Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • ughhh

    aktív tag

    Az intelnek remélem jó erős lesz a kártyája és mehet mind a bányába, úgy talán mérséklődnek az AMD, NV árak. Játékra alkalmatlan lesz ha a driverek olyan szinten lesznek mint megszoktuk.

    [ Szerkesztve ]

  • Predatorr

    senior tag

    Haha, vicces az AMD „minden támogatása”, mindenben 1-2% semmi vs. nV (a 2080-mal +0% gyakorlatilag =) dupla akkora RT teljesítmény. Maradok az nV-nál, különben is, még nagy Arcom lenne Intellel. :Y

    "Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

  • Isobutane

    tag

    Gyakorlati haszna van ennek a feature-nek bármelyik oldalon?

    Amit eddig láttam az hogy ha hoz is valami plusz sebességet az kb. mérési hibahatáron belüli, ellenben stutteringet és akár nagyobb 0.1%, 1% fps esést hozhat akár még a SAM is.

    Egyelőre nekem ez inkább tűnik üres rizsának amit rá lehet sütni szép nagy betűkkel a dobozra mint hasznos feature-nek.

    i9-9900KS ● 32 GB 3400Mhz DDR4 CL16 ● Gigabyte RTX 2080 Super Gaming OC (rev 2.0)

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz Isobutane #3 üzenetére

    Hosszutavon feltetlen, hiszen ez egy fontos lepes a koherens memoriakezeles fele is. Viszont nem hinnem, hogy egy jol optimalizalt kodnal ennek jelentos gyorsulast kene okoznia. A teljes PCIe savszellel(3.0 x16) nagyjabol 64-szer kell lapozni masodpercenkent, ha 256MB-os a lap. Nem a vilag vege. Ezt lehetne megsporolni.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Isobutane #3 üzenetére

    A tesztek alapján az AMD oldalán úgy 7-17% extra teljesítmény sok játékra levetítve. Az NVIDIA oldalán átlag 3-7% a támogatott 17 játékra levetítve, míg a többiben nyilván nem működik, hiszen nincsenek benne a whitelistben.

    #4 Reggie0 : Ez a koherencia tekintetében nem jelent sokat. Itt arról van szó, hogy a VRAM-nak mekkora része úgynevezett host-visible típus. Korábban 256 MB volt ez a határ, ami abból a szempontból baj, hogy ezt már nem egy játék igen jelentősen túllépi, vagyis elég sok az adatcsere a host-visible területeket a VRAM és a rendszermemória között. Ezzel az újítással viszont erre nincs szükség, mivel az egész VRAM host-visible, vagyis az adatmásolás csak a CPU felé valósul meg, ami jóval ritkábban történik. Tipikusan azok a játékok tudnak belőle nagyot nyerni, amelyek jelentősen kicsúsznak a 256 MB-os határból (például Total War Saga: Troy, Assassin’s Creed: Valhalla, Call of Duty: Black Ops Cold War, Borderlands 3, Forza Horizon 4, stb., ezek jó 500 MB-nyi host-visible adattal dolgoznak). Működik is nagyon a Smart Access Memory, hiszen 15%-os extrát ad az említett játékokban.

    Valamennyire az NV implementációja is működik, de mivel se az Intel, se az AMD nem optimalizál rájuk a mikrokódban, így nyilván nem tudnak olyan hatékonyak lenni. Náluk még az is gond, hogy némelyik játékban lassulás lenne, és immáron fél éve győzködik az Intelt és az AMD-t, hogy ezt meg lehetne oldani pár módosíátssal, de látszólag mindkét cég leszarja a fejüket, így az NV is nehezen tud továbblépni innen. De ha megkapnák ugyanazt a támogatás, amit mondjuk az AMD biztosít a saját hardvereinek, akkor ők is tudnának 7-17%-nyi extrákat hozni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz Abu85 #5 üzenetére

    Hat, nagyon ki kell valogatni a szarul implementalt jatekokat, hogy ilyen nagy kulonbsegek kijojjenek. A gyakorlatban inkabb 0-5%. Peldaul: [link]

    A koherencia szempontjabol baromi sokat jelent: ami nem host visible, azzal nehezkes koherensnek maradni. Ha a teljes cimtartomanyt elered a PCIe BAR-on keresztul, akkor a random access sokat gyorsul, mert nem kell legrosszabb esetben szavankent lapozni egyet.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #6 üzenetére

    Ez nem arról szól, hogy szarul van implementálva, hanem arról, hogy mennyi adatot tesz a játék host-visible memóriatípusba. Korábban a 256 MB-ba fixen bele kellett férni. Ma már nem nagyon törődnek ezzel, mert egyrészt nem tudnak beleférni (10 éve még nyilván ment, de már 2021-et írunk), másrészt van megoldás a problémára.

    A probléma alapvetően az, hogy ha nem férsz bele a 256 MB-ba, akkor azt kell csinálni, hogy a rendszermemóriában kell allokálni egy akkora szeletet, amelybe belefér a szükséges adat. Mondjuk 500 MB-ot. Ez belekerül egy host-visible flages host-coherent memóriatípusba, amit a CPU tökéletesen tud kezelni, de a GPU-ba el kell juttatni. Ez rögtön nem olyan egyszerű, mert amit tárolsz adatot a rendszermemóriában, az nem kompatibilis a VRAM-on belüli, eszközlokális flages memóriatípussal. Tehát mielőtt másolod ezeket az adatokat a VRAM-ban, át is kell konvertálni, ami extra CPU-időt és memóriát igényel, és csak a maradék mehet a GPU-oldali 256 MB-ba, ami belefér. Tehát az adat mindenképpen ott lesz azoknál a játékoknál is a GPU memóriájában, amelyek nem férnek bele a 256 MB-os limitbe, csak szükség van hozzá egy rakás konvertálásra és adatmásolásra.

    Ha viszont a GPU teljes eszközlokális flages memóriatípusa egyben host-visible és host-coherent, akkor az egész munka teljesen felesleges, mert minden adat befér, így a PCI Express interfész is sokkal kevésbé van megterhelve, ahogy semmiféle adatkonverzió nem szükséges. Utóbbi viszont inkább csak elmélet, azok a cégek meg tudják így csinálni, amelyek egyszerre CPU-t és GPU-t is gyártanak, hiszen a mikrokód szintjén tudják módosítani a CPU működését, hogy az egyszerűen elfogadja a GPU-side adatokat. Ez az, ami az NV implementációjából hiányzik. A GeForce-ok más GPU oldali kódolással dolgoznak, mint a Radeonok, így ezeket nem kezeli direkten egy mikrokód, vagyis a meghajtónak kell egy konverziót elvégezni hozzá, ami sebességvesztést okoz, és ez tényleg nem egyszerű feladat. A megoldás az lenne, hogy az Intel és az AMD is kiadjon egy módosított mikrokódot, de ha eddig nem tették meg, akkor már nem fogják, egyszerűen nincs különösebb hasznuk belőle, ha az NVIDIA is 7-17%-okat gyorsul az új játékokban egy ReBAR implementációból.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz Abu85 #7 üzenetére

    Tehat akkor azt mondod, hogy nem is a resizeable bar, azaz a memorialapozasok elkerulese, hanem a mikrokod szintu adatkonverzio okoz valojaban gyorsulast.

    Amugy pont ezt mondtam, a lapozas okozta overhead a szarabb implementacioknal okoz problemat. Ahol nem szar az implementacio ott nem lesz sok lapozas se.

    Azt pedig, hogy valaki mikrokod szinten konvertal adatot ne keverjuk ossze a resizeable BAR-ral. Oke, hogy emiatt jott ki, de ket kulon es fuggetlen dolog. Resizeable bar nelkul is lehetne mikrokod szinten konvertalni a meglevo 256 megas lapot.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #8 üzenetére

    Az okoz gyorsulást, hogy ma már 2021-et írunk, és baromira kevés a 256 MB-os limit. Egyszerűen a játékok bonyolultabbak, mint tíz éve. Vannak még olyan cégek, amelyek elavult motort használnak, de nem ez a jellemző. És ha megnézed mondjuk az új motorokat, például az Unreal Engine 5-öt, akkor ott már nagyon-nagyon szűkös a 256 MB.

    A konverzió elkerülése csak egy implementációs tényező. Az elsődleges gond a 256 MB-os kapacitás szűkössége. A másodlagos az, ha ezt javítod azzal, hogy a teljes VRAM-ra lehozod a BAR-t, de közben a mikorkód nem tudja kezelni a GPU memóriakódolását. Utóbbi kell ahhoz, hogy gyors is legyen a ReBAR implementáció, ne csak sok memóriát adjon. Ezért tartott ennyire sokáig implementálni a rendszert, holott a szükséges alap azért már évek óta létezik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz Abu85 #9 üzenetére

    "A konverzió elkerülése csak egy implementációs tényező."
    ", de közben a mikorkód nem tudja kezelni a GPU memóriakódolását. Utóbbi kell ahhoz, hogy gyors is legyen a ReBAR implementáció, ne csak sok memóriát adjon."

    Ezt mondom en is, nem a lapozas elkerulesetol gyorsul nagyot, tehat nem a ReBAR miatt lesz gyors, hanem a mikrokod szintu adatkonverziotol. Amit lehetne a 256MB-os lap melle is implementalni.

    A 256MB memo az most sem 256MB, hanem sokkal tobb, hanem 256MB az az ablak, amit cimezni lehet lapozas nelkul. A nagyobb azert jobb, mert kevesebbet kell lapozni.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #10 üzenetére

    Ha beférsz a 256 MB-ba, akkor igazából nincs szükség a ReBAR-ra. A probléma, hogy egy mai modern motornak már ebbe a kapacitásba nem tud beleférni. Ez van, eltelt 10 év, és nem tudunk mit kezdeni a problémával, hacsak nem tesszük az egész VRAM-ot host-visible memóriatípussá. A jelenlegi helyzet ennyire egyszerű. Az más kérdés, hogy ennek a hatékony implementációja platformszintű, tehát csak azok a cégek tudnak igazán mit kezdeni a problémával, amelyek CPU-t és GPU-t is kínálnak.

    Nem ez marad egyébként az egyetlen platformszintű fícsőr a jövőben, az AMD már kettő újon dolgozik, amik Ryzen+Radeon szinten működnek csak, és nyilván az Intel is le tudja ezeket majd másolni Core+Arc szinten. Az NV-nek innentől kell majd egy processzor, tehát ütniük kell a Microsoftot, hogy a Windows licencelését gondolják át az ARM-ra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Alogonomus

    senior tag

    válasz Isobutane #3 üzenetére

    Amikor pár százalék teljesítménybeli különbséggel követik egymást a felső kategóriás kártyák (3070 és 6700 XT fölöttiek), viszont komoly árbeli különbség van közöttük, akkor az a néhány százaléknyi különbség nagyon is lényeges szempont kártyaválasztáskor.

  • b.

    nagyúr

    válasz Abu85 #11 üzenetére

    A hír most arról szól hogy az Nvidia milyen belf@sz megint szerinted vagy arról hogy jön Intel R bar támogatással? Mert a cikkből erre nehéz következtetni.
    Intelnek mondjuk hoznia kellene Nvidia szintű VGa_kat is előszőr mielőtt Nvidia térdre borul a Microsoft elött és könyörögni fog az R bar támogatásért ARM ra és mielőtt teljesen kiszorul az X86 ról ugye, a plusz 5-7 % kér cserébe néhány támogatott játékban.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #13 üzenetére

    Arról szól, hogy jön ReBAR implementáció Intelen is, és ez olyasmi lesz, mint az AMD-é, nem olyan, mint az NV-é, hiszen az Intelnek van platformja ezt megcsinálni az NV-vel ellentétben.

    Az Intelnek elég csomagban adni a Core-t és az Arc-ot, és máris szereznek egy kivejezetten nagy piacot az árukapcsolással. Persze, majd megbüntetik őket 10 év múlva, de az már a piacot nem hozza a másiknak vissza.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés