Új hozzászólás Aktív témák
-
streetart
csendes tag
válasz
Menthirist #1 üzenetére
Sziasztok!
A max alatti hálózatos rendehez szeretnék hozzászólni.
Félre értés ne essék nem minden áron védeni akarom a max net renderét ,de ezek amiket felsoroltál nem hibák.
Az ,hogy hogyan építik fel a net rendert nos úgy vélem, nem kifogásolható. Mert nem neked vagy nekem fejlesztik hanem nagy team -eknek akik egyszerre dolgoznak többen egy projekten és van egy vezetőjük, aki a feledatokat osztja le.
Ő az aki megmondja, kinek mehet a dolga renderbe és kinek nem. Másrészt Ő állítja össze az adott scene -t.
Ha belegondolsz, hogy külön van modellező, animáló, texturázó/fényező és renderelő ember és mindegyik egy csapat, mindegyiknek van egy vezetője, és ezen csapat vezetőknek is van egy vezetője nos akkor azt hiszem érthető, ez a fajta felépítés.
Aviba való renderelés. Nos azt csak arra használják, hogy minden féle beállítás nélkül különböző animokat rendereljenek le pikk pakk. Nem véletlenül van a modellező fázis után az animátor fázisa. Itt gyorsan lerendereli és kész.
Amikor valami profi munkát csinálnak akkor, mindeig szekvenciálisan mentik az animot. (képenként) Így könnyebb vele dolgozni, trükköket alkalmazni, illetve utó renderes progikkal is könnyebb dolgozni, a hibákat felfedezni, és így leehet nagyon jó minőségű cuccot létrehozni.
Gondold csak el csinálsz 1 órás animot. Észre veszed 1 perc nem jó belőle. Aviba renderelted mit csinálsz? Az egyik kijavítod a hibát és újra redereled az egészet. A másik, hogy valami movi kezelő progival szétvágod a hibásrészt újra rendereled, aztén befűzöd oda.
Ebből láthatod, hogy egyszerűbb képenként ugyanis csak a hibás részeket kell újra renderelni. Arról nem is beszélve, hogy így a hibásrészt is könnyebb illeszteni. Csak gondold végig.
A gépek kapacitásának összeadása.
Ez nem oly egyszerű dolog. Amiről Te beszélsz az a fürtözés. Erre még nincs jó módszer, ami megbízhatóan működne. Vannak rá próbálkozások, de tapasztalataim szerint több energia összefürtözni 11 gépet mint egy ilyen net rendert használni. A silicon grapics van ebben a témában legelől, hiszen Ők hárdveresen tudják összekötni a gépeket. Illetve van olyan gépük amibe 128 processzort is bele lehet tenni. Csak az áraik nagyon borossak. Egy Octane 2 es pl 1,5 milla és nem tud többet magában mint egy pIII. Persze ha lenne belőle 10 akkor más lenne a helyzet, de az 15 milla, amivel max 70% vagy hamarabb kész egy ilyen kis projektel.
Összefoglalva: sajnos nem a mi kis projektjeinkre vannak fejlesztve az ilyen dolgok mint hálózatos render, ami nem mem elfogadható, hiszen nem csak nagy teamok vásárolják ezt a progit.
Tisztelettel:
S -
kisbalázs
tag
Ezt nagyon egyszerű megcsinálni maxban.
-
Tele von Zsinór
őstag
Nekem tetszik a kép, még így ég megy egyéb nélkül is. Kár, hogy én nem tudok így maxolni
-
Frosty
aktív tag
Utóbbival én még sehol nem találkooztam: a képen, amit csináltam, 4 poligonból álló fű van (ami nem sok akárhogy is nézem), mégis a kis 200*200-as területen 550000 poligont produkálnak. Sztem min. 5 év kell még, hogy a játékokban real-time poligonos fű legyen, de inkább még több idő.
-
cucka
addikt
láma kérdés következik.
játékokban hogyan oldják meg a fű és a fák lombjának megjelenítését? valószínüsítem, h nem poligonokból. nem lehet hasonló módszert használni 3d studióban is? akkor tuti nem 30 óráig renderelne és talán nem lenne olyan rossz az eredmény se (legalábbis újabb játékokban elég jól néz ki a fű/lomb) -
Frosty
aktív tag
válasz
Latissimus Dorsi #21 üzenetére
Már leszedtem egy csomó dolgot, ez csak teszt kép. Látható romlás nélkül leszorítottam 1 óra alá a render időt, ez már egy ilyen kép. A Light Tracer nélkül (emiatt lassú) viszont sokkal rosszabb és helytelen a fűszálak színe stb. viszont fél perc alatt kész.
Mi lehetett a baj nálam a tar.hu-n?
[Szerkesztve] -
válasz
Latissimus Dorsi #21 üzenetére
ezért? huh
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Bővebben: link
30 óra
Kitartó vagy
[Szerkesztve] -
Frosty
aktív tag
Rendben
Mailek mentek!
[Szerkesztve] -
ptiboy
senior tag
válasz
Latissimus Dorsi #18 üzenetére
nekem is nekem is!!!
-
Frosty
aktív tag
Így sem jó...
[Szerkesztve] -
Karex
senior tag
hülyeséget mondtam, hagyjuk
[Szerkesztve] -
Frosty
aktív tag
Elvileg itt megtekinthető lenne, de vmiért mégsem, ha tud vki megoldást szóljon. Bővebben: link
Ez csak 550 ezer poli
[Szerkesztve] -
Frosty
aktív tag
válasz
Latissimus Dorsi #7 üzenetére
Ez több, mint egy millió poli és az egész egy 200*200*1-es boxon van rajta
És mindjárt kész, addig regisztrálok a tar.hu-n
-
Latissimus Dorsi
senior tag
-
Frosty
aktív tag
válasz
Menthirist #2 üzenetére
Én épp füvet renderelek, méghozzá Lightscape-el
Az adataimnál lévő gép kb 30 órája renderel egy képkockát és még a feléhez sem ért
Na ezt add össze
Nehéz hobbi ez. Lehet vhogy videót is renderelni több géppel, már csináltam, csak nem egyedül és nem emléxem így, de a programozó haverom elég sokat szöszölt vele mire sikerült. Mindenképp egy MAX script-el kell próbálkozni. Ha nincs mögötted 200 db szuperszámítógép bele se fogj valósághű megjelenítésbe és ne használj semmi plug-in-t.
-
Én voltam buta. Megoldottam, hogy minden gép lásson mindent, és így sikerült munkába fognom minden masinát. ( Mondjuk ehhez kellett egy olyan progit írni, ami úgy néz ki, mint a Windows XP bejelentkező képernyője, és miután beléptem a saját jelszavammal, elindítottam a progit, és hívtam a tanárt, hogy lépjen már be, mert nem megy az én jelszavammal, a progiba beírta a jelszavát, így lettem én is Rendszergazda
) )
Videót ugyan még mindíg nem tud, csak képeket renderelni, de nekem ez is megfelel.
A progink Credits része úgy is ~1200 képkocka, az otthoni gépem kb. 2 napig számolná. A héten megnézem, mennyi idő alatt végez a csorda. -
Ez nem is kérdés lesz, inkább egy meglátás.
A minap volt szerencsém az iskolánkban 2 haverommal csinálni a szakdogánkat.
A terem teljes gépparkja a rendelkezésünkre állt, mivel tanítási szünet miatt senki sem volt az iskolában, csak a felvételiző 8.-osok meg a felvételiztető tanárok.
Gondoltuk jó lesz, Hisz egy játékprogramot fejlesztünk, szakdolgozatképpen.
15 db 1,7-es Celeron volt a teremben. A Programozás az egyik haverom reszortja volt az egyik gépen, a másikon a másik haverom csinálta a hangokat, egy harmadikon a programozónk barátnője netezett, míg egy negyedik Jukeboxként üzemelt. Gondoltam milyen jó is lesz, hogy a maradék 11 gépen renderelhetek net renderrel egyszerre. Úgyis át akartam renderelni a játék videóit. 3 órába tellt, mire kiderült a szörnyű - viszonylag szörnyű - valóság.
A 3D Studio MAX 6 NetRender 3 elemből áll, egy manager, egy server és egy monitor progi. Először minden gépen elindítottuk a managert, és csak egy gépen a szervert. Később kiderült, hogy minden renderelő gépen a szervernek kell futnia, a manager csak egy gépen mehet. az osztja majd szét a feladatokat. Ráadásul AVI-t még véletlenül sem lehet renderelni hálóban, csak képeket, azokat is csak úgy, hogy mondjuk 1-110-ig renderelünk képet, és így mindegyik gép 10-10 képet fog renderelni. Ezeket noha össze lehetne fűzni, de ráadásul annyira le volt amortizálva a hálózat, hogy néhány kép elveszett mivel nem lehetett eljuttatni a központi könyvtárba. Ráadásul össze-vissza osztotta ki a rendereléseket. Szóval a végén csak egy gép renderelt a 11 helyett.
Pedig elkézeltem volna, hogy 1 kép renderelését is lehetett volna így intézni, mégpedig úgy, hogy a gépek számolási kapacitása összeadódott volna. Kár
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óvodások homokozója
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- ldave: New Game Blitz - 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Napelem
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Eladó steam/ubisoft/EA/stb. kulcsok Bank/Revolut/Wise (EUR, USD, crypto OK)
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- 27%-OS ÁFÁS SZÁMLA I Jogtiszta Microsoft digitális és fizikai termékek I DIGITALKEYZ.COM
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070 (ELKELT)
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest