- Androidos tablet topic
- Emelkedik a korábbi generációs Intel CPU-k ára
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Brutálisan elszállhat az új PC-s Snapdragon fogyasztása
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Pánik a memóriapiacon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blazs120gl
aktív tag
Nemcsak játék vagy grafikai output lehet Vulkan-os alkalmazás. Az OpenCL is általános célú.
A Vulkan-nal hatékonyabban lehet az erőforrásokat számítási feladatok végrehajtására felhasználni. Alacsonyabb de többmagos procik (pl. laptop, mobil, alacsonyabb IPC-s processzorok) profitálnak az extra teljesítményből (pl. egy egymagos OpenGL state machine-hez képest), illetve alacsonyabb órajelen több mag kevesebbet fogyaszt, mint egy turbó órajelen futó egyetlen mag, így pl. akkumulátor idő vagy TDP headroom nyerhető. Viszont az SPIR-V nem az a nyelv, amiben bárki szívesen megfogalmazná a megoldandó problémáját
. Ezért is jó hogy egyre több létező nyelven 'ért' a Vulkan 
Pl. meg lehet azt csinálni, hogy integrált vga-val és dedikált GPU-val szerelt PC-n egy program (pl. játék) képes Vulkan-on keresztül a VGA kártyán grafikát számolni, míg ezzel párhuzamosan az integrált VGA-n OpenCL-ben fizikai motort futtatni (pl. bullet-nek van OpenCL-es verziója), mindezt anélkül, hogy a fizikai motor a CPU-t terhelné. Vagy egy CPU által limitált felhasználásban (= a GPU-t nem lehet kihasználni) a GPU CU-k részét használja fel OpenCL-ben megadható feladat megoldására.
És igen, nem utolsó érv, hogy az OpenCL-ben megírt kódot (nem feltétlen shader) nem a készülő rendszerben kell tesztelni, hanem lehet egy már kész, bevált elem.
Hogy az utódja lenne? Igazából a kettő egymásnak nem alternatívája. A Vulkan a 'hogyan' kérdésre a válasz, míg az OpenCL/SPIR/shader/akármi inkább a 'mit' kérdésre válaszol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább az, hogy a GLSL compute shader eléggé limitált ahhoz képest, amit az OpenCL C nyelv tud. Ezáltal sokkal célszerűbb lesz OpenCL C-ben írni compute shadert. Valószínűleg a Khronos Group ezzel reagálja le a HLSL 6-ot. Igazából a nézőpontjukból érthető. Az OpenCL C egy tök jó nyelv, csak meg kell oldani a befordítását Vulkan API-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
- The Game Awards 2025 - Íme a jelöltek listája
- Assetto Corsa Rally
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Emelkedik a korábbi generációs Intel CPU-k ára
- sziku69: Szólánc.
- Autós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- SAPPHIRE PULSE RADEON RX 580 8GB GDDR5
- Sapphire PULSE RX Vega 56 8GB Garanciával!
- Asus Tuf Gaming GeForce RTX 3080Ti 12GB/ 3 hó. gar./amíg a készlet tart
- 27% - Palit RTX 4080 GameRock 16GB GDDRX RGB Videokártya! BeszámítOK
- 27% - ZOTAC RTX 4080 SUPER AMP Extreme AIRO 16GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 3500X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB GameMax STORM Black EVGA 600W
- BESZÁMÍTÁS! Xiaomi Mi 2K 27 165Hz IPS QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

. Ezért is jó hogy egyre több létező nyelven 'ért' a Vulkan 


