságok. RTX 2060 és 1660 Ti nem konkurenciái egymásnak hisz a 2060 inkább egy 1080 VGA erősségű, míg az 1660 TI egy 1070 - ugyan úgy megtartották az előző Pascal gen lépcsőit,erre írtam, hogy minden ki van számolva náluk. Talán csak annyi történt hogy a 2060 közelebb van a 2070 hez mint ez volt az 1060 -70 esetében.
A Pascal egy majd 3 évs generáció volt rekord ideig tartotta piacon Nvidia. Egy új gen nem csak a konkurenciának szól, hanem annak, hogy a régi vevőket újabb vásárlásra ösztönzik.
RTX széria pedig nem lett amúgy rossz a 2080 TI kivételével,( ez az én véleményem csak természetesen) nem ad kevesebbet, mint a a Pascal, minimális előrelépés történt inkább ár/ teljesítmény terén. Az persze más kérdés, hogy túl nagyok voltak az elvárások, de ha megnézed Nvidia a bányászláz összeomlása óta az eddigi fennállása alatti legmagasabb tőzsdei árfolyamon fut, 180 dollárt még soha nem tudták elérni bányász szezonon kívül, egész eddig. Turng generáció újabb sikert hozott nekik ilyen téren. -
de milyen új teremékpalettára gondolsz?
A GTX kártyákra? mert az biztos, hogy tervbe volt, mint ahogy abban is biztos vagyok, hogy mindent tudnak a konkurenciáról, arról is mi mikor milyen erősséggel fog kijönni.
Minden egyes nvidia kártya patika mérlegel van kimérve, hogy erősebb legyen mint a konkurencia és hogy legyen rajt haszon is. Szinte százalékra pontosan van megtervezve az egész turing generáció teljesítménye és ára.
Már a navira is megvan nekik szerintem minden előre kidolgozva. Akár még azt is mondhatom, hogy direkt fogják vissza és adagolják a teljesítmény előrelépést ilyen formában, nem lenne gond nekik egy erősebb gen kidobása akár már most is. -
válasz
Petykemano #39292 üzenetére
Igen, így volt.
Valószínűleg a befektetőket nyugtatják, bár megint jól hasítanak a tőzsdén, 180 fölé kúsztak. -
Az teljesen mindegy, én azt írtam hogy a innen merít. Attól, hogy náluk működik nem az ő ötletük, csak ők valósították meg és tették magukévá hogy működjön úgy ahogy kell.
Szóval de, igaz amit írtam. Itt van egy másik publikáció 2012 ből.[link]
Mutathatnál mástól Voxel alapú RT re való publikációt 2011 előttről. -
Miről beszélsz mi nem igaz? 2011 ben dedikálta Cyril a Voxel alapú RT-t .[link] Erre alapul a Crytek féle megoldás. Hol volt még 2011 ben Unreal 4 és a cryengine mostani verziója áruld már el?
Attól hogy új implementációt csináltak az alapelv innen származik és a VXGI nek is egyébként. -
válasz
GodGamer5 #39256 üzenetére
Crytek féle megoldás Nvidia megoldásán alapul , tőlük származik 2011 ből és aktívan támogatják a VXGI megoldásukkal a Voxel alapú RT effekteket. Nincs egy éve , hogy megérkezett a VXGI 2.0.
Inkább Crytekre volt hatással az Nvidia megoldása és beépítette/ átformálta az amúgy is voxel alapú grafikus enginjébe.
A DXR egy Microsoft szabvány, nem Nvida fejlesztette és csinálta csupán bemutattak rá egy megoldást ,amit elvár Microsoft mindhárom gyártótol, ha támogatni akarják a DXR-t. Ettől RTX karin ugyan úgy remekül fog futni a a Voxel alapú RT mint ahogy a DXR alapú is, míg ez más kártyákon egyenlőre nem igaz.
Nem sok grafikus engine fog átállni Voxel alapúra hogy ugyan azt kamatoztatni tudják , mint a Crytek, ezért egynelőre a DXR a megfontosabb és legnagyobb RT felület amit támogatni kell a VGA gyártóknak. -
válasz
huskydog17 #39241 üzenetére
ha jól tudom az Nvidia megoldása szabványos, Dx 12 alapú, az is futhat simán radeon kártyán meg GTX karin is.
ÉN is pont így gondolom, hogy ez valóban meggyőző kis videó. Én egy Bioshock 1 remaket tudnék vele nagyon elképzelni. -
válasz
Petykemano #39233 üzenetére
"All scenes are rendered in real-time in-editor on an AMD Vega 56 GPU"
"ray tracing feature based on CRYENGINE’s Total Illumination used to create the demo is both API and hardware agnostic, enabling ray tracing to run on most mainstream, contemporary AMD and NVIDIA GPUs. However, the future integration of this new CRYENGINE technology will be optimized to benefit from performance enhancements delivered by the latest generation of graphics cards and supported APIs like Vulkan and DX12. "
Jó lenne ha AMD is kidobná a Windowshoz az RT támogatását.
-
válasz
huskydog17 #39231 üzenetére
Nagyon szuperül néz ki ! örvendetes, hogy lassan bekerül minden nagyobb játékmotorba. És Vega 56 karin.
-
válasz
Televan74 #39224 üzenetére
Megpróbálnak ők is mindent, úgy gondlom. Szerintem Intellel nehezebb dolguk lesz sok téren, főleg ez a Raja gyerek is az AMD irányába tereli az Intel VGA részlegét.
Elég veszélyes AMD re , mert ők egy olyan gyártó aki képes CPU-t és VGA-t IGP-t szintén szállítani akár konzolokba is, akár még ott is jelenhet rájuk veszélyt ilyen téren.AMD ha helyreteszi ezeket a sajtó hype dolgokat és áttér NV féle zártabb hírzárlat rendszerre a tőzsde is meg fogja hálálni nekik jobban.
Nekik nagyon sokat ront a megítélésükön a bullshit sajtó, akik elméletileg értük vannak, gyakorlatilag meg ártanak, mert felhypolják a dolgokat, mint utoljára a " holnap jön navi 150 dollárért " dolog, aztán nem jött, hétvégére meg 7 %-t romlott a részvényük.Aprópó valakitől nyertem itt egy fogadást, hogy 1 napig Jensent kell nézegetnie a háttérképnek
-
válasz
Yutani #39217 üzenetére
na ne érts félre én nem vagyok Dx 12 ellenes, már béta óta váltottam Win 10 re. Egyszerűen ennél nagyobb dolgot vártam mind grafikai fejlődés mind az adott hardverek kihasználása terén. A minimum FPS ebben a játékban egy jó dolog valóban, de azért ennyi idő után ez a minimum(
) szerintem ami kellene.
-
válasz
Yutani #39213 üzenetére
Hát pedig de, általános gyorsulásról volt szó mindenhol anno, jobb 3D teljesítményt, teszteltük ezerrel 3D markkal, mert ilyen hihetetlen 9x számok jöttek, hogy mit gyorsult a 290x meg minden.[link]és hogy ezen felül javul a CPU kihasználtsága és a memóriamenedzsment.[link]
Hatékonyabbnak hatékonyabb.jah jobb hardverekkel igen.Amikor kijött a Dx 12 még 6 magos proci mainstreamben nem volt. Most meg vár van elég sok. Nem feltétlenül tartom ezt a Dx 12 érdemének, hanem inkább annak, hogy a fejlesztők bátrabban mernek több szálhoz nyúlni manapság már.
Mindenképpen pozitív dolog, hogy van ehhez egy megfelelő API, de úgy általában véve, Windows váltás, beígért funkciók, futószalag szerű raszterizálás, és garfikus engine, satöbbi PC-n elmaradt eddig, de biztos vagyok benne, hogy pár címtől eltekintve még konzolokon sincs meg a közvetlen belső szintű low level elérés a hardverhez, mert egyenlőre nem merik meglépni, maximum exkluzív címeknél, ha egyáltalán. és eltelt lassan 4 év. -
1080 TI jó lehet 1440P re 144 Hz ra, ha tudsz észszerű kompromisszumokat kötni.PUBG-ban max grafikán is 90 FPS körül tud az 1080 TI ha kicsit kompromisszumot kötsz elsimítás terén vagy textúrából kicsit visszaveszel máris 120 FPS körül vagy többinél Gsync már kisegít .
100 FPS körül már nagyon smooth az egész Gsynccel. 1440P monitort vegyél szerintem 144 hz-vel és Gsync kompatibilist. -
válasz
Yutani #39207 üzenetére
nem a mimumim FPS ben nem hiszek, hanem abban hogy valaki erre írja azt hogy 30-40 % gyorsulást láthatunk, és ezt nevezi annak.Érzed a különbséget remélem. Attól, hogy valami kevésbé ingadozik, nem gyorsul..
persze pozitív dolog , főleg freesync és adaptive sync terén ha nem esik be 40 FPS alá,de számomra ez nem az általános értelembe vett gyorsulás. -
válasz
huskydog17 #39188 üzenetére
ez mit jelent?
-
válasz
Devid_81 #39174 üzenetére
7 nm direkt erre épített gyárakban készül, nem a jelenlegi gyártósorok átalakításával egyenlőre.Elmelétileg régebb óta történik a fejlesztésük és beállításuk, de legalább ugyan olyan rég, mint a 10 nmé.
Azokat a gyárakat és gépsorokat eleve 7 nm és az alatti csíkszélre tervezték, erre adott állami támogatást is nekik Trump bácsi. -
válasz
szmörlock007 #39169 üzenetére
Szerintem inkább NV nek kell. Elég sok licenszben benne vannak,van nekik CCIX, bár ez szerintem nvidianak szerver szinten fontos, de ki tudja, lehet mi is kamatoztathatunk valamit belole.
-
-
válasz
Petykemano #39163 üzenetére
Cuda magok alapján 1408 vs 1536 , a boost órajel valamivel magasabb a non TI esetében. A sávszél szerintem nem lesz limitáló tényező itt.
Nem biztos, természetesen de az 1060 nál biztos hogy erősebb lesz. -
erre az egészre szerintem térjünk vissza majd 3-5 év múlva addig nem hiszek ebben. Ennél sokkal nagyobb összefonódások/ kartellezések vannak a háttérben, a memóriagyártók és az egyéb partnercégek bevonásával.
meg hát ott az ARM ami mostanában nagyon eltűnt sajnos megint... -
válasz
Petykemano #39150 üzenetére
Nem arra terveztek,de Samsunghoz átviszik a gyártást és ott nem fogják parlagon heverni a 7 nm kapacitást amit elméletileg Samunál ők nyertek meg.
HBM re is valószínűleg( szerintem) beneveznek majd a csúcs karikkal náluk.
Gondolom van is erre valami szerződésük, hogy mennyit kell rendelniük tőlük adott csíkszélen és meddig. jelenlegi RTX generáció TSMC , amit egy nekik átépített 12 nm gyártósorokon gyártatnak, ami tulajdonképpen 16 nm Oliverda szerint. Baromi sokba kerülhet nvidiának ez a különcködés, nem véletlenül váltanak és hát ugye nem véletlenül kerülnek ennyibe a kártyák sem.
Amúgy a jelenlegi Turing genben is szerintem kb 10-15 % teljesítmény bent maradt az elavultabb gyártástechnológia miatt mert eredetileg nem ez a csíkszél lett volna.
Ha ősszel vagy legkésőbb télen bemutat egy csúcs karit, abból 1660 szintű alsó kategóriás termék nyárra lesz, ami majd másfél év piacon kint maradás a jelenlegi Turing alsó kategóriának és majdnem ugyan ennyi felsőnek is.Régen ez volt a normális ütem, hogy egy gen 1-1,5 év a piacon.
Szerintem is egy Volta szintű megoldás jön bemutatóba egyébként aztán nemsokára rá jön a 2080 Ti helyett valami. -
válasz
Devid_81 #39145 üzenetére
Valószínűnek tartom, hogy Nvidia bemutat valami 7 nm cuccot ősszel ha jön a Navi kb a körüölre időzítve, hogy lelohasszák vásáslókedvet azoknak akik a navira várnak. Úgy gondolom a Turing 7 nm ( Ampere vagy nem tudom mi lesz a neve) lesz az igazán nagy előrelépés ezzel az architektúraval és azt szánják válaszul a Navira. Biztos nem lesz olcsóbb, de jelentősen gyorsabb lesz, ez szerintem most elkönyvelhető.
huskydog17 : Az nem lenne jó, félő lenne hogy AMD kiszáll akkor a DGPU ból.Valószínűleg első körben rájuk jobban veszélyt jelent az Intel féle kategória is, hisz gondolom nem 2080 TI sebességű kártyával nyitnak a kékek.
Ne legyen igazam, de simán bele tudom vizionálnia dologba hogy kék lesz a radeon márkanév, ha esetleg felvásárlás szóba kerül. -
-
válasz
zovifapp111 #39045 üzenetére
Szerintem első körben nem lesz gond az árazással, beetetés, piacszerzés lesz a cél és a marketing.
Úgy gondolom alapvetően AMD-t támadja be jobban egyszerre az IGP/ APU és a középkategóriás VGA-k szintjén. Szerintem Nvidia árazással fognak dolgozni,de lehet olcsóbb lesz mindkettőnél, hisz ők nem bérgyártatnak, saját gyár és gyártósor. Kérdés milyen csíkszélen támadnak első körben( tippre 14 vagy 10 nm) és Raja erőlteti e a GCN féle univerzális mindenre ugyan azt architektet Intelnél vagy egy teljesen új dizájnt hoztak be. Ahhoz úgy gondolom nincs elég idő, vagy pedig egy kész tervbe ült be és azt finomítja. Kemény ellenfél lesz. -
válasz
zovifapp111 #39042 üzenetére
Nvidiánál amatőröket nem foglalkoztatnak
-
válasz
Hublot #39032 üzenetére
csak hát 1080 Ti árban van , nem 1080 .
alsó szegmensek ezekhez képest jók lettek, de 2070 től felfele, khmmm. mindegy melyiket szarozzuk le. persze ez is csak viszonytás kérdése, aki 1080 Ti teljesítényre vágyik újan boltból, annak jó vétel a 2080, csak hát most fejlődés / előrelépés szempontjából nézve van gond... -
válasz
Milka 78 #39014 üzenetére
Schawo azért nem ezt nyilatkozta anno, meg most sem. ő azért nem egy átlag user.[link] ne vedd támadásnak, kivételesen nem azért írom ezt.
Persze megoldható, sőt szerintem kötelező egy Vega tulajnak a Chill,csak mondjuk a Vega 56-64 5-8 % kal lassul, míg mondjuk egy 1660 TI vagy RTX 2060 10% ot gyorsul tuningal, és kevesebbet kajál.Teljesítményben meg ott vannak.Szóval így az olló inkább tágul vegák és az - RTX 2060- vagy éppen szűkül -1660TI-a kártyák között.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpársportok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gumi és felni topik
- Windows 11
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Netfone
- Azonnali fotós kérdések órája
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X 24GB OC Garanciával!
- Több db Nvidia Quadro M4000 8GB GDDR5 videokártya számlával
- Manli RTX 2060 6GB /Jótállással!/Dobozos!/Posta ok! Beszámítás!
- RTX 5070 Ti OC 16G/új, bontatlan/ garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- MSI RTX 4080 SUPER 16G Ventus 3X OC eladó (2 év gari)
- Apple iPhone 12 / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 100% akku
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3336
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Vállalom FRP Lock os telefonok javítását ingyen kiszálással és akár helyszíni javittással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest