- Ilyen videokártyát választana a DOOM Slayer
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Androidos tablet topic
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- Házimozi belépő szinten
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- IFA 2024: Erős, bár drága NAS-ok a Ugreentől
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #12 üzenetére
Attól, hogy van leképező, még nem építik be a végleges release-be. A Dunia is tartalmaz DX12 leképezőt, de nincs sok haszna neki például a Far Cry 5-ben, mert átírták a motort gpu-driven pipeline-ra. Emiatt a DX11 biztonságosabb opció.
Az AC Origins is tartalmaz DX12-t, csak nem szállították sosem vele. Inkább a DX11-et választották. Most itt nehezebb megérteni, hogy miért.Általában egyébként az is számít a kiválasztásnál, hogy melyik leképező a legkevésbé problémás. Attól, hogy létezik explicit API-ra támogatás, még nem biztos, hogy mindenen jó, vagy mindenen jól ellenőrizhető. A DX12 a PIX-szel már nem áll rosszul, de a Vulkan esetében még mindig csak a Radeonokra van olyan debug és profiler eszköz, amik egymással interoperabilitás kínálnak. Pedig az az API sem új már Ez azért nem túl jó egy olyan piacon, amikor NV-re és Intelre is kell szállítani a játékot. Sokkal nehezebb a tesztelés és a hibakeresés, ha nincs megfelelő eszközkészlet hozzá. Lehet, hogy eléred az egyik gyártóval, hogy megy, de mi van a másik kettővel? Ezek erősen befolyásolhatják a döntéseket.
Ahogy fentebb is írtam nem mindenhol születnek optimális döntések. Amikor két API-t szállítasz, akkor valami oka annak mindig van. És annak a költsége rosszabb, mintha egy API-t szállítanál. Az ok pedig általában az, hogy az egyik API-ra nincs olyan eszközkészlet, amivel garantálni tudnád, hogy a leszállított kód aztán minden pillanatban szuper lesz mindegyik gyártón. Ez főleg a Vulkan API-n probléma még, a Microsoft a PIX-szel nagyon belelendült, felfogták ennek a jelentőségét, de a Vulkan API-n a RenderDoc a legjobb debug eszköz, amit aztán tényleg nagyon aktívan fejlesztenek, de az interoperabilitást csupán a Radeon GPU Profilerrel kínál. Semmi mással. Ez már a fejlesztésnél is eléggé sok korlátot jelent, mert ha normális eszközkészletet szeretnél, akkor muszáj Radeont használnod, de amikor elkészült egy kódbázis, amire azt mondod, hogy megy a fejlesztői gépeken, akkor előveszed a többi gyártó hardverét, és elkezded azon tesztelni. Ha viszont jönnek a gondok, akkor marha nehézzé válik az, hogy a RenderDocban rögzítesz valami rendellenességet, de abból nem kapsz automatikusan NV-re és Intelre teljesítményprofilt, hanem egy csomó időt kell abba beleölnöd, hogy egyáltalán kiderítsd, hogy amit rossznak látsz, az valójában rossz-e, vagy a hardver annyira képes. Eközben ugyanennek az ellenőrzése a Radeon GPU Profilerrel egy kattintásnyira van. Ez még mindig elég nagy problémája a Vulkánnak. Nem véletlen, hogy például az id software nem is használja a gyártók profilozóit, vagy éppen a RenderDocot, hanem írtak maguknak mindenből sajátot, csak ez sokaknak azért nedves álom kategória. Ilyenek miatt dönthetnek úgy egy játéknál, hogy akkor marad a DX11, mert nem mindenen megy jól a Vulkan, és régen ez jellemző volt a DX12 esetében is, míg a Microsoft annyira nem gyúrta ki a PIX-et.
Annyiban azért jó helyzet, hogy a Vulkan API-n a tipikus nehézségekre egyre több olyan kód, van, amit egyszerűen csak headerként be lehet vetni. Az Ubisoft sem ír saját memóriamenedzsmentet, hanem beépítik az AMD VMA-ját. Az eléggé kiforrott, támogat minden gyártót, egy csomó esetet lefed, amiket nem, azokra pedig egyszerű módosítani. És végeredményben sokkal kevesebb lesz a hiba, vagy a teljesítményprobléma, mintha saját menedzsmentet írnál. Emiatt jönnek a Vulkan portok az egyes Ubi játékokba. A legnagyobb méregfogat úgy húzzák ki, hogy ~12 ezer sornyi külső kódot építenek be. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #10 üzenetére
Azért van a játékok egy részén Vulkan, mert az Ubisoft meglátta a lehetőséget a Stadián való fejlesztésnek. És ez tényleg hasznos, mert egy csomó dolgot begyorsít. Ott a hardver a felhőben, bárhonnan elérhető, nagyon jók a tesztlehetőségek. Egy játékmenetre vonatkozó módosítást gyorsan tudsz ellenőrizni, gyorsan lehet dönteni arról, hogy jó-e vagy sem. Ezzel végeredményben hatékonyabb lesz a fejlesztés. Viszont a Stadia csak Vulkan API-t támogat, tehát muszáj erre mászni.
Valszeg mindent elvisznek majd Vulkan irányba később, mert különösebb haszna nekik a DX12-nek nincsen. Sokkal többet nyernek azzal, hogy a Stadiát használják játékfejlesztésre.
Egyébként minden motorjuk tartalmaz DX12 és Vulkan API-ra is támogatást. Ez majdnem minden cégnél így van, csak nagyon sok stúdió a release-re nem csinál két API-ra kiadást, de a motor működik velük, meg tudnák oldani, hogy mindkét API ott legyen, csak nem sok haszna van, mert két leképezővel megnő a karbantartási költség. Viszont fejlesztésnél tök jó, ha van két leképező, mert ott gyorsan lehet ellenőrizni a hibákat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #2 üzenetére
Mindre nem lehet visszarakni a Vulkánt. Hiába ugyanaz a motor neve, a kód eléggé más. Csak a legújabb Anvil verzió van úgy felépítéve, hogy a Vulkan jó legyen. Az AC Odyssey esetében elkészült ez. A Stadián fut. Visszaportolható PC-re, de ez is idő, elsődlegesen a tesztelés szempontjából, meg ugye maga a kód a Stadiára készült. Intel és NV GPU-t az nem látott, tehát azokat el kell kezdeni tesztelni, a hibákra reagálni kell a kód szintjén, szóval ha lesz is, akkor is lesz pár hónap. A Ghost Recon Breakpoint esetében régebben mondták egy AMD-s előadáson, hogy nagyjából 3 hónap a Vulkan port, de ekkor még csak AMD-n fut normálisan, mert az Ubi már a Stadiát használja a fejlesztésre. Kell legalább egy hónap, mire hozzáigazítják az Intel/NV GPU-khoz, és kell legalább két hónap, mire tesztelik az egészet, hogy működjön is PC-n. Az Odyssey nagyjából a felénél járhat a procedúrának, ha a Stadián működik.
A régi Anvil játékok nem valószínű, hogy kapják Vulkánt PC-re. Túl eltérően működik a motor. -
GeryFlash
veterán
válasz
huskydog17 #2 üzenetére
Tippre: biztosan nem fog kapni. Single only game ami nem termel pénzt igazából. Abban lehet bízni hogy innentől a többi Anviles game fog kapni. Meg talán a Division 2 ami megkaphatná, de azt se biztos/valószínű.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A következő héten érkező frissítés jelentősen csökenti majd a többletterhelést.
- Lenovo Legion Pro 7 16IRX9H INTEL I9-14900HX RTX 4080 bolti ára 1.35 mill ft
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest