Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Nem ugyan azt mondjuk. Te azt mondod az autó miatt veszélyes a közlekedő, én azt, a közlekedő miatt a tetszőleges autó. Avagy az is lehet, nem ugyan abban a forgalomban közlekedünk. bontószökevénynek is lehet nyomni városon belül 120-szal, szóval a veszélyeztetés nem motorerő kérdése.
-
Stauffenberg
nagyúr
De ez mióta érv? Már bocsáss meg, nem te vagy az első aki azzal próbál érvelni, hogy az autózásnál vannak nagyobb veszélyt jelentő tevékenységek is.
Igen vannak, DE ÉS AKKOR MI VAN? Mire akarsz kilyukadni? Mert volt már aki kerekperec leírta, hogy hülyeség erre költeni, ha lehetne olyan dolgok után is kutatni ami több hasznot hoz. Ez viszont oltári baromság, példának okért a repülés a kezdetektől fogva az egyik legbiztonságosabb közlekedési forma volt a statisztikák alapján, de a jelenleg tapasztalható biztonság közel nem járna itt, ha nem költenek ilyen irányú kutatás-fejlesztésre.
Mellesleg nem értem a problémát:
- Rák kutatásra csak a National Institute of Health erre létrehozott alosztálya 4.9 milliárd dollárt költött 2013-ban, de akkor még nem beszélünk az egyetemekről és a magánkézben lévő kutatóintézetekről, amelyek szintén nagy költségvetéssel dolgoznak ezen a területen
- A Google 2013-as teljes R&D költségvetése 6.8 milliárd dollár volt, de azt sajnos nem tudni, hogy az önjáró autó fejlesztése mekkora hányada ennek, de tekintve, hogy mennyi területen nyomul a Google, meg lennék lepve ha a teljes költségvetés akár csak 10%-át elérte volna
Évente 518 milliárd dollárnyi kár keletkezik közlekedési balesetekből. Az autógyárak vagy a Google költekezése ehhez képest nudli. Tehát egyáltalán nem tudom pénzkidobásként megítélni az ilyen irányú költekezést.
Szóval tényleg nem értem miért ne lehetne pont erre pénzt költeni. Valószínűleg az autózás következő nagy trendje lesz az önálló működés, ez legalább akkora volumenű lépés lenne, mint magának az autónak a megszületése. Nem kell és nem is szabad ezt csak és kizárólag közlekedésbiztonsági szempontból nézni. De ha onnan nézzük, akkor is nagyon biztató a jövő.
(#194) DeathAdder: Egy gyerekkori barátom fél családját egy olyan ember ölte meg, aki szerette kihívni a sorsot maga ellen, mellesleg ismerték őt. Ő sértetlenül szállt ki, míg a barátomék autója teljesen összetört, a fél család odaveszett és akik túlélték azok is évekig fizikoterápiára jártak, hogy legalább részben visszanyerjék a régi életüket. Persze tudom, soha, SOHA, egyetlen ilyen autós sem gondol bele abba, hogy mit tud tenni másokkal. Mindig azzal érvelnek, hogy "ha emiatt döglök meg, hát legyen". Engem ugyan nem zavar ha magányosan autózva csak magát nyírja ki az ilyen egy fára feltekeredve, az viszont igen amikor másokat veszélyeztet.
-
lapa
veterán
ksh stat (gugli első volt a 2012, csak azért):
2012. I. negyedévben több mint 3700-an szenvedtek közúti balesetet,
6%-kal kevesebben, mint az előző év azonos időszakában. Balesetben
133 személy vesztette életét, egy fővel több, mint a bázisidőszakban.
A súlyosan megsérültek száma megközelítette a 900-at, a könnyen meg-
sérülteké a 2700 főt. Gyermekbalesetben 262 gyermek sérült, 84%-uk
könnyű sérülést szenvedett, és 5 gyermek vesztette életét.
A negyedév során a balesetek kétharmadát személygépkocsik okozták.figyelem ez csak negyed év. azaz (persze értem 2012-es adat, de elnagyolva) súlyos + halálos ~1000, az évente 4000. nagyon-nagyon elnagyolva és nem számolva azzal mi történik 50 év alatt technikailag, ez annyit jelent, hogy 50 éves koráig minden 100 emberből 2 szenved legalább súlyos sérülést balesetben.
persze ezek nagyon kiforgatott számok, de érezni lehet, hogy azért ez nem elhanyagolható.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
DeathAdder #194 üzenetére
Nem az a probléma, hogy magaddal mit csinálsz, hanem az, hogy másokat, ártatlanokat veszélyeztetsz és ölsz meg. Magadat pedig nyugodtan veszélyeztetheted forgalomtól elzárt területen (ahol legfeljebb csak olyanok vannak, akik ugyancsak hajlandóak veszélyeztetni az életüket).
-
panderson
tag
válasz
DeathAdder #194 üzenetére
"Lehet baleset veszélyesebb, de ha kihívom a sorsot legalább érezem, hogy élek"
[troll on] Arra az 1 percre... [troll off] -
DeathAdder
veterán
Remélem akkor már fogok élni, amikor ezek hatalomra kerülnek.
Számomra törvény a sokhengeres szívó benzinmotor, kuplunggal és manuális kézi váltóval! Lehet baleset veszélyesebb, de ha kihívom a sorsot legalább érezem, hogy élek -
lapa
veterán
válasz
#06658560 #186 üzenetére
nem teszi meg _annyiszor_, mert akkor már meghalt. ugyanazt mondjuk, csak szerinted végeredményben ez ugyanannyi össz veszélyhelyzetet teremt, szerintem meg marhára nem. eleve aki bontószökevénnyel meg kispénzű kiserejű autóval jár, az nagyon szigorúan tartja a 47 / 87-et, mert nem biirja kifizetni ha kapja a fotót. ugyaniigy örül, hogy nem esik szét alatta és nem nyomja benzin meg szerviz miatt se. de szerintem kimész a forgalomba te is látod milyen arányban okoznak veszélyhelyzetet a drága erős (mondjuk nagyságrendileg csillogós évjáratú golf és afelett - márka csak példa) vs. a gyenge öreg autók.
de teljesen mindegy, mindet elföldelném amelyik másokat nyilvánvalóan veszélyeztet. ugyaniigy aki 60-nal araszol mert az meg előhozza a másik zombiból a csakazértis "engem ugyan nem tartasz fel"-t.
mondjuk mire hollandoknál felgyorsulsz 123-ra már vagy vége az országnak, vagy ott a következő dugó. az tény, hogy ott minden tele van rakva blitzerrel (a kis szar egysávos út is, amin csak 20-szal férsz el a szembejövő mellett). svájcban inkább pályán láttam.
@djgeg: nekem eddig 3 komolyabb balesetem volt, de fürdőkádban még sose estem el. akkor most vagy nem fürdök, vagy nem annyira elenyésző az esélye.
-
djgeg
őstag
válasz
Stauffenberg #191 üzenetére
Ez mind rendben van és mivel a leg elterjettebb mechanizált helyváltoztatási forma, és megnéznénk a világon az összes autóhoz arányosított balesetek számát akkor azt kapnád, hogy a fűrdőszobádban nagyobb eséllyel sérülsz meg mint az autóban/autó által. 1 milliárd gépjárműnél is több van, és ez elvileg csak a személyi használatú járművek. Ha ehhez arányosítod a balesetek számát, akkor eltörpül! Ennyit akartam jelezni.
Minden egyéb dolgoban eggyet értek veled. Én nagyon várom már az autók ilyen térü automatizálását!
Imádok vezetni. Versenypályán vagy offroadon. Szeretek motorozni alkalmanként. Azonban rühellek napi szinten vezetni, mert abban nincs élvezet, az már csak szükség és rutin. Szívesen olvasnék, pihennék egyett munkába jövet-menet. Ami nekem ultra csoda dolog lenne, az az, hogy fogom magam kocsiba be lemenni bulizni és az ember elengedheti magát nem kell vezetni. Ha pedig parkoló nincs akkor akár hazaküldöm a kocsit és beállítok egy időpontot mikorra jöjjön értem. Ez remélhetőleg nem is olyan távoli jövő.Azt is figyelembe kell venni, hogy van egy nagy gazdasági tényező. A szállítmányozás ma egy nagyon nagy iparág ami rengeteg embernek ad munkát. Az ilyen technológiák kiforrásával és elterjedésével a szállítmányozás minden formályát automatizálni és egyszerűsíteni lehet és nem kell sofőr maximum egy őr aki vigyázz a szállítmányra. Ezek mellet sofőr nélküli sofőrszolgálatok és taxi társaságok jöhetnek létre.
Ami még fontosabb, viszont, hogy ha elterjed és megfizethetővé vállik (előbb utóbb) akkor az autó ipar fel fog lendülni. Hiszen olyan emberek is vásárolhatnak autót maguknak akik nem tudnak, nem képesek, vagy nem akartak eddig vezetni.
Szabályozás pedig majd kialakul. Nem értem itt a temérdek kommentelőt akik elutasítják ezt a technológiát. Ez a jövő, nem kell rögtön kukacoskodni, mert valakik 1 szeretnek vezetni 2. szeretik áthágni a kreszt.
Aki szeret vezetni az majd a jövőben is fog tudni ilyet venni, csak kuriózum lesz. Akik meg szeretik áthágni a kreszt mert jaj hát vészhelyzet van, azoknak csak annyit üzennék, hogy ő miattuk egyre jobban várom ezt a technológiát.Csökkenő balesetszám, csökkenő káros anyag kibocsájtás, jó rendszer esetén dugómentes városok, kényelmes utazási forma olyanoknak is akik nem képesek vagy nem tudnak vezetni, buli sofőrök kihalása, és ami egyébként lényeges, ipari változás és fejlődés.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én azért nem bagatellizálnám az autóbalesetek jelentőségét.
Tehát elhangzott eddig, hogy:
- Évente 1,24 millió haláleset történik közlekedési baleset során
De akkor árnyaljuk tovább a képet, mert ugye nem mindenki hal bele:
- További 20-50 millió ember sérül meg évente autóbalesetben
- A közlekedési baleset a kilencedik vezető halálok a világon
- A végzetes autóbaleset a vezető halálok a 15-29 éves fiatalok körében és második helyen áll az 5-14 éves korosztály körében
- A halálos autóbalesetek több mint 90%-ka az alacsony és közepes jövedelmű országokban történik, annak ellenére, hogy ők csak a világ jármű állományának kevesebb mint felét birtokolják
- Évente 518 milliárd dollárnyi kár keletkezik autóbalesetekből, ez az egyes országokra vetítve a GDP 1-2%-át teszi ki
(ASIRT - Association for Safe International Road Travel tanulmánya alapján)
Azzal, hogy az ilyen és ehhez hasonló rendszerek elterjednek, ezeket a számokat jelentősen csökkenteni lehetne. Az általam is vizionált hibrid rendszerek, melyek hagynak manuálisan vezetni, azok is lehetnek aktív-passzív szerepben, folyamatosan figyelnek és őrködnek, ha kell közbelépnek, hogy ne csavarodj fel egy fára vagy trafáld telibe a szembejövőt.
De mint mondtam, ezt nem csak a biztonsági mutatók javításra érdekében lehet alkalmazni. Építsd be egy kamionba és a sofőrök simán meg tudják oldani megállás nélkül a pihenőjüket, később pedig már sofőrök sem feltétlenül kellenek, csak olyan helyekre ahol felmerül a kockázata, hogy a robot nem boldogul az útkörülmények miatt. Ennek persze mellékterméke, hogy az elalvó sofőrök miatt okozott balesetek is felszámolhatók lennének.
Ugyan így személyautóban. A többség egészen biztosan nem harapna rá egy olyan autóra amit úgy reklámoznak, hogy "Ebben nem halsz meg és nem is ölsz meg másokat". Ez riasztóan hat. De ha úgy reklámozzák ezeket a rendszereket, hogy gyakorlatilag kapsz egy saját sofőrt, akit akkor bízol meg a vezetéssel amikor csak akarsz és te utazás közben azzal foglalkozhatsz amivel csak akarsz, akkor bankot robbantanak.
A fiatalok körében az autóbalesetek igen nyomasztó hányada azért következik be, mert a telefont buzerálja (texting, azaz üzenetet ír, nem telefonál).
Nem lenne sokkal egyszerűbb, ha megnyomhatnál egy gombot a kormányon, az autó átveszi az irányítást amíg te a Facebook-on lógsz? Nem csak biztonságosabb, de sokkal jobb is.
Én például hosszú autópályázások alatt simán olvasnék könyvet, játszanék videojátékokkal laptopon vagy autóba épített konzolon. Aki azt mondja, hogy szeret autópályázni, annak vagy nagyon kiváló a monotonitás tűrése vagy csak hülye és úgy tépi neki, hogy jobbról-balról előzi a szerencsétleneket, ami meg ugye se nem biztonságos, se nem legális. De gondolhatunk a nőkre is, akik a dugóban araszolva sminkelhetnek és nem kell aggódniuk, hogy kinek a lökhárítóját zúzzák le.
Szóval akadjunk már le arról, hogy ezt a rendszert csak a közlekedésbiztonság oldaláról nézzük. Remek kényelmi funkció, elsősorban ez fogja neki a sikert meghozni.
-
djgeg
őstag
válasz
Stauffenberg #164 üzenetére
Na és most ezt arányosítsd legalább az ország lakosainak számával vagy legalább az országban fellelhető autók, vagy ami még jobb a lakosok-autók arányát szembe állítani a balesetek számával.
Ha egy országban 30.000 Autót lopnak el pl az nem nagy szám egy amerikához képest, csak nem mindegy, hogy pl csak 30.000 autó van az országban.
-
A cikkhez tartozó hozzászólások ostobasági rekordot döntöttek a PH-n.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Tigerclaw #172 üzenetére
Több marhaságot összehordani tudsz?
Egyetlen jogos, megalapozott mondatrészed van eme kommentben:"hiszen a gyártók abban érdekeltek, hogy minél több autót adjanak el".
A világ nagyobb részén mennyire néztél körbe? Pl. USA egyes részein ha drasztikusan gyorshajtasz, szabálytalankodsz még le is lőnek.
#174 lapa: de megteszi. Nem egyet előz meg, hanem másfelet és a másik oldal húzza ki a seggét a trágyából. állandóan. Minden veszélyhelyzet létrehozás emberi tényező. Ha nem képes felfogni, hogy eső kezdetén csúszós lesz az út, akkor gyenge autóval ugyan úgy nem fogja fel, mint erőssel.
#185 lapa: Hollandiában 3km/h sebességtúllépést 120km/h mellett külföldre is kipostáznak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MCGaiwer #165 üzenetére
Miért ne lehetne érv a rendszer mellett, hogy életeket ment? Főleg mivel nem egyedüli érv és nem is ez az elsődleges célja. Ha megnézed a Google többi sajtóanyagát akkor látod, hogy kihangsúlyozzák a kényelmi szempontokat, segíthetsz leckét írni a gyereknek míg a dugóban araszolsz, de vakokat is beültettek. Számos fogyatékkal élő ember életét könnyítené meg.
-
panderson
tag
válasz
MCGaiwer #179 üzenetére
Na pont ezzel reagáltam az elején, hogy a "hozam" rögtön más értelmet kap ha egy hozzád közel állót gázolnának el. Nem hiszem hogy akkor is a malária fertőzött kutakra gondolnál..
De ha szerinted a google hasznosabban is el tudná költeni a pénzét, ezt vele tárgyald le, itt a fórumon egy önjáró villanyautó topic-jában nem fogja megtalálni a google vezetősége.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
panderson #175 üzenetére
nem, ha az 1 megmentésére költött befektetés (legyen az pénz, energia, erőforrás, tudás, idő, akármi) máshol jobb "hozammal" több életet menthetne.
mellesleg nem az a problémám, hogy a távoli jövőben a legjobb esetben 100.000 életet megment majd, hanem hogy mellé azt mondják, hogy hát kell ez, mert 1,24millióan hallnak meg az utakon...
léteznek milliókba kerülő víztisztító/jobbízesítő berendezések is. most akkor ez mellé is azt hozzuk érvnek, hogy hát több tízmillióan halnak meg évente a vízben terjedő betegségek, fertőzések miatt? pedig tudjuk, hogy ahol a fertőzések jelentős hányada történik, nem tudják használni. pusztán PR
-
lapa
veterán
kitalálom, ez biztosan svájc. ha nem, akkor is "jó" úton halad az általad emltett ország afelé. jeremy clarksonnak volt egy nagyon vicces túrája valami nagyon kusztom nagyon sok lóerős roadster ügyében arra, készen volt amiket mondott.
persze én még csak tévében láttam svájcot, arrafelé biztos mindenki normális. sőt.
-
Fellow
csendes tag
Nekem tetszik, bár az előző munkahelyem értelmét vesztette volna így, főleg, ha tudni fogja a nagy távolságot.
-
Snoop-y
veterán
válasz
Tigerclaw #167 üzenetére
Hat nezd. Barmennyire is meglepo ahol lakom nem divat szaguldozni az autopalyan. Idejet sem tudom, hogy miota nem lattam mar alacsonyan repulo targyakat villogva indexelve dudalva "kozlekedni". Ja megvan miota elkoltoztem magyarorszagrol...
Nalunk 10% sebessegtullepest neznek el a rendorok. Ez azt jelenti hogy itt 126-al mehetsz leggyorsabban hivatalosan es akkor mar benne van a 10% is. Erdekes, hogy itt az AMG mercivel meg a MClaren-el is siman beallnak mogem es nem akarnak letolni az utrol. Szoval nem az otthoni allapotokbol kell kiindulni.
A kornyekunkon egy eros auto semmifele statuszt nem hordoz magaval max annyit, hogy vagy nagyon fiatal vagy ( otthon nyalcsorgatos 10 millas STI itt kb egy hulyegyerekauto ) vagy idosebb aki rajongasbol tartja. -
lapa
veterán
válasz
#06658560 #163 üzenetére
dehogy teszi meg. én se teszem meg. ha 10 kocsiból 9-et nyilvánvalóan nem tudok megelőzni, akkor csak a 10.-et vállalom be. ha meg benne van, hogy mind a 10-et, akkor mindet bevállalom.
persze, a bevállalás mindig veszélyes lesz, de a számosság nagyon nem ugyanaz.
ültem eleget mondhatni gyors kocsiban is meg lassúban is (direkt vettem). szóval vannak első kézből tapasztalatok. minél több a lehetőség, annál többet kockáztatsz, ilyen egyszerű.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
panderson #171 üzenetére
nem azt kellene érvként felhozni, hogy 1,24 millió a halálos baleset, és hogy ennyi életet mentene. Nem mentene ennyit. Ahol sokan hallnak meg, ott nem opció. Ahol meg haszna lenne, ott a "nyert mennyiség" még 100% hatékonyság mellet is csak töredéke az érvben felhozott számnak.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#06658560 #170 üzenetére
Nem a valóságról írtam, hanem egy ideálisabb állapotról, és megoldásokról, de persze tudom, hogy a mai liberális és fogyasztó társadalomban ezekre semmi esély sincs, hiszen a gyártók abban érdekeltek, hogy minél több autót adjanak el, és ha az ügyfél gyors autót akar, azt adnak neki, az emberek meg úgy gondolják hogy nekik személyes szabadságjoguk bármilyen autót venni, és azt úgy vezetni ahogy nekik kedvük tartja. A kormányok meg abban érdekeltek, hogy nőjön a GDP, meg minél több adó folyjon be és hogy legközelebb is megválasszák őket, ezért nem változtatnak semmin. Az is csoda hogy nálunk átment a zéró toleranciás törvény.
Elég jól mutatja a viszonyokat, hogy nálunk ma a sebességhatár drasztikus túllépése sem bűncselekmény csak pénzügyi tétel. Ha nem okozol balesetet annyival mehetsz bárhol, amennyivel csak akarsz és csak annyi változik hogy több büntetést kell fizetni, meg talán kapsz büntetőpontokat.
-
Tigerclaw
nagyúr
A közúton nincs szükség egy bizonyos lóerő-nyomaték/kg aránynál többre. Persze lehet mondani, hogy neked csak azért kell 150, vagy 200 lóerő, mert szeretsz nulláról 50-re gyorsulni 2 vagy 3 másodperc alatt, és sose léped túl a sebességlimitet, de ezt senki nem fogja elhinni. Amúgy a gyorsulás is lehet káros és balesetveszélyes, hiszen a közlekedésben résztvevőknek fel kell mérniük, hogy melyik szereplő milyen irányba mozog, milyen sebességgel, de nem számíthat arra hogy valakinek hirtelen drasztikusan meg fog változni a sebessége vagy az iránya. Ez a versenypályákra való dolog. Sajnos amíg a sebességlimit egzakt módon mérhető és szabályozható, a gyorsulást nagyon nehéz lenne szabályba foglalni. Ezért lenne jó ötlet, ha eleve nem kerülhetne olyan autó az utcákra aminek nincs ott a helye.
Valamennyire ha nagyon lassan is, de már elindult ennek a jogi szabályozása más módon, hiszen folyamatosan csökkentik új autók esetén a károsanyag kibocsájtást, ami az autógyártókat áttételesen arra készteti, hogy alacsonyabb teljesítményű motorokat tervezzenek. Ez fáj is azoknak a gyártóknak - mint pl. a Mercedes - akiknek a palettáján jórészt nagy teljesítményű motorral szerelt sport és luxus autók vannak. Úgy tudom, hogy az autós feketedoboz beépítése is kötelező lesz új autók esetén 2015 őszétől az EU-ban.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
Stauffenberg #164 üzenetére
gyors számolással a fejlett világban, ahova ez az autó készül, kb 100.000. a többi meg
A: amúgy se vesz ilyen autót, és az se biztos ott működne
B: olyan túlnépesedés van ott, hogy ha megmentenénk az összeset a maradék 1,1 millióból, ugyan ennyi meghalna más okból. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MCGaiwer #155 üzenetére
Erről egészen pontos statisztikát vezet a WHO.
Világszerte évente 1,24 millió ember hal meg közlekedési balesetben. Ez nem elhanyagolható szám. Na de te arra vagy kíváncsi, hogy hol történik a legtöbb baleset, TOP 5 lista:
India - 142 485
Kína - 68 000
Brazília - 37 694
USA - 33 808
Oroszország - 27 991- forrás
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem is ebbe az irányba tartunk, de nem igazán értek egyet vele. Autót vezetni jó dolog mikor nem muszájból csinálja az ember. Én a vezetés betiltása helyett az olyan rendszereket tenném kötelezővé, melyek egy jó része már most is elérhető. Radarok, ütközésfigyelmeztető vagy elkerülő rendszerek, sávtartók, elalvásjelzők meg egy tucat másik ami még csak a tervezőasztalon létezik. Ezek legyenek épp olyan kötelezők mint a biztonsági öv. De nagy kár lenne ha eltűnne a manuális (vagy részben manuális) vezetés amit az önjáró autók megjelenésével az ember amúgy is csak a saját szórakoztatására művelne. Ez az általános szabadságérzet rovására menne.
-
lapa
veterán
válasz
Tigerclaw #157 üzenetére
nagy motorral vészhelyzet elkerülése: 0,00023%
nagy motorral vészhelyzet okozása: 85,0321%ha alattam elég erős autó lenne, akkor már tán nem élnék. más kérdés, hogy kivitelezhetetlen mert úgyis meghekkelik. megint más kérdés, hogy régen a zsiguli volt a király, csak akkor nem 80-130 kmh volt a lassú-gyors, hanem a 60-100... emlékszem külön élmény volt, mikor egyszer a skodával 100-zal mentünk... szóval akkor is ugyanez a különbség lenne a stiilusokban, csak kisebb sebességnél.
-
-
Hintalow
senior tag
Én csak üdvözölni tudom, utálok vezetni. Ha még a családi autó automata váltós lenne, de manuális, brrrr.
-
Tigerclaw
nagyúr
Sajnos pont azok nem adnák át szívesen a kormányt egy ilyen eszköznek akiknek szokásuk nem betartani a kreszt. Én mondjuk eleve nem értem, hogy miért tervezik az autókat olyan sebesség elérésére, ami gyakorlatilag szinte minden országban sebességtúllépést jelent. Szintén feleslegesnek tűnik a nyomaték vagy a lóerők hajhászása bizonyos érték felett, a jármű tömegéhez viszonyítva. Természetesen hasznos és kívánatos, sőt a biztonságot is növeli, ha az autóban nem egy vérszegény motor van, hiszen vészhelyzetben ez életeket menthet akár, de mindennek van határa, sőt ezt megoldhatnák úgy is, hogy az extra teljesítmény sebesség csak egy rövid ideig álljon csak rendelkezésre. Tehát az autó a kresz által megengedett legnagyobb sebesség 110-120%-ára lenne csak képes folyamatos üzemben, ami tartalékot is adna arra az esetre, ha később változna a kresz a nagyobb sebesség felé. Aki versenyezni akar, az ne a közúton tegye azt. A másik megoldás a kresz szigorítása lehetne, ami bizonyos sebesség túllépése esetén automatikusan a jogsi elvesztését jelentené. Például 30%-os túllépésnél már senki se magyarázhatná, hogy csak véletlenül történt mert nem nézett az órára. Aki pedig jogsi nélkül vezetne annak elvétele után az mehetne a börtönbe. Ugyanez lehetne bizonyos szintű alkoholos vagy kábítószeres befolyásoltság esetén. Szintén kerülhetne kiköthetetlen feketedoboz az autókba kötelezően.
El kell dönteni hogy közúton az autó közlekedési, szállítási eszköz, és csak versenypályán sporteszköz.
-
#72042496
törölt tag
Ha ez igaz (az alját nézzétek), akkor mekkora kódigénye lehet egy ilyen autónak? Az elektronika jó része nyilván kiesik, de hozzájön az, hogy teljesen automata, és a cikk szerint 200 méteres sugárban dolgozza fel az adatokat.
-
panderson
tag
Az a baj, hogy egyenes terjedésű hullámokkal működik, ezért magasról kell rálátnia a helyzetre, hogy messzire/az előtte lévő autó mögül is. Tehát kvázi csak az önnön autó a holttere, minden mást "lát". A véglegesben nyilván el lesz rejtve, most "csak működjön" jelleggel van ott. Meg így menőbb / és felismerhetőbb.
-
hemaka
nagyúr
Szerintem nem rossz irany ez. Foleg, hogy ezaltal azok az emberek, akik soha nem szerezhetnenek jogositvanyt, ezzel nyugodtan kozlekedhetnek es nem veszelyeztetnek senkit.
Demo auto meg tok mindegy hogy nez ki, a mukodes az elsodleges feladata, nem a design. -
lapa
veterán
most ugye viccelsz, hogy 20 tonnás, khm nem annyira általad vezetett buszok tapasztalatai alapján alkotsz, és - ami még jobb - mondasz véleményt úgy általában az automata váltóról. ez azért annyira nem reális, ugye te is érzed.
csak mesélem 50 éve nem voltak fehér csiikok, közlekedési lámpák meg még ezer olyan apró infrastruktúrális elem, ami segiit a humán sofőröknek a döntéseket meghozni. ennél sokkal olcsóbban lehet majd 10 év múlva ezeknek a kocsiknak segiiteni (mondjuk mert tudni fogja az ő irányából jön-e a mentő, nem kagylózik-tekereg mindenfelé).
-
EmberXY
veterán
A kocsi tetején az az ordenáré nagy ketyere az mi?
-
gyga
senior tag
2 változata lessz.
1. olcsóbb, ami reklámokkal bombáz amíg benne ülsz és néha kitér egy-egy nagy áruház fele ahol tetülassan megy hátha be akarsz menni.
2. normál aminek az ára a csillagos ég. -
uki
aktív tag
válasz
dajkopali #140 üzenetére
Tovabb megyek, ha kiforr a rendszer es szepen megbizhatoan mukodik, nem is akarnak tobbet vezetni. Az emberek minimum 90%-nak az autozas olyan mint masnak a mosgatas. Valami amit meg kell csinalni es kesz. Orommel letesz rola ha van mosogatogep vagy onvezeto auto. A petrolhead-nek meg marad majd a trackday ahova kigurul/kitrelerezi a kis feltve orzott verdajaval vagy csak berel egyet es megkuldi abban a par oraban es elvezi. Egyre jobban arrafele tartunk hogy eselyunk sem lesz elvezni a vezetest kozuton vag varosban vag barhol. (na jo azert a hegy szerpentineket semmi sem tudja potolni
)
-
dajkopali
addikt
egészen biztos, hogy ha kiforr a technológia, akkor differenciált lesz a felhasználása meg az alkalmazása: lesznek teljesen automata, ember nélküli szállító járművek, ahová kellenek, lesznek korlátozott irányítású autók, meg lesznek "KITT"-típusú hibrid autók, ahol egy mozdulat vagy hangjelzés adja vissza a manuális vezérlést, meg maradnak a hagyományos kocsik is - erős digitális segédlettel
most egy átmeneti korszakban élünk, minden mozog -
Izzé
őstag
A "magyar google play-ről rendelhető?" vót má?
-
uki
aktív tag
válasz
Stauffenberg #133 üzenetére
Ugyanezen a velemenyen vagyok. Egyebkent valoszinuleg ez lesz, marmint a hibrid rendszer hogy ha akrod vezetsz ha nem akarod nem. Csak elotte meg kell gyozni az embereket hogy tenyleg mukodik. Ez az a terulet ahol egy apro hiba vagy ki nem derult bug is azonnal derekba tori az onvezeto auto karrierjet meg tesztuzemben.
-
asvald
senior tag
Kimondottan ajánlott kategória az öngyilkos merénylőknek
-
Stauffenberg
nagyúr
Én imádnám ezt a rendszert ha maradnának a hagyományos kezelőszervek is. Sokan fintorognak, hogy mekkora baromság, pedig van olyan amikor az ember annyira fáradt, hogy jobb lenne olyankor csak hátra dőlni és az autó elvisz oda ahova kell. Vagy csak öledbe veszed a laptopot és dolgozol a reggeli ingázás közben, hazafele meg egy kis játékkal ütöd el az időt.
De már csak azért is "instant get", mert így nincs azon óbégatás vendégségben vagy kocsmában, hogy nem lehet inni semmit, mert az ember autóval van (és itt még be lehetne iktatni egy rendszert, ha cefreszagú a pofád, akkor eleve nem is enged vezetni).
Szerintem nagy siker lenne egy hibrid megoldás, amiben te döntheted el, hogy van-e kedved/lehetőséged vezetni. Ha akarod vezeted a saját autód, ha pedig akarod ott van az "ingyen" taxi bárhol, bármikor.
-
uki
aktív tag
Egyebkent meg nem akar a google autot gyartani, ez csak egy tech demo meg teszt. Majd szepen lehet toluk licencelni a technologiat annak aki megfizeti az arat. Es a kisebb (de talan meg nagyobb gyartoknak is) olcsobb lesz megvenni a technologiat a google-tol mint kifejleszteni.
-
buherton
őstag
A kresz tudása/nem tudása nem jelent semmit sem, mert aki idióta az akkor az marad, ha tudja a kreszt. Nem egyszer láttam, hogy jobbra indexel és balra fordul, vagy csak gondol egyet és kijön egy nála sokkal gyorsabban haladó elé, vagy csak megáll a kereszteződés után, mert neki gondolkoznia kell, hogy beforduljon-e (ez kétszer is megtörtént), vagy balra kanyarodót előz, vagy lazán bemegy 50-el az abból az irányból behajtani tilos utcában, ahol én háttal közlekedtem neki gyalog. Sors fintora, hogy az utóbbi kettőt kivéve női sofőrök voltak az elkövetők.
A másik, hogy 5 éve csináltam meg a B-t (igaz előtte már csináltam M, A1, és A-t is), de annyira megmaradt, hogy most a barátnőm ment B-re és a próbavizsgát elsőre megcsináltam 5 hibával.
-
krichd1
addikt
Majd remélem lesz belőle olyan is, amiben feküdni is lehet. Én szívesen végigaludnám a reggeli útjaimat.
-
pakriksz
őstag
és ha újravizsgázik mi gátolja meg a sebességkorlát megszegésében? Én a második jogsimat csinálom, ezúttal motorra az autó után, és bizony tudom hogy van egy vizsgakresz, és van a valóság aminek köze nincs a vizsgakreszhez. Ha kint van felejtve a 30-as tábla, és mindenki 70-el megy akkor éppen az az életveszélyes aki szigorúan betartja a szabályt. A szabályszegések nem azért történnek mert nem ismerik az emberek, hanem mert leszarják, na meg egy rakás idióta szabály van, egészen életveszélyes és logikátlan engedményekkel. Ha naponta kéne vizsgázni akkor is leszarnák.
-
pakriksz
őstag
de le tud szállni ha van cat III ILS kiépítve (minden nagyobb reptéren van), és az induláskor beállított útvonalat is végigrepüli, a beállított sebességen és magasságon.
Csak gyakorlás miatt szállnak le többségében manuálisan, na meg erősebb keresztszélben (bár az az embernek sem egyszerű). -
válasz
Cathfaern #118 üzenetére
Nem tudok róla, csak ez jutott eszembe, mert van 1-2 ralliőrült ismerős, és náluk láttam féjszen.
(#117) Bici
Nyilván, de azért nem könnyű elvonatkoztatni. Csak számomra a "vezetési élmény" továbbra is nehezen megfogható dolog közúton. Főleg a hazai szgk. állomány mellett.
-
panderson
tag
"Nem csak BP létezik ám, meg csúcsforgalom."
A szóban forgó mobil 40k/h-ra van korlátozva, tehát ez az ideális környezete. Nem az autópálya.
Másként mondva, ahol nyílt a terep, gyér a forgalom és nem sietek, ott a vezetés öröm is, nyilván nem a műanyag-buborék kocsiban 40-el -
Ahol én lakom, ott meg BKV-val 50 perc, kocsival másfél óra az út a buszsáv+metró miatt.
De ez már más téma.
Nem azt mondtam, hogy nincs létjogosultsága a kocsival munkába járásnak, csak a reggeli meg délutáni dugók ellenére szerethet valaki autót vezetni - pl. akit nem keserít meg a dugó. -
vm93hun
aktív tag
válasz
panderson #111 üzenetére
Mint korábban említettem Pécs-környéki vagyok tehát nem beszélhetek "BKV szakszerűséggel karbantartott" buszokról. Nem tudom hogy a BKV-nál mi a helyzet, de a Pécsi buszok állapotai is megérnek egy külön misét. A dombon erölködő busz állítását egy a helyi volántársaság vadonatúj Credo-járól alapoztam.
-
#65675776
törölt tag
A kezelés egyszerűsítésében még le vannak maradva a DKV sofőreitől. Azok kb digitálisan vezetnek: csak padlógáz és satufék van. Ha finomabban akarnak gyorsítani vagy lassítani (ritka eset), akkor meg PWM-et használnak. Nem is értem miért kell azokba a szerencsétlen Volvo buszokba két pedál. Egy is elég lenne: ha nyomja gyorsít, ha felengedi fékez. Nagyjából NFS 1 szinten. Mondjuk emiatt ha kicsit is csúszik az út már mennek árokba, rakják keresztbe a buszokat. Tegnap előtt még csak be volt borulva az ég, de már 6-8 percet késett egynémelyik busz 5 perces úton.
Egyébként meg: [link]
-
Mi az, hogy elérhető áron? Kapásból itt van egy: [link]
8000 Ft. fél nap száguldozás. Ez 0 összeg, ha egy valódi élményautó árához+fenntartásának költségeihez hasonlítod.
Egyébként pont az ilyen "szeretek vezetni" mókusok szoktak a legótvarabb agresszív k*csögök lenni az utakon a sufnituning 3-as golfjukkal/20 éves BMW-jükkel. Ne vicceljünk már.
-
Nem csak BP létezik ám, meg csúcsforgalom.
Egyébként eszembe nem jutna autóval munkába járni.Nem tudom, hogy az átlagnál jobb vagyok-e, de természetesnek venném, hogy a jövőben, ha vezetni akarok, akkor be kell bizonyítanom, hogy tudok is. Akár a mostaniaknál sokkal szigorúbb vizsgával is.
Ha elbukom rajta, akkor nem is vagyok az útra való egy új, biztonságosabb közlekedési rendszerben. -
dabadab
titán
"Aki szeret vezetni, annak ez rémálom."
Nem tudom, a "szeret vezetni" általában nem azt szokta jelenteni, hogy szeret a reggeli meg délutáni csúcsforgalomban araszolgatni, aztán a gyakorlatban mégis elég sokszor ez teszi ki a vezetés java részét.
"Nekem halálfix, hogy nem lesz ilyen autóm, de sok ember számára kötelezővé tenném."
Látom, te is abba a 90%-ba tartozol, aki az átlagnál jobb sofőr
-
uki
aktív tag
Sokan felreertik ezt a kinezetet. Eddig Lexus RX-ekben meg Priusokban teszeltek a technikat es most jutottak oda hogy bele merik tenni egy olyan jarmube amiben nincs kormany. Kis sorozatban a legegyszerubb valami csovazas, muanyag karosszerias konnyu kis verdat osszehozatni valami kulsos ceggel.Mivel egy ilyen gyokeresen uj technologiat a legegyszerubb valami olyan design-ban eladni ami aranyos, nem kell csodalkozni a kinezeten. Most divat a kis elektromos varosi autok, nem csoda hogy ebbe pakoltak nem egy 2 tonnas SUV-ba. Ne felejtsuk el hogy Kaliforniarol van szo ahol nagyon megy a zold-seg.
Ez az egesz gep csak arra kell hogy az emberek felismerjek majd, mutaggasonak ra, tudjak azonnal hogy ez a google onvezeto autoja.
-
panderson
tag
"Utaztam már ilyen buszokkal, vicc az egész."
Gyanítom, hogy BKV szakszerűséggel karbantartott buszról beszélsz, mert pl. felénk az újabb Mercedesek is járnak, amiknek csak D gombja van és semmit sem érezni az Annahegyi emelkedőn (hosszú, közepesen meredek és 2 megállóval, úgyhogy leggyakrabban meg is kell állnia a közepén, majd újra elindulni).
Ugyanakkor sajnálom a MAN-os BKV buszvezetőket, akik megbírkóznak a kézi váltóval immáron 10 éve lassan. Meg törném le a kezét annak aki ilyet vett a Budapestre.De visszatérve a témára, a google autóban elektromos motor van, itt a klasszikus seb.váltó pro/kontra mit keres?
-
Rickazoid
addikt
Muszáj kegyetlenül rondának lennie?
-
válasz
Cathfaern #103 üzenetére
Én örülnék a legjobban, ha elérhető áron lehetne pályákon vezetni, mert a mostani felhozatal csak igen ritkán teszi lehetővé ezt a szórakozást.
De ha tényleg elérhetővé válik anyagailag, akkor már más a helyzet. Így el tudnám fogadni a teljesen automata autót.vm93hun: Nekem nem lenne bajom a 2-3 évenkénti újravizsgázással.
-
vm93hun
aktív tag
A gombnyomogatós (szakszóval kifejezve: Félautomata) fajtát még elnézem, mert ott legalább tudja az ember szabályozni, hogy mikor váltson fokozatot, nem úgy mint a régi "Berakod D-be és nyomod a gázt" fajta ami bizonyos fordulatszámhatároknál vált. Magasabb fordulatnál szét kell forgatni a motort visszaváltásnál meg majd' lefullad (dombon fölfelé). Utaztam már ilyen buszokkal, vicc az egész.
(#99) dajkopali
Jah, az Németország. Az ottani taxitársaságok megengedhetik maguknak, hogy vadonatúj Audi, BMW, Mercedes-ekre beruházzanak.(#100) Bici
Ahhoz akkor elég sűrün kell lejárnia a vezetői engedélynek hogy ilyet rendesen kivitelezni lehessen (2-3 év lehet keveset mondtam) -
uki
aktív tag
Wikipedia:
A műszeres leszállító rendszer, más néven ILS kifejezés az eredetileg angol nyelvű megnevezés rövidítéséből (Instrument Landing System) származik. Az ILS-nek igazán az IFR (Instrument Flight Rules) azaz a műszeres repülési körülmények között van jelentősége, amikor a látvarepülés VFR (Visual Flight Rules) szabályai szerint már nem lehetséges a megközelítés és a leszállás. Az ILS rendszer pontosságára jellemző, hogy az általa kijelölt siklópályát tartva, az arra alkalmas robotpilóta is képes elvégezni a leszállást, akár emberi beavatkozás nélkül is.
-
Cathfaern
nagyúr
"Viszont sokan imádnak vezetni, és csak azért van autójuk, hogy vezessenek"
Jelenleg is van lehetőség versenypályákon vezetni, ami szerintem ezerszer nagyobb élmény, mint országúton a traktor mögött 30-al araszolni, mert folyamatosan jönnek szembe az autók és a kamionok. Vagy ülni a dugóban a belvárosban.
Jelenleg relatív kevés ilyen hely van, és kicsi a publikusságuk, de csak mert az emberek többsége ki tudja élni magát az utakon (remélem átmegy a negatív felhang is). Amennyiben erre nem lesz lehetőség, nyilván ezek a helyek sokkal jobban elterjednek, és akkor tényleg lehet majd ezeken a helyeken élvezni a vezetést. -
mephi666
nagyúr
boss jár nálunk ótómata superb-el: dsg váltó... van pl ez a manuálisan pakolós módja, meg automatából is cammogós (amikor a lehető legalacsonyabb fordulaton próbálja pörgetni a motort, hogy kevesebbet egyen) és sportos mód (előzésekhez ideális, megindul mint a veszedelem) ...ő is ezt mondja, hogy megszerette nagyon (most néztük épp: 5 hónap alatt 30ezer km-t pakolt bele, nem keveset használja) ...mentünk már párszor együtt és nagyon gyorsan vált a cucc, régről vannak emlékeim 500as amg merciről, ami automata volt, de az nem váltott ilyen gyorsan/finoman
-
Gusztáv
addikt
A logisztikában már egy jó ideje léteznek automata targoncák. Persze ezek egy kevésbé dinamikus, és előre feltérképezett területen működnek, de pl ugyanúgy lassítanak, megállnak, ha belé eléjük valaki.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A prototípusból nyár végéig létrehoznak egy kisebb flottát, és megkezdődhetnek a közúti és a városi tesztek. Ezeken egyelőre még szükségesek a biztonsági kontrolleszközök, de ha változik a szabályozás, élesben is mehetnek a kocsik.
- Geforce GTX950 2GB OC
- Apple Watch SERIES 8 45mm gold GPS + Cellular, STAINLESS STEEL! Akkumlátor 100%!
- Vadonatúj iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRTYAFÜGGETLEN! 6 hó garancia!
- iPhone 16 128GB ultramarin 1 hónapos! MEDIAMARKT számla, 3 év Apple garancia! Makulátlan! + tok!
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- Sharkoon CA-I mini ITX szálcsiszolt alumínium fém ház (festetlen, hibátlan
- Seasonic ECO430 tápegység, hibátlan, irodai gépből
- NVME ADATA 128Gb ASX800NP-128GM-C, hibátlan, irodai gépből
- 8Gb (2x4 dual) Kingston HyperX, hibátlan, irodai gépből
- Intel core i3 7100 CPU (51Watt) gyári hűtővel, hibátlan, irodai gépből, IGPU: Intel HD Graphics 630
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest