Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
akkor ott kifogtál egy jó szakembert.
1000 km-nél csak szemlét írnak elő, nézd meg a user manulat.
persze ez csak azért van, mert egymásra licitálnak a gyártók.
amúgy kell az olajcsere 1000-2000 között
velem még leállt balhézni a munkafelvevő, hogy mit akarok én ezzel, mert nem kell. -
Kornel
veterán
válasz
Nem3sys
#14544
üzenetére
valószínű akkor se lesz semmi baja, ha így teszel. rövid távon semmiképp.
pl. magyarországon max. gps 130-al szabad menni, tehát elméletileg szét se tudod forgatni a motort.
de miért okoz olyan nagy problémát, ha egy új kocsit az első 4000 km-en csak fokozatosan terhelsz, ergo fokozatosan szoktatod a nagyobb fordulatszámhoz, és cserélsz egy olajat. ne mondd, hogy nem fognak mikroszkopikus fémreszelékek keletkezni egy újonnan összerakott motornál, mert nem igaz. ha meg keletkezik, akkor meg el kell távolítani.
de gondolom te ugyanilyen lendülettel elmész 30k km-t egy olajjal, ha a gyár annyit ad meg. utána meg megy a sírás, hogy letérdelt a turbo, kokszosodik a motor, etc.mod: keress rá a bejáratás szóra itt a topicban, még egyszer nem akarom elmesélni a sztorimat.
amugy nem bántásként, de biztos nem műszaki ember vagy, ahogy nézem a hozzászólásaidat.
-
Nem3sys
tag
válasz
Kornel
#14539
üzenetére
bejáratásról jut eszembe,
van egy ijó barátom aki vett még 2004-ben egy új 520D-t, szalonból amikor elhozta padlógázzal ment vele egyből sielni ahogy szokott, anno mindenki meglepődött rajta, hogy csak az ő bmw-je megy 220-t senki másé, lehet véletlenek de én nem hiszek a bejáratásban -
Kornel
veterán
válasz
Tomics
#14538
üzenetére
simán jó a pálya, de 110-nél többet ne menj vele bejáratás alatt.
külsőbe elvagy annyival.
én javaslom, hogy 1500 km körül ejts meg egy olajcserét, szerintem 5w30-at rakj bele, ha jót akarsz, akkor eneos sustina-t javaslom, de jó a sima hyper premium is. 0w20 az ajánlott olaj, nekem most az van a k12b-ben, de szerintem túl vékony, hallani a láncot, ha jobban fülel az ember, az 5w30-nál nem volt ilyen gond. elvileg az is simán jó bele, tehát mellé nem lősz nagyon.
persze sehol sincs leírva a szervizkönyvben (korábban részleteztem, hogy miért), hogy 1000-2000 km körül olajcsere kell, de ha sokáig tervezel az autóval, akkor meghálálja, hiába járatják be padon a motort, nem 1000 kg-val a hátán teszik mindezt, teljesen más terhelést kap.
egyébként nem volt vészes az ára, én 2008-ban vettem a faceliftes glx cd ac swift mk4-et 2,6-ért, viszont a tied (mk5) sokkal jobb autó minden téren!sok baleset-és hibamentes km-t hozzá

-
Tomics
addikt
válasz
Kornel
#14512
üzenetére
GLX AC CD 2,7 Millió.
Elengedték a metálfény és a forgalomba helyezés díját.Egyébként az mennyire gáz, ha pályán jövök haza? (80km). Mert ugye bejáratás alatt nem kéne annyira pörgetni a motort és jó lenne ha változó körülmények között tenném meg az első kilométereket. Csak közúton kb dupla annyi időmbe kerül hazajutni
-
Doze
aktív tag
válasz
Siriusb
#14524
üzenetére
Mikori évjárat az autó?
Szabvány szerint: 2001 jan 1 kötelező, minden benzines autóba, új modellek esetén 2000 jan 1 volt a dátum.
Ha esetleg nem jó, akkor olvastam valahol hogy a pl a régi swiften ki lehet "villogtatni" a hibakódot, úgy tudom hexában villogja, ahhoz meg van egy táblázat, hogy épp mi tartozik hozzá

A másik dolog, úgy tudom a wagonerben már van digit számlap..... ott ki lehet íratni a hibakódot talán...
Hibakód olvasása
ha gyújtáson nyitott ajtónál háromszor ráadjuk a világítást, és háromszor megnyomjuk a belső lámpát kapcsoló ajtógombot, kiadja a km-számlálóban a hibakódot, meg egy led levillogja. Ugyanez négyszer a törlés.Hibakód törlése SUZUKI vizsgálókészülék használata nélkül
1) Kapcsolja ki a gyújtást.
2) A gyújtáskapcsoló ON helyzetbe fordítása és a
motor leállt helyzetében hajtsa végre az a) - d)
lépéseket 10 másodpercen belül.
a) Fordítsa el a fényszórókapcsolót a “HEAD”
helyzetbe.
b) Fordítsa a fényszórókapcsolót “OFF” helyzetbe.
c) Háromszor ismételje meg az a) és a b) lépést.
d) Nyomja le és engedje el a vezetőoldali
ajtókapcsolót négyszer.
3) A fenti lépések végrehajtása után ellenőrizze, hogy
nincs működési hibát jelző DTC. -
Kornel
veterán
nem tudom eldönteni, hogy milyen méretű gumit vegyek nyárra.
ha maradok a dunlop sp sport blurespone-nál akkor:185/55 r15 22k/db, 88k/szett
195/50 r15 15k/db 60k/szettha 195/50 r15-öt vennék, akkor 1,87%-al többet forogna a motor azonos sebességnél, ennek minden hátrányával, viszont 30k különbség sose jönne vissza fogyasztásba, és elvileg a 2%-os tűréshatáron belül van a méret...
segítsetek már

-
Kornel
veterán
válasz
Siriusb
#14528
üzenetére
ph-n valakitól?
gyorsabb és esetleg olcsóbb is egy használt.pl. ez... lealkudod 3000-re, oszt jónapot

ha meg valami oknál fogva mégse működne vele (de mennie kellene), akkor ugyanennyiért eladod.
-
Siriusb
veterán
válasz
Kornel
#14525
üzenetére
Kösz a választ és az ajánlatot! Akkor mégis megrendelem és bizakodom, így is legalább 3 hét, amire megjön.
Szerk:
De szaporák voltatok, mire megírtam a választ.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!Szerk2:
(#14529) kornelka
Eszembe sem jutott, hogy valaki itt is árulna. Megnézem. -
a_tesz
Korrektor
válasz
Siriusb
#14524
üzenetére
Nem az adapteren múlik, hogy a motor mennyire "közlékeny". Kornelka szerint működik a G13BB-vel, én hiszek neki, nekem nincs vele tapasztalatom, azt tudom, hogy a G13A-ból nem sok információt lehetett kinyerni. Nem lebeszélni akarlak róla, meg végül is nem olyan egetrengető összeg (bár persze kinek mi az), meg egyébként eladni sem lehet olyan nehéz, ha kiderülne, hogy mégsem jó.
-
-
Siriusb
veterán
Épp ezért szeretném első lépcsőben megnézni a pontos hibakódot, mert ez a lámpa többféle hibát is jelezhet, ha jól tudom. A szerelőm olyan, hogy csak akkor akar hozzányúlni valamihez, ha már baj van, aminek örülök is, de nem minden esetben szeretném megvárni, hogy meglegyen a baj. A károsanyag bemérés jó ötlet, ki lehet zárni egy - két dolgot.
Mindenesetre egy adapterbe be kellene ruházni. -
Doze
aktív tag
válasz
Siriusb
#14520
üzenetére
Azért jár körül a témát, mielőtt 60e ftért katalizátort veszel.... nagyon sok dolog közrejátszik hogy kidobja ezt a hibakódot. Elsőként talán azt hogy milyen üzemi körülmények közt jön elő, ha veszel adaptert a "freeze frame" adatokból tudhatod meg...
Ha ezt megtudod és tök véletlenszerű a jelenség, vidd el műhelybe méress rá a káros anyag kibocsájtásra, ha jó akkor már ott valami bibi van mert a katalizátor ha fos minden körülmények közt fos...
Ha ez is megvan akkor érdemes a lambda szonda körül nézelődni, kábeleit ellenőrizni.... az is lehet hogy a lambda fűtése adta be a kulcsot stb... Utána a fojtószelep... nem e kokszos stb.
Egyébként magát a katalizátort szemrevételezéssel is meglehet mondani jó vagy sem... kerámia széttörve stb..
-
Siriusb
veterán
válasz
Kornel
#14518
üzenetére
WagonR+. Már tavaly is eljátszotta, hogy a tengeralattjáróhoz hasonlító lámpa kigyulladt a műszerfalon, de aztán kialudt. Idén már harmadszor jön elő, de aksi levétel ideig-óráig orvosolja, viszont ez számomra nem megoldás, ezért szeretném tudni, pontosan milyen hibát jelez. Ma megint levettem az aksit 10 percre, kíváncsi vagyok, mikor jön elő legközelebb a hiba.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Kornel
#14512
üzenetére
Gyors keresés a használtautón megerősített abban, hogy a facelift után ezt a felnit adták, ha járt hozzá, de mindegy is
De tény, 4x100 15" az egyik leggyakoribb méret, rengeteg felni közül válogathat.Siriusb: melyik motor van a WR+-ban? Ha nem a M13, vásárlás előtt én kipróbálnám egy adapterrel, hogy egyáltalán működik-e, mert kicsi rá az esély.
-
Siriusb
veterán
válasz
Kornel
#14516
üzenetére
Én nem akarom folyamatosan használni, legalábbis most így gondolom.
Csak a hibakód miatt érdekel.
Felhívtam szerelőt, azt mondta, ha katalizátort kell cserélni, akkor az bontottan is 60k, s azt sem tudod, mit veszel. Szóval közlekedjek a kocsival nyugodtan, de valahogy mégsem nyugodtam meg.
-
Kornel
veterán
válasz
Siriusb
#14513
üzenetére
azaz.
én most rendeltem meg ezt, mert van rajta kapcsoló, nem kell kiszedegetni minden nap a cuccot, csak kikapcsolod, és kész. ilyen van Doze-nak is, tőle az info.
-
Siriusb
veterán
Ugye ez egy obd2 csatlakozó? Ebay-ről milyen bluetooth-os kütyüt érdemes rendelni a hibakód kiolvasásához?
-
Kornel
veterán
válasz
a_tesz
#14511
üzenetére
swift hello volt a neve annak a limitált szériának, amit ezzel a felnivel adtak.
elvileg a régebbi tipikus swift2 felnivel is adtak facelift után is kocsikat, ahogy emlékszek.egyébként meg 15-ös felniből rengeteg a kínálat, szerencsére nekem most sikerült kifognom ezt a mazda2 felnit, ami pont passzol

(#14510) Tomics: egyébként mennyi volt, ha nem titok, és melyik felszereltségi szint?
(#14709) domojko: így van, de az nem váltómérete a 165/70 r14-nek, átmérőben 16 mm-el nagyobb annál. a 185/55 r15 viszont pont váltóméret. valószínű a suzuki azért nem azzal adta ki gyárilag 15-ös méretben, mert nagyon drága méret, illetve magyar utakra jobb a magasabb oldalfal. viszont nekem lehet alá se menne így ültetve a 185/60 r15
de ha be is férne, akkor is szar úton tuti beleérne az ívbe 
-
Tomics
addikt
Nem adták a felnit, de adtak egy kis árelőnyt. Kicsit sajnálom, sokat dobott volna a kinézetén. Most dilemmába vagyok hogy vegyek-e hozzá majd 16os felniket, csak akkor a 15ös új gumik feleslegessé válnak. Nem tudom hogy 15-ös felnikkel hogy nézne ki. Egyébként jövő héten mehetek az autóért

-
Kornel
veterán
válasz
Mercutio_
#14503
üzenetére
a lényeg a gumi külső átmérője, ami a felnitől csak annyiban függ, hogy R14 vagy R15 pl.
a suzuki gyári kerekének váltómérete R15-ben a 185/55 r15, ami piszok drága. ami szóba jöhetne még, az a 185/60 r15, amit a suzuki is rak alá, de az ültetés miatt az túl nagy lenne átmérőben, ezáltal félek, hogy esetleg beleérne a kerékjárati ívbe. 195/50 r15 pedig 11 mm-el kisebb átmérőben, de olcsó méret, ez a dilemma. Ha suzuki felnim lenne r15-ös méretben, akkor is ez lenne a dilemma
(#14504) PRDZsolesz: dede, 54,1 a középfurat, ezért is vettem meg, nem kell mókolni vele.
-
Kornel
veterán
válasz
PRDZsolesz
#14501
üzenetére
6Jx15 4x400 ET45.
szóval pont ideális, mivel a gyári suzuki felnik 5,5J szélesek, ezáltal arra neccesen menne rá pl. a 195/50 r15, erre meg pont jó lenne.
13 mm-e kijjebb lesz a külső széle, és 13 mm-el bejebb a belső széle, mint a gyári 5Jx14 4x100 ET45-ös acélfelninek.most már csak az a kérdés, hogy 22k-ért 185/55 r15 menjen rá, vagy 16k-ért 195/50 r15.
valószínűleg sose hozná be az árát a 185/55 r15 fogyasztásban és abban, hogy kevesebbet forogna a motor adott sebességnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Elemlámpa, zseblámpa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mini-ITX
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- További aktív témák...
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Új Reolink TrackFlex Floodlight WiFi biztonsági kamera
- BMW 325XI 3.0L sor6 218LE 2008
- Saeco Exprelia EVO I Szervizelve I Patika állapot I Automata tejeskancsó I Garancia I Beszámítás
- Jura Impressa F70 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi 14T Pro 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 8TB Western Digital Red Plus SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3933, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

ott álltam mellette.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)











