- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem arról szól, hogy szarul van implementálva, hanem arról, hogy mennyi adatot tesz a játék host-visible memóriatípusba. Korábban a 256 MB-ba fixen bele kellett férni. Ma már nem nagyon törődnek ezzel, mert egyrészt nem tudnak beleférni (10 éve még nyilván ment, de már 2021-et írunk), másrészt van megoldás a problémára.
A probléma alapvetően az, hogy ha nem férsz bele a 256 MB-ba, akkor azt kell csinálni, hogy a rendszermemóriában kell allokálni egy akkora szeletet, amelybe belefér a szükséges adat. Mondjuk 500 MB-ot. Ez belekerül egy host-visible flages host-coherent memóriatípusba, amit a CPU tökéletesen tud kezelni, de a GPU-ba el kell juttatni. Ez rögtön nem olyan egyszerű, mert amit tárolsz adatot a rendszermemóriában, az nem kompatibilis a VRAM-on belüli, eszközlokális flages memóriatípussal. Tehát mielőtt másolod ezeket az adatokat a VRAM-ban, át is kell konvertálni, ami extra CPU-időt és memóriát igényel, és csak a maradék mehet a GPU-oldali 256 MB-ba, ami belefér. Tehát az adat mindenképpen ott lesz azoknál a játékoknál is a GPU memóriájában, amelyek nem férnek bele a 256 MB-os limitbe, csak szükség van hozzá egy rakás konvertálásra és adatmásolásra.
Ha viszont a GPU teljes eszközlokális flages memóriatípusa egyben host-visible és host-coherent, akkor az egész munka teljesen felesleges, mert minden adat befér, így a PCI Express interfész is sokkal kevésbé van megterhelve, ahogy semmiféle adatkonverzió nem szükséges. Utóbbi viszont inkább csak elmélet, azok a cégek meg tudják így csinálni, amelyek egyszerre CPU-t és GPU-t is gyártanak, hiszen a mikrokód szintjén tudják módosítani a CPU működését, hogy az egyszerűen elfogadja a GPU-side adatokat. Ez az, ami az NV implementációjából hiányzik. A GeForce-ok más GPU oldali kódolással dolgoznak, mint a Radeonok, így ezeket nem kezeli direkten egy mikrokód, vagyis a meghajtónak kell egy konverziót elvégezni hozzá, ami sebességvesztést okoz, és ez tényleg nem egyszerű feladat. A megoldás az lenne, hogy az Intel és az AMD is kiadjon egy módosított mikrokódot, de ha eddig nem tették meg, akkor már nem fogják, egyszerűen nincs különösebb hasznuk belőle, ha az NVIDIA is 7-17%-okat gyorsul az új játékokban egy ReBAR implementációból.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az okoz gyorsulást, hogy ma már 2021-et írunk, és baromira kevés a 256 MB-os limit. Egyszerűen a játékok bonyolultabbak, mint tíz éve. Vannak még olyan cégek, amelyek elavult motort használnak, de nem ez a jellemző. És ha megnézed mondjuk az új motorokat, például az Unreal Engine 5-öt, akkor ott már nagyon-nagyon szűkös a 256 MB.
A konverzió elkerülése csak egy implementációs tényező. Az elsődleges gond a 256 MB-os kapacitás szűkössége. A másodlagos az, ha ezt javítod azzal, hogy a teljes VRAM-ra lehozod a BAR-t, de közben a mikorkód nem tudja kezelni a GPU memóriakódolását. Utóbbi kell ahhoz, hogy gyors is legyen a ReBAR implementáció, ne csak sok memóriát adjon. Ezért tartott ennyire sokáig implementálni a rendszert, holott a szükséges alap azért már évek óta létezik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha beférsz a 256 MB-ba, akkor igazából nincs szükség a ReBAR-ra. A probléma, hogy egy mai modern motornak már ebbe a kapacitásba nem tud beleférni. Ez van, eltelt 10 év, és nem tudunk mit kezdeni a problémával, hacsak nem tesszük az egész VRAM-ot host-visible memóriatípussá. A jelenlegi helyzet ennyire egyszerű. Az más kérdés, hogy ennek a hatékony implementációja platformszintű, tehát csak azok a cégek tudnak igazán mit kezdeni a problémával, amelyek CPU-t és GPU-t is kínálnak.
Nem ez marad egyébként az egyetlen platformszintű fícsőr a jövőben, az AMD már kettő újon dolgozik, amik Ryzen+Radeon szinten működnek csak, és nyilván az Intel is le tudja ezeket majd másolni Core+Arc szinten. Az NV-nek innentől kell majd egy processzor, tehát ütniük kell a Microsoftot, hogy a Windows licencelését gondolják át az ARM-ra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210