Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bigz

    tag

    válasz #24737024 #60 üzenetére

    Mielott tovabbmennenk, annyit hadd szogezzek le, hogy egy szoval nem mondtam, hogy a marketing nem szamit (nincs elottem a hszem, ugyhogy nagyon remelem, hogy ezt igy valoban nem irtam le). Azt irtam, hogy ami nulla, azt nem tudod ennyi idon keresztul illetve ilyen mertekben, pusztan marketinggel eladni. Hogy ne csak a dotcom lufikrol beszeljunk: ott van Gary Dahl a Pet Rockkal. Egy millat keresett vele 1970ben, de egy ev utan kifujt a dolog, mert a semmit adta el penzert.

    A zenei piac es az online alkalmazasok piaca szerintem eltero attributumokkal rendelkezik. Lehet, hogy tevedek. Amugy ha valaki gazdag, de begyoposodott a zenei izlese, akkor o diktal, a zenesz meg bokat fog.

    A Windows-pelda pedig ott verzik el, hogy egy uj operacios rendszert es az azon futo programokat megtanulni hasznalni azert kicsit komplikaltabb, mint megszuntetni a gmail accountodat es krealni egy yahoot, vagy akarmi mast. En minden olyan termek eseteben early adopternek szamitok, aminel nem kell figyelembe venni az anyagi tenyezoket mert vagy "ingyen" van vagy nem kerul sokba (lasd email kliens, bongeszo vagy akar ragogumi meg uditoital). Azert hasznalom a gmailt, mert ez tetszik a legjobban. Aki ennel kevesbe tudatos, az ad annyira a tudatosok velemenyere (lasd a haver es a matek tanarno, vagy eppen en), hogy ha ok valami mast kezdenek el hasznalni, akkor sorcsere, mint a hokiban. Amirol te beszelsz, az a penetracio, amirol pedig szo van, az a fogyasztoi lojalitas.

    Amugy valoban, a marketing rengeteget szamit, amennyiben van, aki kepes felfogni, hogy ez tulmutat a kommunikacion es az "ugyes huzasokon". Szamomra a G arcok egyik legnagyobb tevedese volt, amikor azt mondtak, hogy buszkek a hatalmas piaci reszesedesre, amire soha egy cent marketing budgetet nem aldoztak. Ez teveszme, mert a rakat panel, amit a keresooldal feliratanak, felepitesenek veglegesitese elott lefolytattak, az bizony ko kemeny marketing, csak ok nem igy hivtak. Amig az emberek nagy resze ugy beszel a marketingrol, hogy a "banner, amit a pofamba tolnak", addig ezt a fogalmat inkabb mellozzuk. Szeretem a szakmamat, es semmi kedvem a sokszinuseget bizonygatni olyan embereknek, akik nem latnak tovabb az orruknal. (ez utobbit nem szemelyeskedesnek szantam, kerlek, ne vedd magadra)

Új hozzászólás Aktív témák