- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizsolti
csendes tag
Az vesse rám az első követ, aki beszámol arról, hogy ő, haverja, ismerőse hogyan optimalizált végig egy teljes alkalmazást 64bitre. De nem egy kis alkalmazást, azzal úgyse kapsz akkor teljesítmény többletet. kit érdekel, hogy 2mp alatt csinálja meg, vagy 2,1 mp alatt. Egy nagy alkalmazás optimalizálásáról szeretnék hallani.
Extrém esetet eltekintve: 3D, game, ...
És még mindig nem szólt senki sem a lebegőpontos számokról.
float: 4 bájt
double: 8 bájt
a processzorok a pontosság miatt 10 bájton számolnak, csak a végén visszaveszik az eredményt 4 vagy 8 bájtra. hol van itt a 8 bájtos egész?szerintem csak a memória éri meg jelenleg.
nincs szükség az esetek 95%-ban (szvsz) a 2^64 értéktartományra.Zsolt
-
Vertic
aktív tag
az autószereléses hasonlat azért sántít, mert ott teljesen máshogy kell szerelni egy trabantot, mint egy toyotát.
de egy 32 bites programot ugyanúgy kell megírni, mint egy 64 biteset, tényleg semmi különbség nincsen a kettő között, nem kell semmiféle mágiára gondolni. Csak akkor használhatod ki a nagyobb adatszélesség nyújtotta előnyöket, ha eleve szükség volt rá. De ha nem volt, akkor attól nem lesz gyorsabb a program, hogy "64 bitre optimalizálják". Ha eleve szükség volt a nagyobb memóriára, pontosabb számításra, akkor gyorsíthat - vagy pontosíthat - különben meg semmi különbség nem lesz.'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
Vertic
aktív tag
Na igen, a játékok... ott a teljesítményigény nagyon függ attól, hogy milyen típusú játékról van szó, de általában három dolog nagyon számításigényes ezen a területen: a grafika, a fizika, és az A.I. (vagy M.I., ahogy tetszik ).
Az utóbbihoz szerintem nincs szükség nagy pontosságú számításokra, ott inkább sokmindent kell csinálni, szóval az nem hiszem, hogy sokat profitál a 64 bitből.
Előbbi kettő, a grafika meg a fizika viszont igen, na itt viszont nagyon durván sok a számítás, és egy részéhez nagy pontosság sem árt. Viszont itt meg legtöbbször már elkészült motorokat használnak fel a játékokhoz, mivel ezeket baromi hosszú ideig tart kifejleszteni és sok pénzbe kerülnek. Másrészt meg ezek a motorok valószínűleg tele vannak elég durva alacsony szintű trükkökkel amik kihasználnak mindenféle hardver- meg szoftversajátosságokat, hogy minél gyorsabbak tudjanak lenni. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a grafika már amúgy is eléggé optimalizálva van hiszen az oroszlánrésze a GPUban számolódik, tehát itt nem is lehet elvárni a nagy gyorsulást a 64 bitre váltással, hiszen a GPUra nincsen hatással ez (legalábbis szerintem)
Szóval ahhoz, hogy a játékok 64 biten gyorsabbak legyenek kell egy tisztán 64 bitre írt motor, ami most még nem létezik, és szerintem néhány évig még nem is fog... na, viszont ha az elkészül, szerintem akkor se kell azt várni, hogy durván gyorsabb lesz, inkább csak 32 biten lesz lassabbszerk.: igen, a memóriaigény viszont valós, ahogy elnézem trendet, tehát ha más nem is, ez abba az irányba mutat, hogy kelleni fog az a 64 bites rendszer előbb-utóbb.
[ Szerkesztve ]
'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
ddekany
veterán
Nem vettem részt egy játékmotor fejlesztésében sem, de nagyon valószínűnek tartom, hogy a forráskód 99% úgy maradhat ahogy van (csak persze újra kell fordítani (nem programozóknak mondom: a újrafordítás az semmi extra, egy mindennapos dolog, egy gombnyomás)).
Az egész 64 bites mizéria lényege a megcímezhető memória mérete, főleg az egy alkalmazás által megcímezhetőé. Szóval épp itt az ideje... nincs messze, hogy 3-4G vagy több kelljen pl. egy játéknak.
Azért a régi AMD-s reklámfilmért meg köszönet a PH!-soknak. Majd jól seggberúgja őket érte a szponzor, ha az AMD köztük van... Na szóval, ilyen ez. Hazudnak bele az ember arcába.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
- Intel Pentium 4 3,2 GHz / 1 M /800 MHz Socket 478 CPU
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Garanciális Intel Core i5-13600K
- ELADÓ - Ryzen 7 5800X - ÉRTÉKELÉSRE VÁR
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest