Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dagidög #85 üzenetére

    A GPGPU alapvetően lehetővé teszi a GPU shaderein való feldolgozást mindegyik termék számára. A kulcs itt mindig a hatékonyság. Ma egyedül a GCN architektúrát tervezték úgy, hogy minden esetben a hatékonyság számítson. Ezen azt érdemes érteni, hogy lehet írni OpenCL-re egy HEVC kodeket, de nem biztos, hogy minden GPU-n gyorsabb lesz a feldolgozás, mint ha processzorral csinálnád.
    Alapvetően a Larrabee-nek volt az a koncepciója, hogy extrém mértékű hatékonyságot érjen el a számításokban. Ez a rendszer persze elcsúszott a cache szervezésen. A GCN koncepcionálisan a Larrabee-hez hasonlít a legjobban. Ezért volt olyan blog, ahol azt írták rá, hogy Larrabee done right. Kicsit torzított, de találó szóhasználat. Valószínű egyébként, hogy az AMD is a Larrabee alapötleteire építkezett a tervezésnél. Persze sok dolog nem egyezik, de koncepcionálisan egységes volt a cél. Az AMD annyiban közelítette meg ezt másképp, hogy nem ragaszkodtak görcsösen az x86-hoz.

Új hozzászólás Aktív témák