- ZIDOO médialejátszók
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- Gaming notebook topik
- E-book olvasók
- Hobby elektronika
- Erősítő, hangfalak
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem arról szól, hogy szarul van implementálva, hanem arról, hogy mennyi adatot tesz a játék host-visible memóriatípusba. Korábban a 256 MB-ba fixen bele kellett férni. Ma már nem nagyon törődnek ezzel, mert egyrészt nem tudnak beleférni (10 éve még nyilván ment, de már 2021-et írunk), másrészt van megoldás a problémára.
A probléma alapvetően az, hogy ha nem férsz bele a 256 MB-ba, akkor azt kell csinálni, hogy a rendszermemóriában kell allokálni egy akkora szeletet, amelybe belefér a szükséges adat. Mondjuk 500 MB-ot. Ez belekerül egy host-visible flages host-coherent memóriatípusba, amit a CPU tökéletesen tud kezelni, de a GPU-ba el kell juttatni. Ez rögtön nem olyan egyszerű, mert amit tárolsz adatot a rendszermemóriában, az nem kompatibilis a VRAM-on belüli, eszközlokális flages memóriatípussal. Tehát mielőtt másolod ezeket az adatokat a VRAM-ban, át is kell konvertálni, ami extra CPU-időt és memóriát igényel, és csak a maradék mehet a GPU-oldali 256 MB-ba, ami belefér. Tehát az adat mindenképpen ott lesz azoknál a játékoknál is a GPU memóriájában, amelyek nem férnek bele a 256 MB-os limitbe, csak szükség van hozzá egy rakás konvertálásra és adatmásolásra.
Ha viszont a GPU teljes eszközlokális flages memóriatípusa egyben host-visible és host-coherent, akkor az egész munka teljesen felesleges, mert minden adat befér, így a PCI Express interfész is sokkal kevésbé van megterhelve, ahogy semmiféle adatkonverzió nem szükséges. Utóbbi viszont inkább csak elmélet, azok a cégek meg tudják így csinálni, amelyek egyszerre CPU-t és GPU-t is gyártanak, hiszen a mikrokód szintjén tudják módosítani a CPU működését, hogy az egyszerűen elfogadja a GPU-side adatokat. Ez az, ami az NV implementációjából hiányzik. A GeForce-ok más GPU oldali kódolással dolgoznak, mint a Radeonok, így ezeket nem kezeli direkten egy mikrokód, vagyis a meghajtónak kell egy konverziót elvégezni hozzá, ami sebességvesztést okoz, és ez tényleg nem egyszerű feladat. A megoldás az lenne, hogy az Intel és az AMD is kiadjon egy módosított mikrokódot, de ha eddig nem tették meg, akkor már nem fogják, egyszerűen nincs különösebb hasznuk belőle, ha az NVIDIA is 7-17%-okat gyorsul az új játékokban egy ReBAR implementációból.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- YouTube
- ZIDOO médialejátszók
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Kutya topik
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- Borderlands 4
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- DELL Precision 5560 i7-11850H 16GB 512GB T1200 FHD+ 1 év garancia
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest