- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Riasztó topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz KaraDani #49899 üzenetére
nem 6.8kg? mondjuk az még rosszabb.....
ludsimon: már nem meggyógyultam különben is, 8.4kg vagy 8.6kg, olyan mindegy ilyen
kényelmeshobbi szinten, ahogy én bicajozokwar...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Misály
addikt
válasz rétisün #49890 üzenetére
En se szeretem az orszagutikat, probalkoztam veluk, szerintem varosban eletveszelyesek, fekerejuk keves, viszont gyorsulnak mint az orulet es turazni nagyon jo veluk hosszutavon.
A "retro" roncsoktol meg egyenesen kivagyok, es leginkabb ezt a kategoriat erinti a divatorulet ( kreszt nem ismero wannabe kerekparosok hoborognek felreszegen a 40 eves puch-peugeot-bianchi-sorolhatnam csodaikon ) ami eleg visszataszitova teszi sajnos a tipust szamomra.
Egyszer azert kiprobalnek valami konnyu karbon cuccot, de valoszinusitem hogy sikitoznek rajta ( mar egy 8-9 kilo koruli gepen is felek )
-
KaraDani
addikt
válasz rétisün #49901 üzenetére
De, igazad van "minimum mass 6.8 kg (14.99 lb)"
Tökéletesen meg is értem a gyártókat, amúgy. Minek ilyen "nehéznek" (mindig elröhögöm magam amikor ezt leírom erre a súlyra )lennie, amikor kisker forgalomban lehet kapni 6 kilós gyári gépeket. Nyilván nekik meg a high end jár, ami technológiailag ezeket is tudná ütni.venember83: de gondolom azért a kiskerben kaphatóakat nem a leggyengébbre csinálják. Én is elfogadnék egy csini outit a monti mellé
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz KaraDani #49904 üzenetére
Mondjuk a versenygépeknek merevebbnek kell lenniük, hisz nem mindegy, hogy Cavendish sprintel rajta vagy egy vénember. Így akár az az abszurd helyzet is előállhatna, hogy a versenybringák nehezebbek a "mindennapi" gépeknél.
Én szívesen bringáznék outival, de ilyen utakon monti kell, nem is tudom, milyen gyakran kellene centríroztatni egy menő karbon felnit...
-
rii
nagyúr
válasz F_Gergely #49895 üzenetére
tény h mtb-vel nem kell kerülgetni semmit, nem lassít le úgy egy padka
és tény hogy outival meg ugyannakkora befektetett energia mellett olyan boldogság-löketet kap a delikvens a +15%-os sebességnövekedés miatt h csak naés kocsik közt azért jobb lenne egy 40-es
két különböző kerózási stílus (városban mármint)
a futárok meg egy külön beleszarós faj. Határold el magad tőlük úgy, hogy minden piroslámpánál megállsz (legalábbis a 90%-nál) (de ha gyalogosok kapnak zöldet akkor mindenképp), nem előzöl kocsit jobbról, meg piros lámpánál nem csorogsz fel a sor elejére, csak azért, hogy újból megelőzzenek téged...
szerintem
Ariadne: koszonom! (:
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Kloden
senior tag
Sziasztok, egy ilyen teleszkópnak milyen karbantartást javasoltok?
Sosem volt még telós bringám, de most vettem egyet használtan és mivel ízzé-porrá szedem és mindent megjavítok rajta, már csak a teleszkóp maradt de ehhez nem tudok érdemben hozzányúlni. Semmi csavar vagy akármi nincsen rajta, egyedül a gumi rugó védőt lehet kicsit felhúzni, alatta egy rugó van jó olajosan, ennyit látok.Ja és még valami! A hátsó kerék dobfék által fékeződik. Egyelőre ezzel sem tudom mit kéne kezdeni, kell-e egyáltalán karban tartani vagy akármi... Fogni végülis fog, de nem annyira mint egy V-fék.
[ Szerkesztve ]
"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
-
F_Gergely
őstag
"Határold el magad tőlük úgy, hogy minden piros lámpánál megállsz (legalábbis a 90%-nál) (de ha gyalogosok kapnak zöldet akkor mindenképp), nem előzöl kocsit jobbról, meg piros lámpánál nem csorogsz fel a sor elejére, csak azért, hogy újból megelőzzenek téged..."
Pontosan ezen a véleményen vagyok és igy is közlekedem, van jogosítványom, vezetek is, így én mikor kerékpározom "autós" szemmel is nézem a dolgokat, és igyekszem úgy közlekedni hogy ne tudjak felróni magammal szemben semmit.
Pl: zebrán akkor sem megyek át a piroson ha gyalogosan vagyok. Kerékpár pedig jármű, ami részt vesz a közlekedésben, és mivel autóval sem hajtok át a piroson nem értem kerékpárral ez miért lenne másképp. -
Nyugdíjas
nagyúr
válasz ludsimon #49907 üzenetére
Igyisvan
Nameg elinduló autók közt (mindenirányból) elindulni lassacskán, mondjuk urambocsá' fix áttéttel megküzdve nem egy leányálom, én leginkább a saját épségem miatt megyek előre (ezt nem sejtik amugy az autóban ülök, azthiszik, direkt bosszantom őket, vagy nemtom).
Misály már megint fékfetisisztáskodik
[ Szerkesztve ]
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
rii
nagyúr
válasz ludsimon #49907 üzenetére
az lehet hogy lehet .. nem tudom ... de gondolj bele ... ha kocsis lennél, akkor elég volt egy keróst __egyszer__ megelőzni ... mivel nem túl könnyű manőver, ezt nem szivesen gyakorolják az autósok. Meg minek megy fel valaki a sor elejére? Nem látom benne a rációt. Amikor kigyorsít a kerós, alapból bizonytalanabbul tartja magát egyenesben. Jobb, ha ilyenkor minél kevesebb kocsi van a hátam mögött.
én ezzel igyekszem hozzájárulni ahhoz, hogy a kerósok ne legyen egy kellemetlen szájíz a beképzlet autósok között, hogy ahol a sor vége áll, ott állok meg én is. Ezzel is hagsúlyozom feléjük, hogy egyenramgú vagyok velük. Maxiumum az uccsó kocsit "ellőzöm" vissza, aki "nehogymá ne előzzem meg a keróst" hozzáállás miatt ment el mellettem, pedig látta a 10 kocsiból álló sor végét
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
venember83
nagyúr
-
Nyugdíjas
nagyúr
Pont ezaz. Jobb ha mindenki mögötted van kigyorsitásnál, mintha körülötted, mert én leginkább azt tapasztalom leszarják, elkezdenek előzni kigyorsitás közben ami szerintem igazán para.
[ Szerkesztve ]
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
rétisün
veterán
én pont ezért nem szoktam "előrecsorogni"... pl. ma is, megállt a sor a sorompónál, én is megálltam, ahogy odaértem.
nem tülekedtem előre, mert minek? aztán ahogy elindult a sor, mentem én is. így is megelőztek persze az utánam odeérő autósok (pedig gyorsultam, isten bizony ) de legalább csak azoknak kellett megelőzniük, akik amúgy is mögöttem jöttek, azoknak nem, akik mellett tök fölöslegesen előrecsorogtam volna.ha jobbra akarok kanyarodni a lámpa/stoptábla/akármi után, ami miatt áll a sor, akkor még okés, hogy előrecsorgok, máskor nem látom sok értelmét.
amúgy ha tényleg elérek (elérünk) Zánkára, akit érdekel egy outi, kipróbálhatja majd az enyémet
ja, és lassan évforduló, akkor teszek fel képet
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rii
nagyúr
válasz Nyugdíjas #49915 üzenetére
nekem még nem volt olyan, h ne kezdtek volna kigyorsításnál előzni
monnnyuk én most még csak MTB-vel császkálok (CC) ... de még nem értem el a maximális utazósebességemet ... (30 kmph) de már elment mellettem egy. Én meg ezért is kimondottan utálok első lenni a pirosnál mert nemhogy mögém ... de mellém áll be a kocsis!ha megállok az 5ik kocsi mögött, akkor középen állok meg, mert tudom, hogy az ő gyorsítási tempóját én is tudom tartani 30 kmph-ig, és ekkor megyek ki jobbra
viszont aki felcsorog, az megintcsak egy kocsi mellé érkezik meg, ami megintcsak előzni fogják kigyorsítás közben nem?
venember83: 20 autó esetén én is feljebb megyek persze ... pláne, ha lámpától-lámpáig érnek a barmok
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz venember83 #49919 üzenetére
Na azmeg a másik.
Egyébként helyzetfüggő, mert én sem megyek mindenhol előre. Ha kevés a hely, nem centizek. De mondok egy példát... Bajcsy-Andrássy kereszteződésben előremegyek, mert nagy hely van, és át is érek a kereszteződésen mire előznének, és addigra már régen a parkoló autók mellé húzódtam (várva mikor nyitják elém az ajtót), igy senki senkit nem akadályozott.
Misály: Most kivételesen csak mókáztam , abszolút értelek. Amugy nemtudom figyeltétek-e már,de kik azok akik ne jönnek elém sosem a Bajcsyn a kerékpárúton? japánok... Ha kell 10cm-es helyen oldalaznak,de nem lépnek rá az utra ha látják, hogy jövök.
[ Szerkesztve ]
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Misály
addikt
válasz Nyugdíjas #49910 üzenetére
Egyszer alamraktak egy napra egy 30 eves bianchi-t, korabeli fekekkel. A tulaja annyira szart ra hogy emiatt majdnem elcsaptam egy not, behuztam a feket es semmi csak elkezdett lassulni, kerekblokkolasra apellaltam hogy majd szepen megkerulom de nem jott ossze.
Par ev mulva volt szerencsem egy masik orszagutihoz, ott mar blokkolt a kerek csakhat ekkora futofelulettel megintcsak tokjol meg lehet allni.Valszeg jon majd a "benavagyhozza" de nem szeressem a kicsiny fekerot, nem beszelve arrol hogy hiaba jonnek egyesek a szamolj elore a fektavval, vannak olyan kulso tenyezok amikkel nem lehet szamolni ( jobbkezszabaly ismeretenek hianya, kisgyerek kiugrik a kerekparutra a Bajcsy-n mikozben szembol jonnek is, csak hogy legyen par pelda )
Legyek akkor fekfetisiszta
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #49919 üzenetére
ha jobban belegondolok, nem is nagyon járok olyan útvonalon, ahol lámpa lenne egyetlen egy van, melóbajárásnál, ott nem szoktam előretülekedni. utána viszont stop tábla van, ott szoktam, mert nagyon jól elférni.
szóval részben magam ellen is beszéltem az előbbde a mai sorompós sornál nem láttam értelmét.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
KaraDani
addikt
Pontosan azért megyek én is legelőre, mert szerintem biztonságosabb. Begurulok a sor elejére, a legelső autó elé, nem mellé. Ránézek, és mutatom neki merre megyek. Így tuti felfogja, hogy ott vagyok. Sorban elindulni szerintem veszélyesebb, egyrészt, mert amikor indul az ember instabilabb (bár ezt ki szoktam küszöbölni azzal, hogy nem a szélén indulok, ha sorban vagyok, hanem a sáv közepén, hogy ne előzzenek rögtön), másrészt én megyek mondjuk előre, aki meg épp nekiáll a kereszteződés előtt előzni, lehet jobbra kanyarodik, és elfelejti, hogy én is ott vagyok és elsodor. Természetesen mozgó sor mellett nem megyek el jobbról, csak ha állnak.
-
venember83
nagyúr
-
tzimash
őstag
Amikor keskenyebbre cseréltem a külsőt a montin már akkor is javult az átlagom ~3km/h-val pl egy Velencei-tavi kör alatt, szóval akkor ez csak a placebo hatás miatt volt?
Most ott tartok, hogy szeretném lecserélni a montit egy outira, vagy - mivel óckodom a koskormánytól - egy fitneszre. (egyenes kormányos outira)
Ez a fékerő dolog igaz az outikra, hogy gyengébb a patkófék, mint egy V? mert azért jó lenne ha egy 10%-os lejtőn a kis 90 kilócskámat valamivel meg tudnám állítani majd -
Xantomas
őstag
válasz Misály #49921 üzenetére
Csak egy észrevétel.
Tanultabb outisok, ha nagyon nagy fékerővel kell fékezni: a következő módon végzik el: egy picit fel kell emelkedni a bringáról, majd hirtelen úgy csinálni, mintha a bringát a földbe szeretnéd gyömöszölni, és közben behúzni a fékkart. Kb fele akkora is lehet így a féktávod.
Nem árt gyakorolni, olykor métereket jelenthet.Mellesleg az országútit nem városba találták ki, de már a nevében is benne van, de tény, hogy kemény aszfalton a legkisebb energia befektetéssel lehet vele menni.
Erről valami vélemény? Egy igazi félszerzet. Tárcsafékes cyclocross.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
DemonDani
addikt
hűűű ez de durva tárcsafék szett lehet 40$ tárcsával mindennel
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
KaraDani
addikt
válasz Xantomas #49928 üzenetére
Nem sokáig fogod félszerzetnek gondolni. Szerintem úgy fog terjedni, hogy pár éven belül ez lesz az alap. Emiatt:
"... őszi időszakban tette lehetővé az UCI a tárcsafék használatát a ciklokrossz szakágban." -
F_Gergely
őstag
Na visszaírt a bringabutik, az általam kért fékkar nem beszerezhető, nem kapható a forgalmazónál... És itt meg is vagyok lőve. Nem tudom honnan a fenéből szerezzek ilyen váltókart, vagy hogyan találnék olyat ami esetleg még szóba jöhetne...
-
Hasaggymeg
veterán
válasz venember83 #49926 üzenetére
Nem bírta ezt a rat race-t mi?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Xantomas
őstag
válasz F_Gergely #49933 üzenetére
Két, alternatív van:
- Veszel pl Shimano kompatibilis Sram 7 sebességes váltókart [link]
és mellé egy pár FR5-ös fékkart (sokkal merevebb mint a shimano megoldásai, így a fékerő is jobb lesz) Fekete FR5- 8 sebességes shimano kart használsz, úgy, hogy az első, vagy utolsó fokozatot nem használod. Ha jól lövöd be a végállást a váltón, akkor nem is fogod tudni túlváltani. [link] Ahogy perpill nézem, TX felett ez az egy alternatívád van, a korábban választott árkategorában, de én ezt venném inkább: [link]
Bowden húzás tekintetében a 7 és a 8 sebességes lánckeréksor megegyezik, csak a 8 sebességesen egyel több lánckerék van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
F_Gergely
őstag
válasz Xantomas #49935 üzenetére
Köszönöm a tippet, néztem sram váltókat is, igazából ami kéne:
olyan váltókar (vagy fékváltókar) ami 3x8 (vagy afeletti) sebességes, mechanikus tárcsafék ráköthető (Avid BB7) és számmal megjelenített fokozatok. És ugye kétujjas váltó legyen, marokváltók és társai kilőve.
Én ilyet akartam venni, szépen is néz ki és a célnak tökéletes lett volna, de sehol nem tudom megszerezni
Viszont amíg nincsen ez a probléma megoldva nem rendelek semmilyen egyéb alkatrészt mert váltókar nélkül nem tudom használni...[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Jah, meg váltókar mellé, cserélje le a hátsó váltóját, az agyat, és a lánckeréksort is, mi? XD
Az 1:1 húzású Sram váltókarokat nem tudja Shimano váltókhoz használni, csak azt, ami 2:1 húzású (Shimano kompatibilis). Az X5-nek a Shimano kompatibilis változata ez: [link]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Xantomas #49938 üzenetére
Csak azt írtam h tetszik, nem azt h ilyet vegyen
Ha már kijelző kell, akkor nekem az a bilincsbe integrált jön be (Régebben volt X.9 is amihez volt ilyen kijelző ha jól emlékszem.), vagy a marokváltóké.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Igen igen led az kell
Egyébként van egy varázsfesték az se rossz csak a led mégis csak faintabb.
Köszi a linkeket megnéztem de egyik sem az igazi
Viszont ebay-en találtam egy aukción, délután irok levelet az emberkének hogy milyen típusú 3x8-as-e illetve hogy az ár egy párra értendő-e (jobbos balos) és hogy mennyi lenne a teljes ára (posta+a termék ára), és ha jó akkor megrendelem.
Marhára utálom mikor nem az van amit én akarok, én kinéztem ez a fékkart és nekem olyan kell, kész, punktum -
becuszabi
aktív tag
válasz F_Gergely #49936 üzenetére
Az eBike-on van 7 sebességes Shimano Altus, 8 sebességes Acera, vagy Alivio. Ezek mellé veszed az ajánlott Avid fékkarokat és hidd el, jól fogsz járni. A legnagyobb előny ennek, hogy sokkal egyszerűbben fogsz tudni fejleszteni, mert külön vannak az egységek.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Xantomas
őstag
válasz F_Gergely #49940 üzenetére
Egy kicsit fura kontrasztot mutat egy ilyen gagyi fékváltókar (mert valljuk be, az) egy BB7 fékkel, pláne hogy a nem éppen merev, nyúlós fékkar miatt nem is lesz olyan a fékerő, mint amit elvársz tőle.
Csupa múanyag, egyben van a fékkarral, ha borulsz, és eltöröd/elhajlítod a fékkart, akkor kuka az egész. Ha kikopnak a műanyag fogaskerek a váltókarban, akkor szintén kuka.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
F_Gergely
őstag
Tudom hogy eléggé nagy az eltérés, hidd el vennék mostani váltót is ha lenne olyan ami normális, és megfelel az elvárásaimnak, de engem zavar az hogy semmiféle visszajelzés nincsen a mostani váltókarokon az éppen aktuális fokozatról...
-
DemonDani
addikt
válasz F_Gergely #49936 üzenetére
sajnos én is szomorúan konstatáltam, de minden drágább fékváltókarnál pötyözött fokozatok vannak... már ahol van pötty még jó is, jó persze azért nem az számít, csak számomra picit "gagyi" hatása van ránézésre de azért érzed hogy merre járnak a fokozatok...
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
Aktív témák
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Vezeték nélküli fülhallgató, Fekete + szilikon védőtok
- Star Wars - Az eredeti trilógia - DVD kiadás (2022)
- Corsair 110Q ATX Gépház Eladó!
- Dell Latitude 3410 Quad Core i5- i5-10210U 10 generációs laptop 8 GB DDR4 SSD jó akkumulátor
- Star Wars - The Rise of Skywalker - 4K UltraHD Steelbook kiadás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen