- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
foxmastR
csendes tag
Hát én megvettem, de lehet visszatérítést kérek az fc6-ra mert ez valami borzalmas grafilailag. Kifolyik a szemem az életlenségtől olyan csúnya. Hozzáteszem minden maxon. Az fc5 generációs lépés ELŐRE, ez inkább vissza.
-
KROK640
nagyúr
válasz Dr. Romano #122 üzenetére
Na, ezt jó tudni, akkor majd beszerzem, ha kicsit lejjebb megy az ára
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
hackeeeee
Jómunkásember
Dejavu..
Mint az összes COD.. Soha nem felejtem el, amikor a Warzone ugyan azokkal a beállításokkal megevett 16GB vram-ot, miközben 8GB-vel ugyan úgy, közel ugyan annyi FPS-sel futott.. Azonos beállíások mellett. Mindez 1080p-ben.
Sőt, a 8GB-t lebutítva is telerakja, minden extra nélkül.. Ez van..
Véleményem szubjektív...
-
Szabi®
addikt
válasz Dr. Romano #122 üzenetére
Egész korrektül fut 1080p-ben. Mondjuk a Dunia mindig is jól skálázható volt kisebb gépek esetében is.
-
Dr. Romano
veterán
Ahogy látom azért el lehet játszadozni vele 950-essel is
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Fred23
nagyúr
3400G Vega11-ének beállíthatok 16GB VRAM-ot is (régi BIOS nem tudta), szóval talán 720p-ben majd kipróbálom valamelyik régi monitoromon.
-
KROK640
nagyúr
Nos, akkor azt hiszem részemről a várva várt Farcry 6-al való játszogatás valami elképesztően hosszú időre elnapolva, ugyanis az, hogy én a jelenlegi árak mellett ne is 8, hanem 10+ GBás kártyák közül válogassak, az erősen kizárt.
Még a következő kártya tervem is egy 4-6 maximum 8GB-os kártya, de ez azt jelenti, hogy még ideális esetben is felejtős nekem a játék.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
himpike
aktív tag
A korom előrehaladtával egyre kevesebb játék éri el vagy üti át az ingerküszöbömet. Megnéztem az imént egy videot a legjobb grafikájú játékok 2022ben címmel.
Talán a Dying Light 2 az egyetlen amit el is kezdenék.
Az Assa Creedből az elsőt kitoltam, borzasztóan repetitív konzolos szarnak éreztem kevés beállítással. A másodikat megvettem, 42 perc játékidővel pihen a Steam Library-ben, és többé nem is fog felkerülni. A kalózos részt bepróbáltam, de mikor az őrök 10 méter lemaradással megfordulnak és elsétálnak.... undorral toltam félre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha közvetlen kezeled a memóriát, akkor egy rakás olyan menedzsment lehetséges, ami PC-n lehetetlen. A konzol gyors SSD-jét és a külön tömörítőblokkot beleszámítva még jobb a helyzet.
Egyébként vannak PC-n is hasonló megoldások a konzolokhoz. Az AMD-nek ott a D3D12MA, ami beszerezhető itt. [link] - csak ennek is vannak bizonyos követelményei, de ha egy motort felkészítesz erre, akkor ennél jobb rendszert nem is lehet csinálni. A gond az, hogy ehhez hasonlót egy fejlesztő nem ír, mert túl bonyolult, az AMD megoldása pedig általános, tehát nem lehet olyan hatékony, mint egy specifikus menedzsment. Annál persze tuti jobb, ami az FC6-ban van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kaiku
senior tag
És ezért kell neki 12+ GB RAM? Nem lehet úgy megcsinálni, hogy a minimum grafikához 4 GB, maximumnál 8GB a limit és így is hozza a max grafikát? Hiszen a konzoloknál ez már egyszer sikerült. Nem lehet ez inkább egy "memória szivárgás" következménye? Esetleg egy szándékos VGA túlterhelés, mint ami, ha jól emlékszem, akkor a Crysis 2 nél fordult elő?
Nem kötekedni akarok, csak hihetetlen számomra, hogy egy jelenlegi csúcsmodell közeli kártya is csak kompromisszumokkal elegendő. -
PuMbA
titán
Ugyanaz. Például a VGA-val hardveresen gyorsított böngésző vagy tálcára rakott Photoshop (ami szintén használ VGA-t. Most már inkább az a kérdés, hogy melyik program nem használ) miatt ugyanúgy nem tudsz fix VRAM mennyiséget megállapítani és ugyanúgy változó a VRAM egyes VGA-kon. Így minden egyes gépen más lesz az elérhető VRAM mennyiség.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Oké, de PC alapú konzol, tehát, ha nagyon akarnák akkor ezt PC-n is meg lehetne oldani. Ha nem, akkor miért nem?"
Ha a cikket elolvasod, akkor nagyon egyszerű: mert PC-n nem fix a memória mennyiség ráadásul a Windowson épp futó programok is befolyásolják az elérhető memória nagyságát A konzolos játékoknak minden egyes konzolon, minden csillagállásban pont ugyaannyi szabad memória áll rendelkezésére. ha túllépnék a memória limitet, akkor kifagynának, hiszen nincs virtuális memória, mint PC-n.
[ Szerkesztve ]
-
siposz
aktív tag
válasz MasterDeeJay #98 üzenetére
Feldobsz 50-60 modot, és pöpec lesz.
A frostfall pl. zseniális, egy új játékot kapsz ha felrakod.
-
Kaiku
senior tag
Oké, de PC alapú konzol, tehát, ha nagyon akarnák akkor ezt PC-n is meg lehetne oldani. Ha nem, akkor miért nem?
Igaz, itt nem részletezik, de nem írják, hogy felskálázott lenne. Igaz az sincs odaírva, hogy natív.
https://www.psu.com/news/assassins-creed-valhalla-immortals-fenyx-rising-far-cry-6-and-riders-republic-will-all-run-at-4k-60fps-on-ps5/[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
Assassin's Creed szériában hány rész is van? Aligha lehet Originsre vagy Odysseyre még csak véletlenül is azt mondani, hogy hulladék... (Valhalla sem az, nyilván, de mivel még nem próbáltam, inkább nem hivatkozok rá). Syndicate volt a 6. rész konkrétan, az is nagyszerű volt (azt sem a Ubisoft fő stúdiója készítette, ahogy a Far Cry 6-ot sem, és az is valamelyest visszalépés volt grafikában (vagyis inkább olyan dolgokban, mint az utca népének sűrűsége, a bejárható belső terek száma, stb.), úgy mint ez is (bár nem volt ennyire stilizált a dizájn)).
Szerintem itt is az a lényeg, hogy egyrészt nem a fő studió készítette, másrészt a Far Cry 5 elég problémás volt, a sorozat átlagához képest szokatlanul sok erőt kért ahhoz, hogy normálisan fusson, cserébe tényleg a "legfotorealisztikusabb" rész volt eddig (akárcsak az AC: Unity, a Syndicate elődje). Így most visszavettek bizonyos dolgokból (nem mindenből).
Mondjuk ettől függetlenül, sokkal élettel telibbnek tűnik ez a rész, mint az előző.
[ Szerkesztve ]
-
himpike
aktív tag
Ezek szerint a Yakuzát se a neve vitte 6 részig....
A többiről azt se tudom micsoda a Mario-t, Final Fantasy-t kivéve, meg esetleg a RE sorozatot de ott is voltak hulladék részek szép számmal.
A Far Cry sorozatban a 3 és a Primal ért valamit, szóval erős 33% a hatból.
Ízlések és pofonok, nekem attól nem lesz jó bárhogy nézzen ki ha ugyanazt csinálom az összesben. -
Szabi®
addikt
Erre a legjobb példa ez a játék, nagyon kellemeset csalódtam benne, és 6,5k-ért vettem és látszik minden aspektusán, hogy próbáltak mindenre(is) figyelni a készítők. Csak ugye ez mögött nincs a mainstream szénné fizetve, hogy az arcodba tolják, mennyire jó is lett a játék.
-
worxland
addikt
válasz Kristof93 #65 üzenetére
Hát 3440x1440-ben a CP2077-hez már kellett a DLSS az RT mellé.
Se a Witcher 3, se az Assassin's Creed Valhalla, se a Kingdom Come: Deliverance nem panaszkodott, hogy tök felesleges lenne melléjük a 3080. És még csak nem is 144 Hz-n mentek.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
válasz Busterftw #97 üzenetére
Mondjuk annak ellenére hogy Skyrim kivételesen jól sikerült a nagyközönségnek de mint RPG rossznak számít, és ilyen szempontból csúszik lefelé a lejtőn az egész sorozat. Hozzáteszem mai napig a Skyrim az egyik kedvencem de ezer sebből vérzik az egész. (elavult grafikus motor, totál butított csőquestek, karakter generálás gyakorlatilag nincs...)
Sajnálatos módon nem hiszem hogy a 6. rész ezen pozitív irányban tud változtatni, és esélyes hogy ugyan az a szuperhősös popcornrpg lesz mint a Skyrim. -
gejala
őstag
Mert van sok széria, amiből akár tizen vagy huszonsok játék készült és mégis jók.
Pl még ma is futó szériák sok játékkal, amik még mindig jók: Resident Evil, Final Fantasy, Tales of, Atelier, Tomb Raider, Zelda, Mario.
De pl a Yakuza szériában a 0 volt a hatodik rész és a valaha volt egyik legjobb gengsztersztorit hozták össze, piszok jó játékmenettel.De a te logikáddal biztos hulladék lesz egy Persona 6, Fatal Frame 6 vagy GTA 6 is.
[ Szerkesztve ]
-
himpike
aktív tag
Miért gondolja bárki azt, hogy bármely játék hatodik része nem lesz ipari hulladék?
Neeeeext! -
kopi72
aktív tag
GTX 1080-on 8GB vrammal, ez el fog futni fullhd-s monitoron magas textura-val?
(ryzen 5 5600x +32GB 3600Mhz)[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
Ajándékok
aktív tag
Köszi, ezzel megnyugtattál. Ha szakmai szempontból az a nagy minőségvesztés, amit észre sem veszek, akkor nem kell foglalkoznom vele.
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
exedoc
senior tag
Az igen. Gondolom ott felejtődött a legalacsonyabb LoD-al úgy saccperkábé 1200 triangle-el. Valószínű, hogy tényleg bebugzik a lényegtelenebb objektumokon, vagy az összesen. Lehet nem sikerül időben kalkulálnia a view distance-t, vagy egyszerre túl sok adatot akar mozgatni, és nem minden objektumra tudja váltani. Nekem egyébként tetszik a Dunia engine, csak egy kicsit koros már. Ez az engine egyébként szerintem sokkal jobban teljesít nagy nyílt világok, és a rajta megjelenő több ezer objektum kezelésében mint az Unreal Engine 4. Persze ez az én személyes véleményem. Az Unreal Engine 5 már más tészta lesz.
-
muxi-muxi
senior tag
Én nem tudom, ki hogy van vele, de én feltettem a felbontást 3840X1600-ra (a monitorom natív felbontása), és láss csodát ment a HD textúrákkal. Az már egy teljesen más kérdés, hogy maradtak bizony moslék textúrák is bőven, meg azért nem kell hanyattesni a játéktól sem. Nem szoktam fikázni az AI-t mert nem szeretem ha túl okos az ellen, de itt nagyon butenkók. Minden össze van kenve azzal a fénylő sz@rral, mintha most esett volna az eső (oké, Kuba trópus, ennek így lenne is realitása), de inkább Salamon töke lett a végeredmény. Néha az egyes épületek valahogy túl szabályosak, a részletek meg rohadt elnagyoltak. Attól meg egyenesen a víz kiver, hogy életerő-csík van a katonák feje felett (gondolom kikapcsolható).
VGAváltás: eddig a 970-esem bírta a legtovább 2015 őszétől 2019 nyaráig. Pöpec kis kártya volt, azt váltottam egy 2070-nnel. 21:9/1440p-ig az is jó volt szódával. most 3080-asom van, de ha belegondolok, hogy mennyire drága volt, nem nagyon akarok most cserélni VGA-t. a 2070-es után után ugyan nem vártam két generációt, de mégis úgy gondolom, hogy érdemes kétgenerációnként váltani. A 2070-esemhez képest olyan 70 százalék ugrás van a monitorom natív felbontásában, az már egész derekas.
Az meg, hogy 10 giga VRAM-mal adta ki az elsőgenes 3080-asokat az NVidia, arcpirító, de mi, konzumer hülyék megvettük azt is. Kihozhatták volna amúgy egyből is a csip helye világosan látszik a PCB-n, de még le kellett rólunk húzniuk még egy bőrt, és közben megkellett jönnie az étvágyuknak is...
Mondanám hogy undorodom ettől, és így is van, de senki nem fogott pisztolyt a fejemhez, hogy upgradeljek.
Ez a játék eddig az FC sorozathoz képest is csalódás. Évente pár játékot veszek, de ez most nem volt a legeslegjobb beruházás. Tartanom kellett volna a szokásomhoz, az Ubi játékokat kizárólag az első-második árroppanás után szabad csak megvenni, addigra talán meg is érik a pénzüket és stabilak is lesznek...Mindegy, milyen gép, csak fagyjon...
-
-
Ajándékok
aktív tag
Ezt értem, köszönőm, de azt még nem írtad meg, miért nem jó megoldás a többi beállítással csökkenteni az igényeket.
Locutus: nagy lépés, de nekem felesleges. Egyszerűbb kikapcsolni egy szűrőt, aminek a hatását még akkor is alig veszem észre amikor kifejezetten azt figyelem.
keldor: Megnéztem a videót. 7 játék. Kikapcsolt szűrőkkel, high beállításokkal 40-100fps. Mi ezzel a gond?
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Locutus
veterán
Ezzel amúgy csak részben értek egyet.
Próbáld ki azért az FC6-ot, ugyanis ebben igenis léptek előre a táj rombolhatóságát, meg a tűz terjedését tekintve pl. Az előző részekben nem szabhattál át autóval meg tankkal az erdőn mindent letarolva, és nem is nagyon ölhettél úgy, hogy felgyújtod a környéket. Ebben újra igen.De tény, hogy FC2-ben ez volt a legjobb dolog. Mert akkor új volt. Kár, hogy a tűzön és a fizikán kívül minden más szar volt benne A grafikától hiába fostuk le a bokánkat akkoriban. Ha az idő nagyon megszépítette volna az emlékeket, had juttassam eszedbe, hogy minden kereszteződésben újraspawnoltak az ellenségek, ha csak 10 métert mentél odébb, annál hülyébb "AI"-t azóta sem tettek semmibe
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ajándékok #77 üzenetére
Amiről a cikk szó, hogy az Ubisoft nem ad lehetőséget a textúrabeállítás nagymértékű konfigurációjára. Tehát van egy default szint, ami magas és alacsony minőségű textúrák keverése, és van a HD textúrapack, ami a default alacsony minőségű textúrákat magasra cseréli.
A legtöbb játékban azért van low-medium-high-max-akármi beállítás, hogy alapvetően a felbontáshoz lehessen szabni a textúrákat, mert a helyzet az, hogy ha minden vízszintes és függőleges pixeltömbhöz eltérő texelsor és - oszlopból tud a játék mintát venni, akkor ugye megtaláltad azt a textúrabeállítást, ami az adott felbontáshoz illeszkedik. Például Full HD-ben nem nagyon mész sokra a 8Kx8K-s textúrákkal, mert bőven több texelsor- és oszlopod lesz mint amire igazából szükséged van, de az már fájni fog, hogy a default szállított 8Kx8K textúrák miatt egy csomó objektumra csak 256x256 vagy 512x512 texeles textúrád van, mert a nagyobb 1Kx1K, 2Kx2K és 4Kx4K felbontásúakat egy külön 35 GB-os csomagban szállítja az Ubisoft.
Ha mondjuk lenne textúrabeállítás, hogy leved a 8Kx8K-t 4Kx4K-ra, és felvidd 256x256 texeles minőséget 1Kx1K-ra vagy 2Kx2K-ra, akkor bőven jobb lenne a minőség mint amit most kapsz 4K-ban, és a memóriahasználatod is jóval kedvezőbb lenne. Ergo az Ubisoft igazából hülyeséget csinál az abszolút szélsőségek erőltetésével. Még 4K-s felbontásnál is ritka, hogy szükséged lenne 8Kx8K-s textúrákra, de igencsak kevések ide a 256x256 vagy 512x512 texeles textúrák. A rendszer ilyen szintű működése butaság. Elhiszem, hogy a marha gyors SSD és tömörítőblokk miatt az Xbox Series S/X-nek és a PlayStation 5-nek semmi gondja nincs abból, ha marha nagy felbontású textúrákat kap, mert marha gyorsan tudja a hardver betölteni az SSD-ről az egyes texelcsoportokat, de ez PC-n még szarul működik, és emiatt a PC-re érdemes írni egy külön módot, amivel a textúrák paraméterezhetők, mert a PC-n elérhető API-k nem engednek meg olyan mértékű adatpazarlást, mint az új konzolok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
válasz Ajándékok #77 üzenetére
Én a 4 éves 1070-ről váltottam 1 éve 3080-ra. A legtöbb játékban 4K-ban pontosan annyit tud a 3080, mint amennyit az 1070 tudott 1080p-ben. Azért ezt nem nevezheted kis lépésnek, sem feleslegesnek, sem elhamarkodottnak 4 év után. (ja és MSRP-n. Tudom, anyámat)
A Farcry6 meg olyan, amilyen. Biztos tolt bele az AMD is egy kis pénzt a logóért cserébe, hogy erőltessenek már olyan featureöket, amik ugyan csak 0.1% grafikai javulást hoznak, de jogosnak tüntetik fel a plusz VRAM-ot az RX-eken, ami ugye az egyetlen "előnyük". Ez van. Meg a szokásos ubisoftos leszaromság is benne van persze, eddig semelyik játékukat nem optimalizálták túl. Ettől még a játék jó, és jól is fut. Csak nem szabad rámenni a felesleges "minden max"-ra.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Ajándékok
aktív tag
Pillanatnyilag 5 éves 1070-em van és 4k-n játszom.
Csak azoknak kell mindig új kártya, akik mindent kimaxolnak.
De örüljünk, hogy vannak ilyenek, mert pár évvel később, nekik köszönhetően lehet olcsón, még évekig jól használható kártyát venni.Ez a cikk kicsit furcsa, mert arról szól, hogy, ha mindent maximumra állítasz (figyelmen kívül hagyod) a sok beállítási lehetőséget, akkor túl sok vram kell, mert 1 bizonyos dolgot - a textúrarészletességet - nem lehet állítani.
Abu85: lehet, hogy szakmailag igazad van (nem tudom), de ha nem magadnak írtad a cikket, akkor annak is benne kellene lennie, hogy:
A többi beállítással könnyen csökkenthető a vram igény és szerinted ez miért nem jó nekünk - játékosoknak.Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
keIdor
titán
Én nem erre gondoltam.
Hanem a fenti kijelentésre reagáltam, hogy "Ez a minden generációt megvenni szokás pedig tiszta marhaság."
Nem az, mert egy elég nagy ugrás lesz teljesítményben.
Nézzünk is példát: GTX-980Ti -> GTX-1080Ti, körülbelül +50-60% volt, játéktól függően.
Ezt nagyon megérzed, mert egyel feljebb léphetsz felbontásban, vagy feljebb léphetsz frissítésben. Pl. 60Hz->120Hz.Most majd Ampereről Lovelace-re minimum ugyanekkora ugrásra számítok, de a pletykák egész +100%-ról is szóltak már. Ezt nagyon is megérzed.
Hogy ettől lesz-e több hulladék. Egyszer biztos, de a mai napig mennek 5-10 éves hardverek, olyanoknál, akik nem engedhetnek meg maguknak jobbat, vagy nem foglalkoznak vele.
Szerk.: Egyébként az Ampere generáció a bányászoknál fog megrohadni körülbelül, nagyrészük náluk fog meghalni. Ezek nem fognak menni 10 évet, az is biztos.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Kristof93
senior tag
Ez így nem teljesen igaz. Ha lenne elég vram akkor egy konzol generációt jó nyugodtan ki lehetne húzni 1-2 kártyával, az úgy sokkal egészségesebb ritmus. Ezért arcon köpés a 3080. A 3090 pedig nem az a kategória; drága, a fél marketing arról szólt hogy ne azt vedd játszani. Én tudom, nekem is az van, sajnos kellett a cuda munkához. Pedig a Radeonok most sokkal kiegyensúlyozottabbak, időtállóság és használhatóság (fogyasztás, zaj) terén is.
-
Szabi®
addikt
Rossz példát hoztál elvileg a vga piacnak nem lenne szabad olyan presztízst csinálnia, hogy 1-2 év után kártya csere legyen. Bármennyire is mesterségesen szabályozzák a hardverelöregedést. Te szerintem a mobiltelefon piacra gondoltál, ahol maga a gyártó traktálja bele a tudatalattidba, hogy neked bizony 3-4 év után le kell cserélned a telefonod, mert ""- mi nem támogatjuk"", és erre jön rá a fogyasztói társadalom, akik egymás között tolják a lózungot hogy " - jéééé neked még iphone 11-ed van ? -Nem akad rajta a rendszer ? "
Majdnem szobrot állítanak, mert mersz használni még, egy 2-3 éves készüléket.
Ezért rohadt beteg a mai társadalom.[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
válasz Judgement #19 üzenetére
""Egészen elképesztő, hogy mekkora kotványt sikerült kiadniuk ennyivel a második rész után, ami a mai napig összetettebb fizikai szimulációval rendelkezik mint bármelyik Far Cry epizód. ""
+1 Hadd rázzam meg virtuálisan kezed drága barátom. Ezt nagyon sokan sem megérteni, sem elfogadni nem képesek. És azt sem veszik észre, hogy itt már rég nincs "AAA" kategória az ubisoftnál, csak sok lefizetett promotáló mainstreamer akik meg fogják mondani a Jozsikának, hogy "- Igen gyerekek, jól gondoljátok, az FC6 az eddigi legszebb/legjobb rész" .
Sztori nulla, a grafikai engine 13 éves, a textúrák kopottas copy/paste-ek, face animáció nincs/vagy irtózatosan gyenge.stb stb stb stb
Brutális amit az ubisoft művel. Polgárpukkasztó.[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
Azokat nem is, de a szórakoztató elekronika az sajnos vagy nem sajnos, de a cserélgetésről (is) szól. Mindig van jobb és viszonylag hamar. 1-2-3 évente látványos javulás tapasztalható mindig, ha cserélsz. Ez igaz telefonra, notebookra, vagy gémer PC-re, TV-re, mindenre.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
PuMbA
titán
Igaz, de nálam a hűtő meg a mosógép is 10 év körüli. A TV-m is 5 éves és még egy 2-3 évet minimum húzzon ki. Nem kell állandóan cserélni. A fogyasztói társadalom tényleg sok jó dolgot ad nekünk és a fejlődést, de a mostani szeméthalom / tengerszint emelkedés / árvizek / tűzvészek / egyre kevesebb gyümölcstermés, azaz minden egyre drágább stb. intő jel, hogy a fogyasztói társadalomba szükséges egy korlát Egyszer meg kell lépni, ha már annyira nagy lesz a baj, de az fájdalmasabb lesz, mintha valaki most kezdi. De majd szépen megtudják ezt elsőnek azok, akiknek a házát jól elviszi egy árvíz vagy az erdőtűz leégeti vagy már ezen túlvannak az utóbbi 1-2 évben.
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
Minden termék kap frissítést, a hűtőtől a mosógépen át az autóig. Én meg erre gondoltam. Fogyasztói társadalom.
Ha mindent akkor cserélnénk amikor az meghal, akkor az lenne baj, hogy nincs munkahelyed.
Ez az összeszerelőüzem Magyarországon különösen igaz. Ha a nyugati nem venne új autót, akkor az ország háromnegyede ülhetne otthon.Amúgy igen is van igény a 4K 120Hz-re, lévén ilyen kijelzők és TV-k már vannak egy ideje, szóval várjuk szeretettel az új generációt.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
nagyúr
WQHD 120/144Hz-hez több kraft kell, mint 4K 60Hz-hez. VRAM-ból több kell 4K esetén, de nem brutálisan sokkal több - nem olyan nehéz olyan kompromisszumot találni, aminek nem lesz látható következménye. Egyedül annak szívás ez, aki azért a feelingért vette a 3080-at, hogy minden megy maxon - viszont sok csodálkoznivaló nincs azon, hogy ez már 1 év után sincs így.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
PuMbA
titán
"Semmi hulladék nem lesz belőle, mert nem Afrikába megy a szeméttelepre, hanem másodkézbe az új tulajhoz."
Itt az a nem mindegy, hogy egy adott időtávon belül mennyi szemét generálódik - pl. a jövőben kitalálnak egy új újrahasznosítási módot. A másodkezes tulaj ugyanúgy túlad az előző kártyáján, szóval az emberlánc végén szemétre fog kerülni egy kártya emiatt, ami már tényleg olyan régi, hogy használhatatlan.
"Ha meg nem adnának ki semmit, akkor meg az lenne a baj, hogy nincs GDP és nincs munkahelyed..."
Pont a VGA, tehát PC ágazatba nem kell most GDP meg munkahely, mikor történelmi forgalom és profit van a gyártóknál a bányászok és a covid miatt Van sok más ágazat, ahol kevesebb szennyezésbe kerül az adott szolgáltatás / termék és inkább oda kellene a lóvé.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
válasz andy19770128 #51 üzenetére
Ennek ellenère az RTX 3080 jobban teljesít 4K-ban mint a 16GB-os 6800XT például.
De jah, nagyon át lettek @aszva. Te meg folytatod ugyanazt a marhaságot amit a RadeonVII-el is leműveltél. -
keIdor
titán
válasz Kristof93 #65 üzenetére
3080 tulajként mondom, hogy nem, nem 4K kártya.
Van ám 1440p 120/144Hz térség is, oda való ez a kártya. Nagyjából a vram is ide elég.
4K-ra 3090 való, van hozzá elég vram.Fogyasztói társadalom, én is egyből veszem a Lovelace-t ha kijön, sokkal gyorsabb lesz, mint a mostaniak.
Semmi hulladék nem lesz belőle, mert nem Afrikába megy a szeméttelepre, hanem másodkézbe az új tulajhoz.
Ha meg nem adnának ki semmit, akkor meg az lenne a baj, hogy nincs GDP és nincs munkahelyed...[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Sbig_x
junior tag
válasz andy19770128 #51 üzenetére
Senki nem rinyál, ez csak Abu által felfújt hangulatkeltés a vram-mal. Csak mert az amd-n több van. Ott próbálkozik ahol lehet szegény.
Írd már be ide is, hogy neked ultra-n 60fps-el megy a far cry 6 a radeon 7-el, hadd röhögjünk egy jót megint.
-
Motyi
senior tag
válasz Kristof93 #60 üzenetére
Semmi gond a 3080-al, csak azokat érinti ez a "probléma" akik 4k vagy 4k+ felbontáson akarnak full maxon játszani. Nekik meg ott van a 3080 Ti és a 3090. Ha meg kijön a kövi széria megveszzük azt, senkit nem fog érdekelni az előző gen. Ha ez valakinek lelki/anyagi problémát okoz mehet a konzol vonalra. Bár már ott is 3 évente meg kell venni az újat ha mindennt maxon akarsz játszani.
-
nagyúr
válasz #55525888 #55 üzenetére
Nincs ebben semmi váratlan, már a megjelenésekor is volt olyan sarokeset, amikor ki bírt futni a 10GB-ból. Nem kell vele óriási kompromisszumokat kötni, de azt lehetett előre látni, hogy "két évre full max" kártya nem lesz belőle.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Kristof93
senior tag
Nesze neked 3080. Várható volt, de igazán akkor lesznek arcon köpve a tulajok amikor kijön a következő generáció 2x ennyi memóriával.
-
proci985
MODERÁTOR
(szakmai reszet vagom)
btw a jatek tud dinamikus LoDt, csak eppen az neha bebugzik. nem annyira agressziv, mint a CP77 ahol egy ponton 2Ds texturara csereli az egesz objektumot, de kb Quake3 eras modelleket hasznal arra, ami tavolinak tunik.
ld a lenti kep, az engine elfelejtette updatelni a krokodilt. a kepet ultran lottem . 5 perccel kesobb, miutan kiment a kepbol es ujratoltott a jatek mar minden oke volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
"a minimumnak írt GTX960 4GB-al is szépen futtatható"
Igen, es ahogy nezem Low-on is meglepoen jol nez ki a jatek. Itt vannak tesztek i5 a minimum konfiguracioval (i5-4460, 8GB, GTX960 4GB) FRS-al es nativban is 1080p-ben [link] Az FRS Balanced-al Medium-on ott nyaldossa alulrol az atlag 60FPS-t.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
User64476
őstag
Nagyon vártam, de ez egy FC5 picit más textúrákkal. Néztem a gameplay videókat, totális unalom az egész. Ezt kellett többször elhalasztani?
-
#55525888
törölt tag
Szóval a 3080 is kompromisszumos lesz még idén?
Parádé!
-
ATi0021
csendes tag
Ez a VRAM igény az X Series megjelenésével szerintem várható volt. Ezért is tartózkodtam 8 GB-os videokártyák megvételétől. Ettől függetlenül a Far Cry 6 optimalizációjával szerintem semmi baj nincs. Amit nem értek egy RTX3060 kapott 12VRAMot, addig egy RTX3070 csak 8-at.
Amúgy a minimumnak írt GTX960 4GB-al is szépen futtatható. Pedig az a kártya nem mai darab. Akinek meg kell a 4k, bizony eddig is bele kellett nyúlnia a zsebe mélyére.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ajándékok #35 üzenetére
Le van írva a cikkben.
#44 Locutus : Az AA kikapcsolásával itt nem nyersz sokat, mert eléggé kíméli a VRAM-ot a TAA implementáció.
A DXR kikapcsolásával annál inkább lehet spórolni, de itt azért pár helyen van jelentős minőségromlás. [link] - ebben megmutatják, hogy mik ezek. Sok média még mindig nem jött rá, hogy az RT előnyeit ott kell keresni, ahol a raszterizálás csődöt mond. Sok helyre jó a raszterizálás, mert közel hasonló az eredmény, de bizonyos helyzetekben nem az.Nem is mondta az Ubi, hogy nem fog működni, ha leveszed a grafikát. Azt mondták, hogy tényleg max 4K-ra 12 GB kell. Ha te RTX 3080-nal úgy érzed, hogy megtaláltad az ideális kompromisszumod a kártyára pakolt kevés VRAM miatt, akkor örül mindenki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
andy19770128
aktív tag
Nem èrtem a rinyát.... 8-10 GB vram 4k ra kevés. Ebben mi a nóvum? Fallout 4k patch mellett megevett 12.-t jó jó annak a motorja elavult és szarul optimalizált... De akkor is gondoljunk már bele. Egy 3080 bőven jó lenne 4k gamingre.. csak a RAM mennyiségével baszták át azokat akik rábuktak mint gyöngytyúk a takonyra
-
Nagynozi
aktív tag
Hardware Unboxed csatornáján, sorra gyilkolja az RTX 3070/3060ti a 8GB VRAM-mal az RX 6700 XT-t aminek 12 GB memoriája van. Hogy is van ez kérem?
-
muxi-muxi
senior tag
Igen, be van. Két dolgot csináltam, amitől megjavulhatott: UEFI frissítés, és KB4023057 install. Persze a lapom UEFI-jét minden egyes frissítés után tűre kell lőni megint (pl. XMP, és Re-Bar)
Jelenleg megy a játék rendesen. Töltöm az UHD pakkot megint, és bepróbálkozom 2560X1080-ban. De az milyen már, hogy egy 3080-assal ne lehessen 4K közelben kompromisszumok nélkül játszani, hagyjuk... Ezt a textúrázás dolgot sosem értettem. Oké h szebb lesz a játék, de milyen áron?
Nagyon műanyag a játék, valami olyasmi a kinézete mint a CoD: Cold War-nak. (sajnos kuponként kaptam a vga-mhoz, de inkább adták volna a sokat szidott CP-t, az legalább mostanra játszható és tartalom is van benne bűvön)Mindegy, milyen gép, csak fagyjon...
-
veterán
válasz shapphire #25 üzenetére
Nekem meg pont az ND a kedvencem
Tegnap értem a végére.A 6 teljesen annak a játékmechanikájára épül csak tettek hozzá még 1-2 újítást(fegyverek, ruhák, járművek fejleszthetősége, nincs perkrendszer). Szerintem jó húzás volt hogy folytatták az 5-öt valamilyen szinten.Erdekes volt Joseph Seed karakterét egy másik megközelítésből látni.A 6 mindent megörökölt szinte a new dawnból úgyhogy ha az nem tetszett akkor ez se fog. -
Motyi
senior tag
Nem értem mi ez a 12Gb vram minimum baromság. 3440x1440, HD textures on, minden ultrán, DXR reflections/sahdows on és 6.07 Gb vram igényt ír és ennyit is használ, a játék röccenés nélkül fut. A 12Gb 8k-ra vonatkozik?
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
Csak ugyan minek maxolna ki bárki 4K-ban mindent ugye. AA full felesleges pl ilyen felbontáshoz.
Ráadásul érdemes megnézni a youtube teszteket, mert high felett nagyítóval kell keresni a grafikai különbségeket. Sőt, van ahol már medium felett is. A híres neves DXR featureöknél detto, HWUnboxedék is bele kellett nagyítsanak, meg lassítsanak, hogy valami cicakaki különbséget találjanak a grafikában.Én benyomtam 4K/high/HDtexture/DXR off, AA off, motion blur off, és vígan elvan a 3080, 60-100 közötti FPS-el. Nem akad semmi, nem fossa össze magát semmi.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
veterán
4K ultra / Raytracing ON / NV driverben image shaprpening is rányomva.
9,5gb
[beállítás1]
[2]
[3]
[ingame kép /memó használat -foglalás] bocs ,hogy ilyen világos. A HDR miatt a win ilyen screenshotokat csinál -
exedoc
senior tag
Értem amit írtál, de azt már nem miért nem sikerült a fejlesztőknek semmilyen opciót berakni skálázhatóságra. Meg kell nézni, hogy működik egy Unreal Engine-nél az object culling / view frustum, object / texture LoD-al együtt. Bár ilyen nagy nyílt terepen egy kicsit az is problémásabb, azonban létezik olyan stúdió aki ezt mégis sikeresen valósította meg egy nyílt világban. A Guerilla Games - Horizon Zero Dawn-ra gondolok. A Decima Engine ezen a téren csodákra képes. Az Unreal Engine 5 is az (lesz majd), bár ott még vannak problémák azért.
-
nubreed
veterán
A cikk nem tudom milyen adatokból táplálkozik, a HWUB sokkal barátibb eredményeket hozott.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Shing
őstag
-
muxi-muxi
senior tag
A legutolsó frissítés a Windowsomról hiányzott. Mostanra megy a gém. Nem vagyok elragadtatva tőle, olyan műanyag az egész. Szeretem az UBI nyílt világait, szívesen kóborlok bennük, lehet ez is megtetszik majd.
Ha már voltam oly' barom, hogy kiadás előtt megvettemMindegy, milyen gép, csak fagyjon...
-
Ajándékok
aktív tag
"Kvázi vagy kérünk mindent, vagy nem kapunk semmit."
"Sajnos be fog fosni a 10 GB VRAM-jával, ha mindent kimaxolsz."Akkor lehet állítgatni vagy nem?
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Komplikato
veterán
válasz GodGamer5 #30 üzenetére
Pedig ez csak a jéghegy csúcsa, játék streameket nézegetve pár óra alatt előjött vagy három tucat olyan hiba, ami már bétában is ciki lenne. Kedvencem a random spawn miatt odateleportáló ellenfelek, ez már a Breakpoint játékban se volt vicces, főleg mikor átvezető közben nyírnak ki, ahol még kontrollod sincs a játék fölött. A tereptárgyakkal összegyógyuló ellenségek, szövetségesek, lovak is viccesek tudnak lenni.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
muxi-muxi
senior tag
Már rájöttem, akkor amikor az FC5 is kifagyott. Pöttyet unalmas hibák után kutakodni főleg úgy, hogy semmi, ismétlem semmi sincs a gépemben tuningolva, a driverek, windows naprakész.
Direkt azért vettem meg PC-re, hogy szép látványban legyen részem (Series S-em is van), de lehet jobb lett volna ha a konzolos stabilitásra szavazok...
Várok vele egy pár hetet-hónapot, hátha addigra mások is így szopnak be vele és kijön valami peccs. Forza 7-nél bevált...
[ Szerkesztve ]
Mindegy, milyen gép, csak fagyjon...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz muxi-muxi #27 üzenetére
ott mas baj lesz, Dunia engine ha kifut a memoriabol eloszor nekiall texturahibazni / eltunnek az effektek, majd ra par percre illegal memory exceptionnal CTDzik
viszont magas felbontason eleg GPUnehez es nagyon hajtja a GPUt. en azzal kezdenem, hogy levennem az OCt ha van.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz muxi-muxi #27 üzenetére
A fagyás az ritka szerintem, de nyilván itt valami hiba van, ami lehet, hogy előidézhet egy OS számára kezelhetetlen helyzetet is. Ez biztos nem tervezett működés, hanem valami bug.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GodGamer5
addikt
Ekkora nyomorék fejlesztőcsapatot....
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
MMIX
addikt
ON OFF RT képek. Nem elégedett vele, szerinte minimális a változás, és a kültér jó, beltér sem tetszik. A szereplők és ellenségek különböznek minőségben fontosság szerint.
Far Cry 6 Benchmark Test & Performance Review www.techpowerup.com[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
Sima RTX-3080-on HD texture pack-el, 1440p, minden Ultra, RT On és 100 fps-ekkel repked a játék.
Nem látom a befosást. Ettől függetlenül kevés a vram, az RTX-3090 az egyetlen, ami hosszú távra alkalmas VGA az nV-nél. Az összes többi, talán a 3060 kivételével vram szegény. De ezzel a 384bit bussal nem tudnak mit kezdeni... 24GB-ot csak a flagshipre hajlandók adni.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
muxi-muxi
senior tag
Vettem észre a felnőttfilmes felmenőjét... nemhogy kilép a játék, hanem KIFAGY A GÉP. Sima 3080-asom van, ezt azért megoldhatták volna elegánsabban, pl. nem is lehetne választani ezt az opciót, ha nincs elég VRAM-od.
Viszont ennek a cikknek hála, nekifutok megint, remélem immáron fagylalt nélkül.Mindegy, milyen gép, csak fagyjon...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #21 üzenetére
Mert azt a HD nélkülire adták meg. A tárhelynél meg jelzik, hogy opcionálisan van textúracsomag. Kipróbálhatod, ha van ilyen VGA-d. Sajnos be fog fosni a 10 GB VRAM-jával, ha mindent kimaxolsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
válasz Judgement #19 üzenetére
+1.
Nekem eléggé kimaradt ez a széria, megvettem a 4-et vagy az 5-öt egy leárazás alkalmával, de bár vettem volna meg inkább a Crysis 3-at (egy árban voltak, hezitáltam): egyáltalán nem jött be, a mentési rendszerétől meg a falra másztam.
Még egy ok arra, hogy messziről kerüljem, bottal se piszkáljam ezt a szériát."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
#90088192
törölt tag
Errol mindenki elfeledkezett mar?
-
Judgement
csendes tag
Egészen elképesztő, hogy mekkora kotványt sikerült kiadniuk ennyivel a második rész után, ami a mai napig összetettebb fizikai szimulációval rendelkezik mint bármelyik Far Cry epizód. Átlőhető, eltérő tulajdonságú objektumok, tűzmodellezés és így tovább. A 3 óta az egész olyan mint egy csinosan berendezett kirakat, de ha bemész a boltba és benézel mögé akkor egyre jobban kiábrándít. Azon túl, hogy évek óta ugyanazt hasznosítják újra és a százéves bugok változatlanok, a golyóknak továbbra sincs fizikája, az ellenfelek pedig 2021-ben is képesek előre tárolt animációk kíséretében meghalni. Az, hogy egy fegyverekkel megtöltött, lövöldözésre kihegyezett akciójátékban a gunplay ennyire béna tud lenni, nagyon lehangoló. És ezt még megkoronázták a különböző szintű ellenfelekkel, így egy tárat is kilőhetsz egy random közkatonára és figyelheted, hogy a fű gyorsabba nő, mint ahogy az ő életcsíkja csökken. Eddig az ötön érződött legjobban az igénytelenség, de most úgy néz ki, hogy ez annak a moddolt változata, a szokásos bughalmazzal és félkész megoldásokkal, ami egyeseket szórakoztat, engem viszont minden egyes játékkal töltött óra után csak kicsit jobban kiéget. Ez a memória és textúrakezelés pedig már csak hab a tortán.
Nincsenek illúzióim, így készülnek az Assassin's Creedek is és számos nagy költségvetésű AAA játék, de ha legalább minimális igyekezetet lehetne érezni. Ez megy a fanoknak, akik szeretik évről évre ugyanazt és annyit tudnak hozzátenni, hogy ha ne mtetszik, akkor ne játssz vele vagy csinálj jobbat... A COD Modern Warfare legalább csak tartalmi újrahasznosítás volt, a játékélményt viszont olyanra csiszolták, ami a széria legjobbja lett, a Far Cry szerintem még a következő hat részben sem változik majd egyetlen rész erejéig sem, csak már 80GB-os textúracsomagokra lesz szükség, hogy valahogy kinézzen a régi engine-en. A motor viszont látványos, látványosan szarul optimalizált, mert ugye erre sem költenek, ezen sem dolgoznak. Rohadt kiábrándító.
[ Szerkesztve ]
-
csendes tag
válasz bitblueduck #16 üzenetére
Számomra a Dishonored 2 volt az. 1080p-ben 5.5 GB VRAM usage. Holott nem néz ki annyira jól, mint egy Dragon Age Inquisition vagy egy Metro Last Light, ami simán beéri 2-2.5 GB-nyi memóriával.
Mesélj, milyen érzés?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Ubitól származó adatok a teljes részletességre vonatkoznak. Az RT kikapcsolásával mínusz 1-1,5 GB várható, tehát ott nem annyira rossz a helyzet.
#14 Busterftw : Kérdeztem a gépigényről őket. A kiadott spec HD textúracsomag nélkül értendő. Írják is benne alul, hogy az opcionális.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
Tldr gané enginet készítettek. Textúra részletesség állítás már évtizedek óta megoldott probléma.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
huskydog17
addikt
Eddig ez a legundorítóbb mesterséges VRAM igény növelési technika amit láttam.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Busterftw
nagyúr
Valos hasznalatot kellene nezni, nem a "lefoglaltat". MSI Afterburner mar mutatja ezt.
De erdekes mert az Ubisoft kiadta a spect es 4K RT mellett ott van az RTX 3080 10GB-al.
-
tibaimp
nagyúr
És akkor még az RT-t be sem kapcsoltuk! Az kapcsolható, vagy nem?
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
veterán
AMD szponzorált játék .AMD vgak 16gb -sak. Persze hogy sok vramot ker (papíron) ,hogy inkább azokat vegyek az rtx 3xxx szeria helyett. Csak marketing az egész,nem kell foglalkozni vele . Köv gen vgakig bőven elég a 10gb.
-
bozont
veterán
Igen, egyedül a 4k+dxr ahol jól jön a 8GB+.
Persze akinek 4gb-os kártyája az biztos nem örül, de mióta is kapni 6-8GB-os kártyákat? Itt az ideje hogy végre ki legyenek használva jobb minőségű textúrával. A fenti eredmény az HD textúrával mért, anélkül szerintem jobb a helyzet.
Mondjuk szerintem sem ez a legjobb megoldás amit a Ubi választott. Lehetne több opció a textúrarészletességhez.[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
azt ekkora meretben jelenleg talan egyedul a Cyberpunk2077 tudja ahogy lattam, de ott pont az volt a lenyeg, hogy egyszerre tudjon fotorealizmust kozelre es ugyanazon jeleneten belul lerenderelni egy egesz metropoliszt a hatterben.
reszben bonyolult implementalni, reszben egy remalom debugolni (ld Cyberpunk2077 vs Playstation slim), reszben pedig ezzel csak a gepigeny egy reszet a GPUrol a CPUra es hattertarra mitigalja a program (ld megintcsak CP77 bugcompilation videok, 5400as HDDrol futtatva hogy szetessen a streaming pipeline).
egyebkent az, hogy a 10GB Vram a 3080on nagyon hamar keves lesz mar eddig is latszott, pl Half-Life Alyx masfel eve kiette magat a 8GB memoriabol egy CV1el nalam. ez most attol fuggetlenul, hogy eppen meg mindig 1400 euro a 3080.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
A CB szerint problema csak UHD-ban van, 1440p s 1080p mellett mennek a 8GB kartyak is a HD Textures csomaggal [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Polllen
nagyúr
Nagyon rég létezik már a textúrák dinamikus kezelése... Biztos így volt olcsóbb megírni, de nem értem. Vásárlókat akarnak, nem?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
#72042496
törölt tag
"A valós gond ott kezdődik, hogy a HD textúracsomagot az Ubisoft, 4K-s maximális beállítás mellett minimum 12 GB-nyi VRAM-ra igényre tervezte."
Mi a helyzet 4K fölött, akár jóval fölötte, 8K-ban például? És/vagy DSR mellett?
[ Szerkesztve ]
-
Lassan meg kellene tanulni optimalizálni textúrákat nem csak gyártani 4-8k méretben az utolsó fűszálra is totál fölöslegesen. Meg persze streamelve megjeleníteni ahogy belefér a vram-ba. A chiphiány/válság stb közepén pont arra van szükség hogy 10gb+ vramos kártyák keljenek.
Az igazi persze az lenne ha generált textúrákat is használnának, ugyan így a pálya és a vegetáció is gererált kellene hogy legyen a gép teljesítményétől függően.[ Szerkesztve ]
-
#55525888
törölt tag
Tehát a mai 400 ezres középkategóriában induló 3060Ti máris elavult?
Komikus az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- BESZÁMÍTÁS! ZOTAC Trinity RTX 3070 Ti OC 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- HP OEM NVIDIA GeForce RTX 3080
- AKÁR JÁTÉKRA!! ASUS Mining P106 6GB - GARIS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest