Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pakriksz

    őstag

    válasz priti #262 üzenetére

    Egy átlagos 16:9-es monitoron beállítható max FOV vízszintes irányban úgy 70 fok, afölött előjön a halszem effekt. az OR látótere 110 fok, tehát sokkal nagyobb a látótér... aminek még mindig semmi köze nincs a felbontáshoz.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz priti #262 üzenetére

    (Sóhajt...)
    Lásd a videót újra! És most lásd a szerző videóban foglalt véleményezését is!
    Dióhéjban: praktikusan a szélesebb látómező győzelmet hoz a szűk látómező felett.
    Nem kell hozzá diploma...
    Olyan széles látómezőt állítasz be, amilyen tetszik. Nyilván a játék oldali támogatás egy adott megjelenítési formára - hagyományos monitor, szélesvásznú monitor, 3D tv, Eyefinity, Occulus Rift - a játékfejlesztők által meghatározott "ajánlások", ha leegyszerűsítjük. Ez csak a játékfejlesztőkön múlik, hogy miként oldják meg az különböző megjelenítési formákból adódó játékélménybeli eltéréseket.
    Aztán az ügyes játékos meg úgyis "úgy csal", ahogy tud. ;)
    Akár Eyefinity-vel mert megteheti, akár kézzel beállítja magának a látómező szélességét.

    De a lényeg, hogy amikor te a beállításokban kiválasztod a megjelenítődet és felbontását, akkor ahhoz a grafikai motorban társul egy FOV érték is, meg úgy általában optimalizációk a kijelzőhöz.

    A felbontás meg úgy kapcsolódik a dologhoz, hogy a kijelződnek a natív felbontása véges és csak ennyi pixelre bontja fel a grafikai motor a látómező képét a játékban. Vagyis ha a fix számú pixeleid egy szűk látómezőt jelenítenek, meg akkor az részletesebb képet ad, mintha ugyanannyi pixellel egy nagyobb képet akarsz megjeleníteni - ott ugye elmosódnak a részletek, de ezt nem kell magyaráznom, te is tapasztaltad.

    Fényképezés tökéletes példa: a megapixelek száma meg az objektív látószöge.

Új hozzászólás Aktív témák