- Computex 2025: éppen csak bemutatkozott a Wooting 60HE v2, dmár ki is állították
- Perelik a CrowdStrike-ot a 7000 törölt repülőjárat miatt
- Meggondolta magát az NVIDIA, kvantumgépes cégbe fektetne
- Tisztázta a Nintendo, hogy lesz-e VRR dokkolva a Switch 2 konzolon
- Computex 2025: érdekesek lettek az Acer hordozható kijelzői
- Computex 2025: professzionális gyorsítókkal újít az Intel
- OLED TV topic
- Fujifilm X
- Kiderült mit tud a Nintendo Switch 2 rendszerchipje
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ne hasonlíts erőművi baleseteket egy rakétafokozathoz. Előbbiek esetében a legnagyobb probléma a légkörbe kerülő szennyezett por és gőz, pont azért, mert ezek rendkívül messzire juthatnak el. Egy rakéta esetében a túlhevülő reaktort pl. ki lehet dobni, vagyis nincs robbanás, ezzel minimalizálható a szennyezés. Bár elég valószínűtlen, hogy a láncreakció szalad meg, sokkal valószínűbb az hajtóanyagrendszer meghibásodása, ebben az esetben pedig a reaktor nem feltétlenül semmisül meg (mivel nincs oxidáló komponens a robbanás sem olyan katasztrofális, sőt, ha semleges vagy kevésbé reaktív gázt használnak hajtóanyagnak akkor semmiféle robbanás nem lehetséges), ergo nincs szennyezés.
A probléma a hisztéria, pl. amikor RTG-vel szerelt (polgári) szondát indítanak, akkor is teljes a pánik."Az űrsiklós cikket azért javasoltam, mert abban vannak számok arról, mikor térül meg egy újrafelhasználható rendszer ára."
És azokat a tanulmányokat ki fizette? A gazdaságosság alapvetően az újrafelhasználás költségeitől függ, az STS nem arról volt híres, hogy ezek alacsonyak lettek volna. Ez nem az újrafelhasználhatóság koncepciójának, vagy az alacsony kihasználtságnak a következménye, hanem egyszerűen annak, hogy az STS egy gazdaságtalan rendszer volt.
"Ha nem is sikerül az újrahasznosítást megoldani, a rendszer árban akkor is versenyképes."
Nem látom ez miért ekkora ha. Egyetlen problémájuk van, stabilizálni kell a fokozatot visszatérés közben, ez alapvetően aerodinamikai probléma, abszolút nem megoldhatatlan. A hajtómű visszatérés közbeni újragyújtását már számtalanszor demonstrálták, sikeresen. A legutóbbi sikertelen kísérlet esetében arra panaszkodtak, hogy landolás közben elfogyott a hidraulikaolaj... khm, annak egy zárt rendszernek kellene lennie, szóval ezt személy szerint nem eszem meg, de hogy mi volt a valós ok, azt azért szeretném tudni...
"Most például ez a problémája a Virgin Galacticnak a WhiteKnightTwo/SpaceShipTwo rendszerükkel, egyszerűen ők is elszaladtak a költségekkel..."
A Virginnek az a legnagyobb problémája, hogy majmokat ültettek a pilótaülésbe. Egy ilyen idétlen baleset után pedig joggal merül fel a kérdés a befektetőkben, hogy mi a bánat folyik annál a cégnél.
"nem az SpaceX volt az első komolyabb civil cég, hanem az Orbital"
Az Orbital egy vicc, az ukránok építették a rakétáikat kukázott 40 éves orosz hajtóművekre. Meg is lett az eredménye.
"A Falcon Heavy pedig még el se készült, a SpaceX mégis jelen időben beszél arról, hogy a világ legerősebb rakétája..."
A Falcon Heavy gyakorlatilag három Falcon 9 első fokozat összedrótozása, ilyesmibe eddig még senkinek sem tört bele a bicskája, érthető hogy magabiztosak az ügyben. Az N1-nek egyetlen fokozata sem működött soha, és a jelek szerint maguk a hajtóművek is tervezési hibásak voltak. Nem véletlen, hogy az oroszok nyom nélkül akarták eltüntetni az egész projectet.
-
vzozo
senior tag
Hagyd rá, valami orosz seggnyalóról lehet szó a kommentjei alapján. Márpedig aki a hazánk elleni orosz beavatkozás-elnyomás pár száz éves történelmének fényében a nyilvánvaló tényekkel szemben is csak nettó ruszki propagandát nyom, arra a következő pontok közül legalább egy érvényes:
- Küldetéstudatos vagy meggyőződéses hülye
- Fogalmatlan hülye
- Pénzt kap érte
- HazaárulóLehet választani.
Új hozzászólás Aktív témák
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Computex 2025: professzionális gyorsítókkal újít az Intel
- Politika
- OLED TV topic
- Gyúrósok ide!
- Milyen routert?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Akvarisztika
- Metal topik
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix B550-F Gaming Wi-Fi II Alaplap + Ryzen 7 5800X3D Processzor!
- Parkside Performance dekopírfűrész PPSTKA 12 A1
- ÁRON ALUL! Sok darab 8 GB-os DDR4 (Samsung, Micron, Kingston, SK hynix) PC RAM!
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DAC kártya ES9038Q2M Raspberry PI-hez
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest