- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mindent visz: A GeForce RTX 5080 tesztje
- Milyen videókártyát?
- Megnyitotta kapuit a hardvercsárda
- A 70 milliárd paraméteres DeepSeek R1 LLM-et is lokálisan futtatná az AMD
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Eltűntek a mobil GPU-k az AMD és az Intel útitervéből is
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8974 üzenetére
Simán WRX STI-ként hivatkozza a gyár is, ugyan a 4 ajtós sedan WRX karosszéria kódja VA de azt csak a sima WRX-nél tüntetik fel, pedig a kasztni azonos tehát VA kódos lenne elvileg az STI is. Szóval akkor megszavazom az STI karosszéria kódjának is a VA-t.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jah a Passatban is olyan van, utálom is, engem zavar a kilátásban.
Subiban nem is volt gyárilag csak ablaktörlőfűtés.
mod:
Gub4cs_1: Betennélek az összefoglalóba, van egy nagyobb felbontású képed a kocsiról? Ha ide feltöltöd az tök jó és akkor azt betenném. Vagy tegyem be a féknyergeset? Mondjuk nekem tetszik a színe...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8952 üzenetére
Jaja, elég jó vételnek tűnik, csapj le rá.
Közben nézegettem szélvédőt. Találtam 31k-ért utángyártottat vagy van 35k-ért gyári beszállítótól... Sajnos márkát nem ír egyiknél sem. Pilkington-nál nincs raktáron rendelni kellene emiatt árat sem tudtak így csípőből mondani.
Na most van fűthető meg nem fűthető. Ha fűthetőt veszek azt éltre lehet kelteni egy nem fűthetős kivitelnél vagy felesleges olyat vennem? Minimum kéne egy kapcsoló hozzá... Mondjuk nem hiányzik csak kb 800 huf az árdifi ezért megakadt rajta a szemem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8944 üzenetére
Most a hétvégi Mátrázás után felmerült bennem, hogy kéne egy sperr hátra... Bontottan egy Obk/Fori hátsó LSD difi nem lehet olyan drága nem? Persze lehetne gyártatni is de az sztem nem lenne olcsó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8920 üzenetére
Érdemes lesz majd a friss tesztekre is ránézned vásárlás előtt de a prémium szegmensben nem nagyon vannak meglepetések mondjuk. Continental/Michelin/GoodYear ezek a nyerők.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8918 üzenetére
225/45R17 amúgy is olcsóbb méret én váltanék rá mindenképpen. A 245 lovat nem is fogja vissza (az enyémre viszont túl széles lenne már).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8916 üzenetére
Michelin Primacy 4 vagy a GoodYear is halk és tapad.
De nézhetsz nem csak gyári Lega felnit. Pont most láttam FB-on, hogy árulnak STI felnit 17x7.5J ET53...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8913 üzenetére
Hankook a prémium alja, az vállalható. Sport vagy túra abroncs kell? GY F1 nem rossz gumi de jön a tél én már idénre nem vennék nyárit ha nem muszáj.
Vegyél gyári felnit, az még szép is. Nekem legalábbis tetszik, azt vettem volna szívem szerint de nem akartam 17-es felnit. Vagy veszel peremvédős gumit a MAK-odra.
Parci: Hát Bögre megültette a WRX-et (STi ruggancs ment bele) az -1 cm-t ültet rajta, azzal nem volt gond. Klemens az E92 Bimmert ültette meg -3/-4-es szettel, ott viszont a komránymű elkezdett zörögni egy idő után tőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8911 üzenetére
Át is javítottam, biztos ami biztos az eredeti postban.
Hankook VP3 (K125), olcsó és jó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8908 üzenetére
Belekavarodtam, pozitívot akartam írni de elméleti dolog, ET55-nél nagyobb ET-s felni elég ritka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #8905 üzenetére
Ha jól látom a katalógusban az EUDM-nél 245/35ZR19 és 255/30ZR20 a gyári méret. Váltóméret mehet fel bár elvileg külföldön beleköthet a rendőr.
Gub4cs_1: Visszautalva a felni szélesség & ET szám kapcsolatára: 19" átmérőnél 8,5" széles a gyári felni és ET55-ös, 20" átmérőnél 9" széles és ET48.
Szóval ha felfelé váltasz akkor nézhetsz rá ET48-as felnit is pl. Bár én nem erőltetném a 20"-t, nem magyar utakra való méret az már...
mod:
Jah ez egy jó oldal, az adatbázisában benne vannak a gyári méretek is. Innen puskázok én is sokszor.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8903 üzenetére
Gratula! Nagyon szuper járgány! Majd szervezünk topik találkozót, arra remélem elhozod.
Simán meglépném. A 18-as felni könnyebb (kisebb lesz a rugózatlan tömeg) és kvázi váltóméret (1 mm az átmérő különbség, az semmi). A gumi olcsóbb rá és ugye nem keskenyebb tehát tapadásban nem lesz különbség. A nagyobb peressége okán picit lágyabb lesz a rugózás de azt kb észre sem fogod venni, az is nüansznyi különbség.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8901 üzenetére
Üdv!
Képet kérünk a járgányról, hagy csorgassuk a nyálunkat kicsit.
Az ET szám csak a felni szélességének ismeretében releváns adat, a kettőt együtt kell vizsgálni. Azonos szélesség de eltérő ET esetén:
- Szigorúan véve: A gyári ET-nél maradj, mert az agy csak úgy kapja teljesen függőlegesen a terhelést (amit olyan terhelésre terveztek). Ha nem teljesen függőlegesen kapja akkor idő előtt elkopik (észrevehető mert el kezd búgni ahogy a csapágy kopik), ezen kívül (futóműállítás nélkül) félrekoptatja a gumit, szélsőséges esetben instabillá is válhat az autó és feleslegesen nagy mecahnikai terhelést kapnak a futómű elemek aminek idő előtti kopás lesz az eredménye.
- Nem szigorúan véve: Igazából ha nem nagyon nagy az ET különbség akkor egy futómű állítás után korrigálható az eltérő ET okozta futóműgeometria torzulás és ha nem ér bele a kasztniba a gumi, akkor nem lesz gondod. Ha nem lóg túl a sárvédő íven akkor még a rendőr sem köt bele.
Jah és a titkos tipp: ha
negatívpozitív irányba mész ET-ben a gyárihoz képest, akkor azt ellensúlyozhatod nyomtávszélesítővel (ami nem szabályos itthon, csak mellékesen jegyzem meg).Én is ebben a cipőben voltam mert a gyárin kívül alig van ET55-ös felni. Végül gyárit vettem... már vagy 3 éve amit azóta se tettem fel. Vasfelni rulez.
mod:
Jah a kérdésre nem is válaszoltam:
Minél kisebb az eltérés a gyárihoz képest annál jobb. Itt egy jó kalkulátor, itt tudsz játszani a méretekkel: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #8898 üzenetére
Óvatosan, egész héten razzia van! 68-ig jó vagy ilyenkor, a km óra is csal... simán megúszható még. Kb 2 hét és kiderül, hogy jön-e csekk.
Szerémin én is majdnem beleszaladtam múltkor, ha nem villant a szembejövő BMW-s, akkor nem úszom meg.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem manuálissal 10,5-11,5 között eszik forgalomtól függően. Egy modern automata már ott tart, hogy nem kér vele többet az autó mint manuálissal. Szóval tiéd sem verne be 13-at normál közlekedés mellett sztem.
Petester: Jó ha nagyon akarom Kormi is bever 12-t városban. De előtte az 1.8 TSI is bekért lazán 11-12-t. Városban minden sokat eszik. Jó egy hibrid nem. Szóval gyúrhatunk az e-Boxer-re.
MasterMark: Nem néz ki túl jól, annak nem lenne szabad így végigrepednie. Még jó, hogy az enyémnek az egész szívósora fém, azzal sosem lesz ilyen gond.
A pillangószelep viszont szép tiszta lett. Enyémet is meg kéne majd kukkantani lassan...
Az hogy miért ül továbbra is a feneke arra meg tippem sincs...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Nem eri meg foglalkozni vele szvsz. Egy XT-t meg esetleg erdmes megmenteni de ezek kesobb sem fognak igazan sokat erni. Eleszi a rozsda es igazabol mar egy SH foribol atulve is erzed h mas dimenzio, mintha az Ikeas fulesfotel helyett egy hokedlin ulnel. Na most ennyiert boven kapsz SH Forit is...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8872 üzenetére
Jaa, az enyémben nem ilyen, ott kiírja bötűvel. Gondolom a barom amicsik nem ismerik az ikonját (bár ezek szerint én sem ).
Jó túl van árazva amúgy is, csak szemet szúrt. Ez sokkal jobb vétel lenne (igaz ez még nem FL-es) szvsz: [link]
mod:
Aha, igen a TPMS lesz az. Úgy látszik nem költött rá. Bár elég érdekes mert a gyárira 10 év elemgari van... Szóval lehet a nepper eladta belőle külön.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8870 üzenetére
Ehh, az ilyen olyan bosszantó.
Ennél az XV hirdetésnél a 7. képen jól gondolom hogy a világító chcengine van kimaszkolva?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8868 üzenetére
Ott elég jó árak szoktak lenni. Sosem találtam cuccokat az enyémhez de rájöttem, hogy csak nem jól kerestem. Mert ugyan az enyém nincs benne de a Forester igen. Na most a motor ugyanaz... Simán jó, rendeltem próbaként így légszűrőt és tökéletes (cikkszám szerint is).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Látom közben megérkezett az új 2019-es Levorg is a kereskedésekbe.
Nem, nem elírás az 150 ló... Tényleg az FB20B motor van benne, ugyanis az FB16 DIT nem tudta megugrani az aktuális Euro6 normát.CB: Szép eredmény!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8801 üzenetére
Az, a duplakuplungos de az nem hagyomanyos automata (nincs wandler), hanem a robotizalt kezik csaladjaba tartozik. Keress ra dsg+robotizalt kezi kifejezesekre.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8799 üzenetére
Nem a DSG az egy robotizalt kezi. Persze jol van megirva a szoftver meg kifinomult technika de nem a hagyomanyos wandleres megoldasu automata. Es van benne DMF, ami nem olcso. Kormiban mar doglodik is... Autosban volt rola szo sokat keress ra. Vagy akar a googleban.
Eliras, sor4 az a motor.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Egy fokkal jobb mint a WRX, motorikusan plane. Itt nem a polgari verzio lett felokositva hanem az EVO visszafogva. Hajtaslanc pl azonos (Subarunal csak az Sti-ben van nagyobb difi hatul pl). Szoval egy laza chip es Evo-d van.
Az automata az dsg szarmazek, kenyes az olajcserere de tartos darab. Hatranya h nem igazi automata hanem robotizalt kezi, tehat van benne kettostomegu lendkerek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8773 üzenetére
Nekem ezek dobja az adatbázis:
7x17 ET55
7.5x17 ET52
7x18 ET55
8x18 ET48mod:
Igen, igazad van, UDM-m méreteket néztem. A 8" szélesre 235/35ZR18-as gumit ír.
Wheel-size.com, nem tévedhetetlen de azért elég biztos forrás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8770 üzenetére
Neked is ET48 a gyári offset-ed 8"-széles felni esetén.
mod:
Petester: Sav az jó, lehozz mindent szépen. Mondjuk én Brigéciol-t használtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Azért most, hogy a kopott gumi került hátra ha nagyobb gázzal állok fel a garázsból kicsit megkaparnak a hátsók. De legalább tudni, hogy a központi difi teszi a dolgát.
mod:
Jah és ma átkompoztunk a Balcsin. [kép] Így még az én szemem is bántja ez a lemezfelni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8760 üzenetére
Nincs baj vele, csak tekintve hogy nem ér semmit én nem fogok erre 200$-t költeni pluszban.
outsiders:
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8755 üzenetére
Nem, gyári 16"-os felnit vettem. Hivatalosan nem is tehetek fel nagyobbat, mert a típusengedélyében csak ez az egy méret szerepel.
Azért mert nem akarok sz@rakodni az átgumizással, főleg úgy, hogy jövőre úgyis eldobós a gumi. Majd ha a mostani cserés lesz akkor az új gumit már az alura rakatom fel és kész (bár addig azt is gatyába kéne rázni).
Egyelőre a TPMS likvidálása felé hajlok.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8735 üzenetére
Nekem nagyon tetszik ennek a gyári felnije. Még azon is elgondolkoztam anno, hogy ilyet veszek az enyémre.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jah amúgy pont ezen gondolkoztam, hogy mennyire kevés lehet egy ilyen OBK kasztniba a 2.5i motor. Mert lehet szépíteni de még az enyémben sem alakít nagyot, pedig jóval kisebb homlokfelület meg vagy 2 mázsával könnyebb is...
mod:
Petester: Kb 180k ezeknél a vezérléscsere. Vegyük hozzá a gyertyákat meg új hűtőfolyadékot is és akkor talán feltornázható 200k-ra. Az nem sok azért, abban megállapodhatunk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8726 üzenetére
Komolyan meg kéne hirdetnem a gépem, lehet jönne egy veréb és elvinné az enyémet is 4-5M körül, ami azt jelentené, hogy nem hogy buknék rajta de még nyernék is a bizniszen. El vannak szállva az árak, ennyiért vagy kicsit többért inkább új autót vennék már magamnak.
mod:
A Paskálos OBK az UDM csak mondom...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szvsz itthon nehéz lesz eladnia 5.15M-ért akkor is. Mondjuk 3-3,5M-ért még akár én is rámennék...
Amúgy mi van a topik grillezéssel? Vagy ezt idénre elengedtük?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8716 üzenetére
Mert önszintezős és nincs is utángyártott csak gyári.
mod:
Petester: Igen, picit drágább úgy ha te viszed az anyagot. De legalább beteszik, van ahol nem teszik be a hozott anyagot. Mondjuk a gyári szűrő szvsz pont nem ér dupla árat a Mann-hoz képest. De pl a keréktőcsavarból én is gyárit vettem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Magyarul akkor a Hace nagy generált csinál ennyiért, a Seibiko meg csak egy vezérléscserét.
mod:
Petester: Igen, Hace-ben kicsit drágán mérik az anyagokat. Igaz drágább a rezsióradíj ha magad viszed az anyagot de még úgy is vastagon jobban jársz ha magad viszed. Csak egy példa: 3k náluk a gyári olajszűrő, én 1,6k-ért vettem a Mann-t, ami semmivel sem rosszabb szvsz...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A hegytetőn: [kép]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- ///Parkside körfűrészlapok és flex korong több méretben /ÚJ/ bolti ár feléért! -50%
- Eladó (bolti új árának közel feléért) újszerű Faktum Makaó nagyszekrény!
- Aeotec SmartThings Hub - okosotthon vezérlő központ (Zigbee,Z-Wave,Thread, Wifi)
- Kaabo Mantis 8 Dual elektromos roller E-roller 2 x 800 Watt
- Dyson 215343-02/07 porszívófej
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest