Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #1 üzenetére

    Persze, gondolom a nextgen konzol nagyon opció. Ha APU-zni fognak a vállalatok, vagy legalábbis olyan rendszert alakítanak ki, mint az Xbox 360 egységesebb memóriakezeléssel, akkor a VGA-k használhatósága korlátozott lesz. Erre reagálni kell PC-n is, vagy a konzolon lesznek jobbak a játékok, míg PC-re jön a butított verzió.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Löncsi #4 üzenetére

    Már van a heterogén módon programozható rendszerekre komplett fejlesztőkörnyezet. Kb. 50 program épül erre. Majd úgy 2013-ban lehet komoly változás, amikor végre látunk architekturális integrálást. Az nagyon leegyszerűsíti a fejlesztők dolgát. Az OS támogatás is jöhet a Win 8-cal. Utóbbi az NV-nek kell is, mert az ARM-ra nem megy fel a Win 7. Gyanítom, hogy az ARM-os Win 8 fejlesztése nem áll meg a 2012-es szinten, mert az NV-nek annál sokkal több kell mikorra megjelenik a Maxwell.
    Az Intelnek is lesz gondolom komplett fejlesztőkörnyezete az Ivy-hez, OpenCL SDK-juk már van, szóval azt kell kiegészíteni.

    Design Garage techdemo az csak azt mutatja, hogy a valós idejű ray-tracing mennyire nem alternatíva még. Nincs meg a folyamatos mozgás egy statikus jelenettel, és dinamikussal a helyzet hatványozottan rosszabb. Játékokban a valós idejű ray-tracing 2017 körül lehet alternatíva. Komoly terjedésre csak 2020 körül van kilátás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #8 üzenetére

    Az Ivy Bridge már APU, szóval az Intel is felül erre a lóra tavasszal. Nem tudnak másfele menni, mert a fizika törvényei mindenkire vonatkoznak.
    Az látszik, hogy mindenkinek APU-ja lesz. Az a kérdés, hogy a VGA-kat érdemes-e megtartani. De ha meg is tartják, akkor annyira platformhoz lesznek illesztve a cGPU-k, hogy a gyártók kombinálásával a felhasználó csak szolgáltatásoktól esik el. Ebből adódik a kérdés, hogy a Larrabee-t érdemes lesz-e itt versenyeztetni, mert az Intelnek az hátrány lesz, hogy a Radeont AMD-hez, míg a GeForce-ot NV-hez érdemes társítani. Nekik is kell egy alternatíva, ha ez a piac nem rokkanna össze olyan gyorsan, mint ahogy azt szeretnék.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Davserer #12 üzenetére

    Nem. Van Dual Graphics mód is. Ezt persze csak platformon belül lehet kérni, pár feltételt teljesítve.
    Természetesen meg lehet csinálni azt amit vázolsz. Az OpenCL-ben már van rá lehetőség. Itt nem feltétlenül kell platformon belül gondolkodni, bár az OpenCL driver miatt ajánlott egy gyártóhoz ragaszkodni. Technikailag persze megoldható két gyártó kombinálásával is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ddekany #16 üzenetére

    Ez így van. Meg kell változtatni a programozási szokásokat. A fizika törvényei viszont akadályozzák a skálázást a homogén többmagos prociknál, ha sokat tud a mag.
    Erről is lesz egy cikk. A dark silicon jelenség elfedésére sok út van. Például megoldás az is, hogy lerontod a processzormagok teljesítményét, és jóval többet raksz egy lapkába. Ez is gyorsulást fog eredményezni throughputban, de az egy szálas tempóra már rossz hatása van. Lásd Atom, vagy Bobcat. De nyilván megoldható, hogy kitöltik a lapkákat Atom, vagy Bobcat magokkal. Ennél viszont nagyobb gyorsulást, és jövőben esedékes jobb skálázhatóságot ad a GPU beépítése (már ha GPU-k ezek még). Megtarthatod a relatíva bonyolult processzormagot, melynek nem kell nagyon visszavenni az egy szálon leadott teljesítményéből. Kettőt-hármat-négyet beépítesz, és a többi részt GPU-val töltöd ki.
    Az teljesen világos, hogy a programozó oldaláról az lenne a legjobb, ha egymagos procik lennének 20-30 GHz-es órajellel, de ez jelenleg fizikai képtelenség. Más utat kell járni, és a programozónak kell alkalmazkodni. Nem lesz könnyű, de könnyebb megváltoztatni a programozási szokásokat, mint legyőzni a fizika törvényeit. Utóbbi még senkinek sem sikerült, így megkockáztatni sem érdemes.
    Persze mindezt úgy kell értelmezni, hogy a fizika a fogyasztás szempontjából szab gátat. Technikailag megoldható a 20-30 GHz-es órajelű egymagos processzor, csak kb. 1-2 kilowattot enne, ami nem opció. Olyan út kell, amivel a hatékonyság nő.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Whysperer #20 üzenetére

    Lehet mindent keverni mindennel, de az összes szolgáltatást csak platformmal lehet majd megkapni. Procit már nem csinálnak. APU-t csinál mindenki, és ahhoz lehet VGA-t helyezni, de utóbbi kérdéses, mert a piac csökken. Lehet, hogy csak APU lesz és kész. Akkor pedig fel sem merül a gyártók kombinálásának lehetősége.
    Azt tudjuk, hogy az NV csinál saját CPU-t és ezzel saját APU-t. Az Intel kihozhatja a Larrabee-t VGA-nak.

    (#21) emre33: Később az IOMMU-nak és a VT-d-nek is jelentősége lesz, de most még az OS oldalon hiányzik a GPU esetében a virtuális memória támogatása. Erre majd lehet trükközni, lásd a Radeonoknak a PRT kiterjesztése, de ez erős hackelés. Amíg nincs jobb addig jó, de több kellene.
    Egyébként mindegyik GPU MMU-n keresztül éri el a virtuális memóriát, szóval, ha ennek az OS szinten lesz támogatása, akkor mindenképpen kell IOMMU, vagy VT-d.

    (#22) Cool Face: Ha az API-k lehetővé teszik a hardverek low-level elérését. Ez már szoftveres kérdés inkább. Az biztos, hogy a GPU-k ISA-ja különbözni fog, de egy virtuális ISA jó ötlet lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sh4d0w #25 üzenetére

    Ebben a kérdésben én Carmack véleményét osztom. Idővel a ray-tracing győz. A kérdés inkább a mikor. Az biztos, hogy a raszterizálás egyre kevésbé lesz hatékony megoldás, és az is látszik, hogy a geometrikus transzformációkban is egyre kevesebb fejlődési lehetőség van. A ray-tracing és a voxel mindkettőnél jobb, csak nagyon drágák.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sh4d0w #28 üzenetére

    Az spec. az enyém. De fenntartom a tévedés lehetőségét. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Sir Ny #36 üzenetére

    A MIC-et fejlesztik, vagyis megy a pénz arra. Az a kérdéses, hogy megéri-e maga a VGA-piac. Jelen állapotában egyértelműen felesleges ide belépni, hiszen durván esik vissza az eladás.
    Az rendben van, hogy az AMD és az NV platformtervekkel rendelkezik, így a GPU-ikat úgy készítik, hogy platformszinten legyen jó sok szolgáltatás, de ha továbbra is esik évente ~30%-ot a VGA-k eladása, akkor 2014-re ez a piac a teljes GPU forgalom 10-12%-a lesz. Ez már erősen érdektelen kategória lehet az Intelnek, mert még ide be kell törni, komoly pénz a reklám, és kétséges, hogy két éven belül ezeknek lesz eredménye. De ha lesz is, akkor is ott van, hogy 2016-ra eltűnhet az egész biznisz, vagyis a rá költött pénz a kukában landolhat. Ezért nem opció már az Intelnek a VGA. Annyira úgy néz ki, hogy ez egy halott piac lesz, hogy a kivárás a legjobb. Az AMD és az NV számára érdemes tovább vinni, mert benne vannak a rendszerben. Belépni viszont szerintem is felesleges. Az IGP meg természetesen ott van, az mindenkinek lehetőség, és az Intel is ide fejleszt főleg.
    Ahol most erősíteni kell az a fejlesztői kapcsolatok. Van már ilyen programja az Intelnek, de nem túl erős. Jövőre viszont tényleg lesznek Game-On játékok (pl.: Miner Wars 2081 az Ivy startjára). Az AMD-től is elhozták Richard Huddy-t. Ő még az év közepén lépett ki, mert az Intel ajánlott neki egy szaftos fizut. Persze fél évig nem dolgozhatott sehol, mert az AMD-s munkaszerződése ezt megtiltotta, de két nap múlva ő lesz majd az Intelnél a Game-On partnerprogram európai felelőse. Valami olyasmit várnak tőle, amit a Gaming Evolveddel véghezvitt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hallari #59 üzenetére

    Ha jók a reformok, akkor lehet realitása. Persze aláírom, hogy nagyobb esélye van annak, hogy a VGA-piac a hangkártyák jelentőségi szintjét képviseli majd pár év múlva.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák