- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Aktív témák
-
aurum
senior tag
sajna az uzemanyag cellak nem hossu eletuek. az oxigent beengedo membran hamar elhasznalodik. ezert nicsenek meh autoba epitve se nagyon.
van viszont cink-levego es aluminium levego elem. ezek olcson eloallitahatok es valami hatalmas energiatarolo kepesseguk van. bovebben gugli air-al vagy zink-air.I fuck the corner of your mouth, my dear Alexander!!
-
aurum
senior tag
tobb, legalabb 10 fele uzemanyag cella van. az elettartamuk par ezer ora. amig a benzin motore 10k felett van.
hatasfok, a proton cserelo hidrogenes ua cella hatasfoka 35..40% a tobbiek mivel hatalitikus folyamatokkal a szenhidrogenekbol hidrogent kell csinalni, rosszabb 10..25%.
ugyanakkor egy nagy diesel motor 45..55% hatasfoku, es kombinalt ciklusu gazturbina pedig 60% felett van.
szoval ezert nem terjedt el az ua cella.
a szilard ua cellak (sfc) pl az emlitett air-al elem se tul jo. 1kg alimunium eloalitasahoz valami 20kWh kell, de talan 1..2kWh nyerheto ki az air-al elembol.
modjuk ez sokkal tobb, mint amit a legjobb aksibol kilehet szedni, de a boldogsaghoz keves.
szerintem akuumlatorok helyett nagy meretu kapacitasokban fogjuk az energiat tartolni, esetleg szobahomersekleten szupravezeto gyuruben.I fuck the corner of your mouth, my dear Alexander!!
-
aurum
senior tag
/*
Hát lehet alternatív világokban élünk, de az én világomban, még a viszonylag bonyolult és rossz hatásfokú reformeres rendszereknél (a metanolból külön egységben csinálnak hidrogént és azzal megy a tüa cella) is 45% körül van a rendszer hatásfoka. A tiszta hidrogénes rendszereké meg 90% fölött.
*/
talan ezt tamaszd ala valamivel. mert igy elmodnva szep, de amikor par eve egy 200kWs-os foldgaz/metan uzemanyag cellat akartam a ballard-tol venni, akkor kiderult, hogy a hatasfok csak 21.7% es 1500h az elettertama. ja es akkora, hogy normal hajozo kontenerbe van szerelve. es hat a ballard az aki ezzel igazabol komolyan foglakozik a vilagon.
csak ugy mellesleg 90% feletti hatasfoka csak a villamos gepeknek van, pl trafo, nagy szinron motorok. a nagya asszinkron motorok is csak 92..95% hatasfokot tudnak.
az hogy nem melegszik az uzemaynag cella... melyikre gondolsz? mert a katalitikus cellekat mind huteni kell. mert igencsak melegednek.
a kondirol pedig: e=1/2*c*u*u. szupercap neven eleg durva meretu kondikat tudnak mar csinalni.I fuck the corner of your mouth, my dear Alexander!!
-
aurum
senior tag
/*
Akkor nem értelek. A harmadik oldalon leírod hogy mi a terjedés gátja: ár, tárolás, infrastruktúra. Mintha én is ezt mondtam volna (a tárolási nehézségekre nem tértem ki külön). Valamint ecseteled a tüa cellás járgányok előnyeit, stb...
*/
csak vicceltem. olyan magaslabda volt, ami bun lett volna kihagyni.
ezek a szamok azert eleg messze vanna a 90% feletti hatasfoktol. mivel nem tartalmazzak az uzemeltetes energiaigenyet azok a 35..40%-ok lazan lecsisznak a 20..30%-os savba. szoval ha olyan jo buli lenne az ua cella mar mindehol lenne.
sajnos jelenleg nincs minden szempontbol jobb energiatalakito a dugyattus motoroknal. talan a lineraris diesel motorok...I fuck the corner of your mouth, my dear Alexander!!