Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz lsc #17167 üzenetére

    Gondolkozz egy picit.... Ha a relatív kevés a memória, akkor az aktuális jelenthez szükséges objektumokat be kell tenni a korábbi képkocka adatai helyére. Minél többször kell cserélgetni az adatokat, annál több adatnak kell annál rövidebb idő alatt megérkezni. Ha nem áll rendelkezésre az adat, mikor a VGA feldolgozná, akkor be fog dadogni a játék. Míg ha több szabad memóriád lett volna, akkor már korábban berakhatta volna a játék motorja a cuccokat, vagy akár egy korábbi képkocka adataiból még a memóriában is maradhatott...
    A 8X-os slotban kétszer annyi időbe telik a komplett memóriatartalom cseréje, mint egy 16-osban. Ez nagyon nem elhanyagolható diffi.... Abba gondolj bele, hogy ahhoz, hogy folyamatosan meglegyen a 25FPS-ed, ahhoz 40ms alatt MINDIG el kell készülnie egy képnek. 40ms alatt egy 16X-os PCI-e slot 320MB adat beolvasására képes. Tételezzük fel, hogy a rendszerünk 50FPS-re is képes lenne, tehát 20ms idő alatt elkészül a kép, marad 20ms idő behívni minden adatot a memóriába, utána neki kell látni a dolgoknak. Innen jól látszik, hogy összesen 160-320MB adatot tud képkockánként cserélni a rendszer, de nem baj, ha 160-ból kijön. Ez 8-as slotnál feleződik. Az is jól látszik, hogy egy olyan játék, ami az 1GB-t megeszi, az már bizony könnyen belefuthat +100-300MB-nyi levegőben lógó adatba is..... Ja, és nem kalkuláltam bele, hogy a tényleges átviteli sebsségek még pár dologtól függenek, tehát ez elméleti maximum, és nem számoltam bele, hogy más dolgok is foglalják a PCI-e sávot. (Pl. a procinak vezérleni sem árt a VGA-t...)
    Csak úgy poénból, lesd meg ezt a videót: [link] Itt szépen látszik, mennyi időbe telik szűk 1500MB képadat belezsúfolása 512, 768 illetve 1GB VRAM-ba....

    Ezért lett az új 6900-as ATI széria is 2GB-s... Mert az 1GB már nagyon-nagyon kevés CF-hez, sőt, már itt-ott 1db RV870 teljesítményéhez is szűkös....

Új hozzászólás Aktív témák