- Plazma TV topic
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Pénztárcabarát, ugyanakkor trendi mikrotorony jött a Jonsbótól
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blazs120gl
aktív tag
Nemcsak játék vagy grafikai output lehet Vulkan-os alkalmazás. Az OpenCL is általános célú.
A Vulkan-nal hatékonyabban lehet az erőforrásokat számítási feladatok végrehajtására felhasználni. Alacsonyabb de többmagos procik (pl. laptop, mobil, alacsonyabb IPC-s processzorok) profitálnak az extra teljesítményből (pl. egy egymagos OpenGL state machine-hez képest), illetve alacsonyabb órajelen több mag kevesebbet fogyaszt, mint egy turbó órajelen futó egyetlen mag, így pl. akkumulátor idő vagy TDP headroom nyerhető. Viszont az SPIR-V nem az a nyelv, amiben bárki szívesen megfogalmazná a megoldandó problémáját
. Ezért is jó hogy egyre több létező nyelven 'ért' a Vulkan
Pl. meg lehet azt csinálni, hogy integrált vga-val és dedikált GPU-val szerelt PC-n egy program (pl. játék) képes Vulkan-on keresztül a VGA kártyán grafikát számolni, míg ezzel párhuzamosan az integrált VGA-n OpenCL-ben fizikai motort futtatni (pl. bullet-nek van OpenCL-es verziója), mindezt anélkül, hogy a fizikai motor a CPU-t terhelné. Vagy egy CPU által limitált felhasználásban (= a GPU-t nem lehet kihasználni) a GPU CU-k részét használja fel OpenCL-ben megadható feladat megoldására.
És igen, nem utolsó érv, hogy az OpenCL-ben megírt kódot (nem feltétlen shader) nem a készülő rendszerben kell tesztelni, hanem lehet egy már kész, bevált elem.
Hogy az utódja lenne? Igazából a kettő egymásnak nem alternatívája. A Vulkan a 'hogyan' kérdésre a válasz, míg az OpenCL/SPIR/shader/akármi inkább a 'mit' kérdésre válaszol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább az, hogy a GLSL compute shader eléggé limitált ahhoz képest, amit az OpenCL C nyelv tud. Ezáltal sokkal célszerűbb lesz OpenCL C-ben írni compute shadert. Valószínűleg a Khronos Group ezzel reagálja le a HLSL 6-ot. Igazából a nézőpontjukból érthető. Az OpenCL C egy tök jó nyelv, csak meg kell oldani a befordítását Vulkan API-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen routert?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Plazma TV topic
- OLED TV topic
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 2600X 16GB DDR4 500GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB Zalman N5 CM 450W
- Xiaomi 12T Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2107, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest