Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Hát fellebbezés a perek ha 1%-kában van akkor lehet sokat mondtam."
Mármint Norvégiában?
Igen, már látom.
Egyébként dabadab 25%-os magyarországi fellebbezési mutatója egy kicsit meglepett. Lassan harminc éve vagyok az ügyvédi pályán, és konkrétan nem emlékszem olyan polgáriperre, amelyben ne fellebbezett volna legalább a vesztes fél.
MaCS
-
Chaser
legenda
ez érdekes
anno mikor inteélnél egyre-másra derültek ki a turpisságok', lehülyézték azt itt aki szerint csúnyán rájuk kellene verni a bálhéééét'
mert voltak ugye olyan dolgok, amit csak ht kiiktatással lehetett "megoldani", illetve a win butított le dolgokat, amik teljesítmény csökkenéssel jártak
és nyilván aki vett egy adott cpu-t, nem azért, hogy az intel hülyesége miatt az eredeti teljesítményhez képest -10-20-30 akárhány %-kal kevesebbet tudjon később
az egy külön dolog, mit zavarnak/nem zavarnak a biztonsági problémák, de aki 100% biztosra akart menni az kénytelen volt "intézkedéseket" tenni a teljesítmény rovására
sok év elteltével talán indítottak ellenük csoportos pereket, de abban sem vagyok biztos
holott kb 1x1 kategória, bármilyen kompetens bírásg előtt buknának, ahogy a tesla is -
Noukoum
veterán
Nem érted, a Teslának mindenben jobbnak kéne lennie az évtizedek óta fennálló gyártókhoz képest ahhoz hogy ne fikázzák őket. Ja nem, akkor is fikáznának. Ha valami gond van a Teslánál akkor ők “kezdők”, de ha az évtizedek óta gyártó márkáknál van ilyen akkor becsukjuk a szemünket, az nem számít. A tulajok véleményei és tapasztalatai meg kit érdekelnek, itt van egy statisztika ami őket igazolja és pont. Ennyi.
-
vicze
félisten
Ha már öreg gyártók.
Amit a VW lerakott EV-nek az ID3-mal na meg azzal a ****** ID4-gyel nem nevezhető épp jó minőségűnek. Azokban az SW egy nagyobb bugahalmaz mint a Teslában valaha volt vagy lesz, az autóval meg még pár évig rendszeres lesz a szervizbe járás úgy néz ki, ami VW esetében legalább van nem úgy mint Teslánál. -
Reggie0
félisten
A festes es karosszeria olyan hibak voltak amiket meg Musk is elimsert, de nem kizarolag erre vonatkozik amit irtam. Erto olvasas kene...
Miert, szerinted az elektromos autogyartas az hogy mukodik, eszbekapnak aztan masnapra kipottyan az uj hibatlan model? Nem figyeled a trendeket, hogy a hibrid/elektromos fele halad a modelkinalat? A nincs elektromos autokra korlatozva, akkor az is benne van nem? Nehogy mar lepesenkent kelljen elmagyarazni a 2+2=4-et is...
-
L3zl13
nagyúr
Lol, előbb még az jelentette a kezdőséget a Tesla esetében, hogy karosszériával és festéssel gondjaik vannak és hoztad fel igazolásként a grafikont. Audinál már a 90 éves autógyártási tapasztalat sem számít, hirtelen elektromos autó gyártási tapasztalat kell?
Főleg, hogy az általad linkelt grafikon, ha jól értelmezem, nincs elektromos autókra korlátozva?
Mi lesz a következő csavar hogy igazold az állításodat? A T betűs gyártóknál máshogy kell mérni a tapasztalatot? -
Noukoum
veterán
Akkor biztos én vagyok figyelmetlen, de én nem láttam azt a hsz-t amiben linkelted a honlapot. Egy képet raktál be.
Nem a birtoklást kérem számon, olvasd vissza.
Te egy darab statisztika alapján vonsz le következtetéseket. Ez már szint. És természetesen úgy érzed hogy te megmondod a tutit. Nagyszerű -
Reggie0
félisten
A honlapjukon.
Erdekes modon te a birtoklast kerted szamon.
Nem en csinaltam az osszehasonlitast, hanem egy erre szakosodott szervezet. En csak adtam egy gumicsontot a kotozkodo forumtarsnak, hogy miert kezdo a tesla szerintem, marmint azt leszamitva, hogy tul nagy multja sincsen, es csak par modellt gyartanak nem tul nagy szeriaban.
-
Noukoum
veterán
De, meg van adva, csak el kene olvasnod...
Akkor mutasd meg hova van írva, de tudod mit inkább írd le. Azon a fotón amit beraktál én nem találtam.Nem kell tulajdonosnak lenni, hogy statisztikakrol tudjunk beszelni.
Érteni viszont kell hozzá, mert könnyen átver vagy megtéveszt a statisztika.Peldaul arrol is beszelhetnenk, hogy hany baleset volt atomeromuvekben, annak ellenere, hogy feltehetoleg egyikunk se atomeromu tulajdonos.
Amiből azt a következtetést vonhatjuk le hogy hány baleset volt az atomerőművekben. Nem azt mint amit te csinálsz hogy ja szénerőművekben több baleset volt eddig mint az atomerőművekben a statsztika szerint szóval az atomerőmű a jobb, biztonságosabb. -
Reggie0
félisten
De, meg van adva, csak el kene olvasnod...
A gyartasrol beszelunk, nem a felhasznaloi elmenyrol. Ha az lenne a tema, akkor mondjuk a gokartokat is bevehetnenk az osszehasonlitasba...
Nem kell tulajdonosnak lenni, hogy statisztikakrol tudjunk beszelni. Peldaul arrol is beszelhetnenk, hogy hany baleset volt atomeromuvekben, annak ellenere, hogy feltehetoleg egyikunk se atomeromu tulajdonos. -
Noukoum
veterán
Csakhogy az egy jarmure vetitett problemak szama egy objektiv szam
Egyrészt nincs megadva mi számít problémának. Ráadásul egy probléma lehet sokféle, nem mindegy milyen annak a mértéke. Másrészt ez semmit nem árul el a fehasználói élményből.
Tesla tulaj vagy? Vagy esetleg a régi model S tulaj? Van ismerősöd akinek van, hány tulajjal beszéltél az az autóval kapcsolatban? -
vicze
félisten
Model 3 esetében jócskán milliós darabszámról beszélünk már. Dodge pl. fele annyi autót adott el 2020-ban mint a Tesla és nagyon rövid időn belül kb. el fog tűnni. De a Genesis esetében meg ilyen 10e darabszámokról van szó. stb. Szóval az arányok egyáltalán nem magyarázat.
-
Reggie0
félisten
Csakhogy az egy jarmure vetitett problemak szama egy objektiv szam, mig a megelegedettsegi rangsor mar nem, ezert a metodika sem ugyan az. Az utobbival van a tobb macera. A megjegyzes azt irja, hogy a rangosorolashoz nem felel meg a kriteriumoknak. A problemakat attol meg ossze lehet szamolni gond nelkul.
#48 vicze1: Viszont ezek milliokat is gyartanak. Az aranyok szamitanak, nem az abszolut szamok. Foleg, hogy a Tesla viszonylag kis peldanyszamu sorozatgyartast csinal, alig van gyaruk is.
A RAM pedig Chrysler, nem a semmibol alakultak, szoval ott par evtizednyi tapasztalat azert megvolt kezdetektol.
-
vicze
félisten
Igaz, elnézést, nem néztem meg.
Bár azt azért megkérdőjelezném, hogy a Fiat és a Dodge a minőséget képviselnek általánosan, a RAM a leg high endebb termékük kb. pont ezért lett leválasztva.Ettől még fenntartom a többit Tesla a 0-ról indult és a világ egyik legmodrenbb gyrósorával rendelkeznek, és ami kijön róla nem azért olyan mert nincs tapasztalat, hanem mert pont ilyenre van igényük.
-
dabadab
titán
a RAM 2évvel fitalabb a Teslánál
Úgy érted, hogy tíz évvel ezelőtt egy akkor 110 éves autógyártó egy másik 110 éves autógyárral való egyesülése után úgy döntött, hogy pár, már meglévő modellre (amik közül jópárnak évtizedes múltja van - a névadó Dodge Ram akkor volt harmincéves) nem azt fogja írni, hogy Dodge meg Fiat, hanem azt, hogy RAM.
Igen, teljesen jól látszik, hogy ez egy nagyon új gyártó, nulla tapasztalattal és véletlenül sem az USA és Európa legnagyobbjai és legrégebbijei közé tartozó autógyártók készítik ezeket az autókat.Bocs, de most komolyan, nem lenne jobb visszavenni ebből a bohóctempóból?
-
vicze
félisten
Hát a véleményem a Tesláról még véletlenül se pozitív.
A képpel az a probléma, hogy a RAM 2évvel fitalabb a Teslánál és 4. Tehát nem a korod határozza meg azokat amiket leírtál, hanem az igénytelenséged, ha megveszik a rohadt drága autód panel gappel és szar festéssel akkor minek véltoztass? A Tesla az utolsó csavart is kispórolja ha tudja és ez a forrása annak hogy rossz a megbízhatósága és nem a "kezdősége". Toyota milliókat hív vissza párévente tudtommal nem "kezdők". -
dabadab
titán
Arrol nem is beszelve, hogy mint a megjegyzesben irjak is, a Tesla nem felel meg a vizsgalat alapkovetelmenyeinek, szoval igencsak fenntartasokkal kezelnem azt a szamot.
Ugyanabból a felmérésből van ez is, mint a tied, az általad linkelt ábrán is ugyanezt írják, aztán ott valahogy mégsem sikerült fenntartásokkal kezelned
Egyébként meg az, hogy sok ember átlagban mennyire elégedett az autójával, az nem olyan nagyon szubjektív már.
-
Reggie0
félisten
Jah, tok jo, hogy a markak szubjektiv rangsorat megtalaltad. En meg konkretan a hibak elofordulasarol irtam, ami egy objektiv dolog.
Arrol nem is beszelve, hogy mint a megjegyzesben irjak is, a Tesla nem felel meg a vizsgalat alapkovetelmenyeinek, szoval igencsak fenntartasokkal kezelnem azt a szamot. -
Reggie0
félisten
Mind a ketto gond volt, arra vonatkozo dontes pedig nincs, hogy melyik volt a nagyobb gond, ugyanis megegyezessel es a hibak elismerese nelkul vegzodott az ugy.
#35 vicze1: Mondjuk annak, hogy meg nem elhanyagolaho hibaval gyartanak(karosszeria, festes, stb), amit meg Musk is elismert, valamint repkednek a visszahivasok is total primko hibakra (lasd infotaintment flash hibaja). Eleg magas a hibarata is, amit a tulajok tapasztalnak.
Megertelek en, elektromos, gyors, van tablet kozepen, meg mindenfele hype. De ezeket tedd felre es nezd objektiven, akkor pedig rajossz, hogy meg kezdok. Bolod aki azt gondolja, hogy par ev alatt a sorozatgyartott autok elvonalaba lehet kerulni. Nem minden tudast lehet megvenni, van amit meg kell szerezni...
-
vicze
félisten
Hát fellebbezés a perek ha 1%-kában van akkor lehet sokat mondtam. Illetve kell fellebbezési alap, ami jelen esetben mi?
Én nem tudom, hogy mi értelme lenne egy ítéletet elfogadni alapból és kockáztatni egy súlyosabbat. -
vicze
félisten
-
dabadab
titán
Izé, bocs, hogy itt belebeszélek, csak gondoltam hátha érdekelnek valakit a konkrétumok is
1. Valódi per nem volt, a Tesla egyszerűen meg se jelent a tárgyaláson, így a bíróság alapból a felperesek javára ítélt.
2. A fentiekből következően nem az összes norvég Tesla-tulajdonos érintett, csak az a kb. 30, aki felperesként szerepelt.
3. Ez elsőfok, a Tesla tippre fellebbezni fog.
4. Ami infót sikerült előbányásznom a konkrét frissítésről, az alapján nem csökkent a hatótávolság, csak pontosaban jelezte ki (és ugyanez vonatkozik a feszültségkijelzésre is).
-
btprg
senior tag
Aki olyan autót vesz, aminek megkérdezés nélkül össze-vissza frissítgethetik a szoftverét, az meg is érdemli. Most már nem tetszik nekik a szép új világ, vagy mi?
-
Reggie0
félisten
Esetleg a szalmabab erveles mellett valami ertelmes is eszedbe juttott?
Osszetakolni valamit, amiben nem halsz meg rogton meg nem nagy dolog, ezert van felugyelet, tesztek stb.. Egy csomo zugautogyarto is letezik a vilagon, akiknek sikerul.
Kezdo meg attol lesz, hogy alig van multja. Meg rendesen megrozsdasodni sem volt ideje a legelso modelljuknek.
-
-
Reggie0
félisten
Nem az volt a kerdes, hogy milyen embereket dolgoztatnak, hanem arrol, hogy a ceg meg kezdo. Meg kene erteni, hogy egy ceg tudasa nem egyenlo az ott levok alkalmazottak tudasanak osszegevel, hanem annal tobb kell legyen. Ha ennyi eleg lenne, akkor nem lenne szukseg, csak parszemelyes cegekre, aztan majd vallalkoznak egymasnak a kis reszfeladatokra...
Es bizony hiaba van egy tapasztalt ugyveded, ha nem vagy csak reszlegesen tud a szaktudasa ervenyesulni. Mert nem csak rajta mulnak a dontesek ugyebar.
-
vicze
félisten
Leírnád, hogy mihez kell olyan nagy tapasztalt pontosan? Nem tudnak tapasztalt ügyvédeket felfogadni? Épp ugye SW-ről volt szó, tehát nem tudnak tapasztalt informatikust felvenni? Vagy mi?
Az hogy egy cég folyamatosan konkrétan hazudik, az nem azt jelenti, hogy kezdő, hanem hogy át akarnak verni, hogy megvedd a terméket. -
fairi
őstag
Hol van hogy hibás??? Norvég cikk automatikus fordításából nem derül ki a pontos szitu. Kb az jön le, tesla többet állított mint az akksi tudott akkoriban. Végeztek egy kis korrigálást, hogy ne legyen idő előtti akksi halál. 2015 után megoldották a bajt, így nem jelentkezik már. Akkor jelentheted ki egyértelműen hibás volt, ha valami garancia volt vállalva hogy gyorstöltéssel x% x időn belül Tesla töltőn át.
"használatbeli értékcsökkenést" Garantálva volt a szerződésben hatótáv és töltési idő? Persze ha nagyon homályos akkor megnyerhetik az ügyet. -
Noukoum
veterán
Ugyan a cikk nem emeli ki, de kifejezetten a korai autókra vonatkozott a 2019-es korlátozás. Azért kapták a frissítést mert ezzel igyekeztek csökkenteni az akkumulátor degradációt. A cikk nem írja le, de egyébként ezt a drasztikus frissítést a Tesla mérsékelte és hamar megjavult a hatótáv és a töltési sebesség is.
Ha valamiben gyenge ez a cég az a kommunikáció, ebben kéne fejlődni. -
fairi
őstag
Kezdő a sok évtizedes cégekhez képest. kezdetben őrült ha egyáltalán megrendeléseit leszállította. 584miliárd dollár értékű ezen az értéken jó kérdés, nincs-e kicsit felfújva. Kb 1,5 alatt lettek részvényei aranyértékűek. Igaz utóbbi időben majd 20% zuhant. Autógyártásban mindenképp kezdő, közel 100 éves neves cégekhez képest. pl. BMW 1916-ban alapítva, de Fordról ne is beszéljünk.
-
pubyy
tag
Érdekes ez a dolog,mert a litium technológia folytonosan fejlődik. Ennek a fejlődésnek az egyik összetevője, hogy magát a töltési eljárást is fejlesztik, ami által javulnak annak paraméterei.
Erre gondoltam amikor az első hsz-t írtam,tehát úgy gondoltam lényegesen javul az élettartam, a a hatótáv kisebb mértékű romlása mellett. Ebben az esetben ugyebár megfontolandó lenne, hogy melyik verziót választja a delikvens. -
pubyy
tag
Igen valószínűhogy nem volt választható. Én is írtam hogy nem kártérítés kellene, hanemváasztási lehetőség kellene a két verzió között. (természetesen ha az áll fenn amit VIC20 kollega mondott miszerint azért volt szükség a frissítésre, mert kibujt a szög a zsákból,az más tészta....)
-
vicze
félisten
"Tesla még kezdő cég ilyen tekintetben, dolgok rosszul voltak vagy hiányosan a szerződésben."
Tehát egy 13éve operáló, 584miliárd dollár értékű, 70000 dolgozóval rendelkező, 1,6millió eladott autóval rendelkező cég kezdő, akkor megnyugodtam.
Biztos nem telik jogászokra, azért nem jelentek meg ezen a peren se. -
stellaz
veterán
-
fairi
őstag
Teljes autóra marad agarancia, csak az akksira csökken vagy ugrik.
Garancia mindig normál használatra vonatkozik, és ha létrehozol turbo vagy unlocked üzemmódot (itt akár pár% extrát is adhat, hogy ne bukjon le) akkor mindent kihozol belőle, de tudod akksit ezzel öregíted. Ekkor nem garantálja az x km, használd normál módba ha ez fontos.
Tesla még kezdő cég ilyen tekintetben, dolgok rosszul voltak vagy hiányosan a szerződésben. -
vicze
félisten
Tehát megveszed a kocsit és van 350km hatótávja majd jön egy kötelező SW frissítés, ami után 250km lesz, az számodra teljesen ok és rendben van. Nem történt semmilyen hamis reklámozás és a vásárló megtévesztése? És ezt te elfogadnád, hogy jön a telefonodra a SW frissítés és feleződik az üzemideje, hogy védjen téged ez ugye tök normális és elfogadott, nincs vele semmi probléma.
-
Pro Koryak
addikt
Ennyiből elég lenne vásárláskor felhívni a kedves vevő figyelmét mit és hogyan töltsön, mekkora távra használja, és akkor nem kellene frissítgetni jó Apple módon.
Amúgy nem hinném, hogy mindenki 0% vagy ahhoz közeli állapotig merítette volna az akksit. Nem is igazán tudod, mert sok mindentől függhet a fogyasztás. A töltése meg gondolom beállítható ill. nem fogsz ott állni mellette órákig, na most 90,3%-nál van, akkor le is húzom a töltőről, különben is már hajnali fél 3, ideje lefeküdni...
-
VIC20
őstag
Ez egészen más eset. Itt a gyártó vállalta, hogy x pénzért ilyen, meg ilyen, meg ilyen tulajdonságú terméket a szállít le a vásárlónak. Aztán utólag kiderült, hogy mégsem tarthatók ezek a paraméterek, ami a használhatóság rovására ment. A norvég egyeztető tanács szerint ez ennyit ért (figyelembe véve persze, hogy a másik fél le se szarta az eljárást).
Hogy is mondjam csak? Aki ezt nem bírja megérteni, azzal bármit meg lehet etetni, úgysem fordul bírósághoz...
-
pubyy
tag
"... melynek a célja eredetileg az lett volna, hogy védje az akkumulátort, illetve megnövelje az élettartamát."
Nem igazán értem a pert. Nyilvánvaló hogy az akksit pontosan így lehet védeni.
Egyrészt nem töltöm puposra, márrészt nem merítem xarrá, nem töltöm millió amperrel.
Aki ebből nem tud arra következtetni hogy csökken a hatótáv, az ne bírósághoz forduljon, hanem elmeorvoshoz.
( mondjuk ugyanezt a pert el tudom képzelni az USA-ban,mert ahol a mikróra rá kellírni, hogy ne tedd bele a macskát, ott bármi lehetséges....)
Nem tudom hogy az előző szovtver verzió elérhető-e, ha mondjuk nem,akkor a bíróság mondjuk kötelezhetné a Teslás, hogy tegye elérhetővé. Így tuti nem értem, hogy annak a szerencsétlen bírónak mi lehet a fejében, mert károkozás nem történt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Telefon fólia (Hidrogél)
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Gombászkönyvek egyben
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest