- Bemutatkozott a Transcend SSD-inek zászlóshajója
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Félreértések az FSR 4 és a PlayStation 5 Pro körül
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- Megcélozta az NVIDIA-t a 2 nm-es node-jával a Samsung
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #69 üzenetére
Nem a Larrabee-s mérnökök rakták össze a GCN-t. Az Eric Demers vezetésével született meg, csak ő elment a Qualcommhoz. Az ő helyére érkezett John Gustafson.
Andrew Richards pedig szoftvermérnök. Ő csak azt kritizálta, hogy elképesztően nehéz lesz programozni a Larrabee-t. Sokkal nehezebben, mint egy hagyományos GPU-t. Ő már az elején mondta, hogy az x86 legyen kuka. A Larrabee ISA-ja legyen párhuzamosságra tervezve és elszeparáltan működjön a processzorrésztől. Mindig próbálkozott, hogy ezt megértesse az Intel vezetőségével, aztán belefáradt és otthagyta őket. Ebben persze szerepet játszott, hogy a HSA pont olyan, amit ő megálmodott, ezért ennek a tagja.
A többi elégedetlenkedő mérnök más irányba menetelt. Michael Abrash például elment a Valve-hoz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Vettek bizony hozzáértőket. Bár ez a ZiiLabs is egy agyonemulálós cucc. Meg is látszott a teljesítményén, vagy 100x lassabbak voltak mindenkinél, de futott az alkalmazás. Ez az emuláció valami fétish lehet az Intelnél szvsz.
Egyébként korábban is megvoltak a világszinten zseni embereik ... Michael Abrash, Andrew Richards, Atman Binstock, Tom Forsyth, Mike Sartain, John Gustafson. Csak ők nem voltak annyira lelkesek a koncepció láttán, mint az Intel vezetősége. Ez nyilván egy olyan érdekellentét, ami után ők húzták a rövidebbet. A sluszpoén, hogy a MIC végül nem lett binárisan kompatibilis az x86-tal, tehát nem a mérnököknek lett igazuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenképp módosítani kell az oprendszert, hogy bebootolja. De egyébként bármelyik modern GPU bebootol egy oprendszert, ha megcsinálod hozzá a szükséges vezérlőhidat a hardveres háttérnek és megírod rá a szoftvert. Itt inkább az a gond, hogy senki sem gondolkodik ilyenben. Önmagában ennek nincs is értelme, mert ha már raksz a rendszerbe kettő vagy négy procimagot (márpedig rakunk), akkor azon sokkal hatékonyabban megy bármilyen OS. A koprocesszorok - mert nyilván ezek a MIC/GCN-féle dolgok azok lesznek - a programfuttatásra vannak.
Minden IGP-nek van ma is egy vISA szintű hozzáférési felülete, bár ezzel az Intel nem igazán törődik, mert kevés fejlesztőt érdekel. De a mostaniaknak is van, csak nem annyira jó, mint az AMD AGSL, vagy az NVIDIA NVAPI. Nyilván ilyenje lehet a MIC-nek is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #36 üzenetére
Egy GPU-t azért még mindig úgy terveznek, hogy az API-hoz illeszkedjen. Többek között van parancsprocesszoruk, amihez tartozik egy megfelelő driver. A MIC-nek ilyenje nincs, mindenképp szükséges egy olyan szoftveres réteg a hardver előtt, ami igazodik az adott API-hoz. Emulál egy GPU-t, erre nincs jobb szó. Viszont, hogy ne legyen azért vállalhatatlanul sok absztrakciós réteg, így érdemes olyan szoftvert írni, ami igazodik a hardverhez. Persze az egész felfogható egy túlhizlalt drivernek is, de kétségtelen, hogy nem szokványos a működés. Az egész egyébként elvi szinten hasonló lehet a SwiftShaderhez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most is lehet bármit programozni a fémen, de annyira irreális az ezzel járó extra munka, hogy nincs értelme egy bizonyos szint alá menni. Az OpenCLnek vannak hibái, de nagyjából az a szint, ami még vállalható erőforrás befektetését követeli, és az eredmény is nagyon gyors. Ez alatt már a nyerhető extra megkérdőjelezhető jelentőségű, főleg annak tudatában, hogy mennyi erőforrást kell még belefektetni.
1) A Knights Landing magját kapják, tehát annak a speckóit kell figyelni.
2) A MIC magok nem kompatibilisek a mai fő magokkal. Hiába az x86 akkor sincs bináris kompatibilitás a normál és a MIC magok között. Ennek az az oka, hogy az x86 memóriamodelljét módosítani kellett hogy a rendszer skálázódjon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ermisukrám #1 üzenetére
Nincs bináris kompatibilitás a MIC és a normál x86 magok között.
(#4) gbors: Azt már ma is lehet írni csak eléggé komplex. HSA-val egyszerűbb lesz, de ott is le kell emulálni a szoftveres környezetet, ami túl időigényes. Ezért nem fog bele senki.
(#13) Fiery: Az OpenCL a programozó oldaláról egyszerűbb, mint a vector intrinsics. Jóval kisebb erőforrás befektetésével kapsz ugyanolyan gyors kódot. Ennél egyszerűbb megoldás csak a C++AMP nagyon hatékony autóvektorizálója, de ezzel lassabb lesz a kód, vagy komplexebb dolgokat nem lehet megcsinálni vele. Persze sokaknak elfogadható lesz ez a kompromisszum.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fogyjunk le!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Acer notebook topic
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E4300 - Intel P9400 I 3GB I 160GB I 13,3" I DP I Garancia!
- Csere-Beszámítás! RTX Gamer Számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Honor 400 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest