Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz kingadam #711 üzenetére

    Az érintett hibás vivőket már kizártad, szerintem most próbálj meg SNR margint emelni. Ha a kizárt vivők MELLETT egy 200%-os marginnal nem stabil a vonal, akkor ott más gond lesz. Az SNR monitorozás is azt mutatja hogy nem zajosodás történik.

    Egyre gyanúsabb, hogy itt feljebb van a hiba.

    Ami nagyon fontos, hogy:

    1. Ne hagyd, hogy lerakjanak 5megára. Itt egyértelműen más probléma van és ezt a hibabejelentéskor, vagy legkésőbb akkor amikor a szerelő kimegy hozzád, tedd világossá.

    2. A szerelőnek fingja nem lesz arról, mi az az SNR monitor. Inkább úgy mondd neki, hogy készítettél zajosodás vizsgálatot, ami alatt többször is megszakad a vonal, pedig a zajosodásvizsgálat nem mutatott ki számottevő plusz zajt sem a szakadások előtt, sem pedig közben, sem pedig utána. Így esetleg megérti.

    3. Jelezd, hogy már több modemmel is próbáltad, nehogy lerázzanak modemhibával.

    4. Amit tenni kell (illetve tenni lehet):

    - Kötésvizsgálat a teljes hurokhosszon. Ez minden létező kötést jelent.
    - Portcsere a DSLAM-nél. Lehet port hiba.
    - Törzsérpárcsere. Lehet hogy ez érpárod sérülhetett valahol, szakadás, törés, etc.

    De mindezek előtt próbálj meg az átadási ponton minden nélkül, csak a modemet közvetlenül a bejövő vonalra kötve mérni, hogy úgy van-e szakadás.

    Tudom, hogy macerás, de sajnos sok sok ember tapasztalata azt mutatja, hogy a Telekomban nem lehet megbízni. Mérnökhöz soha, de soha nem jutott el egyetlen eset sem, a szerelők meg sajnos sem a szükséges tudással, sem a szükséges felszereléssel nem rendelkeznek. Az egyik szerelő maga mondta, hogy mennyire nem oktatják őket, pedig régen nagyon jó oktatási anyagaik voltak Matávos időkben. Egy fiatalabb srácnak aki fogékonynak tűnt, én (az ügyfél) magyaráztam el, mi hogyan működik, és csak tátotta a száját, majd a végén megköszönte a fejtágítást, és sajnálkozva azt mondta, hogy ezt minden kollégájának hallania kellene.

    A kollégák többsége nincs felkészítve egy probléma esetén adekvát cselekvési tervre, többször csak a saját tapasztalatuk alapján próbálkoznak korábban már máshol bevált módszerekkel, pedig ADSL-nél viszonylag könnyű lenne erre folyamatot készíteni.

    Dchard

Új hozzászólás Aktív témák