- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fujifilm X
- Milyen házat vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
Két lehetőség van. Szutyok volt a racsni tömítése, tele ment kosszal, ezért a benne levő kalapács beszorult, és nem ugrik be a helyére. Másik lehetőség, hogy a kalapács egyszerűen elkopott.
Mivel tescobike, biztos nem kazettás agy van benne. Mentes racsni leszedő kell hozzá, de ez gyártónként változhat hogy milyen. 700-1000Ft körül vannak. Szervizben kb 500 ft-ért leszedik, ha nincs rárohadva az agyra. Új racsni (gondolom 6 sebességes) 1500-3000 Ft.
Ha racsnit cserélsz, új lánc is kell, mert ez a kettő együtt kopik. Az új lánc a régi racsnin gyorsan elkopik, az új racsnit pedig a régi lánc koptatja el gyorsan, valamint folyamatosan ugrálni fog."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
én hasonlót raktam össze magamnak, csak v-fékkel:
amúgy pl. a meridának (is) van ilyen bicaja, cyclocross-nak hívják. de pl. a kona jake, jake the snake, major snake bicajai is cyclocrossok.
Xantomas: pont ezt mondom én is
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
ha outi kormányban gondolkodsz, akkor mindenképpen canti fék javasolt, a v-féket nagyon ki kell centizni (inkább millizni) a beállításnál, ugyanis az outi fék(váltó)kar bovdenhúzása kevés a v-fékhez. canti fékhez viszont kell a féktüske, ami outi vázon/villán nincs, azok ugyanis outi fékhez vannak tervezve....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Xantomas
őstag
Apám szputnyikja 20 évig bírta a földút - ösvény kombót, és ha az bírta, minden fogja. Az urkán csoda híres volt arról, ha egyszer meghajlik, akkor kuka. Fél évig még én is használtam a második papucstörésig.
(#12910) Jancsi, ez a te képed? Csak mert nekem egyből szemet szúrt a weller páka az asztalon. Szakmai áratlom
Radiális fűzésnél maradjon a jól bevált DT/Sapim küllő, abból is a 2-1,8-2, vagy a 2,3-as, de semmiképpen nem szimpla 2mm-es, mert nem nyúlik, de ahhoz gyenge. Agyból pedig LX vagy Mitche alatt ne állj meg. Csúnya tud lenni egy radiális fűzésű küllő törés / peremszakadás, ha 70 kiló felett van az ember. Haverom két foga bánta."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Jancsi
aktív tag
Elsőkörben szerintem egy acél trekking-et vegyél, használtan néhány ezer Forint és elég sokat bírnak, igaz 2,5 kiló körül van egy váz.
Válótnál azt érdemes először eldönteni, hogy mekkora tartományban akarsz váltani, terepre szerintem az átlag országútis áttételek nagyok, lehet érdemesebb egy rövidkanalas MTB váltóban godnolkodni.Xantomas
Sajnos ez csak egy Solomon páka, de itthoni gányolásra megteszi. ( Ültettem már be vele TSSOP-t is )
1,8-as küllő tuti nem lesz a kerékben, drágább és gyengébb mint a 2mm-es, 2,3mm-es küllő max DH gépre, a montim kerekeit 2mm-es DT-vel fűzték, Bikepositive Zero felnivel, finoman szólva is elpusztítatatlan darabok.
Agyak már van így ezek fixek link , Renak a keletnémet csoda, 77mm-es küllőperemmel, ami még a tetején is 3,5mm, az első 200 a hátsó 350 gramm. Csak azt nem tudom még mikorra készülnek el a kerekek, úgy volt hogy a mostani hátsókerék menetsérülése miatt lesznek újak, de azt még asználható, így tuti fognak ezek porosodni egy kicsit.Bikeman
Szép darab, a csillagon és a kupakon is legalább 30 grammot meg tudsz majd spórolni a karbon nyakkal. Milyen váz lesz ennek méltó társa?
-
becuszabi
aktív tag
Igazából elég egy nagyon jól összerakott, megbízható bringa, amivel végig tudsz tekerni a kiválasztott szakaszon. A tárcsafék egyáltalán nem követelmény (bár nagyon saras körülmények között V-féket használva, akár kukázható is a felni a verseny után) és a teleszkóp is elhagyható ha bírod a gyűrődést.
Mondom ezt úgy hogy versenyeken nem indultam, maximum teljesítménytúrákon (50-130 km), illetve hétvégi bringázások során tekerek terepen. Most tárcsafékes, össztelós gépem van, ami hallatlan kényelmes, de régen ugyanezeket az útvonalakat bejártam az akkori merev villás, merev vázas trekking bringámmal...persze lényegesen lassabban és jobban el is fáradtam a végén.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ybron
senior tag
Hello.
Első versenyem a Szilvásvárad Maraton volt egy olyan mountival amin semmi extra nem volt.
Meg első teleszkóp sem. Mit mondjak életem legnagyobb szenvedése volt. A felfelékben kerülgettem az embereket, de leflé engem kerülgetett mindeki... Szóval minimum egy jó első teleszkóp. Másodjára nem árt készülni is. Legalább heti 3-4 edzés. Plusz versenyen nagyon oda kel figyelni a helyes táplálkozásra és folyadékbevitelre.
És a hipermárketes teszkós bicó felejtős. Nem tudom hogy mennyit akarsz rászánni, de szerintem egy normális gép min 80-100e ft és persze használtak között is érdemes azért végignézni. -
Meme
aktív tag
Shimano Alivio/Deore felszereltség (Sram részről x.5)
-ezek hozzák azt a szintet, ami terepen kellhetolajcsillapitásos márkásabb teleszkóp (Rock Shox, Manitou, Marzocchi,Fox;--Suntour,RST nem igazán)
Innentől pénztárcád kérdése az egész.
Használtban 60-90k között jó gépeket lehet kapni.
Pl nálam is van Merida Matts 700- Full Deore, RS Duke XC, Magura hidraulikus felnifék 95kSzevasztok bogyókák!
-
dunc
nagyúr
Az Authorrol sok boltnak az a véleménye,hogy igénytelen gyártó,nekem se túl szimpi.
Inkább ezt venném ha ebben az árfekvésben gondolkodnék -
Ariadne
őstag
Mindkét váz alu, a felszereltségük is hasonló, és ebben az árkategóriában a vázak is hasonlóak szoktak lenni. Nem vagyok nagy szaki, de nagyságrendi különbséget nem látok. Talán a Kelly's egy hangyányival jobb, mégse acél komány meg stucni van rajta, meg Suntour a teló, hátsó váltó Acera.
De majd jönnek a tech guruk és megmondják jól.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ennyiből azért már ki tudsz hozni olyat, amivel tudsz túrázni, és aztán legfeljebb szép lassan egy-egy dolgot kicserélsz, ha összejön rá a keret. Mennek maratonokon is mindenféle bringával, nem csak csilivili drágaságokkal - elsősorban úgyis azon múlik, aki rajta ül.
Másrészt szerintem jó hmm befektetés, mármint egészségügyi befektetés, mert ha már egyszer megvan, bármikor kimozdulhat vele az ember egy túrára, egyedül szabadidő kell hozzá, semmi más."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
KaraDani
addikt
Igen nekem van. Egyenlőre még csak városi használat, melóba járok vele főleg, de szerintem lightos terepen se lenne vele semmi gond, majd lassan az is kiderül, indul majd a túrázás, ha több időm lesz. Ami szerintem szánalmas egy ilyen bicajnál, az a gyári pedál, nagyon gyenge műanyag, és kicsi szerintem, alattam 1 hét alat elrepedezett, és pont tegnap óta a csonkokkal járok De ez legyen a legkisebb gond szerintem... Hátsó kerékben lett egy kis nyolcas, alattam, egy két durvább patkázás után, de majdnem 100kg vagyok és 191cm, szóval ezen nem csodálkozom. Ezt leszámítva eddig nagyon elégedett vagyok vele, kb 200-300km lehet benne eddig. Összehasonlítási alapom viszont nincs a kategóriában, régi versenybringám volt előtte, meg egy "tescós" monti, annyit tudok mondani, hogy én elégedett vagyok vele
-
Xantomas
őstag
Sokat számít az aszfalt minősége, simasága, tapadása, a gumi gördülési ellenállása, a terep esetleges lejtése, meg az, hogy mögötted egy kamion megy, aki egyre közelebb jön, és csak nyom-nyom, te meg tekersz az életedért Szélárnyék, hátszél, stb.
A nyereg magassága, a gerinc pozíciója, ezáltal a test légellenállása, meg hogy az ember taposó pedállal nyomja, vagy valami rögzített megoldással."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
KaraDani
addikt
Asszem felfogtam, ez jó mókának tűnik Bevinném szervízbe, de nekem azonnal kell, nem hagyom ott mert nem BKV zek Szerintem rendelek egy ilyen kulcsot ebikeról, meg egy két apróságot majd, vázvédőnek ezek jók: 1 2. Előbbi a váz felső részére kéne, mert a bowdenre néha rálóg a zár, és odaveri a vázhoz, és most vettem észre, hogy már kicsit megis karcolta .
Jofi81: Na ennek a hírnek nem örülök, már én is beraktam a kosárba... de akkor egyenlőre lehet nem rendelem meg...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Épphogy jobb, hiszen könnyebb, viszont drágább.
Montibelső bizonyos méretig egy van, úgy szokott ráírva lenni, hogy 1,75-2,1-ig. Ha pl. 1,5-öst teszel fel, akkor esetleg lehet, hogy más kell.
Más
Cratoni Achillon sisakot fogok venni elvileg, carbonvázas, 40k helyett 15-ért, asszem elég jó vétel , fehér.
Van ilyen valakinek? Milyen?
Szemeztem még a Specialized 2D World Champion sisakkal, de az valóban 45k...
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Egészséggel viseld! Idővel alakul a dolog, nézd azt az oldalát, hogy végső soron ez is egy használati tárgy, és arra, amire használod, sokkal jobb lesz, mint a régi. Képek esetleg?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tr00p3r
őstag
Csak a Polar-om memóriájában tárolt "edzés" adatokat szoktam a Polar Pro Trainer-be áttölteni, ha jelzi, hogy fogy a memória. Tegnap 31 file-t töltöttem át. Aztán nagyot néztem az összesítéseknél: amióta megvan az óra 118.758 kcal-t égettem el. Ebben van városi tekerés, edzés és 4-5 verseny is.
Jorus: Nekem bejön, bár én mindent lekapnék róla a váltás, fékeken kívül és kész is a jó kis városi cirkáló... Csak az ára miatt nem érné meg
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Versenyekből is van ám sokféle. Maratonokon tényleg az erősebb, gyakorlottabb bringások szoktak indulni, de van rengeteg teljesítménytúra is [link], aminek a többségén tényleg bárki talál magának való szintű távot. Kezdetnek nagyon jók, a hangulatuk meg még külön jó, legtöbbször elég családias (szerintem jobb is, mint egyes személytelen tömegmaratonoké...)
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
amargo
addikt
Szia,
Ha első körben a sziklamászást nem is ajánlanám (2-3 éve mászok, a költséges rész nem kifejezés - csak hogy ránézz egy falra legalább 150e a felszerelés és akkor még oda is kell utazni, továbbá nem egyszemélyes sport, legalább ketten, de inkább többen -, belföldön kevés jó mászófelület), inkább falmászással kellene kezdeni, de ezt inkább télen érdemes elkezdeni, bár tény hogy rossz időben ilyenkor is kellemes lemenni megmozgatni magad.
Továbbá azért javaslom a boulder-t mert a leírtak alapján könnyű és magas vagy, ez iszonyat nagy előny ebben a sportágban (ahogy az orvosod is írta, én 186 és 80kg vagyok)!
Boulder szerintem, jobban átmozgat mint a bringázás, hiszen a tested minden porcikájával erőt kell bizonyos kunsztoknál kifejtened. Továbbá, megerősödsz. Én első sorban mászok, aztán bicikli, kori, futás, úszás.
Nem szabad 1 sportra beállni, mert az izomzatod arra fejlődik ki is ellentétes irányú erőkifejtésekbe sokkal hamarabb belefáradsz.Bár szegeden nem ismerem annyira a sport egyesületeket, de így első körben találtam is falmászó hely szegeden továbbá Gellért Szabadidőközpont.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Ariadne
őstag
Hát azért a jó küllők csak nem törnek el olyan gyakran. Másrészt a gyáriban is lehet cserélni biztosan, csak már persze nem lesz olyan tökéletes, mint előtte.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
Például melyik kerékszettre gondolsz? A magazinunk aktuális számában 36 kerékszettről olvashatsz a 60.000-es kategóriától a 350.000 Ft fölötti kategóriáig, és természetesen mindegyik bontható, szerelhető, javítható. Nem mondom, hogy egy spéci CB küllőt minden sarki boltban kapható lenne, de ma már kettőt kattintasz, kettőt alszol, és bárhonnan ideér az alkatrész.
Mavic kerékszettekről, felépítésükről, javításukkal kapcsolatos ismeretekről, az egyes alkatrészek rendelési számaiig bezárólag mindent meg lehet tudni a gyártó honlapjáról.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Bikeman
aktív tag
Nekem pl. SLR-em van, és ahhoz is van küllő készleten, ha kéne, de a másik véglethez, a CrossRidehoz is van, de még ahhoz is csak akkor kellett, a boltos elmondás szerint, amikor a tiszelt vevő úgy akart beállni a garázsba, hogy elfelejkezett a bringáról a kocsi teteljén...
A küllőcsere meg pont ugyanolyan egyszerű művelet, mint egy nem gyári, (pl. DT) küllőzésű kerék küllőcseréje.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Kész, megfertőződtél... A helyzet innentől menthetetlen, a lehetőségektől függően leghamarabb hegyikerékpár beszerzése várható.
Anno amikor még tanultam, emlékszem nagyon akartam bringát, de 40.000-nél többet nem költhettem rá. Buta mód nem tudtam akkor még a bikemag apróról, ezért újakat néztem, majd a minőséget látva fájó szívvel lemondtam a bringavásárlásról. Aztán mihelyst megkaptam az első felnőtt munkámat, gyűjteni kezdtem, talán egy év sem telt el, és megvettem a cross bicót. Akkor azt hittem, hogy városban fogok szeretni menni, de az első terepes túra után elvesztem, muszáj volt montit szerezni... Szóval ismerem ezt a kórt.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Írja, csak nem veszi külön:
Alapvetően ha a helyes vízszintes nyeregpozíciót jól beállítottuk, akkor a kormánynak - lepillantva - ki kell takarnia az első tengelyt. Ha a kormány mögött látjuk a tengelyt akkor hosszú, ha előtte akkor pedig rövid a kormányszárunk.
Na ezt se próbáltam még..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hoppá, hegesztett stucni. Most jövök rá, hogy a cross bicómon is ilyen van, a két befogónál rendes hegesztési varratok vannak rajta. Mi a baj az ilyenekkel, tudja valaki? Kevésbé stabil, eltörhet, vagy csak nehéz esetleg?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- MIUI / HyperOS topik
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- BestBuy topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest