- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A Windows 11 nem akarja ránk erőltetni az AI applikációkat – vagy mégis?
- RAM topik
- Milyen egeret válasszak?
- Dell notebook topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Milyen notebookot vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
dchard
veterán
válasz
kingadam
#711
üzenetére
Az érintett hibás vivőket már kizártad, szerintem most próbálj meg SNR margint emelni. Ha a kizárt vivők MELLETT egy 200%-os marginnal nem stabil a vonal, akkor ott más gond lesz. Az SNR monitorozás is azt mutatja hogy nem zajosodás történik.
Egyre gyanúsabb, hogy itt feljebb van a hiba.
Ami nagyon fontos, hogy:
1. Ne hagyd, hogy lerakjanak 5megára. Itt egyértelműen más probléma van és ezt a hibabejelentéskor, vagy legkésőbb akkor amikor a szerelő kimegy hozzád, tedd világossá.
2. A szerelőnek fingja nem lesz arról, mi az az SNR monitor. Inkább úgy mondd neki, hogy készítettél zajosodás vizsgálatot, ami alatt többször is megszakad a vonal, pedig a zajosodásvizsgálat nem mutatott ki számottevő plusz zajt sem a szakadások előtt, sem pedig közben, sem pedig utána. Így esetleg megérti.
3. Jelezd, hogy már több modemmel is próbáltad, nehogy lerázzanak modemhibával.
4. Amit tenni kell (illetve tenni lehet):
- Kötésvizsgálat a teljes hurokhosszon. Ez minden létező kötést jelent.
- Portcsere a DSLAM-nél. Lehet port hiba.
- Törzsérpárcsere. Lehet hogy ez érpárod sérülhetett valahol, szakadás, törés, etc.De mindezek előtt próbálj meg az átadási ponton minden nélkül, csak a modemet közvetlenül a bejövő vonalra kötve mérni, hogy úgy van-e szakadás.
Tudom, hogy macerás, de sajnos sok sok ember tapasztalata azt mutatja, hogy a Telekomban nem lehet megbízni. Mérnökhöz soha, de soha nem jutott el egyetlen eset sem, a szerelők meg sajnos sem a szükséges tudással, sem a szükséges felszereléssel nem rendelkeznek. Az egyik szerelő maga mondta, hogy mennyire nem oktatják őket, pedig régen nagyon jó oktatási anyagaik voltak Matávos időkben. Egy fiatalabb srácnak aki fogékonynak tűnt, én (az ügyfél) magyaráztam el, mi hogyan működik, és csak tátotta a száját, majd a végén megköszönte a fejtágítást, és sajnálkozva azt mondta, hogy ezt minden kollégájának hallania kellene.
A kollégák többsége nincs felkészítve egy probléma esetén adekvát cselekvési tervre, többször csak a saját tapasztalatuk alapján próbálkoznak korábban már máshol bevált módszerekkel, pedig ADSL-nél viszonylag könnyű lenne erre folyamatot készíteni.
Dchard
Új hozzászólás Aktív témák
- KARÁCSONYI AKCIÓ!!! LENOVO ThinkCentre M800 - i7, 8GB/120GB
- Felújított Samsung Galaxy s22 ultra 12/256
- RTX 4070 ti I Ryzen 5 7600X I 2x16gb ddr5 6000mHz
- LAST MINUTE KARÁCSONY! 2 egyforma i7 GAMER GÉP! Ingyenes SOS kiszállítás (Bp.) !!!
- Asus ROG Zephyrus G16 Intel Core Ultra 9 185H/RTX 4060/16GB DDR5/1TB SSD eladó NÁLAM A LEGOLCSÓBBAN!
- Keresek Galaxy S21/S21+/S21 Ultra/S21 FE
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4237,100% Akksi
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- AKCIÓ! Apple Studio Display 27 5K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- Eladó igazi ritkaság! LG G7 Thinq 4/64GB / 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


