- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Raspberry Pi
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali notebookos kérdések órája
- reMarkable - paper tablet
- Riasztó topik
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz KaraDani #34101 üzenetére
Engedni tudok belőle ha van rá érdeklődő, és sokallja, de addig ennyi.
Aztán lehet még a végén fully lesz belőle.Abba is bele gondoltam már, hogy nyáron míg mint egy tojás rántotta sülnék az aszfalton, addig az erdőbe kellemes klíma mellett megyek, és hegyen meg nincs annyira meleg, szóval..
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #34102 üzenetére
Közben rájöttem, hogy hülyeséget tanácsoltam: ne üljél rá a Scottra, mert akkor nehezebb lesz megválni tőle
Add el gyorsan a Scottot, dolgozz a nyáron, és őszre összejöhet egy akciós 2010-es fehér fully. Vagy egy használt meménél
#34106: nem is tudom, miért a fehér szín ugrott be A fullyt te emlegetted, a 2010 pedig egy forintban eredményes nyár megelőlegezése.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KaraDani
addikt
-
fidig
tag
Nem kell telhetetlennek lenni. Nyáron bogár, télen barnaság(már ha nincsen hó) A vasárnapi tekerésem során rajtam is szétplaccsant pár db, meg olyan szar sárga foltokkal lett teli a pólóm, nemtom mi az, talán bogárfos jah meg egy darázzsal is megküzdöttem, de lekopott szerencsére...
amargo: jó kis videó
[ Szerkesztve ]
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
Noddy
senior tag
-
amargo
addikt
válasz ludsimon #34112 üzenetére
HJános-nak is van outija, most is azzal edz. Múltkor kipróbáltam úgy, hogy nem az én méretem is iszonyat volt száguldani.
Meg szombaton is nem végig mentünk terepen aszfalton emelkedtünk, amikor is jobban tudsz koncentrálni a légzés technikára és az erőkifejtésre, terepen elvonja a figyelmed az útviszony és a táj, szerintem ahhoz még van mit tanulnunk, de persze ettől még Terepen is kell kaptatni!
A János-hegyre is van rengeteg ilyen szakasz, ami aszfaltos és csendes, csak az út minősége elég rossz.
Hosszabb szakasz Vértes környéke, de Visegrád felé is akad, ezek inkább gyér forgalmú utak.Sajnos megint megelőzöm Tomast, de Muc OFF 8 - szezonkezdes angolosan a srác végig outizta a telet, szinte az első versenyre ült fel a montijára.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
Igen ez bizony ismerős, egyszerűen nem hagyta a telke végét. A legszebb benne, hogy ezen a szakaszon az M0-ra való feljutás miatt záporoznak az autók és bizony nem nagy leányálom lejutni az úttestre. Bár a képekből látszik egy nyomvonal, de az is sokszor járhatatlant, no meg nem minden bringás tud ott elevickélni, családosoknak kész rémálom.
Xantomas
A hétvégén is az egyik lefele rohanásnál vettem észre, hogy a lock be volt húzva,
Én meg azt vettem észre, hogy a nagy kerekekkel úgy téptél el mellettem vigyorogva, hogy öröm volt nézni.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Xantomas
őstag
Ha valaki talál robbantott ábrát ipari csapágyas kerékpár agyról, az legyen szives linkeljen. Beadandóhoz kellene.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ludsimon
veterán
válasz amargo #34116 üzenetére
"iszonyat volt száguldani"
Száguldani én is szeretek, de sajnos az útviszonyok nem olyanok, és a virsligumi nem nagyon tolerálja, én azt vettem észre, hogy ha már az út kezd rossz lenni, akkor lassulok, nem tudok olyan gyorsan menni, mert elvesztem a folyamatos tempót, és a gödrökre, kátyúkra, felmart utakra kell figyelni, mert tud meglepetéseket okozni.
Csak érdekességképpen, a 60,0 Km/h-s végsebességet se tudtam egyszer se megdönteni vele, mert egyszerűen nincs olyan út ahol ki lehetne hajtani, amíg a Neuzerrel vígan kitekertem a 60-at.
"A János-hegyre is van rengeteg ilyen szakasz, ami aszfaltos és csendes, csak az út minősége elég rossz."
Hát igen, pont ezért nem előny a virsli gumi.
Csak a bringát rázza szét a rossz út, és én sajnálom szegényt, inkább akkor nem tekerek csak gurulok.Outizni ott marad a Neuzer slick gumikkal, kicsit nehezebb, kisebb kerék, de legalább még jobban erősödök.
Röviden, magyar útviszonyokat tekintve, és a vezetési morál Budapest és környékén katasztrófa, nem outisnak való.
Nem lehet nyugodtan tekerni, csak stresszesen.
Azért meg miért álljon a Scott?Én megértem, hogy jó ha kettő van, de egyrészt anyagi vonzalmai, másrészt pedig kihasználatlansági okok miatt adom el.
Marad az erdő a bringásnak, nyugodt, csendes körülmények között.
Visegrád felé mentem már, hát arrafelé percenként megy el 10 autó, az se túl jó.
undefined
-
ludsimon
veterán
Váltsunk témát!
XC (csak első teló) vs fully
Írjuk össze az előnyöket, esetleges hátrányokat róluk.
Tartóssági, kényelmi, használati szempontokat írjuk össze a felhasználási céllal együtt.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Zewa
senior tag
válasz ludsimon #34121 üzenetére
Érthető amit mondasz... Pécsett sem sokkal jobba helyzet.
XC vs Fully? Fullyval és Merevvel is lehet Xc-zni nem?
Fully? Kicsivel nehezebb drágább viszont marha jó korfortérzetet ad.
Merev olcsóbb, könnyebb de aki megtapasztalta a "fully érzést" annak szerintem hiányzik az a kis plusz.
Monnyuk Out után azért a sima merev XC bike is nagy kényelmet ad.
Tartósságról nem igazán tudok mondani semmit. Nekem is nagy álmom egy rendes FR/DH fully bringa. (Csak hát mint diák nehezen lenne rá 200-300k-m)[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
ludsimon
veterán
XC vagy CC
Az angol cross country kifejezésből származó rövidítéssel az elsősorban hegyikerékpár versenyzésre szánt gépeket jelölik. Az XC kerékpároknál a kényelemmel szemben elsődleges szempont a minél kisebb tömeg, a meghajtás hatékonysága és a gyors mászást lehetővé tevő versenygeometria. Leggyakrabban első teleszkóppal használják, tipikusan 80-100 mm rugóúttal, de előfordul merevvillás és összteleszkópos kiépítésben is.
Forrás: Wikipédia
Viszont a fully nincs benne, és elég hiányos, nem túl részletes ez a leírás.
Gondolok itt most a mászási hatékonyságra, melyikkel jobb, könnyebb, melyik érvényesül jobban, melyikkel technikásabb lefele jönni, stb.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ennél azért jobb a vezetési morál.
undefined
-
Xantomas
őstag
válasz amargo #34117 üzenetére
De csak az aszfaltos résznél hagytalak le. Azt is leginkább a 48-11-es áttételnek köszönhetően. Mentem volna gyorsabban is az erdőben lefele a sziklás részen, de állandóan egyre közelebb kerültetek, így fékeznem kellett. Ott a Sport tracker szerint 68 km/h volt a csúcssebességem. Ha az a SUV nem int, hogy menjünk, akkor lehet, hogy nem lett volna elég a féktáv a megállásra.
Felfele jobbak vagytok (még). Amúgy egész vasárnap éreztem a karomat a keskeny kormány miatt. Kéne az a plusz 10-15 cm erőkar, mászásokhoz, és lejtőzésekhez is, mert a nagy kereket jobban megvezetik az akadályok, és sokszor izomból kell tartani, hogy ne fordítsa ki.Simon, látom nagyon unatkozol
Nem akarod helyettem befejezni az Általános Mérnöki Ismeretek beadandómat? Már 50 oldalnál tartok, és csomót ki kell belőle szednem, mert kellenek képek is, és nem lehet 40 oldalnál több. Egész jó téma, forgómozgások csapágyazási lehetőségei.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
amargo
addikt
válasz Xantomas #34126 üzenetére
Néztem is, hogy ha perecelek terepen legalább ketten robogtok át rajtam, így inkább óvatos duhaj voltam.
Én szeretem a hosszú kormányomat, bár most a szarvakkal összement 600-ra. Terepen pedig nagyszükség van az irányíthatóságra. De én is igencsak kacsingatok a 29-ek felé, mert bizony sok előnyük van, csak az áruk..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
Itt a szép idő s megérkezett a láncom is, mi kellhet még?
ludsimon: Nincs egyértelműen jobb. Egyértelműen könnyebb, egyértelműen olcsóbb, egyértelműen kényelmesebb, egyértelműen hatékonyabb van. De mindez együtt nincs. A merevfarú bringák általában jobbak felfelé, de lefelé rázósabbak, pattogósabbak, s ugyanez érvényes fordítva az össztelós gépekre (felfele lassabb, lefele gyorsabb), de bizonyos körülmények között lehetséges, hogy az össztelóssal hatékonyabban tudsz mászni. Ki kell próbálni ilyet is olyat is, aztán pénztárcád szerint dönteni.
-
Zewa
senior tag
válasz ludsimon #34124 üzenetére
Esetleg azt javaslom próbálj ki ezt-azt. Lehet az Bringa boltban teszt bike vagy ismerős bringája. Akkor érzed igazán a különbséget és eldöntöd neked megéri-e az árkülönbözetet.
Esetleg Agyváltós, fekete, kontrás hátsó agya nincs valakinek eladó?
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #34124 üzenetére
Picit kevered, fullyból is van xc bringa. Pl egy merida 96 az. Kicsit nehezebb mint egy merev, de felfelé is van előnye, jobban letapad a hátsó kerék gyökereken köveken. Lefelé meg értelemszerű. Hosszútávon meg a kényelem... Rövidtávon a merev előnye a kisebb súly.
Szerintem ez ízlések és pofonok.
Enyém meg inkább Maraton/AM kategória a 120 as első, és 110 es hátsó rugóúttal, és a kényelmesebb geoval.#34123 rekid: "KaraDani féle "szörnyet" " Még csak kölyökcápa, nincs két hetes
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz ludsimon #34132 üzenetére
Lejtőkön a nagy kerék miatt egyértelmű az előnye, viszont nagyobb kerék nehezebb irányítani, de könnyebben veszi az akadályokat is, jobban eloszlik rajta a feszültség is, stb.
Én úgy vagyok vele, előbb meg kell tanulnom uralni a bringát.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Xantomas
őstag
Baka Károly. Leadás ma este, legkésőbb csüt du, de már ma szeretném letudni.
Egyébként már harmadjára írtam újra. Valahogy nem kerek. Mire eljutottam a végére, és csomót olvastam a témában, rájöttem hogy az elején csomó hülyeséget írtam."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Thulcandra
senior tag
Gyűlölöm a hangulatlengéseimet. Tegnap este elterveztem mai napra egy min 70 km Szigetköz kerekezést, lassan, fűben hempergős kajálással, aztán valamiért mégsem indultam el erre. Most viszont hamarosan indulok ellenkező irányba, és mivel egész biztosan nyomós oka volt ennek az egésznek úgy érzem szép dolgokat fogok látni. Gyönyörű idő van, igaz azt mondják lehetséges zápor, most viszem az esőkabátom.
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
rekid
addikt
válasz Xantomas #34135 üzenetére
En is Bakánál csináltam hipisként Mikor bementem hozza, hogy hozza sikerult felvenni és hipis vagyok de maradhatok e mert nemtom átrakni sehova csak annyit mondott mosolyogva: Hát öreg megpróbálhatod...
Aztán csak meglett 3-assal. Nézett is az öreg.. sőt a végen megkérdezte nem akarok e átmenni műszerre ő elintézne mindent Vigyázni kell az öreggel.
Amúgy a beadandó nem nagy show, az a legkevesebb egyáltalán ne félj tőle, ha megvan az első finommechanika akkor nincs gáz utána a 4 kicsi zh a könyvből már nem nagy pukkanás.Gyáva népnek nincs hazája!
-
ludsimon
veterán
válasz amargo #34134 üzenetére
Miért, annyira nehéz irányítani?
Vagyis újra kell megtanulni bringázni?Fully 29 nincs?
Az gondolom méreg drága, mivel elég új ahogy olvastam.Akkor egyelőre XC első telós, és fully között vacilálok. Meg persze a pénztárca dönt..
KaraDani:
Az világos volt.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #34132 üzenetére
Először is azért mert divat, és mert olyan szupcsi egy olyan biszcsi aminek nagy kereke van, ezért én is megyek a trend irányába. Lehet vele villogni, hogy nekem nem csak a vázam naaagy, és amellett hogy a kerekek vastagok, még nagyok is.
A viccet félretéve pontosan ezért. Azonos szöghöz tartozó kerékív sokkal hosszabb, és laposabb, emiatt a kerék tapadása, terepező képessége is sokkal jobb, egy 29x1,7-es gumiban térfogatát nézve annyi rugózható levegő van mint egy 26x2.4-es gumiban, így a ballonossága, komfortérzete messze jobb. Akkor ezt most képzeld egy igazi 29x2.3-as gumival. Nem véletlenül mondják, hogy a 29er hardtail monti ballonos gumikkal majdnem olyan kényelmes mint egy 26-os XC fully.
Komolyan olyan mint egy tank. Csak mész, és meg sem érzed alattad a terepet, mert átmegy mindenen.Hátránya közé írható hogy a nagyobb kerekek miatt a tengelytávok megnőnek, így a fordulóköre nagyobb lesz a bringának. Ezen kívül a nagyobb kerékbe több anyag kell, ergo nehezebb lesz, több erő kell a megindításhoz, amit hosszabb hajtókarral lehet kismértékben kompenzálni. Mivel a vázakba is több anyag kell a hosszabb csövek miatt, így a súly csak növekszik, és növekszik. A pörgetősebb, dinamikusan tekerő bringásoknak nem ajánlják, mert itt inkább lomhábban, és a lendületet kihasználva kell tekerni.
Persze, grammániások ugyanúgy megtalálják itt a Mekkájukat, de azonos súly, mint egy 26-os montinál kb 30-40%-kal többe kerül."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rekid
addikt
Úgy kíváncsiság képp honnan - árban / márkában / tipusban -kezdődnek a normálisabb első teleszkópok? Magyarul hol van ezeknél a normálisabb belepőkategória amivel érdemes foglalkozni. NEM brutalis extrém használat esetén. Hanem mondjuk erdei tekerős gurulgatós, keményebb de nem elborult agyú tekerésnél.
Gyáva népnek nincs hazája!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz ludsimon #34121 üzenetére
nekem fully egyedül a lefelék miatt kellene, mert ott egyértelműen jobb. Többi dologhoz tökéletesen jó a merev is. Nem árt mérlegelni, hogy ugyan abból az árból milyen xc gépet lehet venni/építeni. Könnyebb kerék, jobb teló, jóval könnyebb váz. Neked kell eldönteni mi a fontosabb. Gyors, könnyű, verseny szintű XC gép, vagy fully élménybringa.
rekid: Ha egy márkát nézek, legyen a Rock Shox:
könnyebb emberkéknek 25-30e Dart2-3 70kg fölött inkább a Tora-k különböző fajtái 35-40től kezdődnek a legalapabbak. (nekem is ilyen van)
Más márkákkal nem igazán van tapasztalatom. (Fox-ok jóval drágábbak)[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Köszönöm a részletes válasz(okat)!
Eldöntöttem, a 29er nem nekem való.undefined
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #34144 üzenetére
Pedig a magasságod miatt neked spec tényleg jobb egy 29er, de tény, hogy 200E Ft-tól kezdődnek felfele. Deore felszereltséggel.
Azért nem csak a Konában kell gondolkodni. A cseh gyártók is rákaptak a 29er bringákra. Ezt két gyártó, az Author, és a Superior meg is lovagolja. Többen mondták a Cseke vezetésének, ha európában először dobnának piacra olcsó 29er bringákat, hatalmasat kaszálhatnák vele. De nem tették, mert túl rizikósnak találták. Az Author, és a Superior gyakorlatilag az összes legyártott vázat, és kerékpárt eladta tavaly pár hónap alatt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
detroit17
tag
NAGYON NAGY SZÉL VAN!!!!
de csak így tudok hegyi edzést imitálni sajnos mivel nincsennek hegyek
ez a nap nem a nagy átlagról fog szólni -
KaraDani
addikt
válasz venember83 #34148 üzenetére
Akkor nekem 31" es kerék kell 191 cm, versenysúly 87 kilo Mondhattátok volna mielőtt 26" ost vettem, nem is értettem, mért pörög ki folyton a kerék füstfelhőket eregetve utánam
-
peugeotmate
őstag
Szerintetek sem jelent jót ha a telóm jobb oldali villája "visszafelé jövet" (értsd. kihúzódáskor) rozsdát hoz magával? Szegény már meghajlott [link], ezek szerint már rozsdásodik is és mind emellett a csillapítása is elég szerény már. Nem tudom, hány kilométer lehet még benne...
Valakinek van/volt hasonló tapasztalata?meg
Aktív témák
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)
- Eladó gamer PC (i5-9500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1660 6GB)
- Eladó új gamer PC (Ryzen 5 4500/16GB DDR4/512GB SSD/RX 6500XT)