Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #24 üzenetére

    Kezdőnek nem biztos, hogy a rövidebb jobb. Szerintem pontosan látsszon a programban mi mit csinál, ne legyen már elsőre olyan furaság, hogy az input() és a print() függvény is kiír, ami elsőre wtf lehet.

    Pedig ez egy szükséges dolog a tanításnál, hogy elsőre nem magyarázunk el mindent, hanem pár dolog egyszerűen csak úgy van. Lásd pl nyelvtanulás, az elején gyakorlatilag seggelni kell a kifejezéseket, anno németül nekem még a múlt idő előtt tanították azt a mondatot "Ezt nem értettem", mivel alapvető szükség van rá. Nem lehet minden megmagyarázni először, mert elveszik a lényeg a részletekben, ezzel sajnos van bőven tapasztalatom.

    C-nél vannak balfasságok igen, de kezdésnek szerintem meg lehet vele lenni. A pointerezésen nem tudom minek rugózol, mint írtam addig el sem kell menni. Megtanulod a típusokat, változó deklarációt, pár beépített függvényt, vezérlési szerkezeteket, függvényeket, aztán mehetsz is a következő nyelvre. Nem kell örökké ott maradni, csak az alapokat elsajátítani.

    Az, hogy neked hasonló a Java, C++, Python, egy kezdőnek nem biztos hogy az. Tegyük fel elkezd pythonozni, majd egy másik nyelvre lesz szüksége, s megszokásból elfelejt majd ; { } jeleket kitenni, amitől hülyét kap. De említhetem azt is, hogy egy kezdőnek a whitespace egy semmitmondó dolog, nem programozó aggyal nehéz felfogni, hogy a "semmi" is a számít.

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #16 üzenetére

    Egy scanf esetén egy plusz & kell a változók elé, azért ez szerintem nem nehéz. :D Ha pedig már komolyabb pointerezésre van szüksége valamihez, akkor pedig pont eljött az idő új programnyelvet keresni. Kezdésnek szerintem minél butább nyelv kell, hogy kevesebb legyen a zavaró tényező, de túl egzotikus se legyen, mert arról nehezebb átállni más nyelvekre.

    Nincs semmi bajom a python szintaxisával, sőt, nekem nagyon tetszik. Csak egy kezdőnek nem biztos, hogy célszerű ezt ajánlani, mert ha más nyelvre megy, akkor jöhet a pofára esés.

    Egyébként a pointerekhez nem kell tudni a gép belső működését. Max a címekét. Gép belső működését, akkor kell tudni ha assemblyvel címzel, na az tényleg horror, még egy tesco gazdaságos ISA-nal is.

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #14 üzenetére

    Kezdésnek jó a C, megtanulni az alapokat, a C++ kicsit durva lenne, ott már eleve OOP minden. Első kódnak jobb egy print("Hello world!");, mint egy std::cout << "Hello world!" << endl;, mert utóbbinál elsőre nem teljesen világos, hogy mi történik. Túl sok "felesleges" dolog van benne, ami eltereli a figyelmet. Persze akik nem először látnak kódot, az utóbbi biztos jobban tetszik, de most tanulásról van szó.

    Python, Javascript meg hasonló izgi nyelveket azért nem ajánlanék elsőre, mert pl az előbbinek elcseszett egy szintaxisa van, utóbbi meg egy gusztustalan nyelv. Egyiket se fikázni akarom, csak egy kezdő szemével próbálom nézni a dolgot. Valamin elkezdi, aztán azt a nyelvet úgyis dobni fogja, szóval érdemes a többséghez hasonlóval botegyszerű nyelvvel kezdeni, nem pedig valami egzotikus csodával, ami szép meg minden, de amúgy hujjaj, lásd Ruby.

    Ha pedig sikerült elsajátítani az alapokat, akkor lehet nekiállni C++ / Java / C# / stb nyelven programozni és eldönteni, hogy tetszik-e az OOP vagy igen.

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz ivana #8 üzenetére

    Az arduino keretrendszernek nem kis overheadje van, s a mikrokontroller tudásának csak egy részét tudod vele hasznosítani, kontrollálhatatlan a "valós" kód. Arról nem is beszélve, hogy ha a fogyasztás is szempont, akkor végképp bukta. Persze nagyon egyszerű kis hobbiprojekthez jó lehet, meg bazi nagy a közösségi támogatása, de picit komolyabb dolgokra már alkalmatlan vagy fossá kell hekkelni.

    Az atmega32u4 amúgy nem erősebb, csak több lába van, meg több a ram. Ezeket ki kell használni, hogy értelme legyen, nem fut tőle gyorsabb a kód. :D

    Ha már MCU-nál tartunk, én az Texas Instruments MSP430G2 Launchpad-ot ajánlanám. Van hozzá Energia IDE, gyakorlatilag az Arduino IDE piros változata, Atmel helyett TI MCU-khoz. Ugyanazt tudja, és a Launchpad még olcsóbb is egy Arduinónál. Ha meg komolyabbat szeretnél, akkor van még Code Composer Studio is, azzal lehet alacsony szinten programozni az MSP430-at, ráadásul nagyon letisztult a "library", nincsenek 50 karakteres makrók meg függvénynevek.

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz Speeedfire #1 üzenetére

    Az Ardunio egy C++ keretrendszer, amivel rendkívül egyszerű mikrovezérlőre programot gyártani. Kezdésnek azoknak javasolnám, akiknek vannak már elektronikai ismeretei, s erről az oldalról is szeretnék a megközelíteni a programozást.

    Desktop app szintén nem feltétlenül jó indulásnak, nagyon sok a lehetőség, ami összekavarhat, főleg az OOP.

    Én konzolos programokkal indítanék, kb minden nyelv tudja, alapokat ezzel lehet a legjobban megtanulni, mivel bot egyszerű, nincs zavaró tényező. Ezután lehet tovább menni. Első nyelv talán a C lenne a legjobb, persze csak az alapok elsajátításáig, pointerekig nem kell eljutni, max ha érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés