Saját Resizable BAR implementációval készül az Intel

Nem biztos, hogy az Alchemist kódnevű fejlesztéssel párhuzamosan elérhető lesz, de a funkció jönni fog.

Nyár vége óta tudni, hogy Arc néven érkeznek az Intel nagy teljesítményű grafikus vezérlői, és már közel lehet a megjelenésük. Emiatt egyre többet lehet tudni a szoftveres háttérről is, amely kapcsán friss információ, hogy a Santa Clara-i óriáscég is készül egy saját Resizable BAR implementációval.

A lényeg az, hogy a processzor hozzáférhessen a grafikus vezérlő teljes memóriájához, ne csak egy 256 MB-os szeletéhez. Ez azonban még nem elég, szoftveres szinten, többek között a meghajtó oldalán sokat kell optimalizálni a sebességnövekedés eléréséhez. Ez jól látszik az AMD-féle Smart Access Memory, illetve az NVIDIA – szimplán csak – Resizable BAR néven emlegetett implementációján, ugyanis az AMD már általánosan működő eljárást kínál, vagyis minden játékban üzemképes, míg az NVIDIA egyelőre még mindig csak azt a 17 darab játékot támogatja, amelyet a március végi meghajtóban lelepleztek. Ráadásul a hatékonyság szempontjából is van különbség, az AMD implementációja sokkal többet gyorsul.

Információink szerint az Intel saját Resizable BAR implementációjának a célja minimum az AMD-féle Smart Access Memory hatékonyságának megközelítése. Ergo a vállalat nem csak egy látszatfunkciót akar, hanem egy valóban minden játék alatt üzemképes technológiát, ami valós előnyöket biztosít. Ennek a haszna nyilvánvaló, de hátránya, hogy elképesztően sokat kell dolgozni hozzá. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy itt konkrétan az a gond, hogy a Resizable BAR aktiválása tulajdonképpen az egyik legegyszerűbb dolog a világon, de az, hogy ennek bekapcsolásától ne csökkenjen a sebesség, már talán az egyik legnehezebb. Ahhoz, hogy ezt elérjék mikrokódszintű módosításokat is be kell vetni. Ez lehet egyébként az oka annak, hogy az NVIDIA-féle Resizable BAR nem igazán fejlődik, egyszerűen se az Intel, se az AMD nem érdekelt abban, hogy a platformokhoz kiadott mikrokódjukat a zöldek fejlesztésére szabják. Ugyan nem akadályozzák meg a Resizable BAR általános működést, de nem is tesznek semmit azért, hogy jól is működjön a GeForce-okon. Az Intel ugyanakkor pont úgy tudja uralni a saját platformját, ahogy az AMD, tehát elméletben képesek ugyanarra, nincsenek olyan nehezen legyőzhető akadályok, amik például az NVIDIA dolgát jelentősen megnehezítik.

A gyakorlati nehézségek miatt nem lehet garantálni, hogy az Intel-féle Resizable BAR elkészül az Alchemist kódnevű grafikus vezérlők startjára, de egyértelmű cél szoftveresen biztosítani a rendszert, amely sok előnyt adhat a játékokban, ha megfelelő processzorokkal párosítják a játékosok az adott dedikált GPU-t.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés