Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mephi666

    nagyúr

    válasz JanR #27 üzenetére

    picit utánanéztem... a tim 84-ben először c64-re jelent meg, aminek az adatai:

    "CPU
    6510
    Clock speed
    1 MHz
    RAM
    64 Kb
    Audio
    3 channel
    Resolution
    320 x 200 pixels"

    amikor kezdték ezt a "fizikai gyorsító kell!" marketingszövet nyomni, már akkor mondtam, hogy na: egy olyan eszköz, aminek szinte semmi haszna nincs és borsos ára van :S most egy dolog, hogy beleépítgetik a kártyákba ezeket a "csúcsképességeket", de kérdezem: nem lenne egyszerűbb a fizikai számításokat a proci egyik magjára bízni? lényegében egyszerű fizikai egyenletekről/egyenletrendszerekről lenne szó és a dinamikus objektumok tulajdonságainak megfelelő beállításáról :S egyszer magára az egész játékra/rendszerre kell létrehozni az "alaptörvényeket", hogy mi hat mindenre (gravitáció, szél, stb...) aztán a mozgatható tárgyak tulajdonságait (súly, anyag, stb) kell belőni, hogy reális legyen... meg vegyünk mondjunk egy párcentis fából készült falat... ha belelősz párat, akkor szakítsa át az a golyó, ha megfelelő szögben csapódott bele... simán számoltunk fizikán ilyen egyenleteket... nehogymár egy pl 2x3ghz-es proci megerőltesse közben magát :D nagyon profi dinamikus környezetet lehetne megvalósítani, amit eddig nem sok helyen láttam (kivétel pl asszem red faction, amiben aknavetővel át lehetett alakítani a barlangot... és ezt 750es duronnal, gef2mx200al és 256mbyte sd-vel játszottam... azóta meg sokat fejlődött a hw)

Új hozzászólás Aktív témák