- Számítási kapacitásban és hardverben gazdag 2025-öt kíván a PROHARDVER!
- A Moore Threads egy profiknak készült grafikus kártyával bővítette kínálatát
- Szó szerint táptitán az FSP legfrissebb üdvöskéje
- Egyedi Ryzent kér a Lenovo a készülő olcsó kézikonzoljába?
- Scuf Reflex Pro kontroller és egyéb Black Ops 6 érdekességek
- Dell notebook topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen házat vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Új hozzászólás Aktív témák
-
adr0001
aktív tag
Úgy nem értelmetlen hogy 2 db 4k képkocka az technikailag ugyanaz, tökmindegy hogy egy game engine vagy egy hw video dekoder közül melyik állította elő. A mellékelt képen az OFA látható munka közben, ugyanolyan minôségben mint a játékok alatt. Bárki kipróbálhatja.
Rövidesen majd meglátjuk (tm), de egyben biztos vagyok, egy MAI GPU-nak egy MAI játékot futtatva könnyebb dolga van ha tényleges 120 fps render helyett 60-ból 120 fpst csinál frame gennel, ès a lényeg: OFA nélkül is.
Sírva viszem magammal a tíkot
-
adr0001
aktív tag
És ez így is lett megvalósítva ahogyan írod.
De, az Ampere és a Pascal áramköre is képes ellátni ezt a feladatot.
És ezt nem tudom lenyelni az nV-től.Itt egy frame time, 4K/23,976fps -> 60fps, frame gen. GPU használat 5-10% között, mert itt minden egyes frame fake. A 3060TI OFA-ja dolgozik rajta, ráadásul úgy hogy több melója is van mert video esetén tényleg csak 2 képkockát tud összehasonlítani az engine, más info nem áll rendelkezésre. Fun fact, másik render-path ugyan, de egy GCN 1-es Radeon alig rosszabb számokkal dolgozik.
Utolsó előtti sorban ott a renderer neve, ki lehet próbálni.
"Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével."
Semmi hátrány nem keletkezik abból hogy ha shadereken fut. Abu leírta hogy miért. Az OFA a DLSS3 frame-gen Denuvo-ja.Sírva viszem magammal a tíkot
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az NV mindenképpen OFA-val akarja csinálni, de valójában nem szükséges hozzá. Úgy nyilván nehézkes, hogy van egy célhardver a GPU-ban, ami nem elég gyors. Ráadásul mindegyik kártyában ugyanaz az egység, tehát nem skálázódik a teljesítménye a számítási kapacitással. És az Ampere-ben az OFA tényleg nem tempós.
Az AMD ezt shaderből csinálja, vagyis skálázódik a teljesítmény is. Ez részben a Xilinx algoritmusa, ami át lett írva HLSL-re, amiből ugye tudnak fordítani különböző API-k által használt IR-ekre kódot. Ezért van ugye az, hogy az aszinkron compute számít, mert ez egy compute shader, ami le tud futni az éppen nem használt feldolgozókon, amíg a normál képkocka készül. Plusz ugye az RDNA3-ra a kód még dual-issue-hoz igazított is, ezt valószínűleg kézzel optimalizálják.
Tehát igazából az FSR3 képgenerálója a nem felhasznált shadereket próbálja befogni. Ezt ugyanúgy meg tudná tenni az NVIDIA is, hiszen nekik is kb. annyi fel hem használt ALU-juk van egy nem túl jól megírt játékban, mint az AMD-nek. Az OFA-hoz való ragaszkodás egy ponton túl hülyeség, mert egyszerűen gyorsabb maga a GPU, mint a beépített aprócska egység. És ugye az fontos, hogy a GPU maga skálázódik, tehát az erősebb GPU-kra erősebb képgenerálót is lehet alkalmazni, nem limitálja annak képességeit az OFA sebessége, ami a 4090-ben és a 4060-ban is ugyanolyan. 4060-on ez oké, de 4090-ben van egy rakás co-issue lehetőség, tehát ott már egy szoftveres megoldás jobb eredményt is tudna adni, mint az OFA. Az Ada OFA hardverét tekintve nagyjából a 4070 a váltópont, ebben a GPU-ban van több nyers számítási kapacitás, mint amennyi az OFA hardverrel elérhető, és erre jobb képgenerálót lehetne tervezni szoftveresen. A 4060 viszont rosszabb, abban nincs akkora nyers számítási kapacitás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
anulu
félisten
ok, kezükbe adja. majd ezen userek telesírják a netet, hogy mekkora hulladék. azt nem teszik hozzá, hogy olyan cuccon használták, ami kanyarban nem kéne, hogy támogassa, mert nem elég erős, de az nv a "kezükbe adta" a döntést.
persze, limitálja, hogy melyik kártyákon használható a DLSS3, de azokon legalább működik."Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
hokuszla
senior tag
nem tanulnak azok semmibűl
GPU Shipments Continued To Decline In Q1 2023: NVIDIA at 84%, AMD at 12%, Intel at 4% Market Share10600k 16GB 1660s 5TB
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Végre bemutatkozott a Pixel 8 és a Pixel 8 Pro
- Ukrajnai háború
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest