Keresés

Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz xmercedesx #1796 üzenetére

    továbbra is, attól, hogy 7nm (vagy akárhány de kisebb), nem jelenti azt automatikusan, hogy hűvösebbnek és kevesebbet fogyasztónak kell lenni a cpunak (akár azonos teljesítmény mellett). Ez nem is feltétlen mérnöki hiba, vagy gyenge tervezés eredménye, hanem egyszerűen "targetálás", hogy hogyan tervezték a terméket, valamit mindig fel kell áldozni, hogy máshol előny legyen. pl. a nagyobb tranzisztor sűrűség kisebb órajelhez vezethet (bár nem feltétlen, attól függ "mit" sűrítünk, ha cache-t ott lehet nem számít annyira, de lehet emiatt a cache résznek más órajelen kell mennie... FX-eknél anno pl. az L3 sokkal alacsonyabb órajelen ment az adott rész, de anno valamelyik nvidia chipben is volt ilyen "jelenség"). a nagyobb IPC exponenciálisan igényli a területet, nagyobb párhuzamos végrehajthatóság kell, jobb elágazásbecslő, nagyobb belső cache-k, hogy "etetni lehessen" a futószalagot.. a jelenlegi zen cpu-k hasonló szintre vannak belőve mint az intel jelenleg cpu-i.
    A felépítésbeli egyszerűséget meg arra használják, hogy gyorsabban elkészüljön valami (meg olcsóbban), persze ennek is vannak hátulütői.

    De szigorúan a nm-ekre rátérve:
    Intel nem azért használja a 14nm-ert mert mert megfelel a konkurencia ellen, csak azért mert "muszáj" neki, az utódot "elcseszték", és még mindig nem képes arra, hogy lecserélje az előd technikát mert súlyosan visszavetné a CPU-ik teljesítményét.. De itt is képbejön a tervezés, tudják, hogy az utód órajelei nem lesznek jók, így alternatívának rágyúrnak az IPC-re (de nem azért mert akartak, hanem ez "muszáj" nekik mint lépés).
    A játékok egyre inkább "lesz*rják" hogy egy magon mit nyújt a cpu és simán leterhel nem 1 játék már 6-8 de akár 10+ szálat is (nagyon gyorsan változik a piac ez ügyben mostmár).
    Intel nem az órajelek miatt vagy az intelre optimalizálás miatt gyorsabb játékokban az amdnél, hanem mert játékoknál kritikus pont a késleltetés. A megjelenéshez az input visszajelzések is kellenek, így folyamatos a számolás és egymásra várás közötti "időkiesés". Amd-k hátránya itt, hogy a plusz CCX réteg miatt nagyobb a késleltetés ami végül a "kevesebb FPS" számban jöhet ki (legészrevehetőbben, bár bele lehetne ebbe menni mélyebben)..
    De pl. az intel CPU-knál is csak a Ringbus-os rendszerű CPU-k szerepelnek ennyire jól. Hozzájuk képest a HEDT sorozatnak ami több magot tartalmaz, nagyobb a késleltetésük, és kb. a zenek szintén van.. azok hiába kapnak magasabb órajelet, nem hozzák azt a teljesítményt mint a ringbusos társaik.

    Röviden: egy száll teljesítménye? manapság egyre kevésbé számít.. amit annak hiszel, sokszor inkább a késleltetés miatt van (ami azért nem jelentéktelen "gond")!
    De átlag játékosnak, sőt, talán pár "hardcore" gémernek is megfelelhet az AMD cpu. úgy is VGA limitben játszik az ember általában és ott nem lesz mérhető különbség (ha van egyáltalán).

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz xmercedesx #1796 üzenetére

    Az tudod hogy nem a 3950x az ellenfele, mert ahol hasznaljak keresztbe nyeli le a 10900k-t? :U

    Raadasul az egyszalast ne viszonyitsd többszálra igy 1:1-ben. Inkabb el se kezdem magyarázni hogy miért mert nem fogod fel ugyse....

Aktív témák