Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz SunMount3r #28 üzenetére

    Na én meg pont azért tettem fel a kérdést, mert úgy gondolom hogy elég "elmélyült" vagyok a videokodek témában, igaz, csak elméleti szinten. Meg annyira azért már nem frissek az ismereteim, de azért az új kodekeket is többé-kevésbé nyomon követtem. De ha a gyakorlati megvalósítások nem bithelyesen állítják elő a dekóder kimenetét, akkor azonnal eret vágok. Nem számít mennyire tömörítették, a szabvány halál pontosan és egyértelműen specifikálja, hogy hogy kell dekódolni. Legalábbis az általam ismert összes kodeknél. De lehet hogy lemaradtam a spanyolviaszról. Encoder oldal más tészta, ott néha csak referencia implementáció van és ha tudsz, csinálhatsz jobbat. Általában ilyenkor csinálnak is...

    A skálázás meg a színtér-konverzió más tészta, annak tényleg lehet különböző a megvalósítása. Na de azoknál is elég jó megoldások vannak már elég régóta ahhoz, hogy ha a különböző készülékek között zavaró különbség van, akkor valami nagyon el van cseszve. Skálázásnál is van lehetőség a tökéletes megoldás tetszőleges pontosságú megközelítésére, de már a bőségesen kielégítő megoldások se veszett módon hardverigényesek. Mondjuk 4k-ban biztos kell hozzá kakaó, na de célhardverekről beszélünk, szóval legyen is!

    Na ezért kérdeztem, hogy van-e valami újdonság, valami csoda amiről még nem hallottam. Akár szerzői jogvédelmi belehányás, vagy valami kényszerű plusz tömörítés valahol. Vagy gagyi hibajavító kódolás. Vagy ilyesmi.

    Amúgy én úgy gondolom, hogy a skálázás és a színtérkonverzió a TV feladata kéne hogy legyen (legalább opcionálisan). De úgy tudom tudják is a tévék. Hogy nézne már ki ha pl a lejátszó felskálázná, a TV meg utána vissza :D Vagy fordítva. Ennek fényében pedig ténylegesen bitre pontosan ugyanazt kéne produkálnia a lejátszóknak, ezért még jobban érdekel, hogy mi a frász a különbség köztük.

Új hozzászólás Aktív témák