- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen videókártyát?
- Mini-ITX
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple MacBook
- Itt a legkisebb asztali GeForce RTX 50-es VGA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A látszat ellenére helyesen működik az NVIDIA-féle Resizable BAR implementáció
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blazs120gl
aktív tag
Nemcsak játék vagy grafikai output lehet Vulkan-os alkalmazás. Az OpenCL is általános célú.
A Vulkan-nal hatékonyabban lehet az erőforrásokat számítási feladatok végrehajtására felhasználni. Alacsonyabb de többmagos procik (pl. laptop, mobil, alacsonyabb IPC-s processzorok) profitálnak az extra teljesítményből (pl. egy egymagos OpenGL state machine-hez képest), illetve alacsonyabb órajelen több mag kevesebbet fogyaszt, mint egy turbó órajelen futó egyetlen mag, így pl. akkumulátor idő vagy TDP headroom nyerhető. Viszont az SPIR-V nem az a nyelv, amiben bárki szívesen megfogalmazná a megoldandó problémáját
. Ezért is jó hogy egyre több létező nyelven 'ért' a Vulkan
Pl. meg lehet azt csinálni, hogy integrált vga-val és dedikált GPU-val szerelt PC-n egy program (pl. játék) képes Vulkan-on keresztül a VGA kártyán grafikát számolni, míg ezzel párhuzamosan az integrált VGA-n OpenCL-ben fizikai motort futtatni (pl. bullet-nek van OpenCL-es verziója), mindezt anélkül, hogy a fizikai motor a CPU-t terhelné. Vagy egy CPU által limitált felhasználásban (= a GPU-t nem lehet kihasználni) a GPU CU-k részét használja fel OpenCL-ben megadható feladat megoldására.
És igen, nem utolsó érv, hogy az OpenCL-ben megírt kódot (nem feltétlen shader) nem a készülő rendszerben kell tesztelni, hanem lehet egy már kész, bevált elem.
Hogy az utódja lenne? Igazából a kettő egymásnak nem alternatívája. A Vulkan a 'hogyan' kérdésre a válasz, míg az OpenCL/SPIR/shader/akármi inkább a 'mit' kérdésre válaszol.
-
Az én olvasatomban azt jelentik az általad leírtak, hogy gyakorlatilag a játékoknál fog számítani első sorban. Vagyis gyakorlatilag OpenCL-ben kell majd a compute shadereket lekódolni, és ezt használják majd a fejlesztők, így ugorva át az OpenGL limitációit - ha jól értem.
Van valami ismert limitáció ezen felül, pl. csak OpenCL 2.x képes hardvereken működik, vagy hasonló?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább az, hogy a GLSL compute shader eléggé limitált ahhoz képest, amit az OpenCL C nyelv tud. Ezáltal sokkal célszerűbb lesz OpenCL C-ben írni compute shadert. Valószínűleg a Khronos Group ezzel reagálja le a HLSL 6-ot. Igazából a nézőpontjukból érthető. Az OpenCL C egy tök jó nyelv, csak meg kell oldani a befordítását Vulkan API-ba.
-
Ennek mi a gyakorlati haszna? Mert lehet csak én vagyok túl laikus, de számomra ez nem derül ki a hírből.
Vulkan-t lehet használni majd felhasználói programoknál (a címből ezt sejtem), vagy az OpenCL hardware-eket lehet használni Vulkan API-t használó játékoknál?
Mi értelme van Vulkan API-t használni felhasználói programoknál? Ez lehet az OpenCL kvázi utódja is, és ezért fontos a OpenCL kódok integrálása, hogy a meglévő modulokat fel tudják használni és ne kelljen a nulláról kezdeni a fejlesztést?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MIUI / HyperOS topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Synology NAS
- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Aorus Elite RX 9070 XT 16GB Videokártya! Bemutató darab!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- BANKMENTES részletfizetés Noblechairs HERO RL valódi bőr Gamer Szék
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged