- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Vasinger! #34858 üzenetére
#34858 UP?
Még valami. Valaki leírná, hogy kinek érdemes féktárcsát használni V-fék helyett? Mennyiből jön ki 1 szett? (tárcsa,adapter,fékkar stb)
Google-ban nem sok mindent találtam. Ha tárcsak akkor hidraulikus vagy mechanikus? Ezek között mi a különbség?(Itt most főleg személyes tapasztalatokat kérnék)
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz ludsimon #34885 üzenetére
Képet én sem találtam, de határozottan itt van mellettem, és épp nemrég másnak is sikerült venni ilyet. Piros és nagy. Hervisben meg Mountexben lehet kapni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
fidig
tag
válasz Ariadne #34904 üzenetére
Mennyire nagy??? Mert lehet engem is érdekelne egy ilyen. Esetleg, ha van időd rá valamikor csinálnál egy képet róla? Megköszönném
Amúgy ma gyalogosan volt szerencsém átkelni a Margit-hídon. Hát mit mondjak, a bringások 70%-a átteker a hídon. Pedig egyáltalán nincs nagy hely, főleg a sok gyalogos miatt.
szerk.: köszönöm, holnap tökéletes lesz
[ Szerkesztve ]
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
Ariadne
őstag
válasz Kephamos #34896 üzenetére
Van ilyenem és tektro V-fékem is. Nagyon jó, bár ez a legalapabb olajos Avid tárcsafék, igaz jobbat nem próbáltam... Terepen kell azért, különösen mert a súlyom sem kevés, de szerintem ha nem érzed kevésnek a V-féket (nem "fogy el" lefeléken), egy jó kis Tektrót nem szükséges lecserélni. Egyrészt az ára mint egyszeri kiadás, másrészt kérdés, hogy a teló bírja-e (nem tudom, milyened van abban a helyes Salamanderben), harmadrészt többletsúly, negyedrészt a karbantartását vagy megtanulod, vagy fizetsz érte (egy széria fékbetét 6-8000 Ft hozzá, légteleníteni is kell meg időnként olajat cserélni benne). De tény, hogy jól fog, ezzel törtem el az orrom. Persze nem a fék tehet róla, de szerintem az Exquisite tektro V-fékeivel nem estem volna ekkorát, mert az messze nem ennyire harapós.
mod: fidig: Csinálom, mondjuk holnap. Most punnyadok...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Muton
addikt
válasz Vasinger! #34902 üzenetére
a V-fékről annyit, hogy nekem aszfalton mindig elég, elég jól fog, viszont ez a fék tavaly, egy nem túl meredek köves földúton semennyit sem ért. mondjuk akkor 97 kg voltam. szóval eldöntöttem, h terepre majd csak tárcsával megyek ki, jöhetnek akár xtr v-fékkel is, nem érdekel
mod: és akkor még a csapadékról ne is beszéljünk
[ Szerkesztve ]
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
venember83
nagyúr
válasz Vasinger! #34902 üzenetére
Annak, aki kevésnek érzi a v-féket, és adódnak olyan helyzetei, hogy megállna, rántja a féket, de hiába, mondom, hogy állj s nem áll meg. Elég drága mulatság a tárcsafék, kellenek tárcsás agyakra fűzött kerekek, azon kívül meg a tárcsafék előre és hátra tárcsával, ha hidraulikus, akkor drágább, de egy Avid BB7 szett sem olcsó, az a szett kb. harmincezer tárcsával, azon kívül kerekek még vagy negyvenezer minimum, de inkább ötven-hatvan, normális kerekeknél, szóval elég húzós. A hidraulikus szett meg olyan ötven körül, minimum. Persze vannak olcsó förmedvények, de azokért kár pénzt adni, akkor inkább egy normális v-fék.
-
Kephamos
addikt
válasz Ariadne #34907 üzenetére
A szalamadnrában még az alap nem mozgó, ellenben baromira nehéz RST Gila van. Ma egy kcsit kevéskének éreztem a féket az egyik lefelén, de nem is ezzel van a nagy baj, hanem az adagolhatósággal. Húzom, mint állat, aztán egyszercsak hirtelen kezd el fogni. Mi a helyzet a tárcsás megoldással?
(Milyen Kellys-ed is van neked?) -
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #34910 üzenetére
Juicy3 és a BB7(+bowden+fékkar) nagyjából egy árban van. Én az utóbbi mellett döntöttem anno, mert mondom a bowdennel még csak elboldogulok egyedül. Fékerőben nem tudom melyik a nagyobb.
Sokáig mentem V-fékkel, de pár durvább lefelé után éreztem, hogy már kevés.
De általános felhasználásra, sima túrázgatáshoz simán elég egy tektro szintű V fék is.Kephamos: arra szerintem nem túl nyerő a tárcsa. Tisztítsd meg a felnit, pofákat, lődd be harapósabbra hátha elég. Aztán ha nem, akkor valszeg telót+tárcsaféket egyszerre kell venned. ami azért igen nagy beruházás.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Kephamos #34911 üzenetére
Én nem érzem úgy, hogy a tektro V-fék ne lenne jól adagolható. Sőt inkább a tárcsaféknél éreztem az elején, hogy kevésbé adagolható, mint a tektro (igaz azon van "ABS" is, egy kis rugós izé, sokan utálják, én nem), de aztán megszoktam. Ahogy venember felsorolta, tényleg húzós az ára, annyival nem jobb. Persze ha ahogy a többiek is írták, elfogy a v-fék, akkor nyilván biztonságosabb a tárcsafék. Esetleg a bovdenes, a bb7-et itt tényleg sokan dicsérik.
De az is igaz, hogy nem vagyok nagyon tapasztalt, csak ezeket próbáltam, a tektro v-féket meg a juicy 3-ast.
Kelly's-ből Exquisite-em van, cross, sima tektro V-fékes. Aszfaltra nem is érzem szükségét a tárcsaféknek.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
válasz Kephamos #34911 üzenetére
Mint írtam, a tárcsás nagyon jól adagolható. Úgy a bovdenes, mint a hidraulikus. Fékerőben is elég a bovdenes, ha minőségi megoldás. Pl. freeride-os haver bovdenes használ az egyszerűsége és megbízhatósága miatt. Cserébe viszont ott a nyolcasokra hatványozottan érzékeny féktárcsa, hidraulikus fékeknél az évenkénti légtelenítés, alkatrészcsere, szóval érdemes meggondolni, nagyon alaposan. Meg ugye nekem a telóm se bírta, ezt se árt belekalkulálni a számításba.
-
Kephamos
addikt
válasz venember83 #34914 üzenetére
Hümhüm. Tudja a fene így... Agyat mindenképpen vennem kellene hozzá, azonban a telóban nem bízok. Elég masszív darabnak tűnik ugyan, de hát az RST, az RST.
A karbantartástól nem tartok különösebben, nem volt soha problémám a karbantartással.
Ebben az esetben inkább a hajtásomat újjítom fel előbb, az úgyis egyre égetőbb, ráadásul teló vásárlásna pedig nem gondolkozom, mert iszonyú árban van egy elfogadható darab. Inkább azt csinálom, amit senki sem tanácsol: szétszedem, megtisztítom, rendbeszedem. -
addikt
ö lesz az
a Dobogókös dolgot nem vágom...(#34868) Ariadne: Én se vágom, h ki rakta össze az útvonalat, de tényleg k.va kemény Tavaly mellettünk elhúzó (na ez túlzás, mert csak felfele találkozunk emberkékkel mivel eltévedtünk ) "komoly" bringások is azt kérdezték, h mi a f.sz ez?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Undoroid
őstag
Jó estét Bringások!
Ma este -sötétedés után- indultam el a szokásos távomra!Ismét láthattam,hogy mennyire felelőtlenek egyes emberek: Közvilágítás mentes részen voltam már jócskán és hirtelen a távolban feltűnt két halvány fény!Az egyik a földtől kb. 15cm-re ,a másik pedig kb. 1Méter magasan!Fogalmam sem volt róla,hogy mi volt,amíg mellé nem értem!Egy szembe jövő szinte kivilágítatlan bringás!
A lejjebb lévő fény a pedáljában elhelyezett fényvisszaverő prizma volt,ami az Én lámpám fényét verte vissza!A magasabbik a srác mobilja volt,mert azzal próbált világítani... Hozzá teszem,hogy majdnem totál sötét volt,csak a Hold világított egy kicsit,de a fák azt is szinte teljesen eltakarták!A srác -természetesen- sötét ruhában volt,hogy még véletlenül se lehessen észre venni! Erre most mit lehet mondani?Nem várják haza vagy mi?
https://logout.hu/bejegyzes/ngabor2/nyugodj_bekeben_bordoi.html _ https://robo-venture.com -> Az ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhely <-
-
Kephamos
addikt
válasz Undoroid #34919 üzenetére
Tegnap mi is kevés fénnyel jöttünk haza, de szépen nyugodtan, hogy nehogy baj legyen. Épp előre szerettem volna gurulni a haver mellé, hogy jobban értsem, amit mond, erre szemből támadva elszálguldott mellettem egy vadbarom. A vak szerencsén múlott, hogy ne legyen valami baj. Nem azt mondom, világítsa ki magát az ember, de ha mégis rásötétedik és nincs felkészülve, akkor legalább szépen lassan és ÉSZLELHETŐEN közlekedjen.
-
-
ludsimon
veterán
Egyelőre még nem döntöttem el, hogy retinát akarok égetni, avagy sem.
Alszok még rá legalább egyet, nem kis summa azért az az 1400-as, és lenne más tervem is.. Ruha, stb...Persze, ha itt lenne, meglenne, és mennék a holdfény árnyékában vele biztos nem bánnám meg.
Épp azon gondolkoztam, hogy a hétvégén, és a pénteki nightride-on kívül lenne esetleg valakinek kedve minden kedd, szerdai napon terepezni csak egy lazát, nem sokat, csak mondjuk 19-22-ig, itt Budapest környező apróbb hegyein?!
Természetesen ha meglesz a lámpám.undefined
-
ludsimon
veterán
dqdb:
Ha küldenek levelet, hogy feladták, és elküldték a tracking numbert, írj már rám légyszi!
Köszi!undefined
-
Undoroid
őstag
válasz Kephamos #34920 üzenetére
Szia!
Egyszer,régebben Nekem is volt egy ilyen "rámsötétedéses történetem" ,de ott sajnos műszaki hiba is volt.Elinduláskor még jó volt,de visszafelé már nem volt hajlandó működni!Fényvisszaverő elöl és hátul is volt.
Mostanában -ha sötétedés után megyek- viszek magammal tartalék zseblámpát is!A mainál sajnos itthon felejtettem! Viszont az első lámpám azért remekül tette a dolgát!Tiszta időben akár 1Km-ről is látszok vele!
A nyeregcsövemre időközben felkerült egy neonzöld fényvisszaverő bandázs is,ami szintén a láthatóságomat javítja!
https://logout.hu/bejegyzes/ngabor2/nyugodj_bekeben_bordoi.html _ https://robo-venture.com -> Az ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhely <-
-
#56474624
törölt tag
Fura, de az enyém csak ilyen puncture protection-ös schwalbe, tehát nem az elvben jobb kevláros, és mégsem kaptam immáron ... pontos számot azért nem tudok, mert 800 km-nél halt meg a km-órám, azóta mentem kb. 250-300 km-t, és mielőtt beüzemeltem is mentem vagy 300-at, olyan 1300-1400 körül járhatok tehát. Semmi defekt. Pedig volt kavics, üvegszilánk, szinte naponta kétszer átjárok a lágymányosi hídon, ahol a bringaúton előszeretettel kaptam régebben...
De múlt héten már felfedeztem egy vágást az első kerekemen, akkor megijedtem, hogy kaptam egy vágásos defektet, és mehet a levesbe a belső.
Szóval jól állok. Vagy hihetetlen mázlim van, vagy eddig még nem volt dolgom jó defektvédelmes gumival. Bár hozzáteszem, hogy még széles, terepjáró illetve semi-slick gumival is gyakorta kaptam defektet. Igaz, akkoriban sokat mentem bicikliúton...Jah különben én a conti GP3000-rel is gyakran kaptam defektet, amiben van defektvédelem azért. Lehet mert megviseltek voltak már azok a gumik.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Undoroid #34925 üzenetére
Vigyél magaddal fényvisszaverő mellényt, rengeteget számít a láthatóságban. Engem már lökött fel majdnem éjszakai ninja kerékpárúton úgy, hogy én rendesen ki voltam világítva, ő pedig a szokásos sötét ruha + nulla fényvisszaverő felület + nulla világítás kombinációban jött, és csak az utolsó pillanatban vettem észre.
KrenAtesz: rengeteget számít. A mostani semi slickkel egy barázdált aszfaltgumihoz képest 2-8 km/h-val magasabb sebességet tudok elérni városon belül vele körülbelül ugyanazon intenzitású tekeréssel.
ludsimon: ok
Ba cy lus: rengeteget számít a defektvédelem, nekem már régóta nem volt, pedig kétheti rendszerességgel sikerül belefutni jobbkezes kereszteződésben korábbi koccanásból a kanyaríven felejtett üvegszilánkba ..
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
#56474624
törölt tag
De érted, volt nekem egy ilyen Vittoria Rally szingó gumim... Elvileg kevláros defektvédelem van benne. Ahhoz képest ilyen szingóval általában egyetlen hetet nem bírtam ki defekt nélkül, sőt valamikor már 3. nap (könnyű, laza napok, 20-30 km/nap) lukadt az újonnan vett szingóm.
És ugyanott közlekedtem vele gyakorlatilag ugyanolyan körülmények között, mint mostanában. Érthetetlen.Szóval én azóta csak a saját tapasztalatban hiszek, ilyen előzetesen beígért defektvédelemben nem igazán.
szerk.:
Ja és az a gumi 220 TPI szövetsűrűséggel rendelkezik, ez a mostani meg olyan 30-40-nel azt hiszem.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Épp ezt mondom, hogy nem biztos. Az a vittoria rally szingó gumi elvileg egy magasabb kategóriás gumi, mint amit most használok, árban is, igazából minden tekintetben jobb (szövetsűrűség, tömeg, max. nyomás, kevláros védelem), ahhoz képest én defektügyileg nagyon befürödtem vele. Bár a nagy számok törvénye alapján kellene nyilván ítéletet mondani, vagyis több mérést elvégezni, de nincs nekem annyiszor ötezer valahányszáz forintom, amennyiszer defektet kapok azzal.
[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz #56474624 #34930 üzenetére
Értelek, azt hittem az már a magas kategórián belüli "harc", nem olcsó - drága kategória
Akkor marad az, jóleszaz nekem, veszek úgyis majd kispumpát (láttam havernál ilyen bringára tehető kicsit, tök cool volt, nekem is kell ) meg egy pótbelsőt, meg vmi nyeregtáskát esetleg, a vázra tett háromszögtáska már teli van
-
dqdb
nagyúr
Szerintem is használj olcsóbb külsőt, aztán ha befürödnél vele defektügyileg, akkor cserélj másikra vagy vegyél defektvédő szalagot. Nekem elég volt egy Budapesten belüli költözés ahhoz, hogy az addig defektálló külsőmről bebizonyosodjon, nagyon nem az.
Akkor marad az, jóleszaz nekem, veszek úgyis majd kispumpát.
Óvatosan a minipumpákkal, saját élmény, és Ba cy lus-nak ezzel is szívott rendesen ... A pumpa és pótbelső mellett vegyél gumileszedőt és foltokat is.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rekid
addikt
Én vettem egy decathlonost -800hufért arra jo lesz ha defektet kapok hazavánszorogjak egyébként meg a ház előtt van benzinkút na meg kb. kilométerenként a varosban.
srácok milyen sisakot érdemes venni? Ár érték arányban szeretném megtalálni az ideálisat. 6-8 ezerert lehet jót kapni vagy felejtős?
[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
-
KaraDani
addikt
Ennyiért már lehet egész jó sisakokat kapni, pl. herviseben az X-fact sisakok nem rosszak, öcsémnek emlékeim szerint akciósan 5 ért (eredeti ár tán 9 volt) vettünk hervisben bukót, na az pl elég jó, márkásból bőven 10+ ezres kategória lenne.
szerk.: ludsimon Longus sisakja is ilyen árkategória azt hiszem, és dícsérte
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
A drágább sisakok általában a következő extrákkal bírnak:
1. könnyebbek (az én régi olcsó sisakomnál a mostani drága határozottan könnyebb, de fogtam kézbe ludsimon régi olcsó sisakját, és azzal semmi probléma nem volt ilyen téren)
2. van bennük bogárháló (de ez sem csak a drágábbak sajátja)
3. jobb a szellőzésük, főleg a tarkó tájékán
4. védik a tarkót is (de ez sem csak a drágábbak sajátja)Én a 3-as pont miatt vettem drágább sisakot, mert nyáron sokat szenvedtem amiatt, hogy állandóan izzadtam hátul a sisak alatt. A mostani ilyen téren tökéletes, cserébe az eső is jobban beesik a nagyobb szellőzőlyukakon
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz KaraDani #34934 üzenetére
Bizony, jó sisak a Longus sisakom!
Megnézte amargo is, mikor az árát mondtam le volt döbbenve rajta.
Viszonylag elég szellőző van rajta, 24 db.Mérek egy súlyt pill.
Szerk.:
264 g a sisakom súlya!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #34936 üzenetére
Az én jóval drágább (17e forint környéke) Cratoni C-BREAK sisakom 255 gramm, szóval tényleg nagyon korrekt az a Longus.
A Cratoninak megvan az az előnye, ha leamortizálom 3 éven belül, akkor beszámítják az eredeti árának a felét egy új Cratoni sisakba.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz KaraDani #34944 üzenetére
Hééé, csak nem le tetszik nézni az olcsó sisakomat? Ez a - nagyon annak tűnt.
Jó sisak, nekem semmi bajom nincs vele.
Most pedig kiderült, hogy még könnyű is, szép is, és még bogárháló is van rajta, és az állcsat pedig nem szorít.
Hátul van tarkóvédője, és a rögzítője nagyon profi, megnéztem, és ugyan olyan, mint a 'profibb' sisakokon lévő.
Igen, megpróbálhatod.rekid: dqdb válaszolt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
egyrészt fel kell próbálni, másrészt azért csak jobb, ha látod élőben, hogy néz ki....(mondom én, aki csak más színben láttam, próbáltam fel )
én is a héten veszem első sisakomat az itteni boltok nem túl széles választékából végül is emellett döntöttem, csak nem volt ebben a színben, szerda-csütörtök körül jön meg:uvex superhelix, bogárháló, egész jó súly, elég nagy napellenző....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #34945 üzenetére
Nem volt benne részemről semmi lenézés Mondom, nekem öcsém X-factja is nagyon tetszett, baromi kényelmes az enyémhez képest az is. Na majd valamikor élek a lehetőséggel, és megpróbálom a tied, ha kényelmes akkor szerintem ez lesz, csak kinézetre nem jön annyira be, az egyszínűek jobban tetszenek.
Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...